HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Annyira Franz Beckenbauer

2008.11.14. 10:59 mészöly sámán

Ha megkérdeznék tőlem, hogy a bohócliga miért gyenge, rengeteg frappáns választ bírnék adni. Főszabályként a közeget emlegetném. Következmények nélkül lehet csak úgy belehugyozni a közmorálba. Az Utolsó Magyar Futballista, Détári ennek az egyik nagy mestere. Döme blazírt képpel odaáll, dicséri csapatát a százezredik vereség után is, aztán egyszer elkattan nála valami, és az utolsó bajnoki meccs előtt elkéredzkedik egy frankfurti sör-virsli túrára. A Siófok a hétvégén Győrben próbál pontot szerezni, a hivatalban lévő trénere pedig önmaga húsz évvel ezelőtti gólját ünnepelteti. Döglött ló, de az elkövetkező generációk okulásáért belerúgunk.

Détári Dömét már korábban is kedveltük, mert egyértelműen az egyik legkellemetlenebb azok közül a korábbi nagy játékosok közül, akik ma, mint sportvezető próbálkoznak. A bukás belekódoltatott a Döme-típusok szürkeállományába, mert amikor a futballról, mint csapatsportról volt szó, szépen hátradőltek a műanyagszéken. Amiről az edző bá’ beszél, nekik úgyis a lábukban van – gondolták. (Már alig várjuk, hogy sikítozva röhögjünk Diego Maradona argentin válogatottján. Döménél csak a kövér drogos irritálóbb.)
Détárit egyébként éppen az a csodálatos lába tartja távol a Győr-Siófokról. Húsz évvel ezelőtt ugyanis a Frankfurt történetek egyik legnagyobb sikerét érte el. A mi fiúnk góljával német kupát nyert. Azóta a Frankfurt legmagyarabb vonatkozása az volt, amikor Dombi Tibit a rettegett Magath hazazavarta, mivel a szélső zavarta a többieket edzés közben. Helyre kell állítani a magyarok becsületét, igaza van Dömének. Oda kell menni és bizonyítani, hogy az a húsz évvel ezelőtti gól az nem véletlen volt deutsche-pajtások. Amit akkor tudott, azt ma is tudja krémesekkel és fröccsel. Edzőként gyanúsan tehetségtelen ugyan, de segédjét olyan jól kitanította, hogy Keszei egyedül is bele tud futni egy méretes zakóba Győrben. A Siófok eddigi hét pontját semmi sem veszélyezteti, egy jó tavaszi felkészüléssel meg bármi lehet. Az elnök szerint is fontos, hogy Détárit kellőképpen megtapsolják Frankfurtban, hiszen az Utolsó Magyar Futballistát biztosan megviselte a sikertelenség. Ha lelkileg összeszedi magát, csodákat tehet a Siófokkal.
Azzal a csapattal, amit Döme egy kisebb válság közben hagy itthon. Ndjodo alig három napja fejelte szét László András orrát. Az esetről természetesen még Détári is nyilatkozott, ha jól sejtjük még itthon. „Ndjodo tisztában van azzal, hogy nem extraklasszis labdarúgó, éppen ezért küzd a helyéért, igazi nyerő típus. Elképzelhető, hogy nem mindegyik csapattársán látta a mindenáron való győzni akarást.” Szemét labdarúgók. Nem hajtanak maguktól, foglalkozni kell velük.

95 komment

Címkék: siófok détáridöme ahülye

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr76768545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 11:15:08

Kedves Sámán, gondolom amikor a Döme hazajött a BVSC-be, akkor (sokunkkal együtt) te is kizarándokoltál a Szőnyi útra futballistát látni. Nem is okozott csalódást, egyszerűen más dimenzió volt mint a pályán lévő többi 21.

Tipikus magyar focista. A pályán zseniális, de a játékintelligencia nem egyenlő a jelző nélküli intelligenciával. Kár.

Káosz Professzor 2008.11.14. 12:39:44

Egy kicsit vitatkoznék: az Utolsó Magyar Futballista Kiprich József volt.

Kúrcsány Ferenc 2008.11.14. 12:43:42

Az Utolsó Magyar Futballista még aktív: Torghelle Sanyi!!!

már megyek is tovább... 2008.11.14. 12:56:07

nekem az utolsó emlékezetes dolog a videoton menetelése volt. azóta semmi.

biohouse 2008.11.14. 13:08:27

De könyörgöm, miért alkalmazzák? Nem volt jobb? Nem volt olcsóbb?
Vagy kimennek többen a kedvéért a meccsre? Miért nem inkább egy focistát pénzelnek?

Szerintem: Béla volt az utolsó magyar focista.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.11.14. 13:18:40

Hát, csak épp Béla még tán egy Intertotó-kupát se nyert. Viszont legalább a jugóknak megrúgta a becsületgólt.

io79 2008.11.14. 13:26:51

igen, Kiprichre szavazok én is. youtube-on látható, ahogyan az egész stadion ünnepli, valami búcsúmeccsen vagy ilyesmi...

io79 2008.11.14. 13:29:22

mármint Hollandiában.

énlennék 2008.11.14. 13:33:11

:-)
...annyira nosztalgikus érzés ezeket a régi neveket olvasgatni... :-)

Kipu, Zillésbéla, Döme... :-)
"Mirjuca Laci, Mirjuca Laci..!!!" :-)))

Káosz Professzor 2008.11.14. 13:34:34

Béla? Vajon miért nem próbálkozott külföldön soha életében? Ezen az itthoni trágyadombon királynak lenni nem nagy dicsőség.

Kiprich volt az utolsó nemzetközi szinten is elismert játékosunk(persze nem világsztár, még csak nem is Détári szintű). Rotterdamban a mai napig félistennek számít.

Détári egyébként jobb döntésekkel és kevesebb állami ellenállással világsztár lehetett volna. A képességei meg voltak hozzá. Ahhoz képest a frankfurti karrier nem túl nagy dobás.

Amit edzőként csinál, azt meg inkább felejtsük el. Méltó a magyar NBI-hez.

Enok mester 2008.11.14. 13:35:16

Kiprich egy igen jó képességű és nagyon eredményes futballista volt, nagyon kedveltem és becsülöm ma is, Détári viszont kicsit más dimenzió volt. Olyan ez, mint hogy meg lehet tanulni remekül zongorázni, de azért mégis csak más, ha Kocsis Zoltán játszik.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 13:37:52

www.youtube.com/watch?v=fD1FdNm8nL0&eurl=http://nepstadion.blog.hu/
Azért a Döme gólja nem semmi az osztrákok ellen.

A Kipu remek figura volt, de tucatjátékos (bár lenne itthon belőle egy tucat...), míg a Döme tényleg más dimenzió.

Yes 2008.11.14. 13:43:51

Olyan a magyar foci, mint a számítástechnika. Mindenki ért hozzá.

Papp Sanyi 2008.11.14. 13:44:20

Ennyi erővel el lehetne zavarni az összes edzőt az nb1 csapataitől. Sőt! El is kellene! Egyik sem jobb a másiknál, Döménél sem. Arról nem tehet, hogy a mentalitása miatt mindig csak fos csapatokhoz hívják.

lookin 2008.11.14. 13:45:56

Nem a Fradiba jött haza véletlenül 1994 táján?

Káosz Professzor 2008.11.14. 13:51:00

Az UMF meghatározásánál szerintem az a fő kérdés, hogy volt-e Döme után nemzetközileg vállalható játékosunk. Szerintem ez volt Kiprich. Bőven nem Döme színvonal, de ő még futballista volt. Döme volt az Utolsó Magyar Világszínvonalú Futballista.

tutis 2008.11.14. 13:59:15

Détári?! Ugyan már?! Az első két évéből akar egy életen át megélni. Az remek volt, el kell ismerni. Én is nagyon drukkoltam akkor neki, hogy egy nagy pályát fusson be.
És jött a kiábrándulás: a válogatottban alibi meccsek, állandóan azt mutogatta ki hova álljon bedobásnál, ő még véletlenül sem állt ember mellé, minden szabadrúgást ő kért el és bár tudott jó hosszú indításokat, a 2 éve után állandóan hátra és oldalra passzolgatott, néhány méterre. Ő is egy senki lett! És az el telt pályafutása során mindenki azt az első 2 évét várta tőle, de az nem jött vissza soha.

Edzőnek ő?! Húúúú! Egy senki!

tutis 2008.11.14. 14:01:13

" Kúrcsány Ferenc
Az Utolsó Magyar Futballista még aktív: Torghelle Sanyi!!! "

Gondolom, viccnek szántad. De még annak is rossz!!!

Jester 2008.11.14. 14:04:26

Amit Káosz Prof ír a szerencsétlen Béláról azt teljesen adom. Itthon király, tudása alapján ment volna a külföld de ott hajtani kellett volna. Az meg mán' büdi volt neki.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 14:09:20

@lookin:
Igen, a Fradiba is hazajött, de csak ideiglenes állomásként. A BVSC-ben már levezetett.

Lucius Flavius Arrianus 2008.11.14. 14:10:31

Détári ott rontotta el, amikor Frankfurt után Athénba szerződött; mehetett volna a Realba vagy a Juvéhez is. Nem ment, hanem "pénzt keresett".
Futott még Kovács Kálmán is, aki francia gólkirály lett az Auxerre színeiben. Esterházy Marci - állítólag - mind a mai napig félistenkirály Athénban, de hogy miért, azt nem tudom; igazi, jó kis enbékettes spíler volt ;-)

laszlo pajtas 2008.11.14. 14:40:00

azt hiszem csak azok gondoljak, hogy nem Dome volt az utolso epkezlab magyar jatekos akik nem lattak jatszani. Kiprich jo volt de a feyenordbol nem tudott feljebb lepni. Miriuta meg egy dimenzioba sem kerulhet az elozoekkel.
Amugy mindenki Lajosa nem onszantabol ment gorogorszagba hanem mert a frankfurt oda adta el (Komora Imre bacsi segitsegevel) a samp vagy juve helyett. de ez mar csak egy kulvarosi legenda

Fókamóka 2008.11.14. 14:41:26

A VÉLEMÉNYEM SZERINT ILYEN SÖPREDÉK STÍLUSBAN NYOMULÓ EMBERNEK A NEM LÉTEZŐ ÚJSÁGÍRÓIGAZOLVÁNYÁT IS EL KELLENE VENNI.

MAJD AKKOR POFAZZ, ha mint ujságíró leteszel annyit az asztalra mint pl. Détári.

De addig kussoljál légyszi. nagyon laposan.

Fókamóka 2008.11.14. 14:43:19

Az ilyenek húzzák le az _igazi újságírók_ meghítélését.

Nem vagy egy George Orwell.

füligjimmy 2008.11.14. 14:49:13

Mikor tavasszal visszatért a BVSC-hez, az azóta eltűnt Rósa Dinivel karöltve, ha jól emlékszem, majd kétszer annyi pontot szereztek, mint ősszel. Persze így is csont nélkül kiestek, de azt eég kiábrándító volt látni, hogy a versenysúlyát 10 kilóval meghaladó, borvirágos arcú Döme még így is tanított a pályán.

fran 2008.11.14. 14:53:31

Fókamóka, voltak olyan idők, hogy a magyar újságokba Márai, Krúdyk, Karinthyk írtak, voltak olyan idők, amikor a magyar válogatott kétszer is világbajnoki döntőket játszottak. Most kik futkorásznak a pályákon? Most kik írnak az újságokba. Szerintem mind a két szinten ugyanakkora romlás van, Sőt a futbbalpályán egy kicsit kisebb a visszaesés. Ez még sem jelenti azt, hogy nem ír senki könyvet, mert már Dosztojevszkij megírt néhány egész jót, s épp ezért lehet blogot írni annak is aki nem Márai szintjén ír naplóbejegyzéseket. Te is magyarul írsz, de még sem vagy egy Pázmány Péter.

Lohengrin 2008.11.14. 15:04:30

Na megint kiszabadult valaki az állatkertből. Sajnos kicsi a kerítés, ezesetben a medence körül.
Bár nem magyar szinekben tolta, de az UMF címre felterjeszteném Bölöni Lászlót.

Vito 2008.11.14. 15:05:13

Olyan a magyar fociról vitatkozni, mint a meleg szarban tapicskolni... ugyanúgy semmi értelme és bármit csinálsz vele attól még szar marad.

vagye · http://www.popeyelesko.hu 2008.11.14. 15:14:15

Détári valóban borzasztó nagy tehetség és jó futballista volt. megkockáztatom, ha nyugatra születik nagyon nagy sztár lett volna belőle. Pályafutásában benne van a magyar foci minden szennye. Lássuk csak:
Komora Imre ngyon hamar felismerte mekkora kincs került a kezébe. nem feltételeze, hogy a házasság nem szerelem volt és ezért jött össze, de az após kiváltságos helyzetbe került. Jött a 83-84-es bajnokság, ahol előbb egy Győrben elcsalt meccs ( nem alevegőbe beszélek tucatszor láttam-látom a felvételt nevetséges volt ahogy a jv. két győri gólt is nem adott meg, és azóta prominens embertől is hallottam miért kellett így történnie. A meccs után a Honvéd szinte minden idegenbeli meccsén bunda x-elt. A Volán elleni 6-6-ról már annyian írtak, de volt később egy debreceni is, amikor a fiúk a WC-ben osztották a pénzt. Jött Mexikó a nagy bukás, Détári pedig rekordösszegért mehetett. Csakhogy kirobbant a bundabotrány. Még a cserekapus terhes feleségét is bennt tartották a Tolnaiban, Komorának, Détárinak a haja szála nem görbült. Sallói figyelmetlen volt, elszólta magát ( Sport pluszban visszaolvasható volt ) . Majd később miután Komora beszélt vele rájött, hogy rosszul emlékezett. Détári úgy jött haza vallomást tenni, hogy előre garantálták neki visszamehet. Ekkor már a görögöknél játszott , mert isten malmai lassan őrölnek. A válogatottban az utolsó 50 meccséből háromszor (!!!!! ) nyújtot csak átlagon felülit és mindössze egyszer a Lengyelek ellen volt a cspat legjobbja. A mi világsztárunk. Majd edző lett. Eddigi ténykedése: 14 csapatnál 13-szor idő előtt elbocsátották vagy felmondott, egyedül Nyíregyházán töltötte ki a szerződését, velük meg kiesett. Odakerült a válogatotthoz is. Megszólgált érte, mint nagy megmondóember leszólta Mattheaus munkáját, és nekiment Mezeynek is. A hála nem is maradt el. Sosem felejtem el a némethez intézett mondatait: akinek nincs eredménye annak menni kell. Mint megmondóember fennen hangoztatta: semmi szüksge nincs a pro licenszre és soha nem is végzi el. Természetesen az MLSZ és nem Mezey által szervezett tanfolyamnak azonnal hallgatója lett és egyből nyilatkozott is, milyen nagy szükség van egy ilyen tanfolyamra. Vérig sértődött, amikor Koeman nem vele képzelte el a jövőt, meg is jegyezte, hogy ezeket az eredményeket magyar edző is elérte volna. Nem tudom kire gondolt, a nyáron amikor a görög hatodosztályból idő előtt hazajött önbizalomtól telve nyilatkozta: a Kispest a Fradi vagy a válogatott lenne számára megfelelő feladat. Aranyos ugye? Majd az MLSZ funkci klubtulajdonos megszánta és szerződést adott neki. Már másnap olvashattuk, hogy Siófokon minden adott a minőségi munkához, és azóta még erősítették is a csapatát. Az eredményt látjuk. Az első fordulóban még nyertek. Nyalógép NS-es újságírótól idézek: Détári szenzációs taktikája érvényesült. Mi akik kinnt voltunk a meccsen azt láttuk, hogy a Fehérvár végigtámadja a meccset, Milinte szint sz.ba nyúlt és a Siófok baromi mákkal egy talált góllal nyert egy góllal. Azóta nyoma sincs a szenzációs taktikának. Détári mindg a profizmust emlegeti. Pedig nagyon messze került tőle.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 15:26:19

@vagye:
Ha ez nem magyaros akkor mi? :)

(Talán ez: pilpul.net/komoly.shtml?x=39747 de ez meg mellékszál)

doktor.dikhed 2008.11.14. 15:47:18

Gerát szinte közhely emlegetni, de a mai magyar labdarúgás legnagyobb játékosa.

Egy jobb menedzserrel egy angol erős középcsapat biztos tagja lehetne, de az évekig elhúzódó klubváltás és a zavaros időszak sajnos meglátszott a teljesítményén.

Mostanában gyengébben játszik, de így is remek játékos. És mikor volt utoljára olyan futballistánk, akinek a mozdulatait angol sportműsorokban játszották vissza? Szerintem ő az, aki olyan technikai megoldásokra képes, ami még egy profi ligában is kiemelkedő, ahol nem csak technikailag, de fizikailag is megállja a helyét.

Copfos · http://rajottem.blog.hu 2008.11.14. 16:19:13

a focilegalább sport, nem úgy mint a sakk!

taltosalmos 2008.11.14. 16:22:07

Nem hiszem, hogy Kipuhoz és Illéshez kéne hasonlítani Dömét. Szerintem Ő legalább 2 dimenzióval technikásabb és tehetségesebb volt, mint ezek közül bárki, valóban egyelőre az UTOLSÓ MAGYAR FUTBALLISTA! Ja, aki nem hiszi nézze végig a régi felvételeket.

Amúgy valóban nem megy neki az edzősködés, alkohol "gondok", stb, de ezen nem is csodálkozom... 2006-ban megjelent vele egy interjú a Playboy-ban...elmondja, hogyan tették tönkre a karrierjét már fiatalon, sztem azóta sem heverte ezt ki.. + a volt apósa Komora...
Sajnálom!

Fat Abbot 2008.11.14. 16:24:49

@Fókamóka:
Milyen újságíró?! A blogot bármilyen legalja furkó paraszt írhat. Lásd: ez a blog (is). Más kérdés, hogy Mészöly Sámán kolléga stílusából az olvasható ki, hogy ha a laptop mögül kiböffent egy kolbászvég/kanizsaivilágos illatút az már újságírásnak misőul.

mandro 2008.11.14. 16:27:49

Miről beszéltek, fociról? Magyarországon Törőcsik András és Nyilasi Tibor után megszűnt! Úgy tudom, hogy valamilyen labdajátékot még tartanak magyar "football" pályákon.

lajosss 2008.11.14. 16:28:12

Igy megy tonkre egy tehetseg ha otthon marad,
vagy ujra hazamegy.

milan-mezes játékosmegfigyelő 2008.11.14. 16:53:00

miért nem a keszeiről van cikk? sokkal jobban megérdemelné! :D

kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2008.11.14. 17:04:34

Détárinak még olaszban is volt 1-2 jó meccse, ha jól rémlik Ancona meg Bologna, a kiesés ellen, meg annak idején, ha jól emlékszem, még a magyar tévé is adta a német kupadöntőt.
Edzőként viszont a tipikus magyar prototípus, pofázni tud, de Bozsikkal karöltve megmutatták, hogy, hülyék mindenhez.

montipájton 2008.11.14. 17:04:57

Détári az a futballista, aki kb. három évig focizott olyan szinten, hogy elhittük, ő aztán a nagy Tényleg. Aztán elment külföldre és onnantól nagyjából semmit nem mutatott a válogatottban. De jól megél a nimbuszából ma is.

Edzőként meg nyilván zseni, máskülönben aligha alkalmazta volna eddig már vagy 13 klub. )))

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 17:24:52

@montipájton:
És ami a legszörnyűbb, hogy ellazsálva is kategóriákkal jobb játékos mint bármelyik honfitársunk manapság. Magának is köszönheti a pályafutása megbicsaklását, nem csak az államgépezet és a sajátos sportköri döntéseknek.

mizie 2008.11.14. 17:27:54

Segítsetek: gyerekkoromból emlékszem egy döme gólra de csak hallomásból. Erre emlékszem: "Szekeres rúgja a labdát - Détári lő... és gól! És mekkora gól!"
Melyik meccs volt ez és mikor?

kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2008.11.14. 17:38:21

Szerintem magyar-lengyel 87-ből, nem emlékszem rá, de olyan sok jó meccse nem volt dömének a válogatottban.

kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2008.11.14. 17:43:52

Az lehetett mert egymás mellett játszottak.
Micsoda középpálya:
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=71851&

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.11.14. 17:49:25

Pont egy cikken dolgozom amely Détári és a Juventus kapcsolatáról szól, nagy lehetőségek álltak előtte, de már mindegy. 1988 nyarától ostromolták őt Torinóból, ment Athénba ehelyett, aztán amikor újból felmerült a Juventushoz igazolása, kijelentette, hogy a Realt választja. Még a Napoli is gondolkodott, hogy Maradona pótlását vele oldja meg, aztán egy óriási hülyesége miatt már senki nem vette őt igazán komolyan...

irimias 2008.11.14. 17:58:17

vagye: Sallói helyett gondolom Sallait akartál írni...

Hefe 2008.11.14. 18:14:37

Domenk mindig inkabb a penzre mozdult, mint a labdara. Ezert is ment Gorogorszagba Frankfurtbol. Juveba, Realba nem fert volna be soha, gondolkozzunk mar, akkoriban Platini, Boniek szintu arcok voltak ott.
Jo jatekos volt, de a hire az utolag sokat nott miota visszavonult. A labat mindig nagyon feltette.
A bundaugy meg undorito, a nagyhalakat mint Dome futni hagytak, ravertek a balhet Sallaira meg Kovacs Kalmanra.
Az Utolso Magyar Labdarugot meg Ndjodonak hivjak.

Pistons23 2008.11.14. 18:21:36

nem akarok közhelyes lenne de az utolsó magyar labdarugó nem a Koplárovics Béla?? ugy hallottam pedig.. :)

Komolyra forditva a szót, ezek olyanok mint a cirkusz.. Amíg van közönség, addig van bohóc is.. sajnos mi vagyunk a közönség.. és amíg ezeken csámcsogunk ezt fogják csinálni. majd ha mindenki magasrol lesz**ja őket, akkor talán lehet uj alapokról kezdeni.. sztem.. lehet hogy tévedek..

troobi 2008.11.14. 18:46:21

Détárit a Frankfurt adta el, megmentve ezzel a teljes szakosztályt a megszűnéstől! Anno ő volt a világ legdrágább futballistája... ( A Juve is bekínálta a Frankfurtot nagy lóvéval, sőt még edzőmeccsen egyszer pályára is lépett náluk - de a görög milliárdos rákínált) 4 millával több volt,mint Diego.
Azt se felejtsük el,hogy az AZÓTA külföldre szerződött labdarúgók összértéke sem éri el a Döme általi 16 millió dollárt, ha jól emlékszem...
(Forrás: Duna TV,de már rég láttam a filmet)
Ne viccelődjünk itt Illésekkel meg, Kiprichekkel, Döme egy más világ. Csak sajnos elég agyat nem sikerült az istenáldotta tehetség mellé belesajtolni.
Mindettől függetlenül Döme az utolsó,akit JÁTÉKOSNAK lehet nevezni...

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.11.14. 18:52:26

Hefe, akkoriban Platini meg Boniek már nem volt, Laudrup rúdja kifelé állt, helyette kerestek valakit.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.11.14. 18:53:59

Troobi, az edzőmeccs igaz, de az már bőven a görögökhöz való szerződése után történt, 91 nyarán, ekkor már a Juventus sem akart vele mit kezdeni.

troobi 2008.11.14. 18:54:21

www.youtube.com/watch?v=qe_hQQ-gBOg

1:26
Ilyent csak zseni tud... :)

lordveress 2008.11.14. 18:59:44

Béla volt az utolsó nagy focista. Egyébként Döme nem egyszerűen egy buta ember, hanem sík hülye.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 19:12:01

@troobi:
a klasszik a lengyeleknek
de a 85-ös bécsi se semmi (ld. fent a linket egy kommentemben)

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 19:13:15

jah, közben látom az utcsó bejátszás nálad is az

elrugaszkodott 2008.11.14. 19:15:57

.

elrugaszkodott 2008.11.14. 19:18:41

Maradona nevét szádra ne vedd.
(mert rögtön elárulod mennyire vagy otthon a fociban)

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.14. 19:22:53

Azért nekem valahol hiányzik ez a "fineszes/csibész" kelet-európai vonal. Hagi, Stoickov, Prosinecki, Döme, Polster kurvajó játékosok voltak, élvezet volt nézni a játékukat. Semmi sablonosság, csak játszották a focit és néha villantak egy nagyon nagyot.

Demetriosz 2008.11.14. 19:24:31

Troobi-val értek egyet, körülbelül én is így tudom a külföldi karrierjének félresiklását (nem ismerjük emberileg, így ne is ítéljük meg). De azt se felejtsük el, hogy akkor még nem volt Bosman-szabály, nehezebb volt vándorolni, bizonyos mértékig kiegyenlítettebb is volt a BEK. Athénba azért meg ma is igazolnak egész jó játékosok...

Minthogy Ti nagyon fiatalok vagytok, nem ismerhettétek az utolsó nagy magyar labdarúgót, aki véleményem szerint PÁLING ZSOLT volt. Benne pl. megvolