HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

A mi Piszkos tizenkettőnk

2015.05.26. 22:33 Futó Lada

"A Magyar Labdarúgó Szövetség Fellebbviteli Licencadó Bizottságának 2015.05.26-i ülésen hozott határozatai.

A Magyar Labdarúgó Szövetség Fellebbviteli Licencadó Bizottsága 2015. május 26-i ülésén jogerős döntéseket hozott a 2015/16. évi klublicenc kérelmek kapcsán. A Bizottság a KTE Kft., a PMFC-Sport Kft., a Nyíregyháza Spartacus Football Club Kft. és az „Új Lombard” Kft. nemzeti első osztályú (NB I), valamint az Újpest 1885 Futball Kft. nemzetközi (UEFA) és a Putnok FC. Kft. nemzeti másodosztályú (NB II) licenckérelmező fellebbezéseit elutasította. " (mlsz.hu)

Ez is elérkezett, újra 12 csapatos lehet az NB1. Még nem tudni miként lesz majd, de jelen állás szerint 12 és nem több. Punktum. Eredetileg csak két év múlva akarták bevezetni, de a magyar fociban akkora potenciál van, hogy már idén meg lehetett lépni. A PMFC és a Szpari tavaszi küzdelme mintaszerű volt, mindenképp elismerést érdemel, és nem is estek ki az NB2-be....az NB3-ba kerülhetnek...a játékosoknak köszönjük szépen...a KTE évek óta erőn felül teljesít, mióta kiderült az első fokú döntés, azóta elszállt az ihlet. Nem csoda. Mintha a strandon a homokvár-építő versenyen végre utolérnéd a többieket, és ekkor valaki rádobja a szörfdeszkát a toronyra, mert megteheti.

A KTE,a Szpari és a PMFC piacképes játékosai iránt a következő hetekben megnőhet a kereslet, hiszen nem mindegy, hogy melyik osztályban van a csapat. Így akkor sikerülhet a u21-es- és a felnőzz hazai játékosokra vonatkozó kvótákat hozni a maradék 12 csapatnak. (Mármint akinek ez még nem sikerülne) 

A Vidi és a Felcsút a Pancsolóban játszik majd, mert a Sóstói-stadiont felújítják. A Vasas és az MTK is társbérletben lesz a Fáy-ban, a Honvédot Csepelen lehet otthon látni majd. Az MTK nemzetközi meccseit a Szusza stadionban játszhatja, a Vidi ha eljut a csoportkörig akkor talán Győrben. Ilyen körülmények között akkor tessék megalkotni, hogy ha rájátszás van, akkor ki hol lesz hazai csapat. 

A meccseket az új M4 köztévé adhatja, és aki az utóbbi időben nézett a köztévén közvetítést, az tényleg inkább kimegy a stadionba, ha a meccset látni akarja. Annál is inkább, hiszen így fordulónként 6 meccs lesz, amiből csak 2-t közvetítenek, hogy nőjön a nézettség. 

Nem azt mondom, hogy mindenáron bent kell tartani anyagilag instabil csapatokat, de valami átmenetnek azért illett volna lennie A és B között....esetleg előre szólni, hogy "Gyerekek, most már komolyan vesszük magunkat, próbáljatok alkotni valamit".  De nem. Példát kellett statuálni. Tény, hogy nincs 16 első osztályú csapatunk, amelyik mind anyagilag, mind játékos-állományban megüti a szintet. Az is baromság, hogy "De ez a régió megérdemel egy NB1-es csapatot". Fenét. Ne szociális alapon legyen bajnokság, hanem erősorrend alapján. Viszont az is túlzás, hogy a mezőny fele pesti. 16 másodosztályú csapat van talán? Dehogy. Van 5 aki fel akar jutni, van 5 aki nem akar kiesni, és van 6, amelyik "elvan", mert fel nem tud jutni, de van nála 5 rosszabb/szerencsétlenebb/csóróbb. De nekünk csak az NB1 számít, NB2-ben focizni egy fiatalnak, az már snassz...esetleg kölcsönben egy fél évet lehúzni levezető öregek között.

Szóval...nem jó ez így.  Lehet mondani, hogy "Ha ennyire értesz hozzá, akkor csináld jobban". Felesleges. Nem kell tudni főzni, hogy tudjam, hogy a leves sótlan....és ez a leves most nem tudom még milyen lesz, de úgy tűnik az MLSZ "terülj-terülj asztalkám"-at igér, de menet közben átírta az étlapot, kidobálta  a hozzávalók felét, a vendégeknek előre nyilatkozni kell, hogy melyik ételt szeretik, és csak megadott asztalhoz ülhetnek, valamint aki szidja a séfet, annak felárat számítanak fel,és kitiltják.

Nyírségi gombóc-levest, öregtarhonyát vagy gombócos káposztát viszont ne tessenek kérni.... 

27 komment

Címkék: magyar mlsz bohócliga

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr217494492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vérfarkas 2015.05.26. 22:59:31

Nekem továbbra sem tiszta, az érintetteknek elég lehet-e a licensz az Nb2-re, mert Csányi egyből Nb3-at emlegetett?
Mert ha oda sem, akkor előttetek van ősztől az NB3 Nyugati csoportja?
ETO
Pécs
Pápa
Rákóczi - idén kiesett Nb2-ből
Tatabánya - tavaly kiesett Nb2-ből
Siófok - idén még kieshet Nb2-ből
(Az idén is itt dekkoló Csepellel és 3.Kerülettel majdnem félig összerakható egy 20 évvel ezelőtti Nb1.)
Ebből évente 1 juthatna vissza a másodosztályba. Nem lesz mindegy, ki kerül mégis a Közép csoportba.

spinat 2015.05.27. 06:34:21

@vérfarkas: aki esetleg beadott licenckérelmet az NBII-re és megkapta és kiesik, az oda kerül. Aki NBI-re adta be és nem kapta meg, az a legmagasabb licenc nélküli osztályba kerül. Gondolom én. CSak azt nem értem, hogy az ETOnál miért a megye III-at emlegették.

spinat 2015.05.27. 06:37:00

Amúgy az átmenet megvolt, az utóbbi években sem volt mindenki alkalmas, csak az mlsz azt mondta, hogy nem baj fiúk, majd jövöre összejön. Hát most lett jövöre.
Ettöl függetlenül a rendszer nem sportszerü, mert csak azt kell megnézni kiket szórtak ki, már a bünözök (lebukott) csapatain kívül. Akinek a tulaja nem fidesz span

sirsteve 2015.05.27. 08:55:13

@spinat: ha jól tudom úgy van, hogy amelyik csapat nem kap nb 1-es licenszet, de megfelel az nb 2-es licensz követelményeknek, az ott indulhat. Más kérdés persze, hogy a KTE, Pécs, Szpari hármas miért nem kapta meg az első osztályú papírt, esetleg olyan hiányosságok is lehetnek, ami miatt a másodosztály is ugrik.

A posthoz:
Azért eddig is voltak gondok a licenszekkel, meg a csapatok anyagi helyzetével. Talán mostanra szerzett Csányi elég támogatót a szövetségben a radikális változtatáshoz, azaz ahhoz, hogy mindenki tartsa be a pénzügyi szabályokat. Lehet, hogy az UEFA keményített be valamilyen új pénzügyi szabályozással.
Ha meg nincs 16-18 olyan csapat, ami másodosztályú focira alkalmas, akkor elég oda is 12 csapat. Így rögtön lehet olyan struktúrában gondolkozni, hogy legyen értelme a rájátszásnak. Pl. 12 + 12 csapat esetén lemegy az alapszakasz 26 meccsel, a rájátszásra meg lesz 3 db 8 csapatos csoport még 14 meccsel. Ez a 40 meccs bele is férne a versenynaptárba, ha a Liga Kupán túl még a Magyar Kupa értelmét is újra gondolnák a döntéshozók. Lehetne belőle akár egy valódi utánpótlás tornát kialakítani.
A bajnokság vége egyébként rájátszás nélkül is a bunda melegágya, lásd a hétvégi Felcsút-Újpestet.
A tévéközvetítésekkel kapcsolatban nincs igazad. Én simán le szoktam kapcsolni a kommentátor hangját a királyi tévé sportközvetítésein. A sportcsatornákon azért nem, mert ott általában csak egy hangsáv van.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2015.05.27. 09:42:04

@sirsteve: az nb1 és az nb2 licence között alig-alig van különbség, ezért ha az egyik nincs meg, akkor a másik se nagyon lehet. szóval marad az nb3.

