HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Nem baj, ha mégsem a rövidpassz

2009.10.10. 13:28 végh hanta

Aki eddig megvetette a magyar futballt, tegnap este az is nézte. Aki eddig, ha tehette mindig belerúgott, ma az is büszke rá. Hirtelen kismillió rajongó született a semmiből. Ilyenek vagyunk, kár lenne szépíteni. Kesergés helyett inkább értékeljünk. Szerencsére van mit.

Akkor most leírom a tényt: kedden világbajnoki elődöntőt játszik a magyar U20-as válogatott. A kedden, a játszik, és a válogatott szavak kiszámítható eséllyel szerepelhetnek közös mondatban, azonban a világbajnoki elődöntő jelzős szerkezet egész biztosan ritka vendég lenne arrafelé. Írjuk le még egyszer, hátha nem lesz rá több alkalmunk (és olvasni sem rossz érzés): kedden világbajnoki elődöntőt játszik a magyar U20-as válogatott.

A neheze ezzel meg is volna.

Akik figyelemmel kísérték a csehek és az olaszok elleni élő közvetítéseinket, azok felfigyelhettek rá, hogy előszeretettel hiányoltuk a labdabiztos-rövidpasszos játékot, szemben az erőltetett hosszú indításokkal. Az elsőt szeretjük, mert esztétikailag szép, a másodikat pedig a gyengék fegyverének tartjuk. Nesze nekünk, most kaptunk a pofánkra egy kiábrándítót.

Filézzünk.

Az első fél óra álomszerűen alakult, még akkor is, ha az első percben kiharcolt büntető vélhetően megfogta az olasz srácokat. Játszott a csapat, így félkövéren, de a hangsúly nem a hazai lelátók népéé, akik előszeretettel cikizik ezzel sajátjaikat, hanem tényállítás. Korábban - jogosan - hiányolhattuk az erőszakos labdaszerzést, a középpályás védekezés hatékonyságát, a szélek tisztességes bejátszását, valamint az improvizatív játékelemeket. Hiányolhattuk, hiszen az olaszokkal ellentétben, a csehek meg sem próbáltak focizni. Amint nem tenyészdroidokkal kerül szembe csapatunk, játszik, mert a játékhoz partner kell. (Itt jegyezném meg, hogy minden tisztességes, futballszerető magyar ember örömtáncot lejt, ha a mindenkori olasz válogatott kiesik egy világeseményen. Kéretik azonban ezt az olasz csapatot tisztelni, reméljük ez a taljánok új irányvonala!) A meccs első harmadában (hosszabbítással együtt: a negyedében) üzembiztosan jutunk el az ellenfél kapujáig, a mérkőzés a másik térfélen folyik, a támadások gördülékenyek  és változatosak. A vébén játszott 510 percünkből ez a harminc vezet.

Úgy tűnik az olaszoknak kell egy sárga, hogy észhez térjenek. Gentili lapja után megtörik a mieink lendülete (a csehek elleni 120 után, 30 perc frissességet tudtak csak az izmokba gyúrni?), az első félidő jobb is, hogy lepörög.

A második félidőben kijött a fáradtság. Volt két nagy helyzetünk (Koman maradt egyedül az olasz ötös sarkán, és Dudás életerős lökete), de a meccs ezen szakasza inkább az olaszokról, és a kiállításokról szólt. Gentili két sárgát szedett be, ráadásul mindkétszer feleslegesen, Bini pedig (bár volt egy sárgája) élből pirosat (tette egyébként nálam csak sárgát érne, de mindegy, mindenképp zuhanyjegy) kap Koman lerúgásáért. Gondolom, mikor visszatért fürdés után a lelátóra, átkozhatta magát, hogy miért nem nagyobbat rúgott. Ekkor még nem lehetett sejteni, de a tér-idő kontinuátás miatt, és mert minden mindennel összefügg, ez volt az egyik döntő momentum. Szekeres kiállítása minimum véleményes, szerintem túlzottan szigorú volt könyöklésnek látni. Mazzotta gólja viszont gyönyörű. Ismét hosszabbítás.

1-1 az állás, 9-10 a játékosok száma, 30 perc van hátra - így indultunk neki. Az első negyedórában mindkét oldalon kialakulnak helyzetek, nem érezni az olaszokon, hogy emberhátrányban vannak. Igaz, a támadásokat kevesen kísérik mindkét részről, senki nem mer kockáztatni, illetve egyszerűen csak lépni sem bír, olyan fáradt.

A hivatalos óra szerinti 105. és 120. perc között azonban újra csúcsfutball van a pályán. Utólag a 96-os EB angol-németjének hosszabbítása ugrik be róla, talán akkor értek utoljára ilyen izgalomimpulzusok. Hét perc alatt háromszor megyünk el, azt eredmény pedig: egy hatalmas védés (Futács lövésénél), egy elszórakozott helyzet (szintén Futács), és egy gól (Koman hosszú passzát oldja meg Németh). Még megy az öröm, még remegnek a panel falai, máris egyenlítenek az olaszok, és ismét csodás góllal.

Öt perccel járunk a vége előtt, az olaszok nyolc főre fogyatkoznak. Három perc van hátra, amikor Koman újra Némethet indítja, aki újfent bevágja. Honnan volt még erejük? Előtte hatvan percig szinte támolyogtak a pályán (az első fél órához képest pedig csak álltak). Érthetetlen.

Többször éltettem már a rövidpasszos játékot, és húztam le a keresztvizet a hosszúról. Most mégis azt kell mondjam, az a csapat, amelyik mindkettőt tökéletesen tudja játszani, ahol mindkettőre megvan a megfelelő ember(pár), az ne hordjon egy pisztolytáskát!

Elődöntő, innen pedig bármi megtörténhet.

Keresztvíz, tömjén, hozsánna, egyéb jelzők.

Gulácsi: Ennyit számít, ha összeáll egy védelem. Nem volt sok dolga, de volt egy hatalmas, és néhány egyéb jellegű védése. Két gólt kapott, érzésem szerint egyikről sem tehet. Pofátlanság lenne nem osztályozni (mert nem volt komolyabb dolga), de a hatost is pofátlanság lenne megtagadni tőle.

Szekeres: A Szekeres név jó pedigré jobbhátvédben, és nem is okozott csalódást. Koman mögött játszva nyugalmat teremtett, a szélső így sokkal szabadabban szervezhette a játékot. A kiállítását nem érezzük jogosnak, a pályán töltött percekért hetest érdemel.

Debreceni: Egy középhátvéd legnagyobb elismerése, ha csak akkor tűnik föl, hogy a pályán volt, amikor másnap kinyitjuk a Népsportot. Egyszer írtuk fel csak a nevét, amikor egy olasz kapukirúgást érdekesen csúsztatott haza. Osztályzata nyolc.

Szabó J.: Azt mondják ő a vébé magyar felfedezettje. Lehet benne valami. Debrecenihez hasonlóan egy sor őrzi nevét krónikánkban, amikor késve érkezett Mazzotta gólja előtt. Osztályzata ettől még nyolc.

Zámbó: Tegye fel a kezét az a bohócliger, aki (nem győri fanatikusként) ismerte korábbról ezt a csókát? Az a játékos, aki a 122. percben, egygólos hátránynál, a saját tizenhatosán belül becsúszva szerel, és sikeresen, az tudhat valamit. Hetes.

Koman: Most mit mondjunk? Olyan mint a gernyóknak Ballack. Kihagyja a következőt egy buta faultért. Ezen kívül berúgott egy büntetőt, és adott két gólpasszt a hosszabbításban. Csak azért nem tíz, mert tudna még hova fejlődni tudna ennél jobban is játszani. Csak kérdés: minek, és lesznek-e hozzá társak? Kilenc. Ha így fojtatja, arca hamarosan fel fog tűnni a jobb tetoválószalonok kínálatában.

Korcsmár: Teljesen elszoktunk tőle, de ilyenek a világversenyek: a sérültek sebeinek nyalogatására nincsenek hetek-hónapok, szűk a keret, eltiltásoktól szabdalt, játékra mindig késznek kell lenni. Korcsmár is hozta a kötelezőt, nevét sem lehetett hallani, csak mikor melléfejelte Gosztonyi szabadrúgását. Hatos. (A helyére beállt Takáccsal átszerveződött a középpálya. Takács ment ki szélre, és Koman jött eggyel beljebb. Feladatát megoldotta, remek kiegészítő ember, és taktikai csere. Kár, hogy az elődöntőt kihagyja. Hatos.)

Kiss M.: Még maga rKoeman sem rúgta meg meccsenként élete gólját, nem várhattuk ezt Kisstől sem. Dolgát megoldotta, de az ő oldalán voltak veszélyesebbek az olaszok. Hatos. (A végén már nem lehetett szarozni. Egy fáradt középpályás le, egy friss csatár be. Futáccsal újra 4-4-2, irányítóban Komannal. Láthatóan jobban fekszik a csapatnak ez a játék, így Futács is megérdemel egy hatost.)

Gosztonyi: Most kicsit talonban maradt, de Ghána ellen (és Nikházi hiányában) tőle várjuk majd a támadások szervezését. Amíg pörgött, nem tudtak mit kezdeni vele az olaszok. Hetes.

Simon A.: Nem értettük a lecserélését, amivel visszaálltunk egycsatáros játékra. Láthatóan leköti a védőjét és tehermentesíti Némethet, akivel kicsiben is nagyon érzik egymást. Hatos. (Cseréje Dudás a középpályát jött megerősíteni, többször is jól lépett fel a támadásokhoz, volt két gólszerzési, és egy öngólszerzési kísérlete. Azonban legszebb mozdulatának az utolsó utáni percben, centerhalfból elkövetett méretes gyertyája bizonyult. Utána lefújták a meccset. Hatos.)

Németh: Két gól, egy kiharcolt büntető, három sárga, valamint egy piros róla, és állandó gólveszély. Azt a harminc percet leszámítva, amíg egyedüli ék volt a pályán, rendszeresen megtalálható volt a labdával, kivette részét az összjátékból, és állandó gólveszély. Nagyjából élete meccse. Csak azért nem tíz, mert Komannak sem adtuk meg, és senkinek sem adjuk meg, amíg. Kilenc.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Folytatás kedden az elődöntőben, Ghána ellen, immár Kairóban. Tippelni szokás szerint a gyűjtőposztban lehet, a tippek értékelésénél a 90 perc eredménye számít, hosszabbítás esetén is.  A tippek leadási határideje kedd (2009.10.13.) 16 óra 29 perc.

46 komment

Címkék: videó u20 németh krisztián koman

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr111440231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.10. 13:52:08

Na mikor adtok tízest, ha nem egy olaszok elleni vébé-negyeddöntő után?

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.10.10. 13:56:08

@popp: Evés közben jön meg az étvágy. Még van két meccs.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.10.10. 14:02:37

@végh hanta: A elődöntő és a döntő után azt se bánnám, ha ugyanígy fejeznéd be a cikket ;-).

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.10. 14:14:11

@végh hanta: jogos, én is babonás vagyok. Magyar kiszászló pedig marad addig az ablakban.

spangol 2009.10.10. 14:22:16

@végh hanta: rendkívül idegesítő a posztokba begyűrűzött álmodorosság, nem ezek mögé kell bújni, srácok, hanem faszán írni.

Egy-egy poszt erejéig móka, de koncepció szintjén szar.

