- Apa ! Ha magyar csapat játszik külföldivel akkor mi a magyarnak szurkolunk?
- Természetesen..mégiscsak ők a mieink.
- Akkor is ha az a magyar csapat az Újpest vagy a Vasas?
- Igen akkor is.
- Éretem..és akkor itt most melyik a magyar csapat?
- Hogyhogy melyik? Ez a Győr-Honvéd meccs itt mindkettő magyar.
- Az Aleksidze,Ji-Parana,Sztevanovics és pölö Abbass is magyar?
- Nem, ők idegenlégiósok.
- Mint a Tuskó Hopkins meg a Senki Alfonz?
- Nem..az más idegenlégió. Ezek külföldi focisták, akik magyar csapatban játszanak.
- Miért? Mert annyira jók?
- Nem feltétlen.
- És bármennyien lehetnek?
- Ez nem ilyen egyszerű…Régen volt egy szabály, melynek értelmében egyszerre legfeljebb 3 külföldi játékos lehetett a pályán egy időben. Később volt egy Bosman nevű belga játékos, aki beperelte a klubját, mert lejárt a szerződése, és a klubja nem akarta elengedni. A bíróság a javára döntött, és ez lett az un. Bosman-szabály, ami kimondja, hogy az unióban a lejárt szerzodésű játékos ingyen igazolható, valamint hogy az unión belül nem lehet korlátozni a munkavállalást, így aki uniós országból jött az nyugodtan játszhatott. Ez idoben szünt meg az UUEFA 3+2-es szabálya, amely értelmében a hazai játékosokon kívül legfeljebb 3 uniós játékos és 2 unión kívüli lehet a pályán. Ezen szabály bevezetés után már nem volt korlátozás uniós játékosokra, így előfordulhatott például Angliában, hogy a Chelsea angol játékos nélkül lépett pályára. Jelenleg az UEFA-ban egy 6+5-ös szabályra van törekvés, tehát hogy legalább 6 hazai játékosnak kell pályán lennie és maximum 5 légiós játszat egy idoben.
- Akkor tehát most lehet olyan magyar csapat ahol magyar játékos nem is játszik?
- Elvileg igen. Mivel az UEFA kiterjesztette a szabályt az EU-n kívüli országokra is, így eléggé felhígult a játékos-piac.
- Ez mit jelent?
- Azt, hogy olcsóbb volt külföldit venni, mint saját fiatal játékost nevelni. Így a fiatal játékosok az ifibol kiöregedve nem nagyon fértek be a csapatba, mert ha már vettek külföldit, akkor inkább az játszott. Így a fiataloknak nem volt már jövoképében a nagycsapatba kerülés, inkább igyekeznek minél fiatalabban külföldre igazolni. Így azonban a klub csak nevelési költséget kap, ami messze kevesebb, mint egy képzett „kész” játékosért járó pénz. Így persze a bejövő pénzből, csak középszerű légiósokra futja, és így gyakorlatilag mind anyagilag mind relatív játékerőben le fog szakadni a csapat az európai élmezonytől.
- Akkor kellene hozni olyan szabályt, hogy fiatalok is játszhassanak, és kevesebb külföldi legyen.
- Lehetne – bólogatott H úr. – Van is ilyesmi. Az első osztályban bármennyi uniós játékos lehet, unión kívüli országból maximum 5, és kell, hogy legyen a keretben legalább 4 saját nevelésű játékos.
- Tehát játszaniuk nem is kell? – kérdezte csalódottan Karcsika.
- Nem. De elvileg ezért kell minden első osztályú csapatnak egy „fakó” azaz második csapat amelyik NB3-ból indulva juthat feljebb,és ott szerepelhetnének a fiatalok.
- Ott csak a fiatalok játszhatnak?
- Á,dehogy. NB2-ben és NB3-ban uniós játékosra nincs megkötés, unión kívüli csak 3 lehet, és csereként külföldi játékos csak másik külföldi helyére jöhet be. A fiatalok közül legalább két 21 éven aluli játékosnak végig pályán kell lennie (kivéve, persze ha kiállítják). További szabály még, hogy az első csapat keretében levő 23 évnél idősebb játékosok közül fordulónként csak maximum 3 játszhat a második csapatban.
- De akkor addig kellene tanítani a fiatalokat,míg kész játékosok nem lesznek,és akkor már biztos helyük lenne a csapatban.
- Erre lennének jók az egyre többfelé alakuló utánpótlás-akadémiák. A korosztályos csapatok muködtetése alapfeltétele a klublicensznek, így tehát a játékos-bázis adott. Az utánpótlás akadémia a legjobb korosztályos játékosokat gyűjtené össze és adna nekik magas szintű képzést, immáron nemcsak a technikai tudásban, de taktikában és játékelméletben is. Az innen kikerülő játékosok –igény szerint – automatikusan a fenntartó csapathoz kerülnének,és csak legalább 1 idényt ott kellene letölteni,és csak ezután kerülhetnének külföldre, vagy más magyar csapathoz.
- De akkor még mindig csak a keretben lennének. Nem apa?
- De igen. De példa lehet anglia is , ahol a legfelsőbb osztályban csak olyan légiós szerepelhet aki az elmúlt évben legalább 1-szer pályára lépett hazája válogatottjában.
- A Győrnek vagy a Honvédnak van akadémiája?
- Igen, mindkettőnek van,a Fehér Miklós Akadémia illetve a Magyar Futball Akadémia.
- Mégis a külföldiek játszanak?
- Az akadémiák még újak, még nem tudtak olyan tehetséges fiatalt felvonultatni, hogy tudásban és rutinban felvegyék a versenyt.
- És akkor most kinek szurkoljunk apa?
- Hát....A magyaroknak..mégiscsak ők a mieink…
Magyar foci kezdőknek és haladóknak 3. - A légiósok
2010.10.16. 11:38 Futó Lada
17 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr882375126
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.16. 18:23:19
Úgy gondolom értem a poszt üzenetét, de az kicsit sántít. Legalábbis szerintem.
Én, mint honvédos, igazából csak az MFA-ra fókuszálnék a kérdés vizsgálatakor.
Van egy jó szakmai vezető és program (Szalai László + az MTK-nál is alkalmazott akadémiai képzés) hozzá megfelelő infrastruktúra (saját bentlakásos intézmények, füves edzőpályák, konditerem, stb.) és egy nagy rakás ifjú tehetség (minden korosztályban 4-6 válogatott játékos).
Én, mint honvédos, igazából csak az MFA-ra fókuszálnék a kérdés vizsgálatakor.
Van egy jó szakmai vezető és program (Szalai László + az MTK-nál is alkalmazott akadémiai képzés) hozzá megfelelő infrastruktúra (saját bentlakásos intézmények, füves edzőpályák, konditerem, stb.) és egy nagy rakás ifjú tehetség (minden korosztályban 4-6 válogatott játékos).
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.16. 18:29:18
Nem tudom miért küldte el enterre a kommentem elejét. Sebaj, folytatom.
Szóval a lényeg, hogy mindez szép és jó, jár érte a taps és elővehetjük a magyar focin csiszolt igen fejlett kritikai érzékünket és megkérdezhetjük, hogy hol vannak ezek a srácok a pályákról.
A válasz nevetségesen egyszerű: a gimnázium padjai mögött és az utánpótlás korosztályokban.
Az MFA legidősebb korosztálya a '92-es, ami azt jelenti, hogy ők most 17-18 évesek (akárcsak pl. a győri akadémián). Ne akarjuk már ennyi idős gyerekkel megváltani a világot...
Legyünk türelmesek, és ha 2 év múlva is ugyanígy állunk fiatal tehetségekkel, akkor el lehet kezdeni felelősöket keresni.
Mindaddig ez nem más, csak puszta negatív hangulatkeltés...
Szóval a lényeg, hogy mindez szép és jó, jár érte a taps és elővehetjük a magyar focin csiszolt igen fejlett kritikai érzékünket és megkérdezhetjük, hogy hol vannak ezek a srácok a pályákról.
A válasz nevetségesen egyszerű: a gimnázium padjai mögött és az utánpótlás korosztályokban.
Az MFA legidősebb korosztálya a '92-es, ami azt jelenti, hogy ők most 17-18 évesek (akárcsak pl. a győri akadémián). Ne akarjuk már ennyi idős gyerekkel megváltani a világot...
Legyünk türelmesek, és ha 2 év múlva is ugyanígy állunk fiatal tehetségekkel, akkor el lehet kezdeni felelősöket keresni.
Mindaddig ez nem más, csak puszta negatív hangulatkeltés...
Artie 2010.10.16. 18:42:21
@Hopeful John Doe: Egyetlen szomorú tény, hogy az akadémiai képzés, amit mi most vezetünk be (bentlakás és társai), Nyugat-Európában lényegében megszűnt.
Megint 20 évvel vagyunk lemaradva.
Megint 20 évvel vagyunk lemaradva.
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.16. 18:59:58
@Artie: ez érdekes.
Akkor ami Liverpoolban (en.wikipedia.org/wiki/Liverpool_F.C._Reserves_and_Academy), az Ajaxnál vagy éppen Barcelonában (blogs.telegraph.co.uk/sport/duncanwhite/9668587/Barcelona_academy_sets_the_standard/) az szerinted micsoda?
Ez kicsit megint ilyen, minden, amit mi, magyarok csinálunk az eredendően idejét múlt és selejt...
Minden bizonnyal a Manchester City és az Arsenal utánpótlás-vezetői sem értik a dolgukat: magyarfutballakademia.hu/hirek/103/
Akkor ami Liverpoolban (en.wikipedia.org/wiki/Liverpool_F.C._Reserves_and_Academy), az Ajaxnál vagy éppen Barcelonában (blogs.telegraph.co.uk/sport/duncanwhite/9668587/Barcelona_academy_sets_the_standard/) az szerinted micsoda?
Ez kicsit megint ilyen, minden, amit mi, magyarok csinálunk az eredendően idejét múlt és selejt...
Minden bizonnyal a Manchester City és az Arsenal utánpótlás-vezetői sem értik a dolgukat: magyarfutballakademia.hu/hirek/103/
Artie 2010.10.16. 19:32:33
@Hopeful John Doe: Nos, ebből pont egy dolog nem derül ki. Ami a magyar akadémiai rendszer nagy baja: ez a bizonyos bentlakás, "légmentes" elválasztás a külvilágtól.
Nem az akadémiai képzés mint olyan a baj, hanem ahogy csinálják nálunk.
Az egyébként érdekes, hogy mindig arra hivatkozunk, hogy az akadémiai képzettek még fiatalok. Both Józsi kb. 5 éve mondta, hogy 2-3 év múlva NB1-es játékosok kerülnek ki az akadémiáról.
Aztán amikor 4 év után rákérdeztek nála, hogy miért nincs senki a kezdőben, megint 2-3 évet mondott.
Szóval ne mondd, hogy a rendszer jó. Mert nem az.
Nem az akadémiai képzés mint olyan a baj, hanem ahogy csinálják nálunk.
Az egyébként érdekes, hogy mindig arra hivatkozunk, hogy az akadémiai képzettek még fiatalok. Both Józsi kb. 5 éve mondta, hogy 2-3 év múlva NB1-es játékosok kerülnek ki az akadémiáról.
Aztán amikor 4 év után rákérdeztek nála, hogy miért nincs senki a kezdőben, megint 2-3 évet mondott.
Szóval ne mondd, hogy a rendszer jó. Mert nem az.
dr. Wilbur Swain 2010.10.16. 19:34:36
az EU-n kívüliekre nem kellett volna kiterjeszteni ezt a szabályt :/
Artie 2010.10.16. 19:45:44
@dr. Wilbur Swain: Az a baj, hogy ez is "csak" egy munkajogi jogviszony, így teljesen alaptalan mindennemű diszkrimináció.
Viszont mondjuk az UEFA mondhatná, hogy én szervezem a tornákat, nekem ezek a szabályaim, be lehet kapni, csak így indulhattok.
Viszont mondjuk az UEFA mondhatná, hogy én szervezem a tornákat, nekem ezek a szabályaim, be lehet kapni, csak így indulhattok.
dr. Wilbur Swain 2010.10.16. 19:52:20
@Artie: persze, hogy munkajogi viszony, de akkor mi értelme van ezen a téren az EU-tagságnak, ha az EU-n kívüliek is élvezhetik ugyanazokat az előnyöket?
abban meg teljesen igazad van, hogy az UEFA-nak be kellene keményítenie, de minden bokor mögött van egy eszement jogvédő, aki megakadályozna bármi előrelépést
abban meg teljesen igazad van, hogy az UEFA-nak be kellene keményítenie, de minden bokor mögött van egy eszement jogvédő, aki megakadályozna bármi előrelépést
Artie 2010.10.16. 20:15:35
@dr. Wilbur Swain: Minden ország saját munkajogát kell alkalmazni adott tagországban, és ugye ebből következik, hogy ha valamiféle eltérés van a profi labdarúgó és egy bármilyen lakatos vagy vízvezetékszerelő között, az diszkrimináció.
Én az egyetlen megoldást ott látnám, ha azt mondaná az UEFA, amit írtam. Azt mondaná, hogy ezt a bajnokságot én szervezem, ez magánrendezvény, és csak azok vehetnek részt benne, akik az én szabályaim szerint "játszanak" (itt most átvitt értelemben), aki nem hajlandó elfogadni őket, az szervezzen maga, amit akar.
Még az akadémiáról annyit, hogy a név egy dolog, de ugye két dolgot tudunk az irodalomból:
1.
"Eh, mi a név? Mit rózsának hívunk,
Bárhogy nevezzük, éppoly illatos."
W. Shakespeare: Rómeó és Júlia
II. felvonás, 2. szín
Ha valami jó, tök mindegy, mi a neve.
2.
Lucifer
Mi kár, hogy szép eszméid újolag
Csak olyan hírhedett almát teremnek,
Mely künt piros, de béle por.
Hiába szép a neve, hiába szép és modern az infrastruktúra, ha teljesen elavult szemlélettel találkozunk benne.
Én az egyetlen megoldást ott látnám, ha azt mondaná az UEFA, amit írtam. Azt mondaná, hogy ezt a bajnokságot én szervezem, ez magánrendezvény, és csak azok vehetnek részt benne, akik az én szabályaim szerint "játszanak" (itt most átvitt értelemben), aki nem hajlandó elfogadni őket, az szervezzen maga, amit akar.
Még az akadémiáról annyit, hogy a név egy dolog, de ugye két dolgot tudunk az irodalomból:
1.
"Eh, mi a név? Mit rózsának hívunk,
Bárhogy nevezzük, éppoly illatos."
W. Shakespeare: Rómeó és Júlia
II. felvonás, 2. szín
Ha valami jó, tök mindegy, mi a neve.
2.
Lucifer
Mi kár, hogy szép eszméid újolag
Csak olyan hírhedett almát teremnek,
Mely künt piros, de béle por.
Hiába szép a neve, hiába szép és modern az infrastruktúra, ha teljesen elavult szemlélettel találkozunk benne.
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.16. 21:00:12
Pár adat (név után az anyaegyesület + alapítás éve):
Fehér Miklós Akadémia (Győr): 2007
Debreceni Labdarúgó Akadémia (DVSC): 2010
Illés Labdarúgó Akadémia (Haladás): 2007
Magyar Futball Akadémia (Kispest): 2007
Puskás Ferenc Akadémia (Videoton): 2007
Sándor Károly Akadémia (MTK): 2001
Vagyis a Sándor Károly Akadémián kívül mindegyik 3 éves vagy annál fiatalabb...
A Sándor Károly pedig azért magyar szinten sok tehetséges fiatalt kinevelt: németh krisztián, gulácsi péter, kanta szabolcs, pintér ádám, stb.
Szóval nem igazán értem az elégedetlenkedést.
Fehér Miklós Akadémia (Győr): 2007
Debreceni Labdarúgó Akadémia (DVSC): 2010
Illés Labdarúgó Akadémia (Haladás): 2007
Magyar Futball Akadémia (Kispest): 2007
Puskás Ferenc Akadémia (Videoton): 2007
Sándor Károly Akadémia (MTK): 2001
Vagyis a Sándor Károly Akadémián kívül mindegyik 3 éves vagy annál fiatalabb...
A Sándor Károly pedig azért magyar szinten sok tehetséges fiatalt kinevelt: németh krisztián, gulácsi péter, kanta szabolcs, pintér ádám, stb.
Szóval nem igazán értem az elégedetlenkedést.
Futó Lada 2010.10.16. 21:06:30
@Hopeful John Doe: ..a poszt végén benne volt, hogy "Az akadémiák még újak, még nem tudtak olyan tehetséges fiatalt felvonultatni, hogy tudásban és rutinban felvegyék a versenyt. "
Nyilván nem várható, hogy egy 2-3 éve indult akadémia rögtön ontja magából a fiatalokat,ez tiszta sor. Ugyanakkor azért akadémia előtt is volt élet, volt ificsapat, volt serdülő 3 stb. Lehet hogy az akadémiák megjelenésével minőségibb játékosok kerülnek ki, csak ki kell várni, de hol vannak az átmeneti időszakban azok a fiatalok akik eddig a korosztályos csapatokban rúgták a labdát? Onnan már senki sem tehetséges? :)
Nem hangulatkeltés akart lenni a poszt,aminek alapját Lengyel Ferenc MLSZ edzőbizottsági tag :"Az idegenlégiósok helyzete, megítélése a labdarúgásban, Magyarországon" című tanulmánya adta, ha nem is szó szerinti átvétel, de a vonatkozó szabályokat és a statisztikai adatokat onnan vettem át. (eredeti link : www.mlsz.hu/2009hirek_edzobizottsag.php?itemid=3074&catid=55)
:)
Nyilván nem várható, hogy egy 2-3 éve indult akadémia rögtön ontja magából a fiatalokat,ez tiszta sor. Ugyanakkor azért akadémia előtt is volt élet, volt ificsapat, volt serdülő 3 stb. Lehet hogy az akadémiák megjelenésével minőségibb játékosok kerülnek ki, csak ki kell várni, de hol vannak az átmeneti időszakban azok a fiatalok akik eddig a korosztályos csapatokban rúgták a labdát? Onnan már senki sem tehetséges? :)
Nem hangulatkeltés akart lenni a poszt,aminek alapját Lengyel Ferenc MLSZ edzőbizottsági tag :"Az idegenlégiósok helyzete, megítélése a labdarúgásban, Magyarországon" című tanulmánya adta, ha nem is szó szerinti átvétel, de a vonatkozó szabályokat és a statisztikai adatokat onnan vettem át. (eredeti link : www.mlsz.hu/2009hirek_edzobizottsag.php?itemid=3074&catid=55)
:)
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.16. 22:03:56
@Futó Lada: utánpótlás volt, csak éppen volt 1-2 központ elszipkázta a tehetségeket.
Különösen igaz ez az MTK (SKA) és az Újpest tevékenységére...
Pl.: Szalai kispesti nevelés és 1 év lila-fehér kaland után ment a Stuttgarthoz, Németh győri nevelés, de mégis az MTK profitált belőle, stb.
Aki tehetséges volt azt a Sándor Károlyba hívták, így a helyi klubok ifi, serdülő csapataiból eltűntek a legjobbak. Jól jelezte ezt az is, hogy az MTK sokszor pontvesztés nélkül (ha jól emlékszem) és nevetséges gólkülönbségekkel nyerte a bajnokságokat...
A forrás, meg annak a feldolgozása teljesen korrekt volt. :)
Én csak annyit mondtam, hogy legyünk kicsit türelmesek.
Különösen igaz ez az MTK (SKA) és az Újpest tevékenységére...
Pl.: Szalai kispesti nevelés és 1 év lila-fehér kaland után ment a Stuttgarthoz, Németh győri nevelés, de mégis az MTK profitált belőle, stb.
Aki tehetséges volt azt a Sándor Károlyba hívták, így a helyi klubok ifi, serdülő csapataiból eltűntek a legjobbak. Jól jelezte ezt az is, hogy az MTK sokszor pontvesztés nélkül (ha jól emlékszem) és nevetséges gólkülönbségekkel nyerte a bajnokságokat...
A forrás, meg annak a feldolgozása teljesen korrekt volt. :)
Én csak annyit mondtam, hogy legyünk kicsit türelmesek.
Futó Lada 2010.10.16. 23:13:25
@Hopeful John Doe: Talán a Videoton volt az a klub ha jól emlékszem aki arra panaszkodott,hogy a fiatal játékosoknak nincs szerződése, ezért miután kinevelték az ifistát, szerződéskötés előtt bármelyik klub el tudja "bolondítani" a játékost minden következmény nélkül, éppen ezért nem éri meg a fiatalokat nevelni.
Ez némileg ellentmondott az utánpótlás-nevelésbe vetett hitnek. A helyzet annyiban változott, hogy van nevelési térités, tehát ingyen nem lehet elvinni játékost, csak majdnem ingyen.
