HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Véber György igazsága

2014.03.24. 13:44 Bastille

Véreb Gyuri nem ugat, hanem harap! A Mezőkövesd a felcsúti csapat ellen olyan zakóba futott bele, ami ún. kiesési rangadón elég gáz. Véber, aki már párszor kifakadt a meccsek végi értékelésekkor, most már a sajtótájékoztatón kezdett el bazmegolni. Jogosan. Szegény Szöllősinek még meg is akadhatott a torkán a pogi a bazmegeknél. Na, de próbáljunk meg a mélyére nézni ennek a nyilatkozatnak…

Véber gratulál a felcsútiaknak, ahogy kell, majd a sajtótájékoztatót vezető úriember rákérdez Györgyünktől arra, hogy mégis miként bírta mindezt az ő egyébként is labilis idegrendszerével. Erre mondja azt Véber, hogy ez már az egészsége rovására megy, családja van, stb. Erre jön egy újságírói kérdés, hogy most akkor ezt vehetjük annak, hogy feláll a kispadról. Erre Györgyünk felállna, de mégsem. 

Szlezákkal és Borsóssal a belüket kiteszik, mondja György, de mégsem jönnek az eredmények és Kövesden is csak ezt tudják kérdezni a helyi sajtó részéről. Ez minden bizonnyal Györgynek nem esik jól (én csodálkozom, hogy Doll-tól még nem kérdezték meg).

Aztán egy huszárvágással Véber megnevez egy játékost, amiből lehet következtetni sok mindenre, de hogy a vezetőedző mire gondolt, az nem feltétlen derül ki. Edzőbuktatás, bunda, tehetség hiánya vagy csak egyszerűen a helyzet úgy szar, ahogy van?   

De a Harsányi úgyis nyáron elmegy valahova, felelőssége vajmi kevés lesz, ellenben a szakmai stábnak. Ebben tökéletesen igaza van! Balajti oxizásával kapcsolatban is igaza van, meg úgy egyébként sok mindenben.

  

Végül megnyugszik Véber, kölcsönösen elnézést kérnek és kéri az újságírókat, hogy írják le, a Véber-Szlezák kettős a hibás! Pedig nem. Szerintetek?

Bunda? Edzőbuktatás? Vagy csak egyszerűen szar a játékosállomány?

Mindenesetre...

Szarból nem lehet ostort fonni, ám ha mégis, kurva nehéz vele csattogtatni!  

32 komment

Címkék: mezőkövesd véber harsányi balajti

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr495876688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vidi-master 2014.03.24. 13:58:17

szerintem nem kell többet belelátni, mint ami: egyszerűen Véber nem érti, hogy a játékosok miért nem annyira elszántak, lelkesek, odaadóak mint ő(k) a pályán kívül. teljesen jogosan.

a ködlovag 2014.03.24. 14:10:05

Pedig de.
Nemcsak nálunk, de sehol a világon nem szokás az, amit Véber csinál: egy edző sem szolgáltatja ki a játékosait, durva hibák esetén sem, egyrészt, mert a becsület ezt kívánja, másrészt meg ő dolgozik velük, ő ismeri a képességeket, ő adja az utasításokat és ő állítja össze a csapatot. Mikor egy edző elvállal egy feladatot, ezen szempontok ismerete alapján teszi azt, és ha úgy látja, hogy ez mégsem megy, akkor mondjon le, ne siránkozzon és ne pocskondiázza a saját futballistáit és főleg ne verje a mellét, hogy pedig ő meg a Szlezák kihajtják a belüket... képzelem ezt a hajtást, vajon mit jelenthet ez? Meccseket kell megnézniük, szakkönyveket kell olvasniuk, meg napi 1 esetleg 2 edzést levezényelniük? Szegények, irigylem a problémáikat.

JESTER 2014.03.24. 14:11:05

véleményem szerint alapvetően az a helyzet, mint Szalai és a nagy coming outja esetében.Ha kivesszük a obhóc inerciarendszeréből ezt az egészet, nem, nem is fogalmazok jól, szóval ha kivesszük a véberi rögvalóból e nyilatkozatot, tök jogos és igaz dolgok halmazának tűnik a kirohanás. Csak ugyanez a Véber fogja széjjel sz*pkodni a játékosait ha legközelebb nyögvenyelősen, a szokott nézhetetlen játékkal "elkapnak" 1:0-ra valakit (esélyes hogy pl. minket). Emlékezzetek, pápai feljutásukkor a első vereségeik után "ez így nem lehet, cserbenhagynak a játékosok, ez nem foci", majd az első győzelmet követően "gratulálok a játékosaimnak igazi sportemberek", stb. EZ MI?!?!

Ezt nem kedvelem Véberben, a teátrális show-jait, (családos ember vagyok, rmegy az egészségem? akkor miért csinálom, kezitcsókolom) amiket nem nyilánosság előtt, hanem az öltözőben kéne letolnia, főként, hogy ő díszpéldánya volt saját időszakában a link magyarfocistáknak. Most meg ő az önérzetes edző. Vic.

Persze jó hogy vannak ezek a viccek hisz ezért bohócliga a bohócliga. Külföldön ezt nem kapnánk meg :)

a ködlovag 2014.03.24. 14:14:24

Félreértés elkerülése végett ezzel nem a játékosokat akarom védeni, a lényeg az, hogy az edzőink se különbek a futballistáinknál.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2014.03.24. 14:17:08

Gyurcsány és Szalai Ádi után itt az újabb szenvedélyes igazságbeszéd!
Így van, Gyuri! Te meg a Szlezák Zoli a beleteket kidolgozzátok, hogy azt a fergeteges pengésséget, technikai tudást és taktikai érettséget átadjátok a focistáitoknak, ami rátok jellemző volt, amikor még aktív sztárjátékosok voltatok a Liverpoolban és a Real Madridban.
Ha igazi spíleretek lenne, akkor már attól a tudattól, hogy TI vagytok a mesterei, azonnal tudnia kéne 10-ből 10x egyeneset rúgni a labdába!
Mert hát ti a beleteket is kidolgozzátok, például biztos minden modern képességfejlesztő technikát és lélektani csodamódszert bevettek a napi 8-12 órányi edzéseken, amit az európai középcsapatok.
Tehát nyilván aljas sunyi hazugsága az a külföldön játszó játékosoknak, hogy itthon negyedannyi az edzésidő, készségfejlesztés nem létezik, mert "ha ifiként nem tanultad meg, akkor már minek erőlködni", a lélektani felkészítés pedig kimerül abban, hogy fröccsszagú pofával beleordítasz a meccs előtt a játékos képébe, hogy "nyerjetek bazmeg!", a meccs utáni értékelés pedig a "mi a kurva anyádért nem rúgtad be bazmeg?"-gel kezdődik és ér is véget.
Te nem tehetsz semmiről, a lelkiismereted tiszta. Igazad van, ne kapjál te csak infarktust.
Szerződj mondjuk a Chelsea-hez, azok elég gyakran nyernek, ott nem kell halálra idegeskedni magadat. Szevasz Gyuri, további sok sikert a pályádon.

fran7 2014.03.24. 14:24:50

Egyszer szívesen kibeszélném, én ezt az interjút. De Véber kifakadása elsősorban a mezőkövesdi és borsodi sajtónak szólt. Mert én nem érzékeltem, hogy a sajtó Véber baromságain lovagolna.
Mondjuk, csak annyira nem érdekli a játékosait a meccs eredménye, mint amennyire Vébert nem érdekelte, anno. Valahogy nem a megszakadok a pályán és azonkívül, hogy jó focista legyek menalitás maradt meg Véberről. Mondjuk ugye a feljutását is érdekes lenne megkapargatni a Kövesdnek, hogy 9 győztes meccs után hogy jött 6 vesztes és őmiatta zavartak el egy csomó játékost.
Harmadrészt. Harsányi az egyetlen focista abban a csapatban, meg George egy fél focista. Na őket nem játszatja a nagyeszű Véber. Amúgy a Kövesd kerete az egyik leggyengébb és kiesés lesz a jutalmuk. Megérdemelten.

Artie 2014.03.24. 14:30:06

Én is azt érzem, hogy ő itt inkább a sajtónak ment neki, hogy miért mindig őt baszogatják, nem ő az, aki a stadionból is kirúgja ziccerben a labdát.

Attól eltekintve, hogy sok igazság van abban, amit mond, normális országban már a sajtótájékoztatón kilépve az ajtóban várta volt a szerződésének a felmondása. Már csak emiatt a nyilatkozat miatt is.

spinat 2014.03.24. 21:09:14

én úgy értettem hogy az egész cspat keményen dolgozik a héten, aztán meg elbaccák a meccsen. Vagy a magyar focisták második legkedvencebbsportját üzik.

shwarcz bácsi 2014.03.25. 09:16:47

A régi vicc jut erről az eszembe :

- Tud úszni ?
- Nem!
- És ha megfizetem ... ?

Végh Antal megírta ezt már 1978 ban, semmi nem változott. a rendszer, az alkotói, a módszerek, a csalások, a hazugságok, a hülyítések, a bratyi - mutyi, a fogadások, a belterjesség, az állami befolyás a sportágban, plusz a kontraszelekció.
Minden egyes, ilyen és ehhez hasonló alkalommal, elcsodálkozik és felhorkan a lelátó népe, de a pénteki sípszó kezdettel minden megy tovább ugyanúgy.

Barbaarb 2014.03.25. 09:33:43

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): Ha jól értettem Vébernek azzal volt baja, hogy a játékosi nem a megbeszéltek szerint cselekedtek. Ez nem technikai hiányosság, még csak nem is lélektan, hanem egyszerűen valami oknál fogva rossz megoldásokat választanak. Harsányival kapcsolatban úgy éreztem, hogy okosan be kellett volna rúgnia a labdát, ehelyett bombázni akarta, nagy gólt akart. Ez igenis csak a játékos hibája, amennyiben korábban felhívták erre a figyelmét. Ilyen hiba nem megengedhető igazából semmilyen szinten, de megyein kívül különösen.
A jelenlegi helyzetből nem lesz egy év alatt BL-ben helytálló állapot, csak lépésenként lehet haladni, és ha ebben nem partnerek a játékosok, arról nem az edző tehet. Arról persze igen, hogy nem mással állítja fel a csapatát.

szamarhegy 2014.03.25. 09:34:23

Igaza van, amíg a magyar fociban nem érnek el kritikus tömeget a siker orientált (Véber szavaival) emberek és nem tisztul ki a pénzügyi háttér, addig a sok lúd disznót győz...
Amiről Véber nem beszélhet, de mi igen, hogy pont egy állami, adópénzekből létrehozott klubnál edző, amely elvileg egy profi klub, de nincs mögötte szurkolótábor, piac, gazdasági erő, ezt az egyik politikus teremti meg közpénzből, erőből. Ez az ősbűn, a többi már valahol ebből következik. Sajnálom Vébert, nekem tetszik, hogy fulladozik a felelősség és motiváltság nélküli közegben, de ha túl akar élni, menjen külföldre dolgozni, vagy váltson sportágat, a szakmát majd hozzátanulja, még az is kisebb szembe szél, mint a magyar foci...

szamarhegy 2014.03.25. 09:38:11

@Barbaarb: Igen, hogy hiába gyakoroltat be figurákat edzésen 1000x és megy ott nagyszerűen, ha a játékos éles helyzetben nem képes megcsinálni, azaz a játékos nem alkalmas élsportra, viszont ez nem a játékoson/játékosokon csattan, hanem az edzőn, mert a játékos gond és következmény nélkül talál magának másik klubot, a kudarc pedig az edzőre szárad rá...

caralho voador 2014.03.25. 09:44:02

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): hát nemtom, a magyar foci több nagy renegát kritikusa, mint pl. Ferenczi Attila is azt mondta, hogy több edzését látta AKIF Gyurinak, és igencsak rendben van, amit a csávó csinál.
Ez persze nem feltétlenül jelent bármit is, de ebben a közegben - az általam amúgy játékosként rühellt - Véber messze a rokonszenvesebb edzők között van.

vidi-master 2014.03.25. 09:51:30

@Artie: szerinted az lenne a normális, ha egy ilyen nyilatkozat után kirúgnák? Miért? Azért, mert szóvá merte tenni, hogy nem ő hagyja ki a helyzeteket például és ha fejreáll, akkor sem tud többet hozzátenni?

Ezek után szerintem sem korrekt, hogy akármilyen sajtó őt találja meg. Nem vagyok sem Mezőkövesd, sem Újpest szurkoló.
Szerintem minden edző érzi néha azt, hogy kész, mindent megtettem, többet nem tudok hozzátenni. Aztán persze - ahogy az élet megy tovább - vívódsz, gondolkozol, töprengsz, hogy mit kell és mit tudsz változtatni, hogy más legyen a helyzet. Én edzőként vallom és alapfilozófiám, hogy a kétely a bölcsesség kezdete. Becsülöm Véberben, hogy látszik, hogy ő is valami hasonlót vezérel: látszik, hogy nagyon zavarja a sikertelenség, van benne szenvedély és ez majd, amikor lenyugszik és elgondolkodik a meccs után egy-két nappal, akkor ötletekhez fog vezetni és előreléphet majd belőle a csapata. Egyébként a pápai meccs után tegye fel a kezét, aki olvasott bármilyen sajtótermékben interjút Balajti Ádámmal, amelyben megkérdezték, hogy 1-0-ás vezetésüknél ugyan miért flegmáskodta el a helyzetet, aminek a vége aztán 2 pont elbukása lett? Ez látszik, hogy nagyon zavarja Vébert és teljesen igaza van. Ezek után őt megtalálni szerintem nem korrekt.

Secnir 2014.03.25. 09:59:42

@szamarhegy:
ezt mondta véber, csak kicsit fűszerezve a köznép nyelvén :D
amúgy teljesen igaza van (mondjuk ahhoz látni kell az egész interjút), hogy amikor adott játékosok egy egyeneset nem tudnak alabdába rúgni, akkor miről beszélnek az újságírók? amikor a játékos nagy ívben leszarja, hogy mi megy a pályán, vagy mi lesz a csapattal, mert nyáron leigazol máshová? ilyen régen mondjuk a fradiban, újpestben, honvédban elő nem fordulhatott! aki ott focizott, az a fradiért, újpestért.. stb. focizott.
ezek? ezek pénzért. ha a csapatuk kiesik, továbbáll, beleszarik. erről (is) beszélt véber.
amúgy a teljes videó:
sportgeza.hu/futball/2014/03/23/a_harsanyitol_megkerdezitek_a_picsaba_rugja_ki_a_labdat/

fran7 2014.03.25. 10:08:51

@vidi-master: A legnagyobb tisztelettel, ha nem érted, hogy egy ilyen nyilatkozat után miért nem kell elküldeni Vébert, akkor te egy edző vagy. Egy magyarországi edző. Abban a pillanatban, amikor elismered, hogy az általad legjobban megtervezett, végrehajtott és a játékosok által végighajtott edzés ennyire elegendő, hogy 4-0-ra lesimáznak. Akkor mi az, amit még meg tudsz tenni? Ha ezt gondolja Véber valóban, akkor mit gondol csinálni a következő edzésen? Ordítozik Harsányival, meg Balajtival? Ahhoz nem kell edzőnek lenni. Megteszi Mariska néni a piacról. Véber itt arról beszélt megállt a tudománya.
A fociedzőség nem egy bonyolult szakma. Van néhány alapszabály. A legfontosabb sosem ismered be, hogy tehetetlen vagy. José Gomes tényleg gyenge edző, de addig nem beszél a bajnoki cím elvesztéséről, amíg van rá parányi esély. Mert amint másról kezd el beszélni, kirúgták. Ezt az egyet megtanulta a profi világban. Ha bedobja a gyeplőt a lovak közé, azt már soha nem veszi vissza. Véber itt ezt csinálta.

fran7 2014.03.25. 10:13:57

@shwarcz bácsi: Én sosem értettem ezt a viccet igazán. Ugyanis ha van valaki aki megfinanszírozná azt hogy ússzak neki. Akkor szépen elmegyek a legközelebbi uszodában, keresek egy uszómestert és megkérem tanítson meg. S fogok találni rá embert. A magyar focibaja nem az, hogy nem tudnak focizni, hanem az, hogy a rengeteg pénz ellenére, amit kapnak, nem mennek el és nem keresik meg azt, aki megtanítaná őket erre. Illetve az itten uszómesterek alkalmatlanok arra, hogy megtanítsanak. S ami a legfontosabb, ahhoz, hogy megtanulj bármit, hallgatnod kell az edződre és tanárodra.

Artie 2014.03.25. 10:36:24

@vidi-master: a tartalma miatt nem, vagyis azért csak részben.

1. Edző sajtótájékoztatón nem bazmegol.
2. Edző sajtótájékoztatón nem szid nevesítve játékost.
1. Edző sajtótájékoztatón a fenti kettőt egy mondaton belül pláne nem teszi.

Ezért.

Ambiorix 2014.03.25. 10:45:22

Ha minden jól megy, kábé 6 év múlva a düsseldorfi államügyészségről leszólnak, hogy ez a meccs is...khm...szóval izé. Kár, hogy akkor már erre a meccsre, se Véberre, se a Mezőkövesdre nem fog emlékezni a kutya sem. :)

shwarcz bácsi 2014.03.25. 10:53:00

@fran7: alapvetően a probléma a következő. leírom pár sorban. Néhány évvel ezelőtt, megboldogult Bicskei Bertalan szervezésének köszönhetően, Sir Alex Fergusson, magyarországon tartott egy szemináriumot, ahova az akkori teljes mo.i edző garnitúra megvolt hívva. az előadás sorozat végén, Sir Alex, jelezte, hogy szívesen fogadjak a kérdéseket az észrevételeket, s, hogy ne legyen nyelvi probléma Bicskei vállalta a tolmácsolást.
A tessék, lehet akkor kérdezni, felszólításra, senki azaz senki egy árva darab kérdést nem tett fel... nyilván ugye, a lámpaláz...
majd kifelé menet az előadóteremből, Csank János ( gondolom ismered) odaszólt Bicskeinek :
- Te Berci, tudott ez nekünk valami újat mondani ??
Szegény Bicskei falfehéren pislogott...

Ezek után felteszem Neked a kérdést : kitől tanuljanak ? ki tanítson, mi alapján, hogyan és kiket?

Véber kifakadása egy dolog, ez már nem old meg semmit. Pár éve Verebes lenyomta már ugyanezt a vasas kapcsán...

Finggal nem lehet tojást festeni..

fran7 2014.03.25. 11:05:50

@shwarcz bácsi: Ugyanazt mondtuk. Csak a Hofi szöveg azrt nem igaz, mert meg lehet tanulni úszni. Most tanulok úszni, így tudom. Nincs érzékem hozzá, de mivel igyekszem azt csinálni, amit az edző mond, lassacskán megtanulok 36 évesen víziszonyosan. Ezért nem értem, hogy miért hiszik azt az emberek, hogy nem lehet fejlődni, nem lehet kicsit jobb focistának lenni. A véberi hozzáállás ezrt rossz. Ha nekem ilyen edzőm lenne, aki nagy nyilvánosság előtt kutyáz, akkor ha valami melső bly elkötelezettségem lenne is a dologhoz, akkor is kiölné belőlem a lelkesedést.
Ha emlékszel azután a Verebes után Rudi bácsi 10 mccses veretlenségi sorozatot csinált. Ugynazzal a kerettel. Mert ő megtalálta az utat, hogy a focisták menjenek utána.
Mindig van kitől tanulni. Csak aki nem akar tanulni, az nem is fog.

nedudki74 2014.03.25. 11:42:03

Véber maga a magyar foci-közeg. Elkallódó tehetségű, piás játékosként is az volt, balhés, a vereséget játékosára toló edzőként is az.
Az ő kritikája kb. olyan, mint a politikusaink korrupció elleni harca.

