HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

A Koeman-éra számokban

2009.10.08. 15:20 végh hanta

Hétvégén belevágnak nemzeti reprezentatívjaink az utolsó körbe, és meglátogatják Portugáliát, valamint Dánországot. Sorozatban ezek lesznek eKoeman 15., és 16 meccsei válogatottunk élén. Boszorkánykonyhánkban (törzskávéházunk melegében) összedobtunk egy kis statisztikai kimutatást az első tucat meg kettőről. Olvassátok, és aki nem hiszi, számoljon utána!

Szóval 14. Sok kapitánynak nem adatott meg fele ennyi sem, a jó Erwinnel pedig már 12 után hosszabbítottak. (Tudom, valaki szólt, hogy erről is meg kéne nyilvánulni, de most nem tesszük, mert nincs álláspontunk a témában. Még.) Mi volt a plusz két év alapja? Számokban ez:

        gólok pt  hazai nézőszám
  mérk gy d v rg kg gk pt % mérk néző átlag
VB-selejtező 8 4 1 3 9 5 4 13 54% 5 165.000 33.000
Barátságos 6 2 2 2 10 8 2 8 44% 4 30.413 7.603
Összesen 14 6 3 5 19 13 6 21 50% 9 195.413 21.713
Hazai 9 3 3 3 13 10 3 12 44%      
Vendég 5 3 0 2 6 3 3 9 60%      

 

Leírva nem tűnik egetverő teljesítménynek, hogy nagyjából csak minden második (43%) meccsünket nyertük meg, és ezeken átlagosan 1,4 gólt rúgtunk, és egyet kaptunk. Ellenben ha azt nézzük, hogy ugyanezen idő alatt a szurkolókat sikerült a válogatott mellé állítani, akkor némileg finomodik a kép.

Idegenbe nem szeretünk menni, csak ha nagyon muszáj. A kevés barátságos meccsből mindösszesen csak kettőnél léptük át az országhatárt. Elsőre Észak-Írországban gurítottunk egy kettest, majd idén tavasszal Izraelben kaptunk ki felejthető játékkal. (Nehéz elfelejteni annyira gyengék voltunk, de a sportnyelvezet megköveteli a felejthető szó használatát.)

A tizennégy meccsünkön összesen 32 gól esett, vagyis mérkőzésenként 2,3. Átlagos mutató. Szerencsére ennek nagyját mi adtuk, igaz könnyedén lemondanánk a Málta elleni háromból kettőről, ha azok Portugália, vagy Svédország ellen születnek. Ennyit számít, ha nem a gyengét páholjuk el nagyon, hanem az erős ellen villantunk.

Ha mindent jól számoltunk, akkor az eKoeman-éra gólkirályai (eddig) Torghelle Sándor 4 góllal, valamint Juhász Roland és Hajnal Tamás 3-3 találattal. Vagyis egy centerhalf, egy irányító-középpályás és egy csatár. Tengely, amire lehet építeni - mondhatnánk.

A legtöbb meccsen a szövkap Huszti Szabolcsra számított, aki eddig mindegyik találkozóján szerepelt, és átlagosan 82 percet töltött a pályán. Egy meccset hagyott ki Juhász (84 perces átlag), Vadócz (61) és Dzsudzsák (70). Legalább tízszer szerepelt még Torghelle, Gera, Szélesi, Hajnal, Halmosi, Vanczák és Dárdai. Ha utánaszámolunk ez pont tizenegy játékos, vagyis ha hozzáteszünk egy kapust, akkor (kb.) megvan a törzsgárda. Koeman azon állítása, hogy "Bárki számára nyitott a válogatott kapuja.", így csak részben fedi a valóságot. Személyes véleményünk szerint ez nem feltétlen probléma (bár a Kabát-kérdés sokakból komoly indulatokat hozott elő), mert azt jelenti, hogy van egy váz (gerinc?), amire lehet építkezni, és amelynek csak egy-egy elemét szükséges az adott formának megfelelően kicserélni.