Ahol van akadémia, ott az ottlévőknek "védettsége" van, csak a fenntartó klub igazolhatja le őket (ha ugye 50%-ban a Pool állja a cehhet, akkor ugyanúgy fenntartónak minősül), de ahol nincs akadémia, ott csak bízni lehet a gyerek és a szülők lojalitásában...
A türelem az megvan a 84-es ifi EB óta, és kitart még egy pár éven keresztül.. :)
Ez némileg ellentmondott az utánpótlás-nevelésbe vetett hitnek. A helyzet annyiban változott, hogy van nevelési térités, tehát ingyen nem lehet elvinni játékost, csak majdnem ingyen.
Ahol van akadémia, ott az ottlévőknek "védettsége" van, csak a fenntartó klub igazolhatja le őket (ha ugye 50%-ban a Pool állja a cehhet, akkor ugyanúgy fenntartónak minősül), de ahol nincs akadémia, ott csak bízni lehet a gyerek és a szülők lojalitásában...
A türelem az megvan a 84-es ifi EB óta, és kitart még egy pár éven keresztül.. :)
Erosa · http://koteny.blog.hu/ 2010.10.18. 00:30:59
@Hopeful John Doe: Csak azt nem értem, hogy akik legalább már bemutatkoztak (Hidi, Vólent) miért nem kapnak több lehetőséget? Nem tűntnek rossznak, amikor játszottak. Az meg csak a hab a tortán, hogy az U-21-es válogatott Debreceni ül a padon, és a 33 éves Botis meg játszik a helyén. Sajnos nyilván, ha jobb lenne, a magyar játszana..:(
Erosa · http://koteny.blog.hu/ 2010.10.18. 00:55:33
@Hopeful John Doe: Hmm nem jelent meg a kommentem..na még egyszer! Szóval azt nem értem a Honvédnál, hogy azok a fiatalok, akik már bemutatkoztak (Hidi, Vólent) miért nem férnek be, legalább csereként? Nem tüntnek rosszabbnak, mint ezek a légiósok. Az meg csak hab a tortán, hogy az U-21-es válogatott Debreceni András ül a kispadon, miközben a 33 éves Botis játszik a helyén..Nyilván ha a magyar lenne a jobb, ő játszana..:(
JESTER 2010.10.18. 13:12:37
@Peaks: ez azért sokszor edzőfüggő is. Morales inkább a supka féle iskolát képviseli, "tapasztalat, rutin mindenek felett" jelszóval, ő szerintem SOHA nem fog fiatalokat beépíteni, ahhoz majd egy új tréner jön majd akkor mikor Hemy is elszánja magát az akadémiások bevetésére mert 2 év múlva csak leesik neki, hogy a talján megvezeti a saját embereiel akiket itt akar felfuttatni Kispesten.
Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2010.10.19. 14:22:57
@JESTER: Teljesen egyetértek.
Czár, Vólent be kellett volna már, hogy épüljön ebbe a csapatba, de Morales tűzzel-vassal ellenkezik.
A mostani helyzettel az a baj, hogy ha az eredmények jönni fognak Hemi elégedett lehet és mondhatja, hogy biztos kezekben a szakmai munka - így viszont nem fognak túl sokat szerepelni az MFA-s srácok.
A másik lehetőség, hogy a Morales-lufi kipukkad és visszaesünk a 10-12. helyre és egy év múlva elküldik Moralest, a helyére pedig egy olyan szakembert neveznek ki, aki köztudottan fiatalpárti... Így viszont ismét eltelik 1 év komolyabb eredmény nélkül...
Czár, Vólent be kellett volna már, hogy épüljön ebbe a csapatba, de Morales tűzzel-vassal ellenkezik.
A mostani helyzettel az a baj, hogy ha az eredmények jönni fognak Hemi elégedett lehet és mondhatja, hogy biztos kezekben a szakmai munka - így viszont nem fognak túl sokat szerepelni az MFA-s srácok.
A másik lehetőség, hogy a Morales-lufi kipukkad és visszaesünk a 10-12. helyre és egy év múlva elküldik Moralest, a helyére pedig egy olyan szakembert neveznek ki, aki köztudottan fiatalpárti... Így viszont ismét eltelik 1 év komolyabb eredmény nélkül...