Conchobar 2014.03.25. 11:50:09

@fran7: "Ha nekem ilyen edzőm lenne, aki nagy nyilvánosság előtt kutyáz..." - Csakhogy ebben az esetben nem kutyázásról van szó. Ebben az esetben arról van szó, hogy az edző elért egy pontig, immár nem hajlandó elvinni a (vélhetően illojális) játékosai helyett a balhét. Nem vezet az jóra, ha a kudarcokért kizárólag az edzőt hibáztatják, illetőleg azt várják el tőle, hogy az a végsőkig, minden körülmények között fedezze a hibázó játékosát

fran7 2014.03.25. 12:42:31

@Conchobar: Épp ez a lnyeg, ha egy edző nem akarja edezni a játékosát, akkor kihagyja és nem játszatja. Mint az összes magyar játkos, aki lgiósként kiesett a pxisből. Az edzőnek nem kell ezért a sajtótájékoztatón szidnia. Ugyanis Harsányinál sokkal jobb játkosok hagytak ki ennél ezerszer nagyobb helyzeteket. Mi ebben az ekkora meglepő esemény, hogy ezen ennyit kell rugódzani. Véber kifogyott az eszközökből. Ennyi.

vidi-master 2014.03.26. 16:51:01

@fran7: hosszabban vitatkoznánk, remélem lesz a közeljövőben blogtalálkozó, mert ez érdekes téma!
próbálom röviden összefoglalni a gondolataimat.

Bemásolom rögtön azt a hozzászólásom, amire válaszoltál:
"Szerintem minden edző érzi néha azt, hogy kész, mindent megtettem, többet nem tudok hozzátenni. Aztán persze - ahogy az élet megy tovább - vívódsz, gondolkozol, töprengsz, hogy mit kell és mit tudsz változtatni, hogy más legyen a helyzet. Én edzőként vallom és alapfilozófiám, hogy a kétely a bölcsesség kezdete. Becsülöm Véberben, hogy látszik, hogy ő is valami hasonlót vezérel: látszik, hogy nagyon zavarja a sikertelenség, van benne szenvedély és ez majd, amikor lenyugszik és elgondolkodik a meccs után egy-két nappal, akkor ötletekhez fog vezetni és előreléphet majd belőle a csapata."
Szerintem a mondanivalómat erősen félreértetted. Az az állapot, amibe Véber került, egy fejlődési lehetőség. Az, hogy valakinek adott pillanatban megáll a tudománya, az én gondolkodásomban azt fogja eredményezni, hogy utánajár és addig kételkedik, tesz fel kérdéseket, ameddig nem lép előre, nem jut közelebb a megoldáshoz. Ezért írtam az én gondolkodásomat meghatározó "dubium sapientiae initium" kifejezést oda. Pontosan ebből fog fejlődni az edző és ezáltal a csapat is! Mert valamivel nem elégedett, mert úgy érzi, hogy nincs tovább és ezért GONDOLKODNI fog, ameddig rá nem jön valamire, amivel közelebb jut az ideális állapothoz.

Igen, edző vagyok, magyar edző egészen pontosan. 5 és fél éve edzősködöm, tapasztaltnak és rutinosnak nem mondanám magamat. Viszont rögtön visszautasítom "a fociedzőség nem egy bonyolult szakma" állításodat. Szerintem nem korrekt minősíteni valakinek a munkáját látatlanban, ezért szoktam azt mondani ilyenkor, hogy - őszintén írom, mert szívesen látok bárkit - gyere el az edzéseimre és nézd meg, hogyan csinálom, amit csinálok. Azért, mert zavar, hogy egy kalap alá veszel olyan emberekkel, akikkel én nem tartozom egy kalap alá. Privátban szívesen megadom az elérhetőségemet stb.

vidi-master 2014.03.26. 16:54:19

@Artie:
Magyarország - Svédország 0-1
Lothar Matthaus nyilatkozata

Angliában gyakran nevesítik a sajtótájékoztatón a játékosokat és nem csak pozitív irányban.

Véber valóban nem a kultúra szobra, de ebben a nyilatkozatában én nem találok igazi kivetnivalót.

Artie 2014.03.26. 18:24:35

@vidi-master: azt azért erősen kétlem, hogy egy PL-sajtótájékoztatón olyat mondjon egy edző, hogy ask xy why the fuck he was doing that.

fran7 2014.03.31. 16:51:58

@vidi-master: Nem akartam elkerülni a válaszadást. Csak ugyanebben a témában felhúztak máshol és nem akartam indulatból válaszolni. Sem ott, sem neked. Azt láttam, hogy azoknak elfogadhatóbb Véber viselkedése, akik benne élnek, éltek a fociban. Sokszor azért, mert szeretnék ugyanazt kimondani, mint amit Véber, csak nem merik kimondani. Ugyanis átélik azt a stresszt, amit Véber így vezet le.
Én, aki kivülálló vagyok. Ugyanezt nem érzékelem és ezért egész másképp értékelek.
Ha velem valaki így beszélne, akkor azt én nem tűrném el. Ugyanis nálunk nem ez a módi. Számomra ez elfogadhatatlan. Főképp, hogy az autóvezetés tanfolyamom háromszor hosszabb lett, mert valami hasonló módon kommunikált velem az oktató. Nem produktív. mivel így kommunikáló edzőket látok mindenhol: Pinyő, Csertői, öreg Mészöly. Ezért olyan emberek maradnak meg a fociban, lsportolóként, akik vevők az ilyen kommunikációra.Amivel az igazi gondom az, hogy csak ez az egyetlen típusú kommunikáció létezik. Nem azzal van a gond, hogy néha leordítják az ember fejét, hanem az, hogy csak ez törtnik.
S Vébernél, ahogy mondod, nem az a baj, hogy falba ütközött, elérte a csapata a maximális teljesítőkészségét. Hanem az, hogy a gondolkodás nem kezdődik el, hogy mit kéne tenni. Tehát nem a megoldási utakat keresi, hanem hibáztat. Ez a gondom. Illetve az, hogy a megoldási utak a magyar fociban kurzus alapúak. Ha a Barca a menő, akkor tiki-takát kell játszani. Igaz, hogy 15 év kell az elsajátításához, de kit rdekel. Védekezzünk, mint az olaszok. De az is 15 év. Ancelotti a fenyőfa alakzatot 5 éven át tanította a Milannak. S akkor kezdett működni. De mi 2 hét alatt megtanuljuk. Kimennek két napra külföldre, de semmit nem értenek meg a látottakból. Met ahhoz folyamatot kellene látni.
Tudtam, hogy edző vagy. Ezért írtam, amit. Ha gyerekekkel foglalkozol, légy velük kedves. Működni fog. Legalább ne utálják meg a focit.

vidi-master 2014.03.31. 22:18:07

@fran7: elfogadom a véleményed. Utánpótlásban dolgozom, óvodástól a középiskolásig bezárólag.

A sajtótájékoztatón elhangzó dolgokhoz pedig annyit azért hozzátennék, hogy ekkor még biztosan munkálkodik a meccs feszültsége az edzőkben, emiatt gyakran nem higgadtan értékelnek és a mondanivalójuk, még ha az jogos/őszinte/tényfeltáró, akkor is olyan köntösbe kerül, amiben egyesek számára elfogadhatatlan lesz. Ezért vigyáznék az elhamarkodott véleményalkotással.

Az utolsó két mondatodra megint csak azt tudom mondani, hogy gyere el és nézd meg, hogy dolgozom, mert ismét olyat feltételez, ami nem feltétlen igaz.
süti beállítások módosítása