Összefoglalva eKoeman általában (v. átlagában) ezt a válogatottat szereti pályára küldeni: Babos - Szélesi, Juhász, Vanczák, Halmosi - Vadócz - Dzsudzsák, Gera, Hajnal, Huszti - Torghelle. Veretes. Az ólltájmbesztof érdekessége, hogy öt-öt a támadó, és a védekező felfogású játékosok aránya. Fura, hogy ennek ellenére valamiért az maradt meg a szurkolókban, hogy rendszeresen defenzív szellemiségű csapatot állít ki a mester.

Van a hokiban az ún. plusz-mínusz mutató, ami azt méri játékosonként, hogy amíg a pályán volt, milyen irányba változott az eredmény. A hokiban ugyebár lehet folyamatosan cserélni, így érdekes lehet látni, hogy miként teljesít a csapat, ha valaki épp a jégen tartózkodik. A mutatót focira alkalmazni butaság, mi mégis megtettük, hátha valami kiderül belőle. Nos, kiderült.

Fülöp (6)
Bodnár (8) Vanczák (7)   Juhász (5) Halmosi (6)
Szélesi (3) (vagy Hajnal (3))
Dzsudzsák (4) Gera (4) Huszti (4)
Torghelle (5)   Rudolf (4)

A nevek után a játékos plusz/mínusz mutatója van feltüntetve.
Félkövérrel azok, akik a legtöbbet szerepeltek listáján is rajta vannak.

A legjobb mutatóval Bodnár és Vanczák Vili áll. Amíg ők a pályán voltak legalább +7-ben maradt a magyar válogatott. Jellemző azonban a tizennégy meccsre, hogy plusz hárommal is be lehetett kerülni az "álomcsapatba". Jól látható, hogy az alapcsapaton túl, Bodnár megoldást jelenthet a jobbhátvéd szerepére, míg Halmosi a balbunkóéra. Ez utóbbi necces picit, mert eKoeman rendszeresen játszatott vele szűrőt, pontjait ott is összeszedhette. (Ilyen esetben legfeljebb cserél a - mostanra nem meghívott - Szélesivel.) Érdekesség, hogy sem Dárdai, sem Vadócz nincs rajta a listán, a két labdaszerző a nullás, illetve a (csak) kettes mutatója miatt maradt ki. A három támadó középpályás közül Dzsudzsák és Huszti általában közmegegyezéses, míg Gerát egyre többen csak azért látják szívesen a kezdőben, mert Hajnalt (3) nem. Két támadóról pedig ne is álmodjunk, örüljünk, ha egy fent lesz a pályán a szombati esti sípszófüttykor.

Biztos érdekelne néhányakat, így felsorolom a túlvéget is, akik a leggyengébb mutatóval bírnak. Gyepes (-3) nem meglepő, őt az utolsó meccsekre hívták csak be, sansza sem volt jobbra. Babos (-1) védett a fontosabb selejtezőkön, ott meg ugyebár általában kikaptunk. Tímár (-1) szintén kevés meccsen kapott szerepet, bünteti is őt a svédek elleni aláfutás. Tóth Balázs (1) pedig hat meccsen igazolta, hogy miért Dárdait, vagy Vadóczot játszatja inkább eKoeman.

Lassan tizenöt hónapja, hogy emeleszéknél kitalálták Erwin Koemant, és ellentétben a korábbi évekkel, továbbra sem alakult ki a válogatott szurkolóiban egységes álláspont: menjen, avagy maradjon? Jó az amit csinál, vagy sem? A statisztika egy olyan dolog, ami a létező dolgokat próbálja meg mérni, táblázatosan prezentálni. A statisztika egyik jó (vagy rossz) tulajdonsága, hogy így is lehet olvasni, meg úgy is. A statisztika önmagában lehet bármilyen szép, ha a ma oly' divatos píár messziről elkerüli a válogatottat. Részemről nem foglalnék állást, mert ha mindent a helyén kezelünk, akkor a válogatottunk nem szerepel rosszul - igaz kimondottan jól sem. Szerintetek?

27 komment · 1 trackback

Címkék: statisztika válogatott ekoeman

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr561436016

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2009.10.08. 21:43:49

A Tudózsidó hírolvasója

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fulmerz 2009.10.08. 14:30:11

Minek van lassan 15 honapja?:)

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.10.08. 14:41:37

@fulmerz: Javítva, kösz.
Sajna valami szarakszik, és nem posztolta ki az egész cikket. Tapasztalat, hogy küldés előtt mindig érdemes lementeni egy külső fileba, és akkor később visszapótolható. Most is ez történt.

kulee 2009.10.08. 15:02:06

"A kevés barátságos meccsből mindösszesen csak egynél léptük át az országhatárt, akkor Izraelben kaptunk ki felejthető játékkal."

Egyszer játszottunk Észak-Írországban is, 2-0-ra nyertünk tavaly ősszel.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.10.08. 15:03:21

@kulee: Akkor most leveszem a cikket és átírom.
Köszi.

christvhu 2009.10.08. 15:44:02

Viszont lényegét tekintve klassz kis cikk, megint olyasmi, amit szívesen olvasgat/csócsálgat/gondolkozgat az ember fia, ha fociszerető amúgy.
Koeman-éra? Pont ahogy mondod. "Részemről nem foglalnék állást, mert ha mindent a helyén kezelünk, akkor a válogatottunk nem szerepel rosszul - igaz kimondottan jól sem"
Amiért mégis hiányérzetem van vele kapcsolatban, az az utolsó két meccsen bemutatott - szerintem az előző meccsekhez nem illeszkedő -játék/felállás/taktika volt.
A + mutatós csapat nem is rossz amúgy!

bmiky31 2009.10.08. 15:58:29

A statisztika olyan, mint a bikini: szinte mindent megmutat, de pont a lényeget takarja el! :D

JESTER 2009.10.08. 16:27:54

"Idegenbe nem szeretünk menni, csak ha nagyon muszáj. A kevés barátságos meccsből mindösszesen csak kettőnél léptük át az országhatárt. "
Azért ez a csodás csúsztatás brazil mezbe bújtatott "Hegyiiván Jairzinho cipőjét csókolgatja" tematikájú szobrocskát ér.
Összesen 6 meccsből 2 idegenben az 1/3, ez nem olyan tragikus szám...

A Kabát dologgal előjönni meg maximum sinkovicsi demagógia. A jó Warrior mindenhol MEGBUKOTT KÜLFÖLDÖN csak itthon királykodik...akik a válogatottba követelik, azok nézzenek magukba és emlékezzenek a zsírszagú Gellei éra Tökszis, Kenős csatársorára, mennyit értek ők nki szinten (1 Kenesei gól svéd földön oszt csókolom). Az NB1ben elég kis hajtás NEM ELÉG SEMMIRE A SELEJTEZŐKÖN!!!!

Koemanhoz, a cikk fő témájához is szólva: Erwin olyan lett mint vártam: jó kezdés után bedoomosodó folytatás. Idén voltak már neckós döntései, nem is kevés. Ennek ellnére tartom: MAGYAR "EDZŐNÉL" MÉG ÍGY IS FÉNYÉVEKKEL JOBB.