Sir Galád 2015.05.27. 10:23:37

Szerintem is gyalázat ez az egész. Pont annyi klubot paterolnak ki, amennyivel összejön a 12-es létszám. Mert az átalakítás mindennél fontosabb, fontosabb a játékosok jövőjénél, fontosabb néhány klubnál, ahol keményen megdolgoztak az élvonalért és fontosabb a szurkolóknál, akik a csapatukért leülnek megnézni minden héten a meccseket dacolva az emberek többségével, aki színhülyének nézi őket, mert magyar bajnokikat néznek. Talán van valami haszna az átalakításnak, de milyen áron?. A pályán kellett volna elintézni, de ebben az országban így intézik mostanában a dolgokat...

Futó Lada 2015.05.27. 10:36:57

@sirsteve: .. oké, hang nélkül tényleg elviselhető a közvetítés. :)

"amelyik csapat nem kap nb 1-es licenszet, de megfelel az nb 2-es licensz követelményeknek, az ott indulhat" ... ez azért így érdekes lehetne, mert az NB2 létszámát sem lehet duzzasztani...ott is van 2 feljutó, 2 kieső. Ha bezúdul még 3 csapat, akkor ott is újratervezés lesz... (bár a Pápa egyből nb3, Putnok sem kapott licenszet...akár ki is jön a 16 ha az MLSZ is úgy akarja)

sirsteve 2015.05.27. 10:47:45

@Futó Lada: nem hang nélkül, hanem az idegesítő kommentátor hangja nélkül :)

Szerény véleményem szerint az nb 2-be is elég lenne 12 csapat. lehet ott is keménykedni a licensz adással, vagy néhány év alatt a versenykiírásban lefektetve létszámot csökkenteni.

A Putnok állítólag azért nem kap licenszet, mert a Kisvárda fel kell jusson.

spinat 2015.05.27. 11:17:32

@Sir Galád: talán mégse dolgoztak olyan keményen a klubnál? Mennyire sportszerüen döl el az a gyepen, ha egy csapat összevásárol olyan játékosokat, akiknek nem tudja kifizetni a bérét, aztán legyöznek korrekten gazdálkodó csapatokat, majd idény végény azt mondják bocs, tönkrementük, az uccsó 3 havi bérre ne is számítsatok?
Persze kérdés mennyire érdemes egy bajnokságban sportszerüségröl beszélni, ahol irányított tulajok és szponzorok vannak, ahol ha a polgármesternek nem tetszik a tulaj, akkor felszól Pestre és az adóhivatal tönkreteszi a tulajt, vagy épp ellenkezöleg, az adóhivatal feledékeny lesz, ha a tulaj megfelelö összegeket fektet be.

Sir Galád 2015.05.27. 12:13:05

@spinat: A klub dolgozóira gondoltam. Nem a Matyi féle tulajokra. Nyilván nem oké, ha nem fizetnek ki valakit. De pl. a Szparinál még csak nem is ez a helyzet. Kifizették azt az egy szem légióst, aki egy percet nem játszott a magyar bajnokságban, de nem érkezett meg a bizonylat róla. Másodfokon beadták, de másodfokon már nem fogadták el.
Annak idején én a Fradival már végigszenvedtem ezt, amikor ráadásul bíróság állapította meg, hogy jogtalanul zárták ki a Fradit. Majdnem 10 év kellett mire a visszajutott a régi pozíciójába, de ezt is csak annak köszönhette, hogy ekkora támogatottsága van (sajnos politikailag is). Gyakorlatilag tönkre vágják ezeket a klubokat. Ez szintén nem fair.

2015.05.27. 18:01:04

Ha a licenc (hogy kell ezt a szót magyarul leírni?) feltétele lenne a 3000-es átlagos nézőszám, akkor ennek hány csapat felelne meg a mezőnyben? Na azt a kb három csapatot nem zárták ki most. Az külön meglepetés, hogy a Diósgyőr se ment csődbe már vagy 3 éve. Egyik kiesőért/kizárt csapatért sem kár, nagyobb probléma, hogy az elmúlt 10 évben ilyenekkel higították fel a mezőnyt, hogy legyen 16 csapat, miközben előtte volt egy jól működő 12 csapatos bajnokság, ami nem dőlt el 6 fordulóval a vége előtt. A pesti csapatok túlsúlya miatt szerintem kár aggódni, Felcsút vidéken van és ők nem eshetnek ki, a Vasas vagy a Honvéd (szerencsés esetben mindkettő)viszont ki fog.
Egyébként itt a várható lebonyolítás az egyetlen, ami furcsa, 3x11 fordulót hogyan? Több értelme lenne egy 8 csapatos felsőháznak, meg egy 4 csapatos alsóháznak (6-6-os elosztásban állítólag unalmas volt az alsóház, ha 4-ből kettő kiesik, úgy talán izgalmasabb lehetne).

housemd 2015.05.27. 20:29:58

Ennek a dolognak Pécsett vége van. Én abban sem vagyok biztos, hogy a harmadosztályban elindul a csapat. végtelenül csalódott vagyok, az egész nagyon illik azokba az állapotokba, amik az országot jellemzik. ökrök. lett volna hat kieső jövőre két feljutóval - micsoda hajtós bajnokság lett volna.. és a pályán dől el. és lehet, hogy akkor is kiesünk (sőt valószínű)... ebben az évben Dibusz volt a legjobb kapus a ligában, Gerát tartották a legjobb mezőnyjátékosnak, Márkvárt vitte el az utánpótlás korúak közül és mindenki közben Dárdaitól várja a megváltást... hát ennek vége, majd a Felcsút kitermel hasonlókat...
Páva polgink sikeresen berogyasztotta a női kosárlabdát, most meghal a foci, a lényeg, hogy a vizilabda-csapat megnyert négy meccset.. igaz, hogy ezzel el is csípték az utolsó helyet.

sirsteve 2015.05.28. 08:57:11

@nicolasito: Sőt, ha 12 csapatos a másodosztály, akkor lehet úgy szervezni a rájátszást, hogy az első osztáyl utolsó 4 helyezettje és a másodosztály első 4 helyezettje alkot egy 8 csapatos csoportot, és mindenki 0 ponttal indul. A következő szezonban ezen csoport első 4 helyezettje lesz első osztályú, így akár 4 csapat is kieshet. Így talán lennének izgalmak az alsóházban is.

Artie 2015.05.28. 09:07:03

@housemd: Akkor mit mondjak Győrből? Évekig együtt loptak Tarsollyal, most bukott a mutatvány, a jó elvti azonnal nem lett jó elvti, és a csapat is kuka (nem érdemtelenül, persze). Viszont az meg tényleg Borkai jelentéktelenségét mutatja, mint ahogy már be is kommenteltem múlt héten, hogy ő a MOB elnöke, az ország talán leggazdagabb városának polgármestere egy Audival a háta mögött, és nem tudja megoldani, hogy elsőosztályú maradjon a csapat, pedig ez eddig mindig mindenkinek sikerült.

- Nem politikai, köztörvényes.
- Minden politika, fiam.

- Ne lepődjön meg, ha az ügyvéd a lesúlyosabbat kéri, szóval halál.
- Kicsoda, az ügyvéd?!
- A statuálás a lényeg.