Csak azért szólok, mert egyébként komálom a blogot, ne züllesszétek :)

spangol 2009.10.10. 14:24:26

"csak azért nem tíz, mert tudna még hova fejlődni."

ez viszont butaság, nem pályafutást osztályzunk, hanem adott meccsen adott játékot.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.10.10. 14:24:51

@spangol: Kritika aboszlúte jogos, próbálunk majd visszatérni a dühöngők nyelvéhez.

kamasuka 2009.10.10. 14:52:15

Amúgy, milyen furcsa!? Végre nem valami szar kereskedelmi tévé adja a vébét, erre sikeresek vagyunk. :) Ki kéne próbálni a "nagycsapattal" is.

Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.10.10. 14:52:24

fantasztikus meccs volt. még most sem térek magamhoz. attól függetlenül, hogy megállt a szívem amikor kétszer is kiegyenlítettek az olaszok minden egyes percét élveztem a meccsnek. el sem tudom mondani mennyire boldog vagyok, hogy ezt most nem egy bl meccsnél vagy egy angol bajnokinál éltem át, hanem bizony egy magyar válogatott meccsen! alig várom a keddet!

kamasuka 2009.10.10. 15:00:08

Azért most lehet tobzódni: Debrecen a BLben, a srácok az elődöntőben. Talán Atlanta óta vártam valami hasonlóra. :( Akkor a japánok elvették tőlem, most talán visszajön. Már ez is szép, de gyönyörű lenne a döntőbe kerülni.

Ha Ghána hozza a fiatalok afrikai fociját: jó képességek, de kevésbé szervezettek, akkor ez a magyar csapat elég lehet a döntőre is. Ha Ghána esetleg most taktikailag is felnő, akkor sajna ez nem feltétlenül lesz elég, de mivel ezek a srácok fiatalok, és a sikerre mennek, talán valami csoda is kisülhet belőle. Kívánom nekik!

persicsbalint 2009.10.10. 15:12:03

"Itt jegyezném meg, hogy minden tisztességes, futballszerető magyar ember örömtáncot lejt, ha a mindenkori olasz válogatott kiesik egy világeseményen. Kéretik azonban ezt az olasz csapatot tisztelni, reméljük ez a taljánok új irányvonala!"

Hasonló a franciákkal is igaz :-)

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.10.10. 15:19:14

@spangol: Így van. Régebben ez volt a kedvenc blogom, de eléggé elfáradt. Srácok, ahogy Knézy Jenő mondta: "Most kell a tripla tüdő és a dupla szív!" Üdv, CS

doktor.dikhed 2009.10.10. 15:21:58

"Aki eddig megvetette a magyar futballt, tegnap este az is nézte. Aki eddig, ha tehette mindig belerúgott, ma az is büszke rá. Hirtelen kismillió rajongó született a semmiből. Ilyenek vagyunk, kár lenne szépíteni."

Ez így van rendjén. Ha szar magyar foci, kritizálni kell, nem megveregetni a fejüket, hogy jól van srácok, és pénzt csúsztatni a zsebükbe.

A tegnapi teljesítmény szép volt, de voltak ordító hibák.

Ha hárman visszük egyetlen védőre, és elrontjuk az első passznál, az elég gáz. Máshol ezért fejek hullanának...

Tényleg lelkesek, meg nagyon jók voltak a srácok, de ha nem tudják kiiktatni az ilyen hibákat a játékból, akkor ebből nem lesz döntő.

Stefan Derrick 2009.10.10. 15:30:42

@kamasuka: Az utolsó 2 selejtezőt a Duna adja...

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 15:33:41

Ezúttal szívemből szóltál:

talán ez lesz a VB legnagyobb meccse.

Nem a legszebb játék, nem a legtöbb gól, DE - és ezt a MI MENTÁLISAN, pszichésen ERŐS fiainktól (mennyit vártunk erre! ) -
de a legnagyobb CSATA!

A magas pontszámok megérdemeltek.

Csődör Johnny 2009.10.10. 15:36:51

a VB legjobb 4 csapata automatikusan olimpiai résztvevö (ha jol tudom), ezt is megemlithetnének néha:P

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 15:40:42

Ghána a tae-kwan-do kiegészítő sportjaként focizó Korea ellen jól játszva győzött.

A koreaiak fanatikusok.

Mi, magyarok, nagyon NEM.

A magyar csapat közép-európai focit játszik, és most egy igen jól sikerült évjárattal megyünk rájuk:
ilyet ghánaiak még életükben nem láttak!

Mit kezdenek a Törőcsiket és Kovács Kálmánt egyúttal reinkarnáló Németh Krisztiánnal?

Ki tudunk-e még állítani 11 épkézláb embert a sok sérült és eltiltott (sárgák ill. piros) után??
Ha nem, akkor a két tartalék kapus játszik - kőkeményen!

mizie 2009.10.10. 15:48:22

Egy baromi jó meccsen, hatalmas egyéni teljesítményekkel, gyönyörű gólokkal és igazán tekintélyt parancsoló játékkal győztünk!

Mi kell még?

Ezek után remélem Koman nem lesz ukrán válogatott mert nagyon seggbe lesz rúgva :)

amc 2009.10.10. 15:48:49

Koman nélkül sajnos nehéz lesz.

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 15:51:47

@kamasuka:

Igen, igaz.

S még itt van a nagyválogatott is, 2 nagy csapat ellen.

A LOKI és edzője halálra dühít: van 7 csatárja,
de az általam SEMMIRE értékelt, labda nélkül gyors, ám labdát sem megtartani, sem kaput veszélyeztetni képtelen - nem NB I szintű - COULIBALY-t erőlteti Herczeg EGY ÉKKÉNT!

Hát persze, hogy nem rúgott gólt a Loki.

Amint váltanak kétcsatáros hadrendre, azonnal jönnek a helyzetek.

Coulibaly a BL-ben pihenjen. Oláh Lóri kellene, de teljes formahanyatlásban van....Akkor, amikor élete fő művét alkothatná nemzetközileg is...

Dudu, a zömök brazil meggyógyult és a Magyar Kupában 60 perc alatt 4 gólt lőtt.
Jöhet!

R. Koeman válogatottjában a 8-9 kitűnő középpályás miatt van gondban a kapitány:
s az EGYCSATÁROS itt sem jött be,
mindhárom őszi meccsünket 1 góllal veszítettük el,
s a HÁROM meccsen EGY gólt tudtunk rúgni (Svédországnak).

MAGYAROK - EGY CSATÁRRAL??

Ez a hárommellű nő okozta meglepetéssel ér fel.

josepapa 2009.10.10. 15:55:01

"Aki eddig megvetette a magyar futballt, tegnap este az is nézte. Aki eddig, ha tehette mindig belerúgott, ma az is büszke rá. Hirtelen kismillió rajongó született a semmiből. Ilyenek vagyunk, kár lenne szépíteni. Kesergés helyett inkább értékeljünk." Ez butuska gondolat. Nem vagyunk ilyenek. A képlet sokkal egyszerűbb: ha van teljesítmény és eredmény, akkor nő a népszerűség. Ha alibi van, akkor megy az ekézés, és csak az néz magyar focit, aki mazochista, vagy családtag. Ennyi.

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 15:58:53

@amc:

Egervári MÁSIK csapatot játszat, mint a 6 hete, az utolsó percben elküldött Buuren edző.

8 ember ugyanaz, de 12 nem. Pedig az a 12 is külföldön és magyar élcsapatokban játszik!

Koman Vladimir - nem akarom még többre taksálni - simán játszhat Gera Zoli vagy - főleg - Hajnal Tamás helyén.
Nem gyengülne tőle a válogatott.

Úgy látom, az MTK-ban előretolt csatárt (is) játszó, kétlábas támadó, szélső középpályás,
Gosztonyi lesz Koman helyettese, és balra kimegy
a ZTE-ből Varga Roland (ETO-tól kölcsönben van).

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 16:06:11

@doktor.dikhed:

Igen. Óriási hibák voltak. De nem a rutintalanság miatti hibák.

Egervári edző "bűnei".

Akinek van arca VB előtt egy hónappal átvenni egy válogatottat, MÁS JÁTÉKSZISZTÉMÁBAN játszatni a csapatot a begyakorolt helyett,

és 12 ÚJ EMBERT BEHÍVNI, 12 régit ignorálni!

Pl. az egykor, 17 évesen korosztályos EU-válogatott Dudás (ETO II)
két egyeneset nem rúgott a labdába 2 éve,

a klubjának második csapatában egyszer be- , máskor lecserélik..:((

Ő mit keres ott?

S miért nincs az UFC-ből a tartalék irányító, Nikházy?

ibusibus · http://stirlitzblog.blogspot.com 2009.10.10. 16:11:11

@josepapa: A vicces az, h éppen a post írója mutatja meg, milyenek vagyunk: ugyanis ami történt, az nem más, mint hogy, ha van eredmény, vannak rajongók is.. Erről szól ugyanis az egész: kb húsz év szánalmas botladozás elég volt, h ne járjon senki más a stadionokba, mint az a pár ezer, aki el tudja foglalni magát foci nélkül is. Egy hajszálnyival jobb teljesítmény is elég lenne ahhoz, hogy megint legyen nézője, rajongója a magyar focinak. Csak ehhez kell, h legyen foci, nem elég, h van Magyarország.. (és nem akarok károgni, mert meccs előtt nem szabad, de nagyon remélem, h ezúttal tartós lesz az eredmény..)

procurator · http://elegvolt.blogter.hu 2009.10.10. 16:16:47

@mizie:

Erről a veszélyről írtam már, valami angol portálon.
Mert, sajnos, nem AZ a helyzet, hogy Vladimir habozik, hanem hogy az ukránok rá se hederítenek: náluk ilyenből 12 egy tucat.

Egy NAGY eredmény és Koman nagyszerű játékaután azonban
lejátszatnak vele egy meccset az ukrán csapatban, és többé a magyar válogatottság szó basem jöhet!

Kisteleki meg ÚGY TESZ, mintha nem a MAGYAR szövetség elnöke lenne!
Önként "várakozik" az ukrán nyilatkozatra,
pedig MINDENKI MÁS A KEZÉT-LÁBÁT törné igyekezetében,
hogy ez a srác MAGYAR színekben rúgja a bőrt!

(Amúgy ez az az ukrán futball elnök, akivel barátilag közvetlenkedtünk, infókat adtunk, s amit aztán a 2010-es EB rendezéséért folyt pályázatban a "nem-gentleman" ukrán maffiózó ellenünk használt fel.)

Kisteleki (valójában KNITLHOFER) pedig MÁIG ALÁNYAL a Zukránnak:

holott meggyőzni kellene Komant.

2009.10.10. 16:36:32

Gulácsi miért nem kilences??? Én még ilyen nyugalmat és magabiztosságot magyar focikapuban még nem láttam, miért is ne kapna kilencest?

Mindenesetre én tegnap 50 év után először kérdeztem meg magamtól, hogy talán mégis jó, hogy magyarnak születtem? És meg is válaszoltam azonnal: igen, jó.

Egy olyan csapat, amelyik 120 perc cseh meccs után, az olaszok elleni 118. percben még így fut, és ilyen pontosan passzol, minden tiszteletet megérdemel.

Én a TV előtt legalább háromszor omlottam össze, és azt mondtam, "kész, nincs tovább, vége, kiestünk". Ez a csapat egyszer sem omlott össze, holott ők nem a TV előtt ültek, hanem fociztak. Komolyan, minden tiszteletem az övék. Ez a 2 meccs olyan volt, amire míg élek emlékezni fogok.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.10.10. 16:38:49

Jó meccs volt. :D Közben kihordtam lábon kábé négy hátsófali infarktust, és két agyvérzést, de jó volt. :D

Catch&release 2009.10.10. 16:41:12

procurator összeesküvéselméletben király vagy.
Ja az Nikházi és az Mtkban játszik nem az Újpestben.
Dudás hétről-hétre kezdő a Győrben amióta felgyógyult a szalagszakadásából.
Varga Rolandnak pedig nem sok köze van a Győrhöz és a Zte-hez.
A vb előtt a nemzeti sportban Koman nyiatkozta, hogy eldöntötte már melyik válogatottban akar játszani. De te biztos jobban tudod.

Tissotorak · http://tissotorak.blog.hu 2009.10.10. 16:42:11

Koman elég látványosan nem énekli a himnuszt, tudomásul kell venni, hogy ez az Ő döntése, mindenesetre egy ilyen VB szereplés után fura lenne ha nem ide húz...

pokesz70 2009.10.10. 17:04:17

@doktor.dikhed:

"Ha hárman visszük egyetlen védőre, és elrontjuk az első passznál, az elég gáz. Máshol ezért fejek hullanának..."

Igaz, de tegyük hozzá, hogy mindez a 121. percben történt (és négy az egy ellen volt)

Nem értem, hogy Koman hogy lehet kettős állampolgár, amikor az ukránok nem ismerik el a kettős állampolgárság intézményét. Valaki tudna erről infót?

Nekem nem azzal van bajom, hogy most hirtelen mindenki nagyon focidrukker lett, hanem azzal, amit a nagyválogatottal művelt a nép. Lelkendezés, szeretgetés a fiúknak, aztán meg kikapunk egy-egy góllal a svédektől meg a portugáloktól és egyből jön az anyázás. Rég nem látott szinten játszik a felnőtt válogatott, de ettől még mindig a svéd-dán-portugál trió messze az esélyesebb és ezt tudomásul kéne venni.

Nagyon örülök a fiatalok jó szereplésének, de ebből a csapatból sem lesz jobb és eredményesebb felnőtt válogatott. Ahhoz, hogy ez ne így legyen, minden poszton kéne legalább egy Koman/Németh/Gulácsi szintű játékos.

terrormaci 2009.10.10. 17:11:17

@immortalis: nekem meg kiömlött két söröm és eltört egy pohár, de ezek szerint nem jártam rosszul. Grat srácok, találkozunk kedden :D

cambridge.on 2009.10.10. 17:15:41

A FIFA.com-on a torna legjobb mérkőzése címet a cshek elleni meccs tartotta. Tegnap estig.
Most az Italia-Hungary a legjobb összecsapás.
Sok minden más mellett erre is büszkék lehetnek a fiúk,akik megérdemelnek minden elismerést.
Remélem evés közben megjött az étvágyuk, és nem elégednek meg az edddigi (nem apró)sikerekkel.
Gratulálok!

1728 2009.10.10. 17:20:20

@Catch&release: Jól értem, hogy azt nyilatkozta, hogy az ukránban?

CoolBrady 2009.10.10. 17:20:36

@pokesz70: A nagyválogatott múltkori két veresége után nem a csapatot anyázta a nagytöbbség, hanem Koemant és a védekező taktikáját

mizie 2009.10.10. 17:39:05

@procurator: Ahhoz azért gratulálok, hogy sikerült ebbe is egy kis összeesküvés elméletet és zsidózást rakni :)

De legalább Komannal kapcsolatban egy véleményen vagyunk :)

Catch&release 2009.10.10. 17:39:09

nem. Azt mondta, hogy egy csapat van amiben játszani akar a jövőben, csak nem akarta elmondani az újságírónak, hogy melyikben mert nem szerette volna, hogy ezzel foglalakozzanak. Ez alapján lehet azt gondolni, hogy az ukránban fog játszani.
Viszont kb két hónapja azt nyilatkozta, hogy ha Koeman meghívná őt a válogatottba, akkor nem habozna. Most akkor ugye miafasz van. Mondjuk ez a svédek és portugálok előtti meccs előtt volt, akkor nagy volt a médiahype és mindenki bizakodott, hogy kijutunk a vb-re.
Amellett a tény mellett sem mehetünk el, hogy 2012-ben Ukrajna (is) rendezi az eb-t. Addigra Komanból valszleg klasszis játékos lesz és ugyebár rendezőként Ukrajna tuti biztos ott lesz az eb-n. Mindemellett a srác szombathelyről indult az apja játszott Magyarorsázgon és a családja itt él, még a barátnője is magyar. Szóval vannak érvek és ellenérvek bőven.

1728 2009.10.10. 17:59:03

@Catch&release: Ez jó. Kíváncsian várom a fejleményeket... gondolom neki se lehet egyszerű a döntés.

pokesz70 2009.10.10. 18:05:24

A himnusz nem-éneklés nem jelent semmit, Gera sem szokott énekelni, ugyanaz a koncentráció van az arcán a himnusz alatt, mint Komannak

reader613 2009.10.10. 18:08:39

Bárhogyan határoz Vladimir (és a hasonló cipőben, de pályájának más szakaszában járó Nagy Laci), tiszteletben kell, hogy tartsuk a döntését.

Nálunk játszik Leandró a focipályán, Eklemovics, Ilyés a kézicsarnokban (ahol korábban Puljezevics és Perez is villogott), Gergely István pedig véd a vízben.

Ha van játékos, aki fordított döntést hoz, el kell fogadnunk.

A remény persze nem hal meg. Jó lenne, ha Koman a továbbiakban is, hosszú időre magyar válogatott lenne és megőrizné, sőt kibontakoztatná tehetségét. Ennyit feltétlenül kívánhatunk neki.

bmiky31 2009.10.10. 18:22:36

Sanyit bát ezúttal nem osztályoztad?

Futó Lada 2009.10.10. 19:11:26

@reader613:

Azért Leandro,Puljazevics és Perez nemegy kategótia. Utóbbiak odahaza is válogatottak lettel volna. Ha az ukránok adnak egy papírt,hogy Leandrót honosítanák és egy életre lemondanak Komanról,az elsők között írnám alá,és ragasztanék rá illeték-bélyeget.

Ghána ellen nem lesz könnyű,Egervárinak új rajzot kell felkarconia a mágnestáblára. Debreceninek és Tóth-nak nem lesz nagy megilletődöttsége,mert a Fradiban és a Honvédban több a szinesbőrű mint a ghánai válogatottban.Csak azért nem íromhogy 3-1-re nyerünk,mert akkor Hanta élő közvetítése sokat vesztene aktualitásából,de annyit azért el lehet modani a keddel kapcsolatban, hogy Présinger nagyon bevágja 22-ről..

greffi 2009.10.11. 18:33:13

nem jut ki a világbajnokság első négy helyezettje az olimpiákra. A kontinentális tornák helyezettjei lesznek ott londonban.

en.wikipedia.org/wiki/Football_at_the_2012_Summer_Olympics

christvhu 2009.10.12. 09:40:01

@ végh hanta: Az értékelés korrekt, egyedül Gulácsi esetében nem osztom a véleményed, magabiztos volt, egyik gólról sem tehetett ( a második előtt nem láthatta a labdát a lövés pillanatában, így esélye sem volt odaérni), tartást adott a védelemnek,( aki focizott valaha is, az pontosan tudja, milyen szinten befolyásolja egy védelem teljesítményét a kapusban meglévő bizalom, vagy annak hiánya), szóval szerintem 7es volt az minimum.

Ghána ellen pedig meglesz gyerekek, ez lesz a FIFA tornák történetében az első olyan esemény, ahol a végső győztesnek az összes egyenes kieséses szakaszban játszott meccse legalább 120 percig tartott!!!!! (kérdés, hogy ilyen meggyengült kamrafalakkal én megérem-e?)
RIA RIA HUNGÁRIA!!!!

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 16:24:55

Lehet itt kákán is csomót keresni, de ez semmit sem von le a srácok teljesítményéből! Remélem, a menetelés a végsőkig folytatódik!
süti beállítások módosítása