Na, ModorTibi kommentelőhatározója szerint most én leszek az "ellendrukker" de ez azért nem így van :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 16:56:17

úgy lenne inkább érdekes ez az összegzés, h az elmúlt 20 évben volt-e olyan, akivel többet értünk el. és nem feltétlenül Csankra gondolok, akivel ugye meglett a pótselejtező, hanem egy-két olyan megállapításra, miszerint a) minden kötelezőt hoztunk, b) nem verték a csapatot soha cipóra vele, c) úgy sosem kellett a lélektelen játék miatt nyígnunk, h azon pontok mentek el (tehát tétmeccs volt).

emlékeim szerint Koemannal ez eddig megvan, bár a c) pontnál lehet, h szelektív volt a memóriám.

housemd 2009.10.08. 18:29:58

@mocsing: Igen, amit mocsing felvet, annak van értelme, egy ilyen összehasonlításnak. Voltak olyan kapitányok az évek alatt, akiket kedveltem, és voltak, akiket nem - de ez nem mindig függ össze az eredménnyel. Én amolyan a csöndesebb, elemzősebb, tanárosabb típusú edzőket favorizálom, szóval én pl. kedveltem a bozsikot, is, pedig az már mekkora kudarc volt. Hiszem és vallom, hogy E.K. lényegesen megfelelőbb a posztra, mint a magyar edzői kar szinte bármely eleme. nem nagyon tudnék jó szívvel ajánlani most senkit a helyére - de tényleg, gondoljatok bele, jönne egy véber vagy egy pintér? Szóval én hosszabbítás-párti vagyok.
Az más kérdés, hogy épp csak egy fikarcnyival hozott ki többet a csapatból, mint elődei, és körülbelül ennyivel jobbak is a rendelkezésre álló játékosok.
Viszont ebben a csapatban nem nagyon látom ebben az összetételben a továbblépés lehetőségét. a meghatározó emberek közül Dárdai nyilvánvalóan túl van a csúcson (esetében inkább fennsík, ha nem is nagyon magas), hajnal láthatóan nem működik, Gera szintén lefelé száll, és Huszti további karrierjére sem tennék fel sokat, lesz ő még jövőre fradi-játékos. Torghelle meg szintén nem hosszú távú megoldás elől. Mivel nem nagyon látok hasonló, még kipróbálatlan játékosokat a korosztályban (bár Kovács Petit annyian mondjátok, h kezdek kíváncsi lenni), a tavasztól kezdve óvatosan, nem eszetlenül el lehetne kezdeni beépíteni a stabil keretbe 2-4 csikót. nem tudom, erre hajlandó lesz-e a hollandus, de szerintem így lehetne tovább építkezni.

Stefan Derrick 2009.10.08. 18:42:25

@mocsing: @housemd: Mindkettőtökkel egyetértek. Maradjon, bár én magam is lehordtam párszor épp a labdabiztosos kommentjeimben, de az elmúlt 20 évben szerintem nem volt nála jobb, és talán a következő 1-2-3 évben lesz 1-2-6 olyan játékos, akik a most még nem leszállóágban lévők mellé beépítve lényegesen növelik a keret színvonalát. Varga Józsi behívásával szerintem Koeman el is kezdte ezt a beépítős folyamatot. Jó lesz ez, na.

Fat Abbot 2009.10.08. 18:46:39

Amit józan szurkoló elvárhat ettől a csapattól, azt hozta is. Persze kisebb-nagyobb kilengések voltak, ami a mutatott játékot illeti, de az talán még nagyobbaknál is belefér.
Van elképzelése mit kezdjen velünk, nagyjából sikerült is megvalósítania.
Plusz egy mellette, bár személy szerint szívesebben látnám Nyalókás Jánost a padon. :D

mocsing · http://nst.blog.hu 2009.10.08. 19:40:54

félig OFF,
de hétvégén Szabics kezdő volt az Augsburgban, ez a szerencsétlen Torghelle meg csere. össze-vissza kezdők és cserék, de Szabics a közelében sincs a válogatottnak, Sándort meg ki se lehet szorítani onnan. pedig a minden idők legügyetlenebb magyar válogatott csatára címre joggal pályázna.

az biztos, h ezt az agyonmasszírozott frázist, miszerint majd csak az játszik, aki rendszeres kezdő a klubjában, Koemannak is inkább elpuffogtatnia sikerült, mintsem maradéktalanul megvalósítani. (ami nem feltétlenül baj, csak minek elmondani??)

pl Husztinál is inkább a képességek számítanak - az, hogy nem fér be egy orosz csapatba, kevésbé. (legalábbis féléve mást se olvasni, minthogy megküzd majd a helyéért, hiába mellőzik stb.)

1116001 2009.10.08. 22:23:50

A vérfrissítés érdekes lesz. MErt a fiataloknál is az a legnagyobb gond, hogy alig játszanak.
Bár remélem a jó vb szereplés előrelépést hoz ez ügyben!

Vass-t be lehetne hívni, rendszeresen játszik, és Kásárt is ki lehetne próbálni. (kárpótlásként is a vb miatt)

Viktus 2009.10.08. 22:31:39

Kalap szar. Utolsó két meccsen még az is jobb lett volna, ha 2-3 gólt kapunk, de legalább rúgunk is, és nem a dögunalmas vergődést lesni.

Bauxit 2009.10.08. 22:55:52

ejj az indexen kimoderaltak a hsz-em,

nehez megitelni a koemant, de vegre nem vagyunk eselytelenek a meccseken. aki meg cronaldo es ibra ellen akar nyerni, az mutasson fel elobb egy vilagklasszis magyar jatekost.

az eb selejtezore lesz egy jo alapismerete, kivancsi vagyok kiket hiv meg,
az U csapat csikojait egyelore az olimpiara kene kihegyezni, szerintem ez lesz az mlsz ukaz, ott legalabb eselyuk is van.

J.W. Booth 2009.10.08. 22:58:37

hm... igazából csak azért került reflektorfénybe a magyar válogatott, mert az őszi meccsek előtt még volt esélye (papíron) egy jobb helyezésre. Más kérdés, hogy ez kizárólag az ellenfelek sorrendjének köszönhető, mert esélyünk valójában nem volt egy percig sem.

Van néhány labdarúgónk, aki "jegyzett" csapatban játszik külföldön (végre nemcsak belga középcsapatokban)így akár lehetne egy használható válogatottunk is. Így még mindig csak alulról célozgatjuk az európai középmezőnyt és még tökmindegy, hogy ki a szöv.kap.Az MLSZ meg fizet, mint a katonatiszt.

A hazai bajnokság színvonala továbbra is a béka segge alatt, értéktelen ami itt történik.
A Debrecen BL-be jutása szép dolog - de nem nagy dolog. A lúzerágon, ahonnan bekerült, nem kellett nálánál erősebb ellenfelekkel találkoznia, és még ki is jött a lépés.

Igazából az U20-asokért lehet lelkesedni, ők lehetnek a jövő. Ha egyikőjük sem marad itthon.

mindegykivagyok 2009.10.08. 23:18:25

Nemszerepelt rosszul,csak sz..rt se ért!Ez tény a
többi meg magyaràzkodàs!
A Koeman taktikàja az utolso meccsen(Portugàl)meg
szàmomra érthetetlen!Kell a pont(ok)és csatàr nélkül
jàtszik 60percen keresztül hazai meccsen!
Ezekutàn nincs miröl beszélni!

mindegykivagyok 2009.10.08. 23:25:13

Egyben egész biztos,hogy az A-vàlogatott tanulhat
az U-20tol!AZOK NEMSZARNAK BE A NEVEKTÖL!Mindenki
ellen azt jàtszàk amit tudnak!

abandi 2009.10.09. 01:56:37

Én, -mint a néhai mészölysámán rajongója- ritkán picsogok bele már az itteni dolgokba.
A végh hanta féle élő közvetítés nekem nagyon tetszett, sőt korrekt volt!
Még majdnem "elsőztem" is..., de a látott "játék" el vette a kedvem!
Ha vki ezekre a 2X10 perces tetkós kurvanyázós picsahuszárokra alapozná a jövőt, az még soha egy egyeneset nem rúgott senkinek a valagába, nem hogy labdába!
A taljánok ellen több szubjektív sort szeretnék!
(Meg szabadjára hagyott idióta kommenteket, ott sebtiben...)
Mindezek ellenére,
Hajrá Magyarok!