Futó Lada 2015.05.28. 09:35:24

@nicolasito: " Egyik kiesőért/kizárt csapatért sem kár, nagyobb probléma, hogy az elmúlt 10 évben ilyenekkel higították fel a mezőnyt, hogy legyen 16 csapat, miközben előtte volt egy jól működő 12 csapatos bajnokság"

Nem a 12 csapatos bajnokság a gond, hiszen még talán annyi csapat sincs, amelyik az első osztály szintjét megütné. A gond az, hogy van egy versenykiírás, amiben a 16 csapat van rögzítve, és még a feltöltés módja is le van vezetve arra az esetre, ha drasztikusan csökkenne a létszám. Ezt az MLSZ készítette, ehhez tartaniuk kellene magukat, vagy komolytalan az egész.
Az hogy nem tudnák feltölteni 16-ra az azt jelenti, hogy nincs 6 olyan csapat az NB2-ben amelyik adott esetben NB1-es indulásra alkalmas lenne...akkor miért is van ekkora NB2?...és így megy lefelé az egész...nekem ez a nagyobb problémám..

vérfarkas 2015.05.28. 11:52:57

@Futó Lada: Az idei NB1-es versenykiírásban valóban szerepel, hogy
"A 2015-2016. évi NB I osztályú bajnokság létszáma16 csapat"
Viszont a "Labdarúgás versenyszabályzata" c. (általánosabb érvényű)doksiban az áll:
"Ha valamelyik bajnoki osztályban(csoportban), versenyben kevesebb számú csapat marad a versenykiírásban meghatározottaknál -kizárás, fúzió, nevezés elmulasztása, alacsonyabb osztályba sorolás, indulási jogról való lemondás esetén, -azt a bajnoki osztályt (csoportot),versenyt, a megkezdéséig fel lehet
tölteni."
Tehát fel LEHET tölteni és nem fel KELL tölteni. Jogilag tehát a 12 csapatos rendben lévőnek tűnik, az nem lett volna kóser, ha egy fordulóval a vége előtt bedobják, idén hatan esnek ki.

Stefan Derrick 2015.05.28. 14:37:07

@vérfarkas: Szép találat, így megalapozottnak tűnik, ha a 12 csapat lesz a döntés. Egyébként én is osztom, hogy eleve nem kellett volna visszatornászni 16-ra a létszámot anno. Szerintem a rájátszás is jó volt, de sirsteve ötlete még jobban feldobhatná. Persze korrekt az lett volna, ha most csináltak volna egy átmeneti évet hat kiesővel, akkor szinte mindegyik kizárt csapat ki is esett volna.

vérfarkas 2015.05.28. 15:16:46

@Stefan Derrick: Kösz. A legszebb, hogy Horváth Gábor, a Hivatásos Labdarúgók Szervezetét vezető ügyvéd ma a Nemzeti Sport Online kérésére ezt mondta:„Az MLSZ saját szabályzatát szegi meg ... a tizenhatos élvonalbeli létszámot az NB II-ből fel kellene tölteni a jelenleg érvényben lévő szabályok szerint."
Vele ellentétben én nem vagyok jogász, de úgy tűnik ő vagy a versenyszabályzatot nem ismeri vagy a "kell" és "lehet" közti különbséget?

Futó Lada 2015.05.28. 15:23:35

@vérfarkas: ..ennek alapján viszont akkor a kommunikáció sem az MLSZ erőssége, mert eleddig nem hivatkoztak erre a dokumentumra, hanem az jött le, hogy a közgyűlés után Csányi bejelentette, hogy VAGY 12 csapat lesz, VAGY 14 VAGY 16, két év múlva pedig BIZTOSAN 12. Ez alapján viszont egyértelműen úgy tűnik, hogy MINDENKÉPP 12-re akarták faragni, és akinél esetleg rezgett a léc, azt is alatta lökték át.
Ennek fényében azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Szpari mégis kap licenszet, és így a Gyirmót ÉS a Békéscsaba is feljut...még van 1 nap, addig bármi történhet...

Artie 2015.05.28. 20:57:17

A 12 csapat/33 forduló eleve vicc. Nem is értem, miért nem csináljuk úgy, ahogy normális országokban.

Lehetne pl. egy 22 meccses alapszakasz, aztán két hatos, és 10-10 meccs, alsóház-felsőház. Az 32 meccs, majdnem ugyanannyi. És nincs az, hogy iksz kétszer játszik otthon ipszilon ellen, és egyszer idegenben.

Beteg ember, aki ezt így kitalálta. Tudom, anno is így volt. De akkor is már beteg volt.

Vagy mint az osztrákok: 10 csapat, két teljes kör, 36 meccs, csókolom.

sirsteve 2015.05.29. 08:56:47

@Artie: A 33 forduló szerintem is eleve vicc, ezért meg is néztem, hogy van-e valahol Európában ilyen lebonyolítási rendszer, és nem is kellett sokáig keresnem, mert Szlovákiában máris rátaláltam. Nem is csalódtam a felelősökben, nem tudnak még egy rossz lebonyolítási formát sem kitalálni maguktól. Úgy érzem, hiába is várunk egy jó lebonyolítási rendszerre.

Stefan Derrick 2015.05.29. 09:17:24

@Artie: Valóban ultranagy ökörség a 33 fordulós verzió.
A 22 meccs alapszakasz, két hatos rájátszás 10-10 meccsel pont ugyanaz lenne, mint ami volt anno. Ehhez képest a 2x8 csapatos rájátszás (vagy sirsteve ötlete alapján 12 csapatos nb2-nél 3x8) 40 meccse mondjuk kicsit sok, de nem kivitelezhetetlen és izgalmasabb is lenne az alsóház a 4 nb2-es csapattal, mint a 6 csapatos, ahol feltehetőleg lenne 2 olyan klub, amelyik éppen csak lemaradt a felsőházról, a kiesőjelölteknél viszont jobb lenne, és nyűgként kezelné a rájátszásos szakaszt. Csak annyi kéne, hogy a pályákat csinálják meg rendesen és ne legyen három hónapos a téli szünet. Nem tudom felfogni, ez miért olyan hatalmas dolog, hogy a mai napig nem sikerült megoldani.

sirsteve 2015.05.29. 09:55:15

@Stefan Derrick: a 2x12, majd 3x8 csapatos rendszerben csak 36 meccs van, elsőre siettemben én is elszámoltam, és tekintve, hogy kb. 37 hétvégét lehet kényelmesen bezsúfolni a versenynaptárba, ez a 36 meccs is simán beleférne.
De a 2x12-ből lehet 4x6-t is csinálni, akár úgy is, hogy az nb-1 utolsó 6 helyezettjét és az nb 2 első 6 helyezettjét 2 csoportba soroljuk a rájátszásra. Ez talán még izgalmasabb rájátszást eredményezhet, mint a 3x8-as rendszerű, mert így még kevesebb lenne a tét nélküli mérkőzés az utolsó fordulókban. A 32 fordukó meg a válogatott hétvégékkel is majdnem befér egy 37 hetes versenynaptárba.

Futó Lada 2015.05.29. 10:19:30

@Stefan Derrick: @sirsteve: ... azt azért figyelitek, hogy a kérdés az az, hogy hány fordulós legyen az NB1, ahelyett, hogy úgy fogalmaznánk meg : "Milyen lebonyolítás mentén történjen a bajnokság". Oké, nyilván a fordulók száma nagyjából be is határplja, de többnyire mindig az NB1-re van leszűkítve, ahelyett, hogy a komplett NB-s rendszert átnéznék. Ha csak NB1-ben gondolkodik mindenki, akkor egyfelől a másik 2 NB-s liga leértékelődik, másfelől azok teljesen ad-hoc jellegűen szerveződnek, mert az NB1-től függ mindkettő.

sirsteve 2015.05.29. 10:38:29

@Futó Lada: de az MLSZ-től nem is vártam el, hogy rendszerben tudjanak gondolkodni. Én meg bármikor fel tudnék vázolni egy, vagy akár több teljes rendszert NB 1-től megye 3-ig.
süti beállítások módosítása