HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Dirty Dozen - a biliből kiszállni

2008.02.20. 13:50 mészöly sámán

Kisteleki Istvánnak víziója támadt. Ezek a saját szavai. Jobb lenne nem elképzelni, ahogy fürdőruhában ül az Ópiátok és a Szintetikusok utca sarkán, de nagyon vizuálisak vagyunk. Újra 12 csapatos bohócligát akar.

 

Állítja, nincs igény 16 első osztályú csapatra Magyarországon. Hajlunk rá, hogy igaza van. Gazdasági szempontból mindenképp. A Sopron-REAC-ot, mint egyesülést kész tényként kezelhetjük, függetlenül attól, hogy a ligakupában még REAC-ként vitézkednek. A Tatabánya a héten kijelentette, hogy biztosan kiseik. Első körben eladták a legjobbjaikat – elképesztő, hogy egy 15 meccsen 5 pontot gyűjtő csapat vezetője szájából kiszalad a „legjobbak” kifejezés. Az még szánalmasabb, hogy ezek a játékosok élcsapatokba mentek. Második körben nyafogtak kicsit az önkormányzat miatt, aki nem építi ki a stadion világítását. Egy piaci vállalkozás számon kéri az államon, hogy nem tartja el. Ahogy a Demagóg utca Egyetem tér sarkán lévő műintézményben mondták, ilyenkor mindenkinek joga van követelőzni. Én mészöly sámán, mint magyar állampolgár, és jogi személy elvárom az államtól, hogy adjon nekem minden hónapban 500 ezer forintot. Olcsóbb vagyok, mint egy focicsapat, és legalább annyi embert boldogítok, mint ahányan kijárnak a bányász meccseire. (Nagy a család). Egyébként csak emiatt nem akarnak bent maradni, hiszen jövőre villany nélkül úgysem indulhatnak, így minek törni magukat. A sportemberi tartás smafu, urak? Tatabánya köszönjük, leülhet. Tárna mélyére, hamar, hamar…
Paks. Parádés játékosállomány, enyhe vizelettartási problémákkal. Hasonló okokból, mint a bányászok idegenbe kényszerülnek tavasszal. Pécsre költöznek, de állítják, kész lesz a villany március végére. Állítom, hogy önkormányzati pénzből. Ezúton zombi tibi nevében követelek 200 ezer forintot az államtól. Zombi magas intelligánciájú, kedves ember, extra nagy családdal. Neki is jár.
Izgalmas lenne látni egy olyan kimutatást, hogy a magyar futballban mozgó pénzek hány százaléka származik önkormányzati forrásból. Gyanítom vidéken (és főleg a másodosztályban) mellbevágó számmal találkoznánk.
Muszbek Mihály korábbi Újpest tulajdonos állítása szerint a futballisták fizetésére fordított pénzmennyiség a tévé jogdíjak és a jegybevételek összegének négyszeres. Képlet: Fizetés = (tévés zseton + jegybevétel) * 4.
Hajlunk rá, hogy a 12 csapatos NB1 (16 helyett), és a 20 csapatos NB2 (32 helyett) bőven elég. A felső ház, alsó ház, rájátszás rendszert egyszer már elvetettük. Tipp: 44 meccs, a ligakupa pedig egyetlen évet ér csak meg.

 

                                     *********************************

 

A magyar futball Telly Savalasa, amit eddig a fejébe vett, azt végre is hajtotta. Amit nem akart azt is. Eleinte – állítása szerint – még a WC-n sem merengett arról, milyen jó is lenne ligaelnöknek lenni. De a magyar futballba mindig szeretett belekotnyeleskedni. Ekkortájt támadt fel a keleti szél, és belesusogott Kisteleki fülébe: ha már mindenképp a cápák között akarsz úszni, gondoskodj róla, hogy te legyél a legnagyobb. Ligaelnök lett. Nem túl hiteles a fürdőruhagyár elnöki székéből megváltóként tetszelegni, kellett hát egy poszt. A Liga, irányítása alatt, gyorsan megszűnt – azok a bizonyos nagyobb cápák, még az MLSZ-ben halászgattak. Kisteleki, mint bálna a heringek között, csak nézelődött. Mindenkit megnyugtatott, hogy ő csak a felszín közelében szeretne úszkálni, még véletlenül sem akar felfalni senkit. A Bozóky partjelző által vezetett brigád nem igazán hitt neki, de nem tehettek semmit, Istvánnak fürdőruhagyára van, vagyis a vízben halálos. Hamarosan új MLSZ elnököt választottak.

Abba ne menjünk bele, hogy autokrata módon intézte-e a Fradi-ügyet, vagy a szövetségi kapitány kérdést. Túl hosszú lenne.

Figyelmünket irányítsuk inkább arra a kijelentésére, hogy ő nem dönthet a 12 csapatos NB1 ügyében, csak a tulajdonosi tanács.

42 komment

Címkék: feltámadás kisteleki bohócliga

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr28347136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the real 2008.02.20. 14:21:34

Mit szóltok a régebbi svájci rendszerhez? 12 csapatos nb1, 2 kör (22 meccs), ezután az első 8 rájátszik (14meccs), az utolsó 4 meg a kiesés ellen küzd a másodosztály 4 (vagy akár 6, 8) legjobbjával. Ha jól emlékszem, Svájcban felezték az alapszakasz pontszámait a rájátszás után.

fjoe 2008.02.20. 14:39:23

Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy Pakson a villanyvilágítást valóban támogatja az önkormányzat, de nem olyan mértékben, mint ahogy gondoljátok. A nagyobb részét az összegnek a klub és az erőmű adta össze.

zorrobomber 2008.02.20. 14:40:18

Az első 8ból 4 járna csak tippmixelni... :D

pitty 2008.02.20. 14:42:44

hi,

és mi lenne, ha az minden meccs után a két csapat leggyengébb játékosát 1-1 év közmunkára ítélnék? vagy mondjuk csak arra, hogy 1-1 évig tisztességesen edzeniük és becsülettel játszaniuk kell a meccseken? ilyen feltételek mellett valószínűleg elég lenne a 12 csapatos nb1. egyébként meg tök mindegy, hogy hány csapat szerepel a különböző osztályú bajnokságokban...

sznobrász 2008.02.20. 14:47:48

Véletlen pont Ausztriában voltam, miután ott leszűkítették a ligalétszámot.

Azután lett nemzetközileg jegyzett csapat a Salzburg és a Sturm. Azt mondták, azért, mert ugyanaz a pénz jut kevesebb csapatra, van miből beruházni (és a Sturm kiépítette a Svájcinéger stadiont, amit már nem szabad úgy hívni...).

Tehát lehet a dologban valami. Inkább átlagosan két, a nemzetközi porondon játszó hazai klubcsapat, mint 16 az itthoni homokozóban.

De nem minden a csapatszám, mert egypár sikerév után mintha újra leült volna a sógorfoci is.

sala 2008.02.20. 14:49:34

2-3 évente átszervezik az NB1-et. Hol túl sok a csapat és csökkentik a számukat, hol túl kevés és növelik a számukat.

Emlékeim szerint a színvonal egyik átszervezéstől sem nőtt még.

dr. Ákói Sz. Igor 2008.02.20. 14:50:09

Mészöly Sámán nem lehet egyszerre magyar állampolgár és jogi személy is. A jogi személy vagy gazdasági társaság, vagy más személy-, illetve vagyonegyesülés.

Ha eldönti, melyik is valójában, akkor jár neki a félmila. De nekem is!

Toldo 2008.02.20. 14:59:20

Pakson az önkormányzaton kívül a klub és az erőmű tolja be a világításhoz szükséges összeget.... Az erőmű állami tulajdon, a paks szponzorai között pedig ha jól tudom meglepő módon ott sorakozik az: önkormányzat, az erőmű és az mvm is. Hát, nem mondanám hogy piaci alapon működnek....
Gondolom ezen az alapon félmillát mindenkinek.

Bokafogó 2008.02.20. 15:02:48

Már rég nem a színvonal érdekében kell csökkenteni, hanem hogy a bajnokságot ugyanannyi csapat fejezze be, mint ahányan elkezdték.

Ami az önkormányzati pénzeket illeti: ha Mészöly Sámán tatabányai lakos, akkor számon kérheti hogy az önkormányzat miért nem neki tejel, amúgy meg mi köze lenne hozzá?

johnny drama 2008.02.20. 15:10:05

Kivételesen egyet kell értelenem kistelekivel, meg a blog íróval is, 12 csapatos nb1et üzleti alapon és ne sírjanak a vidékiek, ha a csapatok harmada/fele így pesti lesz, annak ellenére, hogy itt nem az önkormányzat tartja el a csapatokat , sőt legtöbb csapat fillért nem kap onnan (és ez így van rendben)

fmiki 2008.02.20. 15:27:55

"azért, mert ugyanaz a pénz jut kevesebb csapatra" - hogy is van ez? azok, akik eddig a Tatabánya csapatába tolták a pénzt, azok ezentúl átutalják Győrbe vagy Fehérvárra? És akkor ott majd nemzetközileg jegyzett csapat lesz, mint a Sturm vagy Salzburg? Ilyen egyszerű dolog ez?

Misa76 2008.02.20. 15:28:33

Szerintem nyugodtan kijelenthetnék: a magyar első osztályú focit érdeklődés hiányában megszüntettük. (A stadionokba kilátogató nézők száma alapján)
Ennyi tehetséges szakemberből aki a magyar fociban dolgozik 4 csapatot is ki lehetne állítani, focizgathatnának hobbiból.
Anno a magyar foci fénykorában szar volt a helyzet az országban, az emberek nyomorogtak, de meg kellett mutatni a világnak, hogy itt vagyunk, politikai kérdés volt a foci. Mellesleg az embereknek kenyér és cirusz kellett akkor is és a foci volt a cirkusz, ha már kenyér nem jutott.
Sok mai "szakember" azt hiszi még mindig ez van, alanyi jogon jár nekik a lóvé csak azért mert közük van a focihoz.
Mára ez már szórakoztatóipar, és ha a közönség nem hajlandó pénzt adni érte akkor ennyi volt, lehet menni 3 műszakban a gyárba, vagy a mónikasóba bohóckodni, arra van igény (sajnos).
Mindíg megdöbbenek, ha NFL meccset nézek és a kommentátor benyögi, hogy pl. a 70.000.-es stadionban 15 évre előre el vannak adva a bérletek. Itthon meg 2000 néző megy ki egy "rangadóra". Mondjuk az izgalmas is nem mint ez.
Szóval ami nem megy nem kell erőltetni évtizedekig a semmiért.

is 2008.02.20. 15:32:17

fjoe: az erőmű mióta nem 100% állami tulajdon? az bizony ugyanolyan állami pénz. egyébként meg mindenhol az megy, hogy a közbeszerzsi pénzekből a vállalkozók támogatják a klubokat. a közbeszerzési pénz, mondanom sem kell, állami pénz.

2008.02.20. 15:33:13

Ha emlékeim nem csalnak, pont Kisteleki volt az, aki megszüntette a 12 csapatos nb1-et, mondván, hogy így túl sok a pesti csapat. De hát ért ő ehhez, meg minden máshoz is, pl. Fradi-ügy, EB-pályázat, stb.
Pedig a rájátszásban a meccsek többsége nézhető volt, több volt az éles meccs, és a kevés jó játékos kevesebb helyre tudott igazolni. Egyébként az alsóházat is izgalmassá lehetne tenni, ha nemcsak 1 kieső lenne, hanem mellé még mondjuk 2 osztályozós hely is. És emellé elég volna egy 16-18 csapatos nb2, ez az ország úgyse tud eltartani ennél több "profi" klubot.

justus jusilainen 2008.02.20. 15:38:06

Fjoe!!!

Te itt osztod??

Nem is árultad el soha, hogy kaksi drukker vagy:)

A mi kis falusi csapataink támogatásából is kijönne azért egy tisztességes életjáradék.:P

osztovata 2008.02.20. 15:42:52

És mi lenne ha a játékosok amatőrök lennének? Végül is a profi futball lényege nem a szívjóság, hanaem az üzlet. Jól teljesít a csapat, nő a bevétel, jól megfizetnek. ezzel szemben itthon: jól megfizetnek, nem teljesítesz, nem jó a csapat, nő a veszteség. És mindezt néhány tucat ingyenélő miatt. Ha megnézünk egy angol harmadosztályú csapatot, a lelkesedés, az akarás, a küzdés, a teljesítmény felülmúlja a magyar első (?) osztályt. A Barnley megverte a Poolt idegenben. Becsületből, akakarásból.
Hát ez az ami itthon nincs meg.

De ezt rágjuk 1969 óta amikor "jöttek a csahszlovákok", aztán 1986 őta mikor kitömte minket a ruszkik, s azóta folyamatosan. De sebaj Cipruson már voltak biztató jelek?!

Kiváncsi lennék, hogy a kopasz mennyit nyúl le havonta. Sose fogjuk megtudni...

sznobrász 2008.02.20. 15:45:51

fmiki: jogos közbevetés, ha nem a piacról érkezik a pénz.

De a foci azokból a cégekből él, akik fizetnek, hogy a tv-n az ő logojukat lássák a meccsnézők (mert itthon azért nem a meccsrejárók jelentik a nagy bevételt). nagyobb országban (nagyobb piac) az összes hirdetésre szánt összeg magasabb, kisebben kisebb (Mo. - még Ausztria is - kisebb). Ettől függ az az összeg is, amit a TV-k fizetnek a közvetítési jogokért.

A cél az, hogy a piacról a maximális összeget lehessen beszedni. Túl kevés csapat esetén nincs kihaználva a potenciál, de mert a hirdetési hajlandóság függ a piac nagyságától (és fizetőképességétől), egy bizonyos csapatszám túllépése esetén ez az összeg már nem növelhető tovább (legalábbis nem olyan mértékben, hogy plusz csapat esetén az eg csapatra jutó pénz összege ne csökenjen).

A feladat tehát az, hogy belőjék azt a csapatszámot, ami a piac nagyságának és fizetőképességének legjobban megfelel, miközben a csapatok a legjobban keresnek.

Persze, nem árt, ha közben fociznak is...

fmiki 2008.02.20. 15:46:01

"12 csapatos nb1et üzleti alapon" - vagyis a jegyárakból, tévépénzekből tartsák el magukat a csapatok úgy, hogy még a pálya sem az övék, amin játszanak (néhány kivétellel), de még az öltöző sem. Biztos vagyok benne, hogy Salzburg vagy Graz önkormányzata súlyos pénzeket tett bele a 'nemzetközileg jegyzett' világverő csapatba. Arról nem beszélve, hogy az utánpótlás biztosan nem tud üzleti alapon működni. Rákospalotán háromszáz gyerek sem focizik tovább, ha elmegy a REAC.

sznobrász 2008.02.20. 15:47:49

Utálom az elütéseket... Akkor is, ha tőlem vannak.

Bocs

sznobrász 2008.02.20. 15:53:09

fmiki:

Ne légy olyan biztos benne!

Dolgoztam a Sturmnak. Az akkori elnök vérprofi marketinges volt, focival közvetlenül nem foglalkozó munkatársak (iroda, fanshop, jegyszedők, marketing) száma 20 alatt, kizárólag a profitra ment. (csak kicsit sokat szerencsejátékozott :)

Graznak különben két csapata van, milyen alapon kivételeztek volna a Sturmmal?

(Salzburgról nem tudok annyit, de ott is nagyvállalkozó elnök, plusz Baric...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.20. 15:54:55

the real

A Svájci módszert elvetették azzal, hogy így nem lenne garantált hogy az NBII 2 legjobbja feljut az NB1-be ...

Pedig így lenne egy izgalmas felsőházi rájátszás, egy kurva izgalmas alsóházi rájátszás, lehetne fejlődni .. Ki a fazst érdekel hogy nem jut fel az NBII-es csapat ... legyenek kurva jók akkor feljutnak

sznobrász 2008.02.20. 15:57:04

fmiki: Mondjuk, az, hogy a Stronach aztán szinte a fél ligát megvette, biztos nem javított sokat az osztrák focin...

És lehet, hogy éppen az utánpótlás üzleti alaphiánya miatt nem sikerül az osziknak újabban olyan jól.

Futó Lada 2008.02.20. 16:01:18

A "nemzetközileg jegyzett " Salzburban ha jól emlékszem egy ex-bundesligás német, két magyar, és két kiöregedőben levő orosz mellett osztrákok játszottak. Mármost, ha azt nézzük, ez a honvédnál lelenleg is így van (ott van Borell, van két magyar is...na jó az osztrákok nincsenek..) tehát ennyiből lehetne világverő csapat...
Ha sok a csapat, akkor üres meccsek vannak,és ellustulnak a csapatok (nincsenek rákényszerítve a hajtásra). Ha kevés a csapat, akkor a "tét rányomja a bélyegét" a meccsekre, és megintcsak nincs foci.
("- ööö.. a játék másodlagos volt, örülünk az 1 pontnak,a Pityu bá ezt a kemény játékot kérte..")
Egy megoldás van kérem, sörmeccs, a vesztes fizet és vonaast fut a meccs végén....

Futó Lada 2008.02.20. 16:02:49

Az előbb a Salzburg helyett a Graz akart a példa lenni...a Lényeg stimmel, csak Salzburgban nem volt orosz játékos...Elnézést az érintettektől..

fmiki 2008.02.20. 16:16:10

sznobrász: ezt akartam épp írni én is, mostmár a sógorok sincsenek sehol, pedig ott biztosan jobb pénzeket adtak a tévék a Dunánál. Lehet, hogy nem ezen múlik? Nálunk nem lehet valamilyen támogatás nélkül futballt csinálni... persze nem a Tököli átigazolására kéne költeni, hanem utánpótlásra, stadionokra, világításra. Mindegy, hány csapat van az első osztályban, azt kéne elérni, hogy ne legyen ilyen elképesztően gagyi ez az egész, ami a mi focinkat körülveszi... ehhez meg kéne kis pénz, tiszta viszonyok és sokkal kevesebb ingyenélő.

johnny drama 2008.02.20. 16:48:24

osztovata!
A Barnsley egyrész másodosztályú másrészt nagyobb költésgvetése van mint a mostani 4 élcsapatnak.
Becsületből, akaratból.

mészöly sámán · www.labdabiztos.blog.hu 2008.02.20. 16:52:20

Nekem tetszene a svájci módszer. Mindig azt éreztem, hogy nem kell megfeszülni a bentmaradásért. Biztosan izgalmasabb lenne, mint a múltkori alsóházas tötyörgés, amikor a Kenesei megszórt mindenkit, és gólkirály lett.

tajparaszt 2008.02.20. 17:02:20

Inkább azt kéne felmérni, hogy buzát vagy krumplit lenne érdemesebb termeszteni a magyar futballpályákon! xD Attól, hogy minden évben megváltoztatják a létszámot még se színvonal se néző nem lesz több.

abandi 2008.02.20. 17:24:44

Sámán!
Kisteleki csodarabbi elvtárs úr arra gondolt, hogy igen, így nem!!!
Minthogy pénz van benne, ezért márcsak a monarchia államait kell erre a felismerésre rávenni...Na jó a szerbek még el lesznek egy kicsit koszovóval, be amúgy: éljen a nemzetközi szabad futballidiotizmus!!!
A biznisz...
Akadémiának nevezett idiótagyár...Négereket mielőbbb!!!

rosseb · http://www.white-wolves.gportal.hu 2008.02.20. 17:55:31

Misa76, és a többi:
"Szerintem nyugodtan kijelenthetnék: a magyar első osztályú focit érdeklődés hiányában megszüntettük. (A stadionokba kilátogató nézők száma alapján)"
.."Mára ez már szórakoztatóipar, és ha a közönség nem hajlandó pénzt adni érte akkor ennyi volt..."
..." Itthon meg 2000 néző megy ki egy "rangadóra"".
"Szóval ami nem megy nem kell erőltetni évtizedekig a semmiért"

nem mondom, hogy nincs igazatok abban, hogy szar a magyar foci, de faszságokat nem kellene már irkálni! :(
kurvára nem az a fontos hogy 12-vagy 16 csapat van, hanem egy hemi bácsit istenít a magatok fajta, a "magunkfajta" ultrákkal szemben. kaptok három szaloncukrot karácsonyra, két pusziért egy jegyet egy ligameccsre amin amúgy 50-en lennének így meg van büfé, közben mindenféle jogalap nélkül tiltanak ki szurkolókat. hemi bácsi kutyáija vipárával 500 szemtanú elött fejbekólint egy románt, lefotózzák, erre hemi bácsi nem lát semmit, és nyomravezetői díjat ajánl fel. a balhét elviszik az ultrák! hemi meg messiás! olyan emberek dolgoznak stadionokban, akiknek sem engedélyük, sem eszük, de ha egy sál van rajtad kapod a sallert. olyan edzők dolgoznak a fél orzságba, akiket az ország másik felébe rendőri biztosítás hoz-visz (ugye, folytál volna le anyád lábán, stb..), jötment olasz zoknibrókerek adnak-vesznek csapatokat, ha rivális csapathoz mész, nem hogy büfé nincs a vendégbe, de hugyozni sem tudsz, az eb-főrendező gyárfás élőben nyilatkozza, hogy a szombathely a keleti csoportban indul, kistelekiről kár minden szóért, reggelig sorolhatnám! csodáljátok, hogy kevés a néző?
és hogy a közönség nem hajlandó pénzt adni? egy nyíregyházi túra nekem csak benzinbe 10-be fájt. egy busz/km 160-195 fő/km, ha kapsz buszt meccsre, ami eleve macerás. egy vidéki suttyónak egy átlagos túra 200 km, oda vissza 400. szóval ha egy 30 fős brancs el akar utazni valahova átlagosan 2500-öt dob a buszba. persze ezt a nagy pesti szurkolók többsége nem érzi, csak mondja, hogy mivan faszok 30-an vagytok? na mimeg ha nagyon összeállunk 200-300-an is. népliget-salgótarjáni utca- lehel utca egy villamosjegy, határ út- népliget - forgách utca - újpest központ egy metrójegy ha egy pici sétát nem sajnál valaki... de hát sírnak a parasztok, meg alig járnak idegenbe, ugye?
aztán ha elmentél valahova, és szimpatikus vagy a rendezőknek átlag 1500 egy vendégjegy. ha nem vagy szimpi, be sem mehetsz. ok nem kell, részeg vagy, vagy köcsög... de jeggyel is kibaszhatnak meccs közben is, mint minket is, 35 embert kispesten, mert be lett gyújtva pár füst. egy átlag csoport szed tagdíjat, nálunk ez 1000 forint havonta. aztán az ember néha dob bele, drapiba, dobbőrbe, piróba... egy sál átlag 3000 forint, poló kb ugyanannyi, ha van a csoportodnak. ha elmész az ország másik végébe jó esetben, eszel, iszol, meghivod egy sörre a haverod is, van aki dohányzik is. sőt van olyan is, aki kereshetne pénzt amíg meccsre jár, viszont inkább utazik, sok pénzért. 10000 forint alatt nincs túra.
szóval amíg valakinek 2500 ért elintézi szőkekapitány, hogy egész hónapban legyen a tv-ben nfl-meccs, meg internet, ahol lehet általános igazságokat osztogatni, addig valakinek ez az élete! sopronban is, tatabányán is, palotán is (pedig azokat igazán utálom), pakson is... ˙(csak mert főleg őket emlegettétek. ki mondja nekik, nekünk, hogy ja, ne erőltessük? milyen alapon?
megmondom én, hogy mi az ami nem kell! kisteleki nem kell, korrupt mocskos mlsz nem kell, stadionokból kenőpénzért plázákat csináló tolvaj politikusok nem kellenek, futballprostik, és futballprosti edzők, interneten, tvben, nemzeti sportban észt osztó félhülyék és ez az egész kurva modern foci nem kell!!!!

dióhéjban

Fjoe 2008.02.20. 19:11:26

is: nem mondtam egy szóval se, hogy nem állami pénz, csak azt, hogy nem az Önkormányzat az egyetlen támogató.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.02.20. 20:57:36

rossebb: két észrevétel.
Engem még egyszer sem dobtak ki mérkőzésről, akármelyik szektorban ültem.

Másik: magyarországon legalább még meg tudod fizetni, hogy bemenj a stadionba. Nagyon jó angol barátom kénytelen volt lemondani a 3 éves kora óta meglévő (most 32) Tottenham bérletét, mert nincs évi 460.000 forintja csak a bérletre. Ha ott mész meccsre, kell venned enni-inni (4500 forint alatt nem úszod meg/fő), programfüzet(2000), utazás (10.000). Ha ezt összeszámolod, s hozzáveszed a 2-3x magasabb fizetéseket, rájöhetsz, hogy arányosan még kicsit olcsóbb is a dolog. Félve teszem hozzá, hogy Arsenal stadionban egy jobb helyre szóló bérlet évente 1.000.000 forint.

fmiki 2008.02.20. 21:58:06

...erre gondoltam, amikor azt írtam, gagyi veszi körül a mi focinkat. Lám, egy kaposvári szurker (akiket különösen utálok) is ki van akadva, hogy egy szezonban 15-ször rá kell szánnia egy tizest a kedvenceire (mennyit költ egy udinese-fan, amikor palermoba megy?) és még ki is rakják egy kis füst miatt (a Tottenham stadionjában még dohányozni sem lehet!). Ugyanígy összehasonlíthatjuk a pályákat, a játékosokat, a vezetőket, az utánpótlásképzés körülményeit, a futballra szánt pénzt, a szaksajtót, stb...

fmiki 2008.02.20. 22:43:54

... meg az országot! Akárhány nb1-s csapat van, nem azon múlik!

vagye · http://www.popeyelesko.hu 2008.02.21. 08:15:59

Szerintem teljesen felesleges dolog átszervezni. A magyar foci szar- ez igaz. De azt hiszem ha lassan is, de egy változatlan keret azért megteremti lassan a piaci viszonyokat. Lassú tendencia, de látható. Kihullt a rostán a Dunaferr, Sopron stb. Egy-két nem odavaló ideig -óráig még elvegetál, azután vagy megerősödik, vagy kihull a rostán. Az is látható, hogy Debrecenben Szima, Győrben Tarsoly, a Kispestnél az öreg halász tulajdonosi szemlélete azért hozott egy kicsi változást, azt meg dőreség volt hinni, hogy negyven év szara után majd egycsapásra mindent megváltozik. Fokozatosan ki fog ez alakulni, ehhez perspektíva kell. ha ez 16 csapatos, akkor 16 csapatos.. Majd hozzáaalakul minden, ha a magyar NB I nem bír el 16x20 profi játékost, legyen csapatokban amatőr, vagy félprofi játékos is. A színvonal a mostaninál azzal nem lesz rosszabb

Garison 2008.02.21. 10:19:09

Rosseb ezt nem egészen értem.

Sztem a magyar utrák rohadt nagy kárt okoznak a csapataiknak.Rontják az üzletetet és ezt Hemingway is tudja..Belőletek már csődbe ment a klub egyszer..
Kispest meccsre 15 évesen a sok skinhead köcsög miatt nem mertem járni.Valószinű nemcsak én vok így vele..Gondolom a családos emberen nem kiváncsiak arra,h az ultrák örjöngönek..35- semmit nem csinálunk,csak cigányozunk, meg fröcsögünk,és uálunk mindenkit,mert miért ne,de azt lehet mert szabadság van- "szurkoló" miatt nem fog kimenni egy 4 tagú család,akik esetlkeg fizetnek is,meg nem beviszik a sört,hanem megveszik a gyereknek a perecet,meg a mit tom én mit..Gondolom ez üzlet,nem égni 35 balfasz miatt..Nem Kispesten volt,h kb 200 fizető néző volt,közbe vagy 2ezren voltak a lelátón??Hallottam olyat is,h az ultrák bevásároltak maguknak pl a kinai piacon a Fáy utcába,meg az újpesti piacon.Persze nem fizettek,mert ki mer szólni 2méteres kigyúrt emebreknek.
Ezeket véded??Ez nem szívvel szurkolás,hanem elmaradott viselkedés,ami legalább annyi kárt okozott mint a szar vezetés.

rosseb · http://www.white-wolves.gportal.hu 2008.02.21. 10:37:54

the real: hálásan köszönöm! az egyik legjobb írás a témában. ennek a fényében élek 1995 óta!

rhynn: két válasz. a cikk fényében meg fogod élteni. az ominózus kispesti kidobásnál egy csoporton kívüli srác dobta el a füstöt. nem a pályára, a szektorban. hangsúlyozom, ez jogilag nem tilos. odajött hozzám egy biztonsági, hogy kifelé. megkérdeztem, hogy miért én? amikor látta, hogy a környéken sem voltam. azt mondja, azért, mert nálam van a szócső. de ha megmutatom ki volt az, maradhatok. erre azt mondtam: nem érzi e inkorrektnek, hogy látta, hogy közöm nincs a piróhoz, nem láthattam, ki volt, ők 10 állnak benn, hogy figyeljék, csinálunk e valamit, és rajtam verik el a port.erre előkerültek a viperák, és mindenkit kivittek, kivébe kb 50 nem ultra kaposvárit, akik renszeresen idegenben is elkülönülnek. lemardtunk a győztes gólról, de Isten bizony, így is jó élmény volt a kerítésnél, 30 rendőr között bíztatni a csapatot.
a másik: szintén a cikk fényében: "A modern foci mély morális válságának megoldására az ultrák egy alternatív változatot képviselnek: a pénz helyett a közösség szerepének növelését." Nézzétek meg pl a szegediek példamutatását, és ha egyetértetek velük támogassátok őket! Mi azt tesszük!

fmiki: úgy látom a meglévő ellentétek ellenére hasonlóan gondolkudunk. ezért úgy érzem, tartozom annyival, hogy kifejtsem a REAC szurkolók elleni antipátiám okát: amíg a mi csoportunk zömmel 22-35 éves tagokból áll, akik közül sokan, velem együtt a kezdetektől végigcsinálták kicsiben az ultrát a semmiből, szembesülve és átélve minden hátrányát a "kis csoport" mivoltunknak, a mentalita ultra fényében, addig palotán tinédzser gyerekek játszanak huligánosdit. megnézik a real footbal factory-t a discovery chanellen, úgy gondolják, nem várják ki azt a 10 évet, amit egy Újpest vagy Vasas táborban ki kell, hogy szavuk legyen a közösségbe, viszont hírnevet akarnak, vagy elismerést amit a többi csoporttól nem kapnak meg. erre úgy döntenek, azonosulnak azzal a képpel, amit a médi akar az ultrára aggatni, és elkezdenek féltéglákkal buszokra dobálózni. ráadaául nem az "ultra" buszunk dobták be, hanem a "nyugdíjast". ezek után: 1. még nehezebben kapunk mi buszt, 2. a nyugdíjasaink többet nem jönnek palotára, 3. a média rajtunk veri el a port. ennyi.

az eredeti témához: a 16 csapat tényleg úgy tűnik sok, minden évben valaki élből kiesik: békéscsaba, pápa, vác, tatabánya... de a 12 igazságtalan lenne. a 4-hez mit szóltok. a meglévő mezőnyben végre lenne versenyhelyzet, a bennmaradásért, ami idén nem lesz, és ez ugye kedvez a tippmixnek :(

rosseb · http://www.white-wolves.gportal.hu 2008.02.21. 10:43:14

Garison: a szezonban voltam kinn több Kispest meccsen. Az van amit írsz, szervezetlen suhancok szídják az ellenfelet. Azok a szervezett csoportok, akik önként kinnmaradtak, ők tudnák őket kordában tartani, nem mr. milkyway. Az a baj Veled is, hogy gy kalap alá veszed a trágár suhancot az ultrával. Nálunk aki elkezd a kapu mögött az ellenféllel foglalkozni repül onnan. Nem a rendezők teszik ki, hanem mi. Erről van egy elég friss írás a honlapunkon, ha érdekel és van kedved olvasd el.

rosseb · http://www.white-wolves.gportal.hu 2008.02.21. 10:46:43

természetesen 14 csapat, nem 4 :)

Garison 2008.02.21. 11:20:33

Kösz rosseb,nem a cikkhez tartozik(elnézést mindenkitől),de engem érdekel amit írsz.Lehet általánosítottam,csak messziről(a lelátó másik részéről:) ismerem a kispesti ultrákat.Sztem jó lenne,ha mindenki nyugodtan meccsre járhatna.Pl én roma vagyok(lehet nem vennéd észre,ha látnál),és nem esik jól,ha mögöttem fröcsögnek..
De pl a politika se tartozik a lelátokra,legalábbis nem alpári módon.Persze sportot érintő politikai kérdésben ne maradjatok csöndben.Viszont az szánalmas,h egy Magyar-Új-Zéland barátságos meccen vesszen Trianonoznak..Az ilyeneket tényleg röhögjétek ki,ha meg neki áll szidni másokat, a meccstől függetlenül,üssétek le:)(na jó ez vicc,halkitsátok el)
Azt gondoltam Kispesten elindult vmi,és hátha ki tudom vinni majd a gyerekemet nyugodtan egy meccsre,esetleg kiengedhetem nyugodt szívvel később..
Lehet Te másképp látod,és Mr.Hemingway(én csípem Veled ellentétben,bárcsak néhányszor találkoztam vele)nem erre megy,vagy rosszul közeliti a dolgot.
Most nem érdemes menni,mert nincs kedvem sem verekedni,sem hallgatni,meg lapitani a lelátón a primitivek miatt.
A cikkhez is szólok,sztem a 12 csapat jó ötlet,de tényleg mind1,nem ez a főkérdés,mert a magyar foci tré mndenhogy mint látjátok.Valahol a hozzállás a gond,mert mi az,h nincs motiváció,ha csak a 7hely a tét?Ez magyaros nagyon..Se amatőrizmus,mert az legalább lelkesedést is jelent,se profizmus,mert akkor meg a hajtok a pénzemért,meteszem amit vállaltam..
Van egy hülye mondás:amatőrnek ichlet,prfinak előleg..Egyiket se találom a magyar fociban..

dr. Wilbur Swain 2008.02.22. 11:27:01

grrrrrr
10csapatos NB1, NINCS alsóház-felsőház, oda-vissza minenki 4x, az 36 meccs, mint régen a skótoknál
Ligakupa emelett még belefér
alsó-felsőház csak a tippmixnek jó
süti beállítások módosítása