abandi 2009.10.09. 02:13:57

És, mert kimaradt:
Az "idióta" szurkolónak a meccs, nem a megdöglesz, vagy a széphalálról szól, hanem a győzelemről! A védekezés a támadás lehetőségéről, a passz el nem baszásáról, kapuralövésekről szól a foci!
Mert nézzük: mi az, hugy U-19,20-21?
Egyszerű utsó esély a managereknek, kluboknak!
Meg a foci olimpia...
Na, most akkor a két "sztárról":
-gulácsi: b+, én még egy ilyen tehetetlen-tohonya szerencsétlenkedő vonalkapust életemben nem láttam!
- Németh K.:nincs mondani valóm, mert kicsi és rossz mentalitású!
A Vladimírból még jó szlovák détári lehet...
Sajnálom a véleményem...

Modortalan Bertalan (törölt) · http://modortalan.blog.hu 2009.10.09. 07:03:59

Bicskeinél nem lehet rosszabb kapitányunk...

housemd 2009.10.09. 07:31:38

@Modortalan Bertalan: Tornyi Barnabás. Keszei. Kiss László. de lehetne még találni.

2009.10.09. 07:42:15

Szép cikk, gratula :)

maydayray 2009.10.09. 08:03:10

kiborult belőlem a statisztikus... a barátságos meccsek 2-2-2 eloszlása 50%, nem 44%. tudom, ti a maximálisan szerezhető pontokat osztottátok a megszerzettel, de az sajnos a 3-1-0 rendszer miatt alapból sántít, ahogy az összesített 6 győzelem vs 5 vereség sem 50%. csak szólok :-). amúgy jó a cikk.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2009.10.09. 08:16:10

@maydayray: Azt hittem egyértelmű, ha a pt gyűjtőfejléc alatt a nyers pt és a % együtt szerepel. Vagyis a megszerezhető pontok százaléka, és nem valami "elvont teljesítményé". Szerintem (szintén statisztikus) korrekt.

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2009.10.09. 09:14:47

@mocsing: Torghelle a mi Peter Crouch-unk. Őt sem értette senki, hogy mit keres a Liverpoolban,m eg a válogatottban. De Torghelle, a statisztika szerint, +5-ös és lőtt 4 gólt. De Crouch is lőtt 55 bajnokin 22 gólt és 14-et a válogatottban. Ügyetlenek, setesuták, de mégis lövik (...) a gólokat. Dzurják Csöpi volt még ilyen. Mindig ott állt a kapu előtt, fejére esett a labda és gól lett.

neeskens 2009.10.09. 13:25:20

Őszintén szólva a tavalyi stockholmi vereség alkalmával játszottunk a legjobban. A legszomorúbb, hogy játékban nem fejlődtünk egy év alatt.A másik, hogy a hazai svéd meccs elkúrása ékes példája, hogy a minimális esélyességet sem tudja a csapat elviselni.

A legutóbbi vb selejtezőkön 14 pontot gyűjtöttünk Mattheussal, azért őt kirúgták akkor, ami elgondolkodtató, hiszen úgy néz ki, most még annyi sem lesz meg.

Ha a Bozsik-Várhidi érával vetem össze, megint nem rózsás a helyzet, akkor van előrelépés, nem égtünk meg itthon több góllal, győztünk Máltán és Albániában. (Bár ott a boszniai győzelem szerintem ér annyit, mint most az idegenbeli tiranai siker.)

Várjuk meg a végét, de szerintem ez nem előrelépés. Ugyanakkor én hagynám Koemant a helyén még egy sorozat erejéig.
süti beállítások módosítása