HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

A sírásó-válogatott

2013.10.13. 14:16 Black Lotus

„Olyan pénzköltős a hangulatom máma” – életérzéssel indultam neki a vasárnap délelőtti sétának, amelynek eredménye ilyenkor az esetek többségében az szokott lenni, hogy valami felesleges dolgot veszek – például lottószelvényt vagy Nemzeti Sportot. Ma ez utóbbi volt műsoron, hiszen a minden esztétikai igényt kielégítő címlap egyértelműen a meglátni és megszeretni kategória volt. A „Mikor lesz itt futball?” szövegrész alsó hangon 78 alkalommal történő kopipésztelését gondolom hasonló szerkesztőségi brainstorming előzhette meg, mint a „Sorsdöntő mérkőzés”, „Történelmi lehetőség előtt a válogatott”, netán „Minden előjel mellettünk szól” jellegű címlapokat az Andorránál komolyabb riválisok elleni mérkőzések napján. Az orgánumot kinyitva kicsinyt elidőztem Sinkovics őrgrófnak a szokásosnál valamivel vérszegényebb jegyzetén, majd Borbola „Sousa’s favourite” Bencének a hatodik gól után röhögőgörcsöt kapott holland zsurnaliszták, illetve a meccs után a csapatbuszra nyolcszor rávillantó holland autósok tárgyában előadott siránkozásán.

Tekintetem ez után a felső sávra tévedt, ahol a szakma (bocsánat: SZAKMA) jeles képviselői szólaltak meg a „Kik a felelősök a súlyos vereségért? Ön felelősnek érzi-e magát?” kérdéskörben. Felelősnek érezte magát: Bozsik Péter, Artner Tamás, Márton Gábor, Tomiszlav Szivics, Várhidi Péter, Sallói István, és kicsit elvonatkoztatva – „amikor abbahagytam, nem lettem edző, nem adtam át, amit játékosként tapasztaltam” – Esterházy Márton. Nem érezte magát felelősnek: Csank János, Bognár György. Az Egervári-ciklusban a válogatott mellett megfigyelőként megfordult Bognár válasza alapján magát a felvetést is sértőnek tarthatta, mert így kezdte mondókáját: „Én? Semennyire. Mi közöm ehhez?”

Kicsit továbbgondolva a történetet, ha rosszabb pillanatunkban statisztikusnak képzelnénk magunkat és kezünkben egy kellően meglilahagymázott zsíroskenyérrel végiglejtenénk valamelyik honi stadionban, megkérdezve tíz szurkolót, hogy kiket tartanak az elmúlt 30 év legnagyobb sírásóinak a magyar futballban, a sportlapban hárító két úriember egyikének neve jó eséllyel előkerülne legalább 5-6 válaszban. Igen ám, de mennyire egzakt ez a lista? Mennyire egyöntetű a szurkolói vélemény abban a kérdésben, hogy kik voltak azok a személyek, amelyeknek a magyar futballban kifejtett egységnyi erőfeszítése nulla vagy éppen negatív határhasznosságot eredményezett labdarúgásunk szempontjából (kevésbé fennkölten fogalmazva: tevékenységük kifejezetten ártott a magyar futball egészének)? Ezért szavazásra invitálom e blog közösségét: alkossuk meg a Nem Szerethető Válogatottat, azokból a személyekből, akik nélkül az elmúlt 30 év kevésbé szűkölködött volna sikerekben.

A totális káosz elkerülése érdekében néhány szabály az „álomcsapat” összeállításakor:

  1. A szavazatokat leadni jelen poszt kommentjei között lehet.
  2. Választani bárkit lehet, akinek az elmúlt 30 évben valamilyen szinten köze volt a magyar labdarúgáshoz, játékosként, edzőként, klubvezetőként, kabalaállatként, újságíróként, politikusként vagy bármilyen más minőségben.
  3. Választani azonban csak természetes személyt lehet, csoportot nem. Nem lehet például használni gyűjtőnévként a „magyar edzőket”, a „Sport szerkesztőségét”, adott esetben a „Labdabiztos kommentelőit” sem – most konkrét személyekre vagyunk kíváncsiak. Ezen szabály alól egyetlen kivétel van, ha valaki egy adott szurkolói csoportot tart a magyar futball kerékkötőjének, de ott is kérjük a lehető legpontosabb meghatározást (melyik csapat melyik szurkolói csoportja).
  4. Mivel álomcsapatot állítunk össze, az összeállításkor a futball szabályai érvényesülnek: legalább 6, legfeljebb 11 „spílert” lehet megnevezni. Azok, akik nem tudnak kiszakadni a bőség zavarából (mert választék van bőven, ez nem vitás) maximum 7 főből álló cseresort is jelölhetnek, tehát legfeljebb 11 kezdő + 7 csere jelölhető. A kezdőbe nevezett egyének 1 pontot, a cserék 0,5 pontot kapnak, ha egyszer a beérkezett véleményeket összesítjük.
  5. A jelölések természetesen indokolhatók, a legjobb indoklásokat egy esetleges értékelő posztban felhasználjuk és díjazzuk. Az indoklásnál a blogon használt általános elvek (pl. nulla vagy csak nagyon szükséges, minimális mértékű direkt politizálás) mellett annyi plusz kérés van, hogy – kegyeleti okokból – aki már elhunyt személyt szeretne jelölni, az lehetőség szerint ne indokolja részletesen, hogy őt miért nevezte.
  6. Kellő számú szavazat összegyűlése esetén nem zárkózunk el a kiértékelő poszttól, amelyben külön is méltatjuk labdarúgásunk piedesztálra emelt személyiségeit – de erre jelenleg konkrét ígéretet nem fogalmazunk meg. Ha lesz, akkor azokat a szavazatokat vesszük figyelembe, amelyek péntek (2013.10.18.) 24 óráig leadásra kerülnek.

A szabályokról nagyjából ennyit, mindenki izzítsa az agytekervényeit, mélyüljön el labdarúgásunk feneketlen zsákjában és halássza elő a legkevésbé fénylő gyémántokat!

112 komment

Címkék: közvéleménykutatás

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr635566537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.13. 14:46:09

Kezdő11: Buzgó József, Szöllősi, Mezey, Laczkó Mihály, Bozóky, Sinkovics, Bognár György, Szaknévsoros Bognár, Gellei Imre, Berzi Sándor

Csere7: Komlósi Ádám, Puhl, Szívós elnök úr, Torgyán doktor, Dzsudzsák Balázs, Kisteleki, Borgulya István (vagy Kenesei Krisztián)

Szövetségi kapitány: Mészöly Kálmán (miatta van csak a kezdő11-ben 10, mert nyilván oda kell sorolni)

vidi-master 2013.10.13. 15:14:18

Valószínűleg a leghosszabb hozzászólásom következik, amit a labdabiztos történetében írtam.

Általánosságban az a véleményem, hogy minden olyan felnőtt (edző, klubvezető, menedzser, szülő) hibás, aki az utánpótlás bármely szintjén elsődlegesen az eredményt kérte, kéri számon a mai napig az elmúlt években, évtizedekben. Gyakorló edzőként mondom, hogy az utánpótlásban ma is az zajlik, ami az elmúlt évtizedekre jellemző volt: az edzők többsége (50% fölött) a csapat eredményességét a játékosok egyéni fejlődése elé helyezi. A szülők többsége (50% fölött) számára a pályán elért számszerű eredmény fontosabb, mint a gyerek képzettsége, fejlődése. Magyarán szólva ha a középcsatár Pistike, aki a leggyorsabb a mezőnyben, 10 előrebikázott labdából 9-szer lefutja a védőt és ebből a 9 ziccerből hármat berúg, akkor jól játszott és TEHETSÉGES, nem számít, hogy a 12 éves Pistike rekordja dekázásban 3 és 10 labdaátvételéből 5 rossz, cselt pedig csak akkor csinál, amikor matematika órán nem tudja a helyes választ és a tanárnő kérdése után nyomban felteszi a kezét, mondván hogy neki pisilnie kell. Ezalatt az esetleg valóban az életkorának megfelelő képzést, edzést kapó játékos 10-ből 6-szor kikap, mert az ellenfélben akcelerált gyerekek játszanak és hiába passzol a csapat 200-at a meccsen, az ellenfél pedig 50-et, azok gyorsabb, erősebb játékosok révén megverik őket. Aki kicsit is "ért" (hogy lehet valamihez kicsit érteni, mindegy) az utánpótláshoz, tudja, hogy amint ezek a gyerekek is beserdülnek és sebességben, termetben, kilóban utolérik az akceleráltakat, akkor utóbbiak előnye elveszik és az lesz a jobb labdarúgó, aki ügyesebb, jobb képzést kapott. Hol van a buktató? Hogy addigra rengeteg képzést kapó játékos abbahagyja a futballt a kudarcok miatt. Sajnálatos tény, hogy a mai napig is az élvonalbeli egyesületek utánpótlása, ahol az utánpótlásképzés csúcsának kellene folynia, számos esetben a nagyobb, erősebb, gyorsabb játékosokat szerepeltetik az ügyesebbek helyett...Pedig a kis termetű, ügyes játékos nem lesz gondban 19 évesen, ha cselt kell csinálni, ha még lesz kedve akkor focizni. Ez a jelenség akadémiáknak nevezett profi csapatok utánpótlásában máig megfigyelhető. Ehhez kapcsolódik a legnagyobb átverés is, amikor "kis" egyesületekből 7-12 éves gyerekeket visznek el neves csapatokba. Ezek a játékosok a legtöbb nagy egyesületnél kevesebb odafigyelést kapnak (tisztelet a kivételnek!) és pusztán annyiban jelentenek előrelépést, hogy több edzés van, hajtják őket az utolsó leheletig és az erősebb mezőny (erősebb csapattársak) fejlesztik őket. Azonban egyrészt a gyengeségeit kevés egyesületnél fejlesztik (jó pozitív példa erre az MTK, ahol valódi egyéni képzés folyik!), másrészt nagyon gyakori jelenség, hogy amikor a korábban akcelerált gyereket utolérik a társak, a mezőny és elfogy korábbi előnye, akkor perifériára szorul (kikerül a kezdőből, csere vagy csere sem lesz) és elmegy a kedve a focitól. Ez a fluktuáció számos egyesületnél megfigyelhető. Az elszívó erő elsősorban azoknál az egyesületeknél hat, ahol a közelben profi csapatok utánpótlás van, illetve az infrastrukturális helyzet rossz (ennek ékes példája a BVSC, ahol több korosztályt is leraboltak a "nagy" egyesületek az utóbbi időben). A kevesebb odafigyelésről is volt szó, ez sajnos a nem bentlakásos akadémiáknál gyakori. Hány alkalommal beszélget egy NB I-es csapat utánpótlásedzője a játékosaival, mit tud a magánéletükről, hobbijaikról, szerelmeikről, barátságaikról? Serdülő, fiatal emberekről beszélgetünk, akiknek figyelemre és törődésre van szükségük! A bentlakásos műhelyekben ez a törődés nyilván megvan, ott inkább a család távolléte okozhat problémát. Ha általában igaz a "mai" fiatalokra, hogy akkor kallódnak el, ha nem kapnak elég figyelmet, akkor miért ne lenne ez igaz a mai fiatal focistákra? Vajon hány egyesületnél dolgozik csapatpszichológus ma Magyarországon?

Ezek a tények, hiányosságok, rendszerhibák, felfogásbeli problémák mind-mind benne vannak a magyar futball kudarcaiban. És akkor nem beszéltünk a korrupcióról, a rengeteg ingyenélőről és léhűtőről, a menedzseruralomról, a rengeteg légiósról a profi futballban... Ameddig az utánpótlás nem lesz "rendben", nem lesz kevésbé eredményorientált, nem lesz több olyan edző és egyesület, ahol a gyerek és képzése előnybe kerül az eredménnyel szemben, addig nem lesz változás.

A hosszú okfejtés után következzen a nemzeti tizenegyem ABC sorrendben.

Bognár György
Détári Lajos
Filipovic Vladan
Georgi Attila
Hegyi Iván
Hemingway György
Puhl Sándor
Reszeli-Soós István
Szapor Gábor
Vörösbaranyi József
Zombori Sándor

+ az összes léhűtő, korrupt, primitív edző, klubvezető, menedzser és játékvezető.

kelta 2013.10.13. 15:32:24

Kezdő: Bognár Gyuri, Mezey doktor, Egervári Sándor; Csank János; Tornyi Barna; Bozsik Péter; Kisteleki István; Détári Lajos; Both József; Knézy Jenő (az ifjabbik); Szöllősi;

Cserék: Zombori Sándor; Király Gábor; Kenesei Krisztián; Tököli Attila; Hegyi Iván; Várhidi Péter; Gellei;

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.13. 15:44:43

@végh hanta: picsába. nyilván kenesei zoltánt akartam írni, aki ekvivalens borgulyával.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.13. 15:58:53

@vidi-master: Örülök ennek a hozzászólásnak, mert azt sokan érzik, hogy az utánpótlás-képzés körül nincsenek rendben a dolgok, de konkrétan, rendszerszinten főképp azok tudják, milyen gondok vannak, akik rendszerszinten, napi mélységben látják ezeket a dolgokat.

Én pár évvel ezelőtt Óbudán láttam egy edzést, amit 10-12 éves korosztálynak tartottak. Azon borzadtam el leginkább, hogy az edző azt verte a gyerek agyába, hogy "a felső sarok célozz fiam, mert az ellenfél kapusa is csak 150 centis mint te vagy és akárhogy nyújtózkodik, nem fogja elérni a labdát, ha oda lövöd". Egy pillanatig nem foglalkozva azzal, hogy előbb-utóbb az ellenfél kapusa is nőni fog és felnőttkorban ezzel a remek elképzeléssel már aligha fog érvényesülni a játékos, ha egyébként minden tekintetben alulképzett.

Ez a "taktikai elem" még mindig megjelenik vagy ezt az őrültséget már legalább sikerült kiiktatni a fejekből?

V_Gabor 2013.10.13. 15:59:38

Az én csapatom:
Bicskei Bertalan (Nyugodjék békében!)
Bognár "mi közöm ehhez" György
Tornyi "hűség" Barnabás
Kisteleki "gyűlölöm a Fradit" István
Vörösbaranyi József
Filipovics Vladan
Bozóky "les volt" Imre
Szívós "milyen 400 millió" István
Mezey "tészta" György

cs: Berki Krisztián, Kabát Péter, Sebők Vili

dzsoni kráncs 2013.10.13. 16:13:15

Szepesi György,Verebes József,Mezey,Várhidi,Kisteleki,Tornyi Barna,Furulyás János,Mészöly Kálmán,Laczkó Mihály,Östreicher Emil,Farkas Mihály(honvédelmi miniszter Puskásék idején)

csere:Buda (az OTSH elnöke volt),Kutas (volt MLSZ elnök),Szaknévsoros Bognár,az az MLSZ elnökségi tag,aki Czibort és Kocsist,akik a Fradiból kerültek a Honvédhoz a "két faccsiszta" néven emlegette(nem tom a nevét,de konkrét személy)
Horváth Ede,Végh Antal,Komora Imre

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.13. 16:17:02

És hogy a szavazat se maradjon ki:

Kezdő: dr. Mezey, Mészöly K., Egervári, Bognár Gy., Gellei, Filipovics, Buzgó, Szöllősi Gy., Hajnal, Sebők V., Furulyás.

Cserék: Reszeli-Soós, dr. Bozóki, Tököli, Király, Kenesei Z., Gera, Sallói

Artie 2013.10.13. 17:06:07

Nagyon szép (szak)névsorokat hoztak össze kedves blogtársaim.

Vidi-masternek külön köszönet a tökéletes összegzésért, kár, hogy a te írásodtól most a magyar utánpótlásedzők túlnyomó része vinnyog, hogy micsoda hülyeség. Az eredményét látjuk.

Na de hogy névsorom is legyen: Lotus kérésétől eltérve igenis kommenttel, és igenis nem számít, hogy élő vagy nem, ugyanis a kifacsart szólás, miszerint jót vagy semmit eredetileg jól vagy semmit. Vagyis pontosan. Na, én pontos leszek.

Csapatkapitány, mindenes, edző, szertáros, a lejtőrelökés megkezdője: id. Albert "sztár vagyok, nekem mindent szabad" Flórián. Azóta is - aki sztár, annak mindent szabad.

Kettes számú csapattagunk hű követője, Gera "megsértődtem, mert a csúnya külföldi edzőbácsi nem tett be, de a jó magyar edzőbácsi faszomat szopkodva vörös szőnyegen hívott vissza" Zoltán.

Harmadik csapattag Mezey "sosem mondom el az igazat mehikóról" Doktorgyörgy.

Negyedik ki lehetne más, mint Bognár "én elemeztem az ellenfelet, tehát mi közöm hozzá, én csak a félkarúakhoz értek, a falábúakhoz nem" György.

Ötödik Verebes "Rinus Michels" József, aki pedig egy időben, amikor az NB1 még nyomokban futballt is tartalmazott, hülyére verte Magyarországot. De már akkor is észre kellett volna venni, hogy ez játék határok nélkül. Ugyanis amint azokat átléptük, szarra sem volt elég.

Hatodik természetesen E. Szeretehető-Előrelépés-Hároméveredményei Sándor. Róla nem is érdemes többet mondani.

Hetedik Szepesi György. Annyira szívesen nyalta a rendszer seggét, hogy még az MLSZ-elnökséget is vállalta. Tegye fel a kezét, aki meg tudja mondani, minek.

Nyolcadik ki lenne mást, mint újságíró kollégája, Szöllősi "Pogácsa fórfórtú" György. Róla inkább nem írok semmit, mert elvisz a TEK.

Kilencedik nyilvánvalóan Vörösbaranyi "Zimány Lindácska és a Győrújbaráti Telekbiznisz" József.

Tizedik hű követője, Filipovics "Magyarállampolgár" Vladan.

A sort pedig zárja mindannyiunk kedvenc bazmegkálmánja.

Cserék: Reszeli-Soós, Szívós, Bicskei, Király, Torgyán, Kenesei Z., Orbán, aki nem Árpád, hanem Viktor.

Mala Suerte 2013.10.13. 17:29:23

Mezey Tésztás Gyurka, Bognár György, Vladan Filipovics, Bicskei Bertalan, Kistuloki István, Hajnal Tamás, Egervári Sándor, Lothar Matthäus, Berki Krisztián, Furulyás János, Kevin McCabe.

Cserepad: Huszti, Buda, Kutas, Végh, Szepesi, Mészöly K., Détári.

Egyébként szerintem elég lett volna kevesebb emberre szavaz(tat)ni, bár érdekes lehet így is. Gondolom, a Tésztás doktor fut majd be első helyre.

Artie 2013.10.13. 17:31:12

@matthe07: kevesebbre? így is az a bajom, hogy kit hagytam ki, nem az, hogy kit vegyek be ;)

vidi-master 2013.10.13. 17:37:52

@Black Lotus: nem. bunkó leszek és írok csapatnevet, Bozsik tornát játszottunk a Budatétény csapata ellen, szabadrúgást "kapott" az ellenfél (mi edzők vezettük a meccset). Az ellenfél edzője (teljesen mindegy, hogy milyen korú, stílusú, filozófiájú, találjátok ki) ennyit mondott: A fickába lődd, bazdmeg! Ez 2012 tavaszán volt, a történeti hűség kedvéért. Azóta is aktív edző.

@Artie: nem vinnyognak, és sokan alapvetően jól állnak hozzá a dologhoz, csak amikor eljön a bajnokság és jönnek a vereségek, akkor szépen lassan a szülők és a játékosok (a legjobbak, nehogy eligazoljanak máshova!!!) nyomására elkezd kevesebbet játszani a kevésbé ügyes, szépen lassan feladjuk az elveinket, elkezdünk ívelgetni. Aztán majd 3-0-nál elkezdünk játszani és passzolgatni, amikor az ellenfél már "megtört" és a végén nyerünk 5-0-ra és azt mondhatjuk, hogy milyen ügyesen játszottunk.

vidi-master 2013.10.13. 17:42:08

@matthe07: Huszti Szabolcs miért? Nem kötekedésből, tényleg érdekel!

housemd 2013.10.13. 17:48:37

Nem tudom, van-e értelme neveket írnom, az előttem szólók listáján többnyire felfedeztem azokat, akik nekem is eszembe jutottak volna.
egy dolgot azonban megfontolásra javaslok: szerény véleményem szerint a társadalom egyetlen alrendszere sem nyújthat nagyságrendileg jobb teljesítményt, mint amilyen maga a társadalom. magyarán: miért lenne ennél jobb a foci? Magyarország - korszakosan és távlatosan - rosszabbul teljesít. nem elemezném részletesen ezt a véleményemet, de egészében véve a társadalom szinte minden szegmense válságtüneteket mutat: hiányzik a bizalom, megfojtják az innovációkat, szétestek a tradicionális keretek és érdemben nem alakultak ki helyettük mások. leszakadásunk nagyon jól érezhető a gazdaságban, a kulturális élet jelentős részében, a tudományban - miért pont a labdarúgás lenne kivétel? a balszerencsét az okozza - és ezt nem volt képes felfogni regnáló miniszterelnökünk, amikor ennyire közel engedte magához a focit, személyes üggyé téve azt - hogy számos más szférával ellentétben, ahol meg lehet konstruálni azokat a lokális, alternatív valóságokat, ahol minden rendben lévőnek tűnik, a fociban ennek nagyon kemény objektív korlátját adja, hogy muszáj megmérettetnünk a mi kis valóságunkat az európaival szemben. aztán rendre kiderül, hogy mi az ábra valójában.
Az Egervári-korszak (vagy: Csányi-Egervári, talán Orbán-Csányi-Egervári) tulajdonképpen éppen ilyen alternatív valóság felépítésének elszánt kísérlete volt. bármit is mondanak, Egervárinak volt egyfajta stratégiája: minél előrébb akart kerülni a világranglistán, mert azt jól lehetett kommunikálni, meg a kalapbeosztásnál is számít, és kis sikereket akart elérni, remélve, hogy a kapitánysága kezdetén még meglévő európai szinten értékes egyes játékosok majd megoldják a feladatokat. Nota bene: ez a stratégia (aminek megvalósításához bántóan semmilyen "harctéri", vagyis mérkőzésnapi taktika nem párosult, ez utóbbiban bukkant felszínre Egervári piramidális alkalmatlansága) egészen idén őszig működni látszott. A válogatott általában elkerülte a kínos eredményeket, néhány alkalommal megvert magasabban jegyzett ellenfeleket tétmeccsen (törökök, svédek) - ez előtte évtizedekig nem sikerült senkinek. Egervári végül ezeknek a ki sikereknek az áldozata lett: tényleg elhitte, hogy a 30. hely a világranglistán valós értékünket tükrözi. Ehhez párosult az erőforrások eróziója: lassan elfogytak a nemzetközileg versenyképes játékosai (Husztit elüldözte, Hajnal elkopott, Gera lényegében kiöregedett, Juhász visszacsúszott, csatárposzton a remények - Rudolf, Németh - ellenére csak Szalai ban maradt potenciál). Ehhez párosult az is, hogy a hazai alternatív valóságépítés nyomán a hazai futballba ömleni kezdett az a pénz, amelyet a futball maga nem termelt ki. úgy tűnt, mintha lennének üzletileg is működőképes klubok. (tudjuk, nem ez a helyzet, de ez a látszat). Így a hazai labdarúgó exportálhatatlan, vélhetően túlárazott termékké vált. Azt is megkockáztatom, hogy az elmúlt fél évtizedben megint végbement egy újabb "szintváltás" az európai fociban, amit megint nem értettünk meg.
így két sanyarú következtetés adódik: egyfelől a labdarúgásunk ugyanolyan látszat-tevékenység, mint szinte minden Magyarországon (eljátsszuk, hogy vannak tudományos eredmények, eljátsszuk, hogy van versenyképes oktatás, eljátsszuk, hogy van kapitalizmus, vagy demokrácia...), és alapvetően nem is lesz benne előrelépés, amíg társadalom strukturális válságait nem küzdjük el - évtizedes program.
A másik, lehangoló következtetés: isten veled, Egervári-csapat, a következő öt-tíz év legjobb válogatottja... mert már az NSO is arról cikkez, hogy eladhatatlan a magyar focista: remény sincs arra, hogy új emberek kerüljenek a nagy bajnokságokban, és a Radóval, Jovával Kleinhauserrel, Holmannal felálló U21 simán kikap itthon az osztrákoktól - lefelé megyünk: a következő selejtezőben a 4-5. helyért fogunk küzdeni.
béke porainkra.
ha neveket kell adni:
Mezey, Mészöly, Tornyi, Reszeli-Soós, Kiss Laci, Both József, Várhidi Péter, Bognár György, Urbán Flórián, Simon Tibor (RIP, Tibi, de a szurkolói erőszak kanonizálásában mindketten sok szerepet játszottak), verebes - természetesen, talán a leginkább váteszi figura. meg is van a 11 - de a többiek sem sokkal jobbak..
bocs a hosszért, kell néha kiírni....

vidi-master 2013.10.13. 17:56:42

@housemd: Ezzel mélységesen egyetértek. Bothot azonban kivenném a listából. Egervári taktikailag látványosan megégett.

Mala Suerte 2013.10.13. 18:02:55

@vidi-master:

lehet árnyalni a képet, de röviden azért, mert ha a 2-3 nemzetközileg valamennyire értékelhető focistánk mindegyike behisztizik meg edzőt akar buktatni két padozás után, tényleg nem nagyon kell bízni semmiben. husztinak ez ráadásul már a második ilyen alkalom volt. és valaki komolyan elhiszi, hogy a szar levelét azért ír(at)ta, hogy "segítse a magyar futball ügyét". nem; megsértődött, mert nem játszott. ha akkor 2x90 percet kap, szidta volna a videoton meg mezeyt (utóbbit nyilván jogosan találja meg mindenki, az utóbbi 25 évben senki nem ártott annyit a magyar focinak, mint ő...)? aligha. emellett ugye bal oldalon akkoriban az élete formájában lévő dzsudzsák kezdett.

talán a lemondással kevésbé aktuális, de anno a Huszti-hisztiről: kulonvelemeny.postr.hu/a-magyar-valogatott-levelezo-tagja

blaise71 2013.10.13. 18:46:17

1.Csank J.
2.Róth A.
3.Mészöly K.
4. Páncsics M.
5.Verebes J.
6.Urbán F.
7.Bognár Gy.
8. Sallói I.
9. Filipovics V.
10. Détári L.(cap)
11.Both J.

Kispad:
12.Bicskei B.
13.Tornyi B.
14. Várhídi P.
16. Kisteleki I.
17. Szívós I.

Szövetségi kapitány. Mezey Gy.
Szövetségi edző: Egervári S.
Csapatvezető: Szepesi Gy.
Meghívott sajtófőnök: Vitray T. és Hegyi I.
Csapat szponzor/ menedzser: Szaknévsor Bognár

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.10.13. 19:39:17

Kapuban
Király Gábor (15 éven keresztül infarktus közeli állapot minden beívelésnél, szögletnél, rögzített szituációnál, ahányszor csak meglibben a szélben a szürke melegítőalsó, de egy profi mindig előre néz, és nem bánkódik a potyák miatt)

Mezőnyjátékosok
Kisteleki István (Pozícióba kerülése után minden döntése személyes jellegű, magasról leszarva a focit)
Mezey György (Edzőképzés és a vízözön)
Egervári Sándor (A magyar szakma csúcsa)
Détári Lajos (Mindent jobban tudok I)
Bozsik Péter (Mindent jobban tudok II)
Várhidi Péter (Mindent jobban tudok III)
Szöllősi György (Az elvtelenül seggnyaló sajtó élharcosa)
Bognár György (az elmúlt években szakemberként összehordott hülyeségei alapján is esélyes, de a külföldi edzők iránti gyűlölete is jól szemlélteti a hazai viszonyokat)
Mészöly Kálmán (A magyar edzői véd és dacszövetség szimbóluma, hogy azt a büdösúristenit neki)
Sebők Vilmos (A sportkocsis, zselézett hajú magyar játékos első prototipusa)

A kezdőkkel egyenértékű cserék, akik a játékot tartalommal töltik meg:
Tornyi Barnabás
Orbán Viktor
Torgyán József
Szaknévsoros Bognár
Kovács Attila
Verebes József
Berzi Sándor

vidi-master 2013.10.13. 19:43:05

@matthe07: elfogadom a véleményed, de én ezzel nem értek egyet. Az én véleményem szerint annyi történt, hogy Huszti kimondta az igazságot, a többiek (valószínűleg azok, akik az öltözőben és az edzőtáborban egyetértettek vele) pedig lapítottak, mint szar a fűben. Arról van szó, hogy egy menedzserválogatott játszott, ahol értelemszerűen azok kussoltak, akik kedvezményezettek voltak (nyugati szerződés reményében, vagy nem fértek volna be normális esetben), akik vagy buták voltak ehhez, vagy leszarták a dolgot. Huszti (és az elején egyébként melléálló Juhész) pedig nyilván ezt sérelmezte.

Kicsit párhuzamot vonnék Vass Ádám és közte, Vass beköpte a meccset eladó utánpótláscsapat játékosait, valaki mégis elsimította az ügyet és Vass azóta sem volt válogatott. Szégyen. Volt időszak, amikor ott lett volna a helye (nem most, nem idén, nem tavaly, korábban).

Mala Suerte 2013.10.13. 19:50:06

@vidi-master:

a különbség annyi, hogy huszti SAJÁT MAGA mondta le a válogatottságot, amit utána többször is megerősített a sajtóban. igaza volt a levélben, nincs ezzel gond, a gond az, hogy ha játszik, nem írta volna meg. vagyis számomra emiatt hiteltelen. várhidivel meg nyilván nem a "menedzserválogatott" volt az, amin összekapott.

Bruno Salazar 2013.10.13. 20:10:20

Úgy gondolom az eddigi hozzászólok felsorolása szinte tökéletes, viszont Nyilasi "egymillióért válogatottat csinálok belőled" Tibort nagyon hiányolom!

Bár az igazi felelősséget saját magunkba kell keresnünk, hogy a média a saját józan ítélőképességét is átveri, megint túl sokan elhitték, hogy lesz keresnivalónk a selejtezőkön!
Hiába minden idők leggyengébb Román és Török válogatottja...

Vidi-master KOLLÉGA meglátásait mosolyogva olvastam, és örömmel konstatáltam nem vagyok egyedül!

Pár bosszantó szösszenet csak így megjegyzésként az edzőképzésről:
- MLSZ "C" licensz, jelentkezni lehet *****@gmail.com címen. A jelentkezésről egy visszaigazolást se kapsz, sőt arról se , hogy elutasítottak! Ennyit erről...

Én személy szerint nem ismerem az "A" és a pro licensz szakmai anyagát de gondolom még mindig a régi holland iskolára épül amit minden futballt NÉZŐ nem csak látó ember észrevesz, hogy tökéletesen alkalmatlan a magyar játékosok számára!

- párhuzam a futsal edzőképzés szakmai anyagával ahol a mai napig felbukkan Kozma Mihály neve aki a futsal alap törvényein kívül szakmailag tökéletesen alkalmatlan és a mai napig az edzőképzést irányítja!(Ő is csak egy Mezey)

Csakhogy pontozni lehessen, megjegyzem én 11-em a szakmai impotencia alapján készült, mert nem az a legnagyobb baj ha hibázol, hanem ha nem veszed észre, hogy alkalmatlan vagy és nem bírsz felállni....:
Mezey Gy., Nyilasi T., Bognár Gy., Puhl S., Détári L., Hegyi I., Verebes J., Szöllősi Gy., Eszterházy M., Kisteleki I., Egervári S.,

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.13. 20:32:09

Tésztás, Csank, Mészöly, Laczkó, Kaszinós, Bozóky, F@szrajzoló, Laczkó, Kisteleki, Both és Tököli.

Cserék : Deutsch Tamás, Végh Antal, Bozsik (Péter, nem a Cucu), Pintér Attila, Várhidi, Tornyi, a Nemzeti Sport és a Népsport szerkesztősége.

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.13. 21:01:35

@már foglalt: Hoppá! Két Laczkóm van, legyen az egyik Verebes.

vérfarkas 2013.10.13. 22:32:29

Irigylem a kollégákat, hogy ennyi nevet tudtok. Én úgy tanultam, nálunk, mindenek csak egy felelőse van; a Közeg!
Hogy ki is a Közeg? Hogy nem ismeritek? Ó, igazán senki sem ismeri, mert hol ilyen, hol olyan! Bámulatosan tudja változtatni az alakját! Ha akarja, olyan, mint egy Várhidi-bajusz vagy Détári-paróka vagy Gálhidi-hátszélfrizura, vagy egyujjas, kifordított bundakesztyű vagy Lisztes-tonzúra, vagy zselézett Sebők-séró, vagy Lipcsei-sörény, vagy a Mágus sapkáján a pamutbojt. Most leginkább egy f..kalaphoz (=szakma) hasonlít, ahogy ül az ágon. Föl-le, föl-le jár, mivel egy kis szellő hintáztatja az ágat.Egyszer fönt, egyszer lent.
Inkább lent.

Pernahajder Cambell 2013.10.13. 22:36:05

Mezey doktor, Egervári, Gellei, Szaknévsoros, Détári, Kisteleki, Bognár Gy., Tornyi, Csank, Szôllősi Gy., Filipovics

Csere: id. Mészöly, Zombori, ifj.Knézy, Phul, Kenesei Z., Sallói, Prukner, Supka

f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2013.10.14. 01:46:17

housemd sporttárssal mélységesen egyetértek, a foci nem tud másmilyen lenni, mint a közeg, amiben kénytelen létezni. Az alábbi közreműködők inkább jelképei, nem csak egyszerűen okozói ennek az egésznek, amit magyar futballnak nevezünk:
Mezey Tésztás György, Verebes Mágus József - a két edzőfenomén, Tapolcai bácsi - volán tröszt elnök a 80-as években, vele együtt Grosics Gyula, Mészöly Kálmán - minden idők legtahóbb közszereplője, Hegyi Iván, Szöllösi és az ifjú Knézy - 'marketing szakértők', Sebők Vili - a buta és a fociból nagyon meggazdagodó újkori futballsztár prototípusa, Détári Döme világválogatot és Puhl Sándor.
Azt nem tudom, hogy ha ők nincsenek, vajon nem ugyanott tartanánk, mint velük.

JESTER 2013.10.14. 08:56:01

Nehéz játék, hisz pont a lotus által kizárt csoportok (mixelők, Sport TV szakértők, ns újságírók, MLSZ potentátok, magyaredzők, megélhetési nyalnok-zsurnaliszták, focipolitikusok, managerek) így összefoglaló néven kitesznek egy kezdőt. No de:

Kezdőcsapat:
Mezey doki - Bognár Gy., Gellei, Egervári -Kenesei Z., Lázár M., Borgulya - Kisteleki, Bozóky, - Szöllősi, Miniszterelnök Úr.

(Bármikor bevethető) cserék: Deutsch Tomi, Turbán Flóri, Vincze Ottó, Kenyeres Imre, Verebes Mágus, Vasas Hid-as tulaja, Darko Canadic, Piero Pini, megposszanása után Kovács Attila, Filipovics Vladan, Szivics, Vörösbaranyi, Pataki, Csányi, Puhl, Bozsik P., Sinkovics, Máté Pál, Várhidi, Old Mészöly Czukk, Berzi, Borbola, Cserháti, Kutasi.

Áh, és még vagy 10 név. Ebből sajna A,B,C válogatott kijön.

Artie 2013.10.14. 09:05:00

@Artie: Azon gondolkodom, hogy az utóbbi 30 évet kérte Lotus, így id. Albert már kilóg. Amennyiben a t. bírálóbizottság úgy ítéli meg, hogy tényleg, úgy szeretném a cserék közül Reszeli-Soós "Tornyi Barna unokája vagy én" Pistát a kezdőbe jelölni, kispadon mezben pedig megjelenik Zombori "kitűnő mérkőzést láttunk" Sándor.

csikuszmicsuno 2013.10.14. 10:23:48

A 11+7 nagyon kevés.
Sokkal hosszabb lista szükségeltetik, hiszen harminc évről beszélünk! 1983 óta nagyon sok gazember fordult meg a magyar foci háza táján, mindenféle pozícióban.
Ráadásul a romlás sokkal korábban kezdődött. Így én meg sem próbálom 18 névben összesűríteni ezt a fost.

Futó Lada 2013.10.14. 11:17:34

A labdarúgó közegben kétféle ember van. Aki a fociÉRT él és, és aki a fociBÓL akar élni. Utóbbi kategória egyetlen célja a túlélés, az hogy legyen mindig másik szerződése, legyen neki egy kispad, legyen olyan "szakértői" hely, ahol utólag megmondhatja a tutit, és megmutathatja ki volt a felelős. Ám az igazi sírásók, akkor mit lehet mondani azokról, akik ezt eltűrik? Akik adnak egy újabb szerződést, biztosítanak egy kispadot, felkérnek "szakérteni" ilyen embereket, hogy puffogtathassák az üres frázisokat, és nagyképűen magyarázzák a semmit?
Eme kis antré után a szűk kezdőcsapat:

Kisteleki
Furulyás János

Egervári Sándor
A londoni olimpiai esély elbarmolásáért, és mert egy bábúként vezette a válogatottat. Megmondták hogy kiket kell a csapatba tennie, de fogalma sem volt arról, hogy mihez kellene kezdeni velük.

Bozóky Imre

MLSZ Licensz-adó bizottság (igen tudom általánosítani nem lehet, de ez határozott számú , jól definiálható csoport. Amit licensz-kiadás címén alkotnak, az egy komédia. Olyan csapatok kaphatnak licenszet, akikről mindenki tudja, hogy nincs stadionjuk vagy nincs fedezet a működésre, és így vagy nem tudják befejezni a szezont, vagy eladják az utolsó pár meccset)

Vladan Filipovics (nagyobb ráhatása van a válogatott kezdőcsapatára, mint az aktuális kapitánynak.Ez nem baj, de a jelek szerint él is ezzel a hatalmával)

Bognár György
Aki edzőként visszautasít egy NB1-es kispadot, csak hogy megmaradjon a szakkommentátori pozíciója, attól tényleg azt várják, hogy csapatával feljusson az NB1-be?

Szőllősi György
Neki foci mára csak Felcsúton létezik, az az igazi etalon, csak ott él Puskás hagyatéka. Mindegy, hogy ehhez mások jövőjét vagy múltját kell elvenni.

Futó Lada
Ez van, kár tovább mellébeszélni. Szerettem focizni, ügyetlen sem voltam, kis kitartással talán ott lehettem volna én is Amszterdamban, és akkor lehet nem 8-1,hanem 0-2; vagy a románok ellen a hazai meccsen, és a 91.percben 2-1 nél kirúgtam volna a labdát Csepelig. De nem, és most marad az ironikus posztok írása.

spinat 2013.10.14. 12:30:07

klasszikust elferdítve, ezek mindannyian Tésztás köpönyegéböl bújtak elö.

hüjeliba 2013.10.14. 12:50:09

Antal József- minden csapatsport anyagi bázisa megszűnt, illetve olimiai vagy nemzetközi sportesemények eredményéhez kötött volt, a futtball évenként 1 milliárd ft támogatáshoz jutott.
Horn Gyula - 6 milliárd Forint apeh adóhiányt engedett el az nb1 csapatainak
1.Orbán Viktor - előbb 8 milliárd ft majd végül közel 20 milliárd stadion rekonstrucios program és kedvezményes hitel programért
Torgyán József - a Fradi pénz ügyében indított jelentés eltussolásáért.
Testnevelési egyetem rektora- aki hagyta ,hogy a futball edzőképzést magánkézbe adják.
ismeretlen megmondóember- kiváló labdarúgó -kiváló szakember-tehetséges szinte kész edző szóösszetétel megalkotásáért
Dávid Ibolya belügyminiszter - nem értek a focihoz kijelentéséért a (huligán mint fizető néző nem büntethető azóta sem)
Kisteleki István - a futball klub modell megalkotása,ahol a klub lehet pézügyileg önálló (magán)vállalkozás,de az infrastruktúra és az azt fenntartó személyzet legyen Továbbra is egyesületi tulajdon.
2.Orbán Viktor - 60-as 70-es évek klubmodelljének ujraálmodója haveri tujadonosokkal, közpénzekből ujjabb évi 10 milliárd forinttal támogatva
Mezey György - Bognár Gyuri -Csank János -Tornyi barna

fran7 2013.10.14. 12:51:40

Albert, Nyilasi szakértelem és felelősségvállalás nélkül futballból megélők.
Edzők szakértelem nélkül, nagy mellénnyel: Mezey, Bognár és kicsit Verebes.
Nagyhangú, de köpönyegforgató, gyáva megmondóemberek: Mészöly Kálmán.
Klubtulajok, akik finanszírozták a bundákat:
Újságírók, aki leírták a válogatottnál jó a hangulat fordulatot egyszer is.
A Kenesei Zoltánok.
MLSZ vezetők. Bozóky, Szepesi, Kovács Attila és valahányan

Kérdésem lenne:@végh hanta:
Gellei miért? Illovszkyval a háta mögött jó, karraktees csapatot csinált tucatjátékosokból.
Sinkovics miért?
@Futó Lada: Szöllősi miért, mikor ő volt az egyetlen, aki kimondta az igazságot Szimáról és bandájáról, miközben sikeresek voltak. Amúgy persze tudom, csak azért vannak értelmes húzásai. A FFT-t konkrétan küldte el melegebb éghajlatra Esanyi a lemondáskor. Tudom hogy még jobbosként is vállahatatlan Orbán-imádata és szerepe aPuskás hagyaték megszerzésében, ellopásában, de újságírók közt nagyobb szélhámosok vannak.

fran7 2013.10.14. 12:59:20

@hüjeliba: Hát igen végre valaki leírta a Horn féle tartozás elengedést. S ha jól emlékszem főképp tb-járulékban volt elmaradás. Azóta kötöttek olyan szerződéseket, amikben ezt a tételt minimalizálták. Nem is emlékszem arculatszervezés vagy mi volt a neve. Ahol minimális tb-ét kellett fizetni a sportolóknak és színészeknek. Paudits Béla azóta is köszöni Hornnak, hogy kezdhet éhenhalni. Vagyis nemcsak a jobbosok adtak elvtelen támogatást a magyar focinak. Csak ezzel minket is megrövidítettek.

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.14. 13:04:07

A gond (többek között) ott van, hogy minden egyes nagyobb vereség (vagy rossz eredmény, pl. Liechtenstein-Mo: 0-0) után felerősödnek az utánpótlás új alapokra helyezését, és a megújulás szükségességét szajkózó hangok, azonban ehhez képest nem történik semmi érdemleges. Sajnos szerintem most is ez lesz, még egy kis ideig tart a felháborodás, mennek a viták, az "ezeknek ennyi pénzt ezért a teljesítményért" típusú beszélgetések, aztán szép lassan minden marad a régiben. Bár ne így lenne. A magyar edzők, sportvezetők és az úgynevezett felelősök pedig nem is tudom, mindannyian úgysem fognak kiállni a közvélemény elé, hogy miattam volt, mivel erről szól az egész évtizedek óta, nálunk szinte csak meg nem értett zsenik vannak. Mellébeszélés, sértődés, a valódi okok elhallgatása, az megy ezerrel. Vissza a magyar edzőkre: az utóbbi évtizedekben kivétel nélkül mindegyik megégette már magát akár több alkalommal is a kispadokon, tőlük megváltást várni nem kell, és nem is lehet. Emellett a jelenlegi magyar válogatott keret roppant gyenge, tőlük sajnos épeszű ember nem várhatta, hogy nyerni fognak Hollandiában. Nem tudom nyilván én sem megmondani, hogy mitől is lehetne jobb ez az egész magyar futballnak hívott valami, de talán ha egyszer nem a mutyi, az urambátyám, az okok elkendőzése stb. lenne a cél, hanem az őszinteség, már talán azzal is előrébb lépnénk. Ez utóbbi gondolat talán kissé álnaiv volt.
Akkor a nevek:
Reszeli, Bognár, Egressy Béna (hozzá képest Juji visszafogottan nyilatkozott), Zombori, Várhidi, Bicskei, Verebes, Mezey, Egervári, Knézy (mindkettő), Kálmibá.

spinat 2013.10.14. 13:53:39

Korsós mondta egyszer, hogy mikor kikerült Ausztriába, ott tanították meg neki hogyan kell védekezni. Csak nézett, hogy neki itthon ilyeneket miért nem tanítottak az edzöi.

spinat 2013.10.14. 14:16:01

@spinat: ja, és öt még a 80-as években tanították focizni.

2013.10.14. 14:35:47

Van egy edző ismerősöm, aki szerint a magyar fociban nem lehet megbukni semmilyen szinten. A szerződéshamisításért kirúgott utánpótlásedző ugyanúgy kap munkát máshol, mint az nb1-es klub pénzét elkaszinózó szakmai igazgató. Az edző, aki csak azért nem esik ki a Fradival, mert kirúgják, hogy aztán a Zetét ejtse ki ugyanabban az idényben (idén meg a Kaposvárt). A bundázáson kapott edző, egykori olimpikon, aki aztán szövetségi kapitány lesz, majd az EB-re kandidáló küldöttség vezetője. Ehhez csak annyit lehet hozzátenni, amit már valaki hozzátett előttem, hogy a magyar társadalom is ilyen. Ennyit elöljáróban, nézzük a csapat összeállítását és értékelését:

Csank János - Novák Dezső, Egervári Sándor, Mészöly Kálmán, Elekes József - Bognár György, Dárdai Pál, Lipcsei Péter, ifj. Albert Flórián -
Gyurcsány Ferenc (Orbán Viktor), Kisteleki István (Gyárfás Tamás)

Szövetségi kapitány: Mezey György
Pályaedző: Tornyi Barnabás és Várhidi Péter
Pénztáros: Furulyás János és Stadler József
Kommunikáció: id. és ifj. Knézy Jenő
Csapatorvos: dr. Szilágyi György

A teljesítmények értékelése 10-es skálán:

Csank János (7): "A kisujjában van a szakma."
Novák Dezső (7): Igazi csapatjátékos, ha kell, a csapatból kilógó embereket akár emigrációba is kényszeríti, és emellett még dolgozik is a csapat büféjében.
Egervári Sándor (8): osztályzata is érzékelteti azt amit elért a csapattal.
Mészöly Kálmán (10): a csapat vezére, minden poszton megállja a helyét.
Elekes József (6): nagy kérdés volt az ő kezdőbe jelölése, általában a tartalékcsapatban szerepel, viszont olyan emberek is kellenek a csapatba, akik észrevehetetlenül teszik a dolgukat.
Bognár György (7): Kiváló játékos remek meglátásokkal. Egyszer még szövetségi kapitány is lehet.
Dárdai Pál (7): alapember a csapatban, egyszer azt mondta, hogy Grúziában marad, de szerencsére csak viccelt.
Lipcsei Péter (6): csapatkapitányként mindig hozza a kötelezőt.
ifj. Albert Flórián (7): jó, hogy van valaki a csapatban aki a fiatalokkal is foglalkozik.
Gyurcsány Ferenc(4): elöl sajnos még nem vagyunk elég erősek, csapata hosszú ideje rossz formában játszik, ez őrá is átragadt, indokolt volt a csere. (Cseréje, Orbán Viktor(4): újonc csapatból a válogatottba kerülve nehéz egyből jó teljesítményt nyújtani, ezen a meccsen ez még neki sem sikerült)
Kisteleki István (7): a másik elöl játszó, Gyurcsány legjobb barátja a csapatban, az összeszokottság miatt kerülhetett a kezdőbe. Voltak váratlan húzásai,de (cseréje, Gyárfás Tamás (8) is kiváló játékos, gyakorlatilag elpusztíthatatlan).

Edzői nyilatkozat: "Gratulálok a stábomnak, ahogy a klubjaiknál, úgy az utánpótlásban is remek munkát végeztek. Munkánkat és jól átgondolt taktikánkat dicséri, hogy csak kettőt kellett cserélnem a meccs során. Fontos volt, hogy a közönség végig mellettünk állt, nem győzök ezért köszönetet mondani a remek kommunikációért, a Knézy család egy kincs a magyar labdarúgásnak, remélem még sokáig segítik ők is a munkánkat.
A meccs után viszont a csapat és a stáb is szűkül.
Az egyik pénztárosunk, Stadler úr, a 90-es évek után megint hosszabb ideig lesz külföldön, így tőle meg kell válnunk, ifjabb Knézy Jenő és Bognár György pedig a sportújságírásban folytatják. Óriási veszteség ez a csapat számára, de mivel a fejkvótánk jelenleg csak 18 fő, így a többieknek kell pótolni a távozókat.

hüjeliba 2013.10.14. 18:56:41

@vidi-master:
Amit te bolygatsz arra már máshol szültett válasz
jégkorongban pl. 12-év alatt nem készül az eredményről jegyzőkönyv,az összes csapattagnak kötelező azonos időt pályán, játékban tölteni.

A kiégés megelőzésére külföldön a serdülőig több sportág doglozik együtt, nem félve egymástól a gyerekek hol úszni, hol kosarazni, hol kézilabdázni járnak, így a heti edzések monotóniája is oldható, hiszen 4-6 alkalomból 1-2 minden héten egész más, ilyenkor más a szakedző is.
link a cikkről: www.jegkorongblog.hu/2013/09/30/antal-istvan/
Most pl arra gondolok ,hogy ha már kötelező a napi tornaóra akkor ezt nem kellene csak az iskolában végrehajtatni, lehetne sportpályán is megtenni, 5000 fős településen legalább 3-4 különféle sportág űzéséhez adottak a feltételek.

Mala Suerte 2013.10.14. 21:14:41

@nicolasito: dárdaival mi a gond? meg többen írták reszeli-soóst, az ő munkássága nekem valamiért teljesen kimaradt.

@Dr. KOTász (Cobretti hadnagy): mit nyilatkozott egressy?

egyébként a mai szalai-nyilatkozat tanulságos, ennek így van értelme és hitele(!), a sértődött huszti öncélú picsogásának nincsen.

vidi-master 2013.10.14. 21:23:44

@hüjeliba: csak sajnos a futballközeg nem alkalmas még a helyes válasz átültetésére sem! Mintha egy elültetett növényt kiirtana a föld!

Ebben a szezonban (2013/2014) megszűnt a bajnokság az U14-es korosztályok alatt (tehát elvileg a 13 évesek, a 2000-ben születettek a legkisebb bajnokságban szereplő korosztály). Ez önmagában üdvözlendő és jó döntés, de sajnos két alapvetően hibát azért sikerült belerakni. Egyrészt nem kimenő rendszerben szüntetik meg, hanem belenyúltak a képzési folyamatba (a 2012/2013-as szezonban a 2001-eseknek már volt bajnokság, most újra megszűnt és csak 2014/2015-től lesz hivatalosan), másrészt benne hagytak egy hatalmas kiskaput: a 2000-es korosztályban játszhat 2001-es és 2002-es születésű játékos is. Eredménye: Budapesten U17-ben 16, U16-ban 13, U15-ben 10 csapat van, U14-ben pedgi 26! Miért? Mert a 2001-eseket is itt versenyeztetik a kiskapuval élve.
De mit csinálnak a nagy egyesületek? A Bozsik tornák helyett (mellett)létrehoznak egy Kölyökligát, eredménnyel, tabellával a bajnokságban nem szereplő korosztályok számára. MLSZ (illetve területi LSZ) bajnokság helyett csináltak egyet maguknak.

housemd 2013.10.14. 21:46:10

@nicolasito: Dárdai miért? persze pécsiként elfogult vagyok vele, de... vezetőként sosem vállalt szerepet, játékosként fiatalon kikerült külföldre, végigdolgozta a karrierjét, megbecsült játékos lett a bundesliga-ban, ha hívták, jött a válogatottba... talán nem alkotott ott maradandót, de ott is robotolt.

pink panther 2013.10.14. 22:11:37

Jópofa, meg amúgy is imádom a labdabiztost, egy picit csalódás ez a cikk, képmutatóak vagytok, de ez nem a Ti hibátok, Mo már csak egy ilyen hely… vajon tényleg a kommentekben megjelenő nevek a hibásak? Ők csak élik életüket, és kihasználják a lehetőségeket és keresnek egy valag pénzt. És akkor mi van?
Vagy pedig mi, szurkolók. Mi akik megvesszük a 300 szavas szókinccsel rendelkező, 5 perc alatt kiolvasható nemzeti sportot, mi akiknek az a legnagyobb baja, hogy elkérik a személyit a bejáratnál és nem az, hogy a szotyiárus avas tökmaggal tölti tele a papírzacskót (a pályán lézengőkről már ne is beszéljünk). Mi akik leülnek megnézni egy olyan bajnokságot, amit adóforintokból tartanak el. Mi akik utáljuk és elítéljük a bundát, de azért átjárunk tippmixelni a szomszédba és vadul klikkelgetünk a neten.
Változást akartok, bojkottáljatok , 27 éves sikertelenséget nem lehet magyarázni, és nem lehet nemzeti érzelmekkel eltakarni, egyszerűen el kell utasítani.

housemd 2013.10.14. 23:49:53

@pink panther: sportot csak nyaraláshoz veszek, lesütött szemmel, kicsit pironkodva...
különben, nem tudom, számítana e bármi a bojkott: a nézők sokadlagos faktorként vannak jelen a hazai labdarúgás egyenletében.

hajdú 2013.10.15. 00:01:11

Indításképp egyet mondok: Kádár János. Ő volt az, aki az 56-os forradalomra válaszul ebbe a kispolgári posványba belevezette a magyar nemzetet: nem kell a kemény teljesítmény, csak pofa be, igazodj, és boldogulsz valahogy, egész kényelmesen. (A jelenlegi politikai garnitúránk is abban szocializálódott és lázadozott, és bár próbáltak - valaha - kitörni, azért mégiscsak visszahúz a már emlegetett "közeg", a minta). És hogy miért a fociban képeződik le, miért nem a vízilabdában és a többi sportban? Mert a foci volt (és most is) a legnépszerűbb, leginkább beágyazottabb sport itt Magyarországon. A többiben érvényesültek a szakmai szempontok, műhelyek, de a foci nemzeti ügy volt, sportállásokkal, ünnepelt sztárokkal (az "őstehetség" legendája), az eltitkolt külföldi világgal (lásd Puskás!), és időleges sikerekkel. Önnön nagyságunktól eltelve kényelmesedtünk el valamikor a hetvenes-nyolcvanas évekre, amikor bár még itt valóban volt valami igazi futball (N.B. én magam is csak nyomait láthattam mindennek a tatabányai "öregfiúk", Kiprich, Vincze és társaik utolsó tündöklésénél), már az is csak inerciálisan tartotta magát. Szerintem valahogy úgy történhetett, hogy már ez a generáció is csak egymástól, az elődöktől tanult el valamit, de haladás az nem volt, igazi edzők már rég sehol, és így a világ elrobogott mellettünk. Újra kell tanulnunk a focit, külföldi edzők segítségével, illetve azokkal a fiatalokkal, akik látván az elmaradást újból érdeklődnek a szakma, az igazi szakma iránt. Reménykedek abban, hogy ez a 8-1 végülis változásokat hoz.
A konkrét neveket illetően elsorolhatnám a jelenlegi edzői garnitúrát, Mezey mindenképp csapatkapitányi szerepre predesztinált, de igazából fogalmam sincs, kik milyen mértékben járultak hozzá a lejtmenethez, sütögették a kis pecsenyéjüket és szarták le a nemzetközi tendenciákat, de kicsi, egyszerű szurkoló vagyok én ehhez, csak a nagy folyamatokat látomom homályosan. Megjegyzés: nem gondolom, hogy folyamatos lejtmenet lenne, azért valami talán már csak-csak történt pozitív irányba is, akár az akadémiák elindulásával, akár azzal, hogy páran már külföldön nevelkednek, de ez a kijózanító pofon talán elég arra, hogy belássuk, ez még bőven kevés, sokkal-sokkal több változás kell.

Ceterum censeo, külföldi edzőket, az utánpótlásba is!

Artie 2013.10.15. 08:15:23

@pink panther: @housemd: házdoktornak van igaza, a szurkolók itt nem számítanak. Én pölö soha nem fogadtam magyar labdarúgásnak álcázott mérkőzésre (ha igen, akkor sem járok sehova át a szomszédba, feltalálták az internetet), a győri stadionban az elmúlt húsz évben egész pontosan három meccsen voltam: a Dunaferr-Rosenborgon, a Dunaferr-Feyenoordon, valamint másfél éve egy ETO-Lokin, azon is csak azért, mert a gyermek élőben akart látni egy focimeccset.

És én most akkor bevertem a koporsószöget a stadionépítésbe? Nem úgy tűnik.

kétballáb 2013.10.15. 09:57:55

Azt hiszem, hogy a felelősség itt teljesen közös azok esetében, akik a fociban benne vannak. Felel itt edző, játékos, tisztségviselő, mindenki. Talán még a szurkoló is, aki nem rúgta jól fenéken az előzőeket. Persze ki lehet itt emelni sokakat, de egy fecske nem csinál nyarat alapon csak egy-egy ember nem tudott volna mindent tönkretenni.
De ha már nevesíteni kell valakit, aki mindenképp benne van a dologban, az Mezey doktor, aki az edzőképzést a korábbi egyetemi szintről egy pár napos továbbképzés szintjére züllesztette. Persze tudom, mindenkinek így volt kényelmes. Mert minek a padban ülni 5 évig, amikor mindenki tudja, hogy hány emberrel játszák a labdarúgást, kell kapus, védő, középpályás, csatár, pár csere, valami taktika. Ennyi, ezt 20 órában le lehet adni. A szakma ehhez asszisztált, sőt örült neki, aki beszedte a pénzt, szintén. A szakma összezárásáról meg annyit, hogy Bognár Gyuri máris Mezeyben látja a megmentő szerepét. De ha nem is ő, külföldit semmiképp ne.
Márpedig külföldi kellene. Nem, nem csak szövetségi kapitánynak, hanem minden szinten. Aki gyereket oktat, az vagy végezzen egyetemet, vagy ne oktathasson. Ha pedig nincs erre alkalmas ember, akkor hozzunk külföldről. Mert ha egy 8-10 éves gyereket nem tanítanak meg az alapokra, a rendszerességre, a játék tiszteletére és szeretetére, akkor azt nem fogja már megtanulni 20-25 évesen sem.
Megjegyzem, nyilván nem vagyunk rosszabbak, mint 20 éve, a mai magyar válogatott simán verné a 86-ost, legalább 8-at gurítana az Aranycsapatnak is, de közben a világ focija jóval nagyobb léptékben halad. Annyira, hogy jelenleg jó ha a középmezőny közepét elérjük, de lehet, hogy az már csak a vége.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.15. 10:29:57

@fran7: nekem ő régi vesszőparipám
labdabiztos.blog.hu/2009/03/13/majdnem_rinus_michels

olyan nincs, hogy valaki 500+ bohócligás meccsel, szövetségi kapitányként teljesen eredménytelen legyen

Artie 2013.10.15. 10:37:27

@végh hanta: Hanta, az igazán szomorú, hogy azóta eltelt négy év, mióta ezt megírtad, és ez az ember nem hogy eltakarodott volna, hanem valami szakmai faszomtuggyamilyen bizottság elnöke is lett.

hajdú 2013.10.15. 11:05:53

@kétballáb:
"nem tanítanak meg az alapokra, a rendszerességre, a játék tiszteletére és szeretetére"
Bocs hogy kötekedek a szavakon (nyilvánvalóan nem is így értetted), de valószínűleg pont az a baj, hogy csak ennyit tanítanak... alapokat bizonyára, de nem felsőfokon, rendszerességet csak-csak, de nem maximalizmust, tisztelet és szeretet nyilván van, de szakmai tudás ami nincs, vagy nem elég. Nem a "küzdeni akarás" hiányzik válogatott szinten (ezt egyszerűen nem hiszem el), hanem az, hogy a játékosaink szorongatott helyzetben, fél másodperc alatt is készségszinten legyenek képesek jó döntéseket hozni és jól helyezkedni, az edzők meg értelmes, ellenfélre szabott taktikában gondolkodni, és nem csak a kezdő 11 összeállításában.

Stefan Derrick 2013.10.15. 11:17:56

Tésztás (ő egyedül betöltené a kezdőt), Rajzmester, Mágus, Szepesi, Laczkó M., Szívós I., Kisteleki, Bognár Gy., Bodnár Gy. (a Szaknévsoros), Hegyi I., Bozóky I. és folytathatnánk a sort, elnézést kérek azoktól, akik kimaradtak.

Demis Castro 2013.10.15. 13:24:04

1. Két nevet nem értek: Végh Antal és Csank János. Aki őket beválogatta, magyarázza már meg az okát...

2. Szerintem a kollégák által javasolt nevek nem okai a félresikerült magyar futballnak, hanem termékei. Max. fenntartóinak nevezhetjük őket. Az okok a 60- 70-es években keresendők, (elhangzott Buda István neve) csak sajnos a T. kollégák túl fiatalok :)
(Na jó, Mészöly, Albert esetleg Mezey "Okos" György az általam említett korszakból maradtak itt...)

3. Itt egy tanulságos blogbejegyzés: generalfailure.blog.hu/2013/09/22/miert_beteg_a_magyar_futball_953
A jövő sikereit már kezdjük megalapozni :)))

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.15. 13:42:25

@Kitsilatzi: majdnem ugyanolyan rossz és hozzá nem értő volt a focihoz, mint jeleleg a fia. Csak rá valamiért nosztalgiával gondol a nép, de nyilván ez szubjektív.

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.15. 13:49:29

@matthe07: Reszeli-Soósról kérdezd meg a győrieket, meg Kecskeméten sem volt túl acélos. Inni azt tud, de amúgy sajnos ő is csak egy megélhetési edző, a pénzt viszi, a munkájának meg maximum negatív látszata van. Az, ha az utánpótlásért vagy felelős, és U 16-tól lefelé fogalmad sincs, hogy ki kicsoda, egy játékost sem ismersz meg másfél év alatt, az szerintem azt jelzi, hogy nem végzed jól a munkádat.

hajdú 2013.10.15. 13:53:07

@Demis Castro:
Én nagyon kíváncsi lennék, te hogy látod, mi történt konkrétan akkor. Én is túl fiatal vagyok... Egyébként teljesen egyetértek.

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.15. 13:56:32

@matthe07: Egressy a liechtensteini borzalom után nyilatkozott (amikor emlékeim szerint Fehér Mikit, Egressyt és még valakit akként jelölt meg a sportlap, hogy nem válogatott szintű focisták, Egressy esetében szerintem joggal), véletlen lőtt egy gólt az azeriek ellen itthon 3-0-ra megnyert meccsen, és végig nagy pofával tolta, hogy most aztán mindenki szégyellheti magát, aki őt leszólta, majd később is hasonló stílusú nyilatkozatai voltak, ha nem sztárolták éppen. Persze tudjuk, hogy nálunk csak meg nem értett zsenik tolják. (Szabics nyilatkozata volt még ilyen bicskanyitogató számomra 2003-ban az itthoni észt meccs után)

Artie 2013.10.15. 14:35:03

@Demis Castro: Nekem Dárdai Pali furcsa. Szóval ha valaki őt is elmagyarázná, hálás lennék.

Csank tiszta: akinek nincs köze ahhoz, hogy miért szar a válogatott, pedig volt szövetségi kapitány és évtizedekig edző az élvonalban, az ne mondjon ilyet, hogy nincs köze. Már ez elég indok.

Demis Castro 2013.10.15. 14:47:49

@hajdú: Én ilyen szinten nem értek a focihoz :)

A "szakmához" kábé annyit tudok hozzászólni, hogy tudom mi az a Cooper-teszt. Én is futottam olyat (nem mint fodballista). Egy ilyen teszten 17 évesen 2700 métert futottam, brahiból farmernadrágban (mert utáltam futni, azt pedig végképp nem értettem, hogy miért kell ez egy vitorlázónak :))) A 2700 méter egyébként a mezőny közepére volt elég, a teszten egy Szürke Ló becenevű nevű srác volt a legjobb, 3400 méterrel. Később tudtam meg, hogy a Cooper-teszten a "kéttüdejű" Pintér, a kor egyik emblematikus "magyarfutballistája" 3200 métert tudott, mint válogatott középpályás...

Ha érdekel a kor, olvasd el a kollégák által beválogatott Végh Antal "Miért beteg a magyar futball" c. könyvét. Ez akkortájt íródott, amikor még 16 csapatos vébére tudtunk kijutni, a 9 európai csapat egyikeként (igaz, csak interkontinentális selejtezővel, asszem Bolívia ellen két győzelemmel, tehát itthon is meg idegenben is nyertünk a pótselejtezőn).

Zombori "Szakkommentátor" Sándor és Nyilasi "Tibibácsi" Tibor benne volt a keretben - ők még annak ellenére fel tudtak mutatni valami világszínvonal-közelit, hogy a rendszer már rohadt körülöttük. A 78-as vébén tényszerűen 3 zakót mutattak fel - igaz, hogy egy argentin-olasz-francia csoportban. Talán akkortájt már észre lehetett venni, hogy van a "magyarfutball" és van a futball. És a kettő kezd elválni egymástól...

Aztán az ő korosztályuk már azt teremtette újra, amiben ők maguk nőttek fel...

Artie 2013.10.15. 14:53:39

@Demis Castro: Sokan, sok helyen leírták. Egyik alapvető gond, ami miatt ide jutottunk, az pont a Cooper-teszt, nyilván nem maga a teszt, hanem a köré szőtt misztikum és istenítés.

Ha valakinek van kedve, nézze meg: amikor a Loki BL-t játszott, rendszeresen több volt a futásteljesítmény, mint az ellenfeleknél, ennek ellenére az embernek olyan érzése volt, mintha tényleg másik sportágat űznének. Aminek egyszerű oka van: nálunk menj, fiam, fuss a töltésen szarásig van, vagyis középtávfutónak eddzük a focistákat. Aztán amikor sprintelni kell, méterekkel maradnak le...

Demis Castro 2013.10.15. 15:13:29

@Artie: Az egy dolog, hogy a hosszútávfutást gyakorolni értelmetlen egy labdarúgónak - ahogy egy vitorlázónak is értelmetlen lett volna (nem is gyakoroltuk, max. reggelitorna formájában, csak volt egy eset, amikor "központilag felmérték az utánpótlást"). Ezzel együtt azért nemárhogy egy 17-18 éves "sakkozó" többet tudjon egy ilyen teszten, mint egy etalonnak számító "gladiátor" :)

Akik a "töltésen szarásig történő futást", mint edzésmódszert előírták, azok (talán) tévedtek. Akik a "töltésen szarásig történő futást" elcsalták, azok viszont arcra buktak az első adandó alkalommal, amikor elfogyott a levegőjük a 70. percben. De mondom, én a "szakmához" nem értek, csak van egy olyan érzésem, hogy nem pld. Bognár György a magyar labdarúgás sírásója - ő maga a halott. Na jó, a halott, az mindig az aktuális évjárat - akkor legyen Bognár György a temetőőr...

Csank "Muttytrtmvrtmutty" János a a legjobb tudása szerint (amennyi volt neki), a maga eszközeivel megpróbált a szarból várat építeni - egy darabig ment neki, aztán egyszercsak összedőlt az építmény. De nem ő hozta létre a rendszert, ő már ebben szocializálódott - mint egykori "magyarfutballista"...

Artie 2013.10.15. 15:33:57

@Demis Castro: Igen, egy termék az, hogy elcsalja a futást, de aki ezt előírja, duplán bűnös: egyrészt mert ezt írja elő, másrészt még betartatni is képtelen.

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.15. 16:13:13

@Demis Castro:

Csank nem csak végtermék, hanem fogaskerék a szerkezetben és több évtizede a magyar edzők megtestesítője("Nekem már semmi újat nem lehet mondani." "Nem az én felelősségem"), aki kihasználja, hogy tudja hogy lehet magyar bajnok, de a magyar határnál tovább soha nem merészkedett, csak a legendás 12-1-ig.

Végh Antalt a cserék közé neveztem és igazából kicsit szubjektív is, hogy oda került, de a fő oka a "Miért nem szeretem Varga Zoltánt?" című könyve.
Varga Zoli volt talán az első Mo-n a 90-es években, aki felhívta a magyar focisták mentalitására, az Mlsz központi hatalmára, mutyizására, a magyar edzők felkészületlenségére, a magyar edzések elégtelen mivoltára a figyelmet. Arra, hogy egy játékosnak nem csak az edzésen kellene hajtania, hanem még külön képeznie magát, mert ez Európában nagyon kevés. Lehet, hogy nem volt jó edző, de olyan dolgokat látott, ami ezen a héten tonnaszám jelenik meg cikkekben, míg abban az időben szétekézték Végh Antallal karöltve, aki abba is belerúgott már, akibe pont nem kellett volna. Egy fecske persze nem csinál nyarat, de hozzájárult ennek a lehetőségnek a bukásához.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2013.10.15. 16:41:17

@már foglalt: A hozzászólás remek, csak egy apró tárgyi pontosítás: Csank pont hogy merészkedett a magyar határon kívülre, méghozzá a váci sikerszéria után egy alacsonyabb osztályú görög együttest vállalt el, a Proodeftiki-t (a magyar wiki szerint akkor épp görög másodosztályú, én úgy emlékszem, hogy harmadosztály vagy még annál is lejjebbi klub volt).

Akkor kábé egy hónapig téma volt ez, hogy az aktuális magyar sikeredzőt külföldön csak többedosztályba hívják, még egy élvonalbeli kiesőjelölt se lát benne fantáziát. Ha jól emlékszem, a kaland egy idényt ért meg és nem hozott átütő sikert, Csank pedig inkább hazajött és megkapta a válogatottat.

Demis Castro 2013.10.15. 16:55:00

@már foglalt: Ok, Csank-ügyben lehet vitatkozni, hogy akkor ő most sírásó vagy halott - bár nem lenne edző, ha nem lenne valaki, aki szerződteti :)

Végh Antal esetében a Vargazolis könyve nem is jutott eszembe - bár ha ott hibázott is, a "Miért beteg..."-et akkor is ő írta. Ezen felül pedig semmi köze nem volt a "magyarfutball"-hoz, pont annyira semmi, mint neked vagy nekem, akik itt okoskodunk :) Ezért kérdeztem, miért került bele a sírásó-válogatottba az, aki már a a 70es években elkezdett kiabálni, hogy "Hé emberek, itt valakit éppen elásnak!!!"

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.10.15. 17:07:38

@Dr. KOTász (Cobretti hadnagy): A stíluson lehet vitatkozni, de ő azért sosem tartozott a vetítősök közé. Mészölynek, a szakmaiatlanságnak, meg a magyar mentalitásnak is nekiment. Ne hasonlítsuk már össze a mostani pártévével, meg a szerethető válogatottat felépítő "riporterekkel".

VGL 2013.10.15. 21:53:27

Furulyás János: azt hiszem a klubvezető kategóriában abszolút megkerülhetetlen.
Torgyán József: a politikus szerepben nem lehet mást választani, főleg, hogy az elmúlt 20-30 évről beszélünk
Komora Imre: korának Filipovics Vladanja.
Mezey György: ezt talán még magyarázni sem kell.
Szöllősi György: akinél többször még egy 80 éves nyugdíjas sem emlegeti többször az 50-es évek labdarúgását.
Sebők Vilmos: a hú példamutatásáért
Hajnal Tamás: hogy még nem mondta le a válogatottságot
Présinger Ádám: ha igaz a pletyka az u20 vb-elődöntőről
Pomper Tibor: és csak azért írom őt, mert valakit kellett a sokaságból
Rudolf Gergely: az elmúlt két év teljesítményéért
Bognár György:akiről élő ember nem tudja megmondani, miképpen játszhatott 50 meccset címeres mezben.

Cserék:
Berki Krisztián, Berzi Sándor, Knézy Jenő (ifj.)az álszentségéért, Benkő László, Verebes József, Csank János, Kovács Attila

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.15. 21:55:56

@Demis Castro: Pont az a bajom, hogy Ő ragadott ásót a Varga Zolis könyvével. De mondom, ez teljesen szubjektív.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2013.10.16. 01:27:17

Nem akarok 11 Mezey-t nevezni, pedig nem lennék messze az igazságtól.

Szóval az én futball-halál-csapatom:

Mezey (kapus és csk) - Reszeli-Soós, Csank, Szívós, Páncsics, Furulyás*, Bicskey, Garami, Détári, Urbányi, és a posztíró engedelmével a Fradi B-közép*.

Igen, elég fanatikus fradista vagyok, mint a régi kommentelők talán tudják, de ennek a nemzeti csapatnak a legtöbbet tán mi ártottunk. Nem akarok mélyen belemenni, sztem tudjátok, mire gondook.

Cserepad: Hegyi Iván, Sinkovics és Csurka sporttársak az NS-től, Puhl Sanyi, Bognár "pókergép" Gyuri.

Szakvezetés: Laczkó és Berzi urak.

Sokat gecizhetnék még azon, kik maradtak ki a fenti névsorból, ezek jönnek csípőből, gondolkodás nélkül.

fulmerz 2013.10.16. 08:13:46

@VGL: Mi a pletyka az u20-as vb-rol? Errol lemaradhattam? :(

vérfarkas 2013.10.16. 08:36:04

Eleinte kissé meglepett, milyen sokan jelölték a kis Knézyt a csapatba. Aztán tegnap végighallgattam, ahogy 90 percig kéjesen ugrált a megboldogult magyar futball holttestén.

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.16. 09:28:07

@Kitsilatzi: igen, nekiment, hogy aztán újra elsőként nyalhassa a seggüket, show- és egyéb műsorokban, ugyanezt az álszentséget viszi tovább a fia is. Nem kell ezzel egyetérteni, ez az én véleményem.

Dr. KOTász (Cobretti hadnagy) 2013.10.16. 09:29:44

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Furulyás miért van csillaggal, ő a kakukktojás? Netán nyert tíz bajnoki címet? :)

Demis Castro 2013.10.16. 13:24:22

@már foglalt: Én úgy gondolom (és ezt már írtam fentebb), hogy a sírásás a 60-70-es években kezdődött, tehát már bőven megvolt a gödör amikor Varga Zoli hazatért. Az sem kizárt, hogy 68-ban épp azért disszidált, mert érezte, hogy a magyar futball kezd büdösödni...

@VGL: Bognár György úgy volt válogatott, hogy akkoriban már ez volt a szint. Erről beszélek - nem 2000-ben kezdődtek a bajok, és nem is 1990-ben...

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.10.16. 14:27:06

@Dr. KOTász (Cobretti hadnagy): Én egy békítő showra emlékszem, és annak sem nagyon lett pozitív kimenetele, mert Mészöly azt kérte hogy szeressék őket, Knézy meg nem igazán, és úgy emlékszem, hogy az ominózus izlandi meccs még utána volt.

Az viszont biztos, hogy amit tegnap is előadott Kisknézy az valami gusztustalan volt.

Artie 2013.10.16. 14:40:18

@Kitsilatzi: Annak fényében különösen, amit heinrich is ír az nst-n, tök mindegy, hogy igaza volt-e (igen), a baj az, hogy ez előtt a meccs előtt ő is mindenkinek tisztára nyalta a seggét.

Kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2013.10.16. 15:54:16

@Artie: Ja. Az első román meccsen még ment a szerethető válogatott, meg a többi hülyeség, pedig már akkor is halálgyengék voltunk, de most gondolom a nagy fideszes össztűz miatt úgy gondolta, hogy kilövési parancs van, és itt az ideje hogy szépen a nagy megmondó szerepébe pozicionálja magát.

VGL 2013.10.16. 21:29:33

@fulmerz: a Ghána elleni elődöntőről voltak olyan infók, hogy voltak, akik eladták a meccset egy kis mellékesért.

VGL 2013.10.16. 21:32:17

@Demis Castro: szerintem akkor kezdődtek a bajok, amikor a 35 európai országból hirtelen 50 lett és a foci is globalizálódott.
Ez idő alatt nálunk sajnos maximum csak konzerválódott, vagy leépült.

Sem az 1986-os 0-6, sem az 1993-as 1-7, sem az 1997-es 1-7 (majd 0-5) után nem változott semmi. Miért gondoljuk azt, hogy majd most fog?

Artie 2013.10.17. 08:13:21

@VGL: Mert a fővadász megmondta, hogy eddig mindig talpra álltunk.

fran7 2013.10.17. 09:11:40

@Artie: Nekem Dárdaival az a bajom, hogy a hírhedt Sebők Vili és taxis affér éjszakáján ő volt a sofőr, a kísérő. Ő talán nem ivott, nem balhézott, de ott volt. S ezek után nem nagyon van erkölcsi joga elítélni a többieket. Mindenkinek van ilyen sztorija, csak nem tud ezek után a tisztulást követelő erő lenni. Talán épp ezért nem jött haza, mert érzi.
@végh hanta: Értelek és valószínűleg igazad van. Bár a bronzérem a Vasassal, az nem eredmény?;)

Artie 2013.10.17. 10:44:05

@fran7: A lista szubjektív, tehát a választásoddal természetesen nincs bajom, ha te így látod, akkor így látod.

De nekem ez még így nagyon kevés.

No offense, dude, csak mondtam.:)

slowmotion 2013.10.17. 15:05:49

@hajdú: megelőztél, de tulajdonképpen csak részben.

én sem ragadnék le Tésztás Gyuri bácsinál meg a Szőke Sziklánál meg a Mágusnál, mert ők a rendszer termékei, nem pedig a létrehozói. őket a rendszer nevelte ilyennek, így tudtak és tudnak érvényesülni, a társadalom pedig úgyis újratermeli önmagát, szóval egyáltalán nem lógnak ki belőle és nem is lógnának ki még pár éven keresztül.

az én listám: Gömbös Gy., Darányi K., Imrédy B., Bárdossy L., Sztójay D., Szálasi F., Rákosi M., Csermanek (Kádár) J. , meg amúgy mindenki, aki felelős azért, hogy olyan beteg társadalom alakult ki, ahol nem lehet más sikerének örülni, hanem alá kell tenni mindenáron, ahol mutyiznak, lopnak, csalnak, hazudnak, helyezkednek, de legalább (a nyugattal ellentétben) semmi sem készül el, vagy nem úgy, nem annyiért, és nem akkorra, ahogy kellene.

honorable mention (mivel nem magyar álampólgár volt) Dzsugasvili elvtársnak és Schicklgruber kamerádnak, hogy a megalomániájuk miatt még ha a szándék meg is lett volna a tisztességre, az esély erre akkor sem volt meg.

honorable mention (class 2) Álmos, Árpád meg a vezérek en bloc, találhattak volna valami tengerparti helyet is, ami inkább van periférián, mint a középpontban, és akkor ezerpár éven keresztül nem estünk volna útba minden hatalom- és hódítási vágytól bódult köcsögnek.
persze, a tokaji meg a badacsonyi szőlővidék biztos hiányozna, meg nem lett volna Dunai hajós meg Aranyember, meg tizenhárom vértanú meg ilyenek, amikre-akikre azért büszkék vagyunk, de biztos lenne helyettük más.

spinyokiraly 2013.10.17. 18:36:51

4 fő okot látok focink züllése mögött:

- Bundák, amikre ráadásul büszkék is pl: amikor 8:7-et játszottunk a Népstadionban, hogy őrjöngött a közönség. Vagy mikor Verebes elégedetten mondta az utolsó Fradi bajnoki címnél, hogy mennyire örül, hegy egy cél érdekében a teljes magyar focitársadalom, köztük a csapatok és a bírók össze tudtak fogni (mármint a Fradi első helyéért).

- Szellemi kontraszelekció, vagyis a focista társadalom kiutálta azokat, akiknek 80 felett van az IQ-ja. Ez a mondat Devecseritől szerintem teljesen kifejezi, mire célzok: „A hollandok egyébként nem is sebességben, hanem elsősorban gondolkodásban voltak gyorsabbak nálunk.” Mintha ez felmentené őket, a hollandok meg szégyelljék magukat, amiért merészelnek gondolkodni.

- A sajtó hatalma: ki kerüljön be a válogatottba, utáljunk ki embereket (Sousa, vagy a chilei bíró a közelmúltból) aki belerondíthat a mutyinkba.

- Az első 3 pont egyenes következménye az utánpótlás nevelés világszínvonala.

A felsorolt nevek szubjektívek, kb. 50-nél szusszantam egyet, aztán válogattam. Igyekeztem minden főbb csoportot képviseltetni.

Albert „Császár” Flórián – ténykedésének jelentős része kilóg a 30 évből, de nem teljesen, ráadásul megkerülhetetlen
Szepesi György – Sportkommentátor
Nagy Miklós – egykori JT és JB elnök. Ha jól emlékszem, ő volt az, aki a 90-es évek második felében a kiesésre álló vasas öltözőjébe bement, és biztosított mindenkit a támogatásáról. Következő héttől megtáltosodott a Vasas.
Verebes József
Horn Gyula – a köztartozás elengedések miatt. Köszönöm @hüjeliba: –nak, nem tudtam, pontosan mikor történt.
Orbán Viktor – akár összességében pozitív is lehetne a szerepe, de a párt 3 államosított csapata (Ferencváros, Videoton, Felcsút) miatt bérelt helye van a kezdőben.
Mészöly Kálmán – a régi idők bundáinak arca
Sebők Vilmos – a modern, tippmixes bunda arca
George F Hemingway – a szurkolókat kártékonynak tekintő, „ki tudja miért” klubvezetők esszenciája
Berzi Sándor – MLSZ főtitkár rekorder. Ennyi elég is indoklásnak.
Mezey György

Nyilasi Tibor
Kubatov Gábor – tehetséges trónkövetelő, nem sokáig marad már a padon
Lothar Matthaus – a válogatottság sárbatiprója, legjobb epizódszereplő
Buzgó József – Nemzeti Sport főszerkesztő
Szöllősi György
Vladan Filipovics
Bodnár György - Szaknévsor

fran7 2013.10.17. 22:07:36

@Artie: Én nem írtam Dárdait, csak benne engem ez zavart. De, ahogy mondtam ilyen sztorija mindenkinek van. Csak a tisztességes embert zavarja, míg a "Sebőköknek" ilyen minden hétvégéje. Sőt ez visszafogott, hisz nem bundázott ésatöbbi. Míg a rendes embert kínozza emiatt a lelkiismerete.

Zigi 2013.10.17. 22:47:41

Szepesi, Laczkó, Bozóky, Csányi, Berzi, Mészöly, Mezei, Nyilasi, Csank, Bicskei, Orbán.

Artie 2013.10.18. 08:18:37

@fran7: Bocs, nem néztem vissza a neveidet, ez nem változtat azon, hogy szerintem ez "kevés", de persze azon sem, hogy nagyon igazad van abban, amit írsz. És főleg semmiféle személyeskedés nem volt benne, remélem, azért ez világos.;)

@spinyokiraly: Albert... igen, "örülök", hogy nem vagyok egyedül vele, vagyis azon véleményemmel, hogy nála kezdődött valami.

Közben Lotusszal megvitattam, simán sorolhatjuk az elmúlt 30 évhez, mert igaz, hogy a romlás virágait már a 60-as években elkezdte trágyázni, de tevékenységének egy része beleesett az utóbbi 30 évbe.

Artie 2013.10.18. 10:42:53

www.origo.hu/sport/magyarfoci/20131017-hajnal-igaza-van-szalainak-de.html

Hajnal Tamást szeretném vésztartaléknak jelölni a következő mondata miatt: "ha nincs a románoktól a hosszabbításban kapott gól az első meccsen, akkor most a pótselejtezőre készülnénk"

A milettvolnaha-világbajnokságot is simán nyerjük a bullshit-vb mellett.

slowmotion 2013.10.18. 13:17:38

@Artie: én ezt azzal egészíteném ki, hogy ha Hajnal képes ÉS hajlandó lenne ütközni, akkor nem lennénk védekezésben kapásból egy ember hátrányban, és lehet, hogy akkor is a pótselejtezőre készülnénk.
És az is lehet, hogy akkor nem a Bundesliga II utolsó helyezettjében ülne a padon, hanem mondjuk a jövő évi európai kupaszereplésért kaparna valami értelmes német csapatban.
csak szólok.

Artie 2013.10.18. 13:34:23

@slowmotion: Like.

De akár azt is mondhatnánk, hogy ha meg nem mákol be Böde Törökországban egyet, akkor csoportnegyedikek vagyunk.

slowmotion 2013.10.18. 14:15:45

@Artie: tulajdonképpen azt is mondhatnánk, hogy Egervári formaidőztése jó volt, hiszen a kiváló harmadik helyet sikerült megszerezni a reálisabb negyedik helyett.

Stefan Derrick 2013.10.18. 15:41:26

@slowmotion: Hajnal miatt kb. 5 éve szinte minden meccsen emberhátrányban játszunk. Támadásban is. A pontos passzainak száma kb. 5% körül lehet. Ha őt még valaha behívja valaki a válogatottba, azt akkor azonnal kell felszólítani a lemondásra.

Titi120 2013.10.18. 21:06:52

Mezey György
Mészöly Kálmán
Sinkovics Gábor
Tajti József
Both József
Berzi Sándor
Vladan Filipovics
Kisteleki István
Gyurcsány Ferenc
Máté Pál
Bognár György

Cserék:
Furulyás János
Hegyi Iván
Szabó "Hemingway" György
Csank János
Berki Krisztián
Egervári Sándor
Szívós István

slowmotion 2013.10.19. 23:10:03

@Stefan Derrick: na de na de na de... na de rúgott is ám gólt! sőt, gólokat! volt egy szabadrúgás, meg az észtek elleni győztes gól, az minimum tizenkét pont... :)

betanított magfizikus 2013.10.20. 09:03:21

sziasztok! sajnos csak most láttam meg a posztot, de nagyon örülök, hogy megszületett. előrebocsátom, fiatalnak számítok, tehát a megadott neveket ennek fényében értékeljétek :).

elsőként: nem feltétlenül értek egyet azzal, hogy a foci leképezi a társadalmat. pl. a bosnyák társadalom aligha jár előttünk bármilyen téren is, most ők mégis vb-re készülhetnek. nehéz elhinni, hogy ott vérprofi körülmények, holland (spanyol, német, whatever) utánpótlás-edzők meg ilyesmik lennének.

ha csak egy mikrokorszakként fogjuk fel, az eSanyi-féle szerethető válogatott kudarcáért (ami végül is csak a 0-3 és az 1-8 fényében kudarc, maga a 3. hely nem az), szerintem leginkább az orbáni vezetés a hibás. azzal, hogy milliárdokat öntöttek bizonyos klubok kasszájába (Vidi, Diósgyőr, Fradi pl.), elérték, hogy ezek a klubok már olyan fizetéseket tudnak adni, mint egy Bundesliga 2-es vagy holland első osztályú csapat. na most ez meg azt eredményezi, hogy - Torghellével kezdődően - megindult az aranylábúink tömeges hazaáramlása, nem kell magyaráznom ugye, Rudolf, Juhász, Kádár, stb., akik megkapják ugyanazt a pénzt, mint külföldön, csakhogy cserébe ők itt "sztárok", nincs konkurencia, nem kell hajtani, edzésen lehet lötyögni, a diszkó előtt meg eléggé hasít a német rendszámos Porsche.

ez a jelenség azért óriási nagy baj, mert elfogyott az utánpótlásunk, gyakorlatilag nincs piacképes 20 év körüli focistánk, tehát eladni nem tudunk senkit, hazahozni viszont haza tudjuk azokat, akik ha nem ebből a miliőből jöttek volna, talán hajtanának is. mint ahogy volt, aki hajtott, pl. Dárdai, őt én nem venném bele a névsorba.

ha megnézitek a Péniszgrafika mester csapatát, hogy mennyire elfogyott a végére, ez a jelenség magyarázza is. Juhász és Kádár a védelem fele, Rudolf elvileg az egyik jobb csatárunk (állítólag), ők vagy teljesen eltűntek, vagy Jura-kori fosszíliákig zuhant a formájuk, és olyan emberek kerülhettek a helyükre, mint pl. Guzmics.

oké, ennyit a szerethetőekről. legyen 11+7 név, a kezdő természetesen 1-2-5-2-ben, irányítóval, ahogy a jugóktól kikaptunk.

a kapuban Csank mester, aki megkérdezte Sir Alex Ferguson előadása után, hogy "te Berci, tudott ez nekünk újat mondani?". pökhendi, arrogáns, eredménytelen. ezúttal a védelembe tenném Bognár Gyurit, úgyismint a hazai szakma védelmezőjét, a "védekezés majd összeáll magától" és a "Sousával nem fejlődött a Vidi" tárgykörben előadott munkásságáért, plusz azért, hogy kaszinóügy ide vagy oda, még mindig szakértő lehet. Szőke Szikla lesz a söprögetőnk, ki más, a büdösúristenit? a harmadik védő legyen Szöllősi, már azért, amit a Puskás-örökséggel művel, megérdemelné, de a munkásságában sajnos sokkal több van annál.

a középpályára kerüljön be Filipovics Vladan, aki többet tud a válogatott összeállításáról, mint a kapitány. Kenesei Zoltán, játékosként max. középszer, bundában ikon, aligha kell magyarázni. sokat gondolkodtam, hogy Szívós vagy Furulyás, végül az utóbbi mellett döntöttem, mert előbbi is rengeteget költött baromságokra, de utóbbi kifejezetten simlisen és sokáig vitte a boltot.

irányítóban csakis doktor Tésztát tudom elképzelni, az ő személye kb. egyedül lefedi a korszakot Irapuatótól Amszterdamig. pro licenc, óriási arc, nulla eredmény.

legyen Orbán a kilences, a "támadófutball a magyar néplélekben van"-hülyeségekért, a klubok államosításáért és mert biztos ezt a posztot adná magának is. csatártársa pedig ezúttal Kisteleki "nem akarok MLSZ-elnök lenni" István lesz.

a cserék: Tornyi "ötvenötmilliós" Barna, Sebők "Porschés" Vili (nálam se feltétlenül a személyével van baj, hanem azzal, amit képvisel), Bodnár "Szaknévsor" György, Sinkovics Gábor (rá már jelzőt se merek írni), Buzgó József, Laczkó Mihály és Horn Gyula; biztonsági tartalék: Deutsch "beléptetőkapu" Tamás.

betanított magfizikus 2013.10.20. 09:08:14

@szárnyas hópárduc: vupszi, valamiért eltűnt egy emberem, hát akkor a balszélre benevezem Tóth Norbit, róla már mindent elmondtak itt: fass.blog.nepsport.hu/archives/2011/04/22/Nem_lesz_FASS_a_magyar_Totti/

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 09:22:00

Utólag szeretném meghívni a bő keretbe Tóth Bálintot (Bíró Péter Messiását), akinek 20 éves edzői pályafutása alatt 2 teljes szezont még egy csapatnál sem sikerült kitöltenie, a következő nyilatkozatáért :

"A kiúthoz talán el kell olvasnom némi szakirodalmat, mert a magyar labdarúgásban most mindenki nagyon okos, csak mi, edzők vagyunk hülyék."

Nyilván iróniának szánta, pedig pontosan ezt kéne tennie.

Artie 2013.10.21. 09:47:28

@már foglalt: www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/ha-marad-egervari-vezetesevel-kijutunk-az-eb-re-2289295

Ha van pótnevezésre lehetőség, ajánlom meggondolásra Andruscht is:

"Követtünk el hibát, ez nem is vitás, de van mentségünk: győzni akartunk mindkét helyen. Nem bekkelni, nem bunkerfutballt játszani, hanem győzni."

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 13:21:38

@Artie: Igaz. Bár mentségére szóljon, hogy csak egy kapusedző, kapusok képzésénél tőle többet ne várjunk. Ezen a poszton talán nem állunk olyan rosszul.

Artie 2013.10.21. 13:56:02

@már foglalt: És vajon Bogdán, Megyeri vagy Gulácsi (esetleg Király) képzésében van szerepe? Na? :)

vidi-master 2013.10.21. 14:10:56

@Artie: Bogdánéban tudtommal van.

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 14:52:48

Egyébként ő a kapusedző képzés vezetője is.

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 15:32:58

@Artie: Nem hiszem, hogy bármit számítana

Artie 2013.10.21. 16:10:24

@már foglalt: Nem. Viszont ha a kapusedzőképzést is ő vezeti, akkor tessék már felsorolni, hogy magyar élcsapatoknál hánynál van magyar kapus.

Na ez a véleményem arról a "legendáról", miszerint kapusokkal jól állunk.

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 17:23:40

Szerintem ez annak a függvénye, hogy nem nagyon vesznek magyar játékosokat itthon, mert külföldön olcsóbban találnak. De Bogdán, Megyeri, Gulácsi, Köteles, Kurucz szerintem mind jó kapus (talán Dibusz is, bár ő szerencsétlenkedett egy párszor idén). Kapus posztra egyéni képzés van, a többivel ellentétben, így kevesebb lehet a lemaradás. De azért nem fogunk összeveszni ezen :)

Artie 2013.10.21. 17:32:27

@már foglalt: Be is férnek angol kettőbe, meg hazajönnek, meg ilyenek.:D

Sir Galád (már foglalt) 2013.10.21. 18:38:27

@Artie: Nem vitatkozom, inkább sírjunk együtt Egervári előrelépésén, akit Lada gyakorlatilag beperelhetne plágiumért.

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/torztukor-csellengo-jatekosok-szembetuno-elorelepes-egervari-sandor-ertekel-2289395

Artie 2013.10.22. 07:55:11

@már foglalt: Szerintem nem volt ez vita.;)

Egervárin én is megdöbbentem, hogy ilyet le mer írni. Nála már csak tényleg Andrusch fenti agymenése van közelebb az aljához.

slowmotion 2013.10.25. 14:04:12

@Artie: hagyjátok már Andruscht! köztudott, hogy kapusnak csak olyanok mennek, akik nem teljesen százasok, mert épeszű ember nem veti magát egy megbikkantott bőrgolyó útjába, sőt, pont hogy távolodik annak röppályájától.
nos, Andrusch legfeljebb erősíti ezt az axiómát, nem? :)
süti beállítások módosítása