HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Ki itt belépnél, hagyj fel minden reménnyel

2010.09.08. 14:25 végh hanta

Néző? Szaladjon már ki drága, és nézze meg az Értelmezőben. Van valami sajátos jelentése? ... Mit mond? Fizető? És ott mit ír? Hogy a pénzéért akar nézni? Ezek hülyék, akkor menjenek ki a Dunapartra.

Valami hasonló párbeszéd megtörténtét vizionáljuk jó ideje az MLSZ egyik irodájának rejtekébe. Vagy félő, valóban megtörtént.

Keserű tapasztalat, de évek óta folyamatosan alkalmatlannak bizonyul a szövetség, ha egy válogatott mérkőzés beléptetését kell megoldani. Tavaly, amikor a sorsolás szeszélye folytán felcsillant a csoportból való továbbjutás reménye, és elözönlötték szurkolóink a Népstadiont, azzal kellett szembesülniük, hogy a beléptető kapuk elé egy újabb kordont húztak fel, amelyen csak párosával lehetett áthaladni. Negyvenezren, vagyis húszezer párocska.

A tegnapi két fővárosi mérkőzés ismét bebizonyította, a fejétől ugyan bűzölhet a hal, de ha ki is dobjuk a kukába, a szemetest akkor is ki kell vinni. Valaki még mindig ott van, dönt, és sorozatosan rosszul.

1. etap, az U21 meccse az Üllőin

Remek kezdeményezés, hogy a reményteljes utolsó két mérkőzésre maximalizáljuk a nézőszámot, és ingyen engedjünk be boldog-boldogtalant. Azt is elfogadjuk, hogy az UEFA megköveteli minden nemzetközi mérkőzése az egyedi jegyek kiadását. A szabály az szabály, akármekkora baromságnak is tűnhet a fotelemben ücsörögve.

Az viszont, hogy mindehez a beléptetéshez összesen egy (két) pénztárt nyitnak ki az Üllőin, miközben a mérkőzés délután ötkor, a népgazdaság különböző ágazataiban foglalkoztatottak jellemző munkahelyi zárórája után közvetlenül kezdődik, és várható  a metróbókijáratokból hirtelen feltörő gejzírszerű tömeg, legalább a szuperbruttósított faszság kategóriájába esik. (Képünk a mérkőzés kezdetekor készült a pénztárhoz még mindig sorban állókról.)

Az Albert-stadion eleve halva született beléptetőrendszerének koncepcióját itt gondolom mindenki ismeri, nem vesztegetnék rá fölöslegesen terjedelmet. Ellenben az továbbra sem fér a fejembe, hogy a lelátó kiürítésére vonatkozó tűzvédelmi előírásoknak miként képes megfelelni ugyanez a bejárat, ha kijáratként venné igénybe egy többezres tömeg. Elképesztően szűk résen kell kifurakodni.

2. etap, a Kirakat meccse a Megyerin

Amit lehetett tudni előre: az U21 lefújását követően a tömeg visszamegy a metróba, és északnak véve az irányt, meg sem áll Újpestig, hogy onnan egy kellemes séta keretében közelítse meg az arra napra elrendelt másik szórakozását. Továbbá azt is lehetett tudni, hogy elővételben hány jegy kelt el, vagyis, hogy nagyjából mennyi emberrel kell számolni a beléptetés során. Főleg a kapu mögötti szektorokba szóló jegyeknél. Sokadszorra ugyanazon hőbörgő jelen posztunkat is egy, a témával foglalkozó olvasói levél váltotta ki. Idézem:

Tisztelt MLSZ, Szervezőbizottság, akárki,

Ezúton szeretném megköszönni, hogy felejthetetlenné tették a tegnapi meccsélményemet. Szögezzük le: valóban, én voltam a hülye, hogy úgy gondoltam, elég 20 perccel a mérkőzés előtt a helyszínre érkezni. Valóban, én voltam a balga, hogy helyismeret hiányában számomra nem volt világos, melyik kapu melyik. Így, köszönhetően az önök gondoskodásának, fizikailag, és szellemileg is friss maradtam azzal a 10 perces egészségügyi sétával, mellyel megismerhettem a környéket, és megtaláltam a „D” szektort (tudják, oda szólt a legolcsóbb jegy).
Szeretném hálámat kifejezni azért is, hogy az önök előrelátásának köszönhetően, miszerint egy fél kapun kell beengedni az úgynevezett embertömeget, már a mérkőzés megkezdése előtt remek kis közösségi élménnyel gazdagodtam.
És végül, de nem utolsó sorban köszönöm, hogy – nyilvánvalóan hangszalagom és idegrendszerem megóvása érdekében - megkíméltek a himnusz eléneklésétől és az első 25 perc gyötrelmeitől.

Maradok Tisztelettel:
Egy fizető néző.

Rendben, a levél írója is hibázott (tapasztalatlanságának köszönhetően), de ettől még néhány kérdés nyitva maradt. Aki ismeri a Megyeri úti Szusza-stadion környékét, az tudja, a pálya bejáratainak egyik része csak körben, kis utcákon keresztül érhető el. Ha ezeket a kis utcákat lezárjuk, akkor egy másik kerülővel, másik kisutcák felé kell venni az irányt. Mivel az Újpest FC nem táblázza ki közterületen (neki minek is kéne) az egyes kapukhoz vezető irányt, az MLSZ-től elvárható lenne, hogy a más stadionokhoz szocializálódott tömegek részére legalább egy piros-fehér-zöld túristajelzést felfessen a villanypóznákra, mégis merre az arra.

A Megyeri úti és így a könnyen megközelíthető bejáratot válogatott mérkőzések alkalmával a sajtó, a VIP és egyéb fura kategóriájú jegyet birtoklók előtt nyitják meg, mindenki más viszont szopjon egy kellemeset a Mildenberger felől. Ugyanitt lehetett találkozni a beléptetés egyetlen épített elemével, a kapuval. Az általános gázörvényt meg egyéb fizikai jelenségeket általános iskolai szinten tananyagába felvevő közoktatási rendszerünknek hála, a legtöbb ember felnőttkorára tisztában van azzal, hogy szűk lyukon egyszerre épp annyi matéria fér át, amennyi annak a szűk lyuknak a keresztmetszete. Nem több, legfeljebb annyi. Azzal még lehet játszani, hogy az egyik oldalon növeljük a nyomást és gyorsabb haladásra kényszerítjük az elemeket, de mindez csak a fizikában igaz, a valóságan ezt a pontosan megjelölt helyekre odaállított szekuritisek tagadják.

Általános elvárások a jövőre néze

Talán nem nagy kérés illetékesék felé, hogy kapják kicsit össze magukat, és elemezzék ki az elmúlt évek elhibázott gyakorlatát (gyakorlatait), majd dugják össze amijük van (ész, ofkorz) és keressenek rá egy mindenki által elfogadható, megnyugtató megoldást. Ők azt szeretnék ha lenne néző (reméljük valóban ezt szeretnék), mi pedig szeretünk tömegben himnuszt énekelni, belebambulni az újpesti éjszakába, torokból szidni Vanczákot, és egyéb olyan dolgokat, amiket válogatott meccseken lehet, ha már sör nincs.

Példának okáért, ha az ilyenkor ideiglenesen felállított további beléptetőkapukat a stadiontól messzebb helyeznék el, azon több ajtót nyitnának meg, szabályozva a stadion saját beléptetőkapui felé áramló tömeg méretét, egy fokkal beljebb lennénk. Azzal is tisztában kell majd lenni hosszú távon, hogy a keddre és péntekre áthelyezett nemzetközi találkozókra sokan munkahelyükről fognak érkezni, esetleg vidékről. Ők valószínűleg egyszerre, nagyjából azonos időben. A BKV (mint az korábban kiderült) nem zárkózik el mentesítő járatok forgalomba állításától, csak azt időben, előre jelezni kell felé, hogy úgy mondjam: kérni.

És a tájékoztatás. Tessék öles betűkkel ráírni a jegyekre, hogy egy ilyen eseményen várhatóan előfordulnak előre ki nem védhető helyzetek, amelyek miatt a beléptetés vontatottá válhat. Tessék bőszen kommunikálni, hogy a biztonsági előírások, az UEFA/FIFA/rendőrség/stb. elvárásai/előírásai miatt a beléptetés valamivel lassabb, mint egy átlagos Bohócligás mérkőzésen, így a stadionhoz is érdemes előbb kiérnie annak, aki teheti. Elgondolkodtató lenne számukra egy köztes területet lehatárolni, amely még nem az alkoholtilalom alá eső stadionban van, de a beléptetés nehezén már túl. Itt lehet csinálni a korábban kiérők számára játszóházat, sörcsapot az apukáknak, alkalmi boltot a válogatott ereklyéihez, és egyéb szurkolóbarát dolgokat.

Olyan nagy kérések ezek?

24 komment

Címkék: mlsz homár válogatott szurker ahülye

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr262280258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefan Derrick 2010.09.08. 15:14:18

Milyen igaz. Remélem, van, az MLSz-ben is van, aki olvassa a blogot.
Ja, és legyen mindig hot-dog kifliben kínált sült kolbász is, mert az jó.

Mala Suerte 2010.09.08. 15:57:15

Nevetséges, amit ezek az idióták művelnek. Mikor a német meccs volt a Puskásban, akkor is össze-vissza küldözgettek minket, mert azt sem írták rá a jegyre, hogy melyik kapun van belépés, de ugyebár akárhol nem lehetett bemenni. És persze senki nem tudott semmit, csak azt, hogy ott "pont nem". A Népstadiont pedig ugyebár "valamivel" több idő megkerülni, mint a Szuszát.

És akkor még kérdezhetnénk, hogy nem érné-e meg inkább egy világranglista 90. helyezett ellen egy telt házas meccs, mint az, hogy pár ezer elfogy a 4000 (!!!!!!!!!!) forintos jegyből... Dilettáns barmok. Eddig legalább lehetett Kistelekit szidni zsigerből, de hogy Csányi se tud ott rendet tenni... Szánalmas, tényleg.

Mala Suerte 2010.09.08. 16:00:19

(*upsz, egy ugyebár minusz.)

Mala Suerte 2010.09.08. 16:01:48

És megkoronázandó mindezt:

A San Marino elleni meccs a Puskás Stadioban lesz.

salander 2010.09.08. 16:05:59

Az első félidő elejét sikerült kihagynom, hála a remek beengedésnek. Voltam már telt ház közeli meccsen a Szuszában, sosem volt gond a bejutással, naivan azt hittem, hogy az MLSZ se tudja majd el****ni. Valaki magyarázza már el hogy: 1, Ha egy stadionban van működő beléptetőrendszer azt miért nem használjuk? 2, Hogy lehettek olyan jegyek kiállítva a szektorba, amik nem léteztek? (A B lelátó jobb oldalán nem volt 19. sor csak 2 szék.) 3, Miért nekem kell megküzdenem azokkal akik elfoglalták a helyem? A "stewardok" mire vannak? 4, Miért volt a félig behajtott kapu mögött 40 biztonsági amikor 4-en ha motoztak egyáltalán? 5, Miért álltak ott egyáltalán amikor pl. az én jegyem senki nem ellenőrizte le és igazából egy fénymásolt fecnivel bemehettem volna. (Megjegyzem szerintem volt is ilyen, de tökmindegy.) Csak odaszólt a kopasz, hogy "Ez is olyan IBUSZ-os vacak, ugye?" LOL

Amúgy nagyon jó hangulat tud lenni ebben a stadionban, de ha következő meccset is ide teszi az MLSZ és nem változtatnak a szervezésen, akkor nem megyek ki, ami régen fordult elő.

A meccsről meg a csapatról valamelyik másik topicba majd.

Mérgező Hulladék 2010.09.08. 16:11:33

"nincs mellébeszélés" - ez a kedvenc részem az MLSZ nyilatkozatából.

istenhátmögött 2010.09.08. 16:11:44

ugyanmar Ti komolyan nem ebben az orszagban eltek???

Magyarorszagon ket dologra nincsenek sehol sem felkeszulve

1 egy tomegrendezvenyen (legyen sport, kultura, politika) hirtelen 500 fonel tobb jelenik meg

2 ez a hirtelen megjelent tomeg be akar jutni a rendezvenyre

peldak: diaksziget beengedes es miert nincsen hideg sor
barmelyik szepmuveszetis sztarkiallitas
tuzijatek
jegyellenorzes a metroban
posta
apehbevallasok leadasa (mert meg elektronikusan se mindig megy am)
szilveszteri telefonalasok
normalis savszelesseg

es persze minden esetben igaz: a rendezveny szervezoi biztosan sosem hibaztak a szerencsetlen korulmenyek osszejatszasak koszonhetoen alakultak a dolgok igy minden evben ujra es ujra :)

hm ha innen nezzuk a dolgokat egesz faja kis nemzeti tizenegyunk van :) nem igaz?

salander 2010.09.08. 16:21:56

Komolyan, egy 5000 fő feletti rendezvényre nem kéne valami "crowd control" tervet összedobni? Nem hiszem el, hogy addig kell várni amíg meghalnak páran egy ilyen "jólszervezett" beengedésen.

Mindig olyan irigykedve nézem a külföldi közvetítéseket, ahol pl az Allianz Arena (66 000) meg a Giants Stadium (80 000) hirtelen (!) megtelik (!) 5-10 perccel a kezdés előtt a semmiből.

Az MLSZ közleménynél könnyek szöktek a szemembe, amikor a "a stadion rossz infrastruktúrája" részhez értem... Mégis ki az isten jelölte ki helyszínre?

Frigo 2010.09.08. 16:35:45

Én egy olyan munkahelyen dolgozom, ahol elég szabadon dönthetek arról, hogy mikor érek be, illetve mikor indulok haza. De délután 3-kor lelépni, kicsit túlzásna érzem. Tehát elindulok 15:00. Háromnegyed óra alatt hazaérek, 15:45. Felveszem a mezt és már indulok is, negyed óra, 16:00. Negyed óra alatt odaérek a stadionhoz, mivel közel lakom, 16:15. Negyed óra alatt bejutok a helyemre, 16:30. Veszek szotyit, jégben hűtött kólát, 16:45. És már olvassák a gladiátorlistát. Na és ehhez mindennek kell passzolnia.

Megjegyezném, hogy úgy gondoltam, ez a meccs alkalmas lehet arra, hogy megismertessem a 3 éves kisfiamat a meccsre járás élvezetével. De a korai kezdés miatt ennek esélye se lett volna. Utólag olvasva a meccsösszefoglalólat, a mi elit fiaink gondoskodtak arról, hogy a fiacskám ne maradjon le semmi érdemlegesről. De akkor is.

Folytán, nem fojtán.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2010.09.08. 16:46:43

@Frigo: Köszi, javítom. És ezt se mutasd meg a három éves kicsinek :)

Dunbar 2010.09.08. 18:39:43

Teljesen naiv (és lehet, hogy hülye) kérdés: létezik olyan felügyeleti szerv Magyarországon, ami alá tartoznak az MLSZ-es rendezvények (mint pl egy válogatott meccs)?
Mert attól tartok, akárhányan írnak panaszlevelet is közvetlen az MLSZ-nek, mint szervező nyilván nem fogja megkorbácsolni magát. Az UEFA-t meg gondolom csak stadinon belüli történtek foglalkoztatják.
Én nem voltam kint most, de mindenhol azt olvasom, hogy eltekintve attól, hogy sokan lemaradtak a meccs elejéről, nagyon balesetveszélyes helyzetbe kényszerítették a szurkolókat a beléptetésnél. Ilyenkor nincs valami magasabb szerv, ami odaszólhatna, hogy srácok, azért ezt így ne? Tudom, hogy a FIFA/UEFA nagyon háklis a nemzeti futballszövetségek autonómiájára, de ez nem is sportpolitika, hanem logisztikai kérdés. Hosszú lett, bocsi

Kivlov 2010.09.08. 18:46:08

kéne egy stadion, kutyák,kezdetnek. nem a cigányoknak adni a lét, meg szavazatot venni a nyuggereketől, hanem építeni egy normális, nemzeti stadiont...

housemd 2010.09.08. 19:26:16

@Dunbar: tudtommal ez a jogszabály az, ami elvileg idevonatkozik: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=A0400054.KOR&cel=P%284
de nincs erőm átbogarászni. a jó hír, hogy a katasztrófavédelem szerint már tervben van egy általánosabb jogszabály: www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=szervezet_jogszabaly_helyzetkep (ld. a tervezetteket)mert ez még csak nem is kimondottan sportkérdés, ld. Duisburg Love Parade.

- Rendi - 2010.09.08. 20:34:18

"Olyan nagy kérések ezek?"

Nem, csak a fejeseknek végre el kéne kezdeni használni a fejüket.

belga6 2010.09.08. 21:01:23

@Dunbar: Ebben az esetben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez lehet fordulni. Jelen esetben sokan vásároltak úgy egy 90 perces szolgáltatást, hogy csak 50-50-70 percet kaptak belőle. Remélem, lesznek olyan tökösek az emberek, és feljelentik az MLSZ-t.

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2010.09.08. 21:25:50

Az a baj, hogy ez nem az első eset (kivéve az undorító drukkerverést): szinte minden válogatott meccsen ugyanez a balfaszkodás megy. A Puskásban is mindenkit elterelnek a Stefánia felé, mert az Ifjúság útja felől csak A6-os vagy annál nagyobb Audival lehet behajtani. És, ha az illető drukker jegye arra a részre szól, akkor is előbb megkerüli kívülről, majd belülről is a stadiont. Ja, persze a Stefánián is csak két ócska kapu van nyitva, a többi mögött ott bámészkodnak a kopaszok. Valaki egyszer elárulhatná, hogy mi a lófasztól félnek az MLSZ-ben kinyitni egy stadion összes kapuját, hogy kényelmesen lehessen ki- és bejutni. Merthogy kifelé ugyanez van, sőt a magyar-brazil sörmeccs után kifelé még ennél is rosszabb volt, mert a fél stadiont az István utca (talán így hívják) felé próbálták szó szerint kipasszírozni a stadionból. Annyi jó példa van a világon, mi a rákért nem tanulnak belőle? És, sajnos annyi rossz is van, nem kéne megvárni, amíg egyszer csúnya vége lesz...

asztalavisztababy 2010.09.08. 22:36:15

MLSZ dilettans barmok gyulekezete, az volt es az is lesz.

fedélzeti kompót 2010.09.08. 22:40:27

Gondolom a biztonsági kamerák pont ott nem voltak bekapcsolva ahol a tömeg tolongott meg a mitugrászt rugdosták. Szerintem ez a szolgáltatás része: aki magyar focit néz úgy, hogy még fizet is érte, az különösen akarja a fájást, szal pár jó szóért cserébe a bejáratnál kaphat extra feltétet is.

eleve lehetetlen 2010.09.08. 23:16:16

"Olyan nagy kérések ezek?"

Ezektől?

Persze.

Majd talán egyszer, ha veszik a fáradságot a méltóságos urak és valamelyik külföldi ingyen útjuk alkalmával esetleg körül néznek a VIP részlegen kívül is, akkor rájönnek arra, hogy ahogy itt szervezik a dolgokat, az egy kalap szart nem ér.

Kistelekin én sem lepődtem volna meg, ha így csinálja, de azért a Csányitól többet vártam. Nem tegnap ült bele az MLSZ elnöki székébe, hogy felmentést kapjon ez alól. Mondhatnám, hogy amatőrizmus, de a költségvetésük alapján valahogy nem illik ide ez a szó.

manzárd · http://otthonokosan.blog.hu 2010.09.09. 00:21:09

na, majd vizi elek intelligenciája beléptet minket :)

csoko20 2010.09.09. 07:37:25

"Tavaly, amikor a sorsolás szeszélye folytán felcsillant a csoportból való továbbjutás reménye..."

Köszönjük, Emese!

gabesz7004 2010.09.09. 14:09:50

Tényleg alap lenne hanem csak akkor hivatkoznának a fejesek az EU-ra amikor b@szogatni kell a népet, hanem akkor is amikor kultúrált környezetről és stadionokról van szó! Persze ez a komment is csak felesleges szájtépés, mert nem olvassák az mlsz-ben, vagy ha igen akkor is tojnak rá nagy ívben! Mondjuk én hozzászoktam mert Kaposváron is ilyen a hozzállás a vezetás részéről! A néző, ne adja Isten SZURKOLÓ (érezzük a különbséget ugye?) az utolsó, akivel számolnak egy meccs rendezésekor, sőt lehetőleg ne is jöjjön ki, mert csak a fölösleges macera van velük! Gondolom pár helyen hasonló a helyzet?! Az mlsz, klub ée országvezetők szemében aszurkoló+néző, ma Mo.n rsszista, részeg hangoskodó állat akik ellen a készenléti rendőrséget kell felvonultatni, had edzzenek ők is.
süti beállítások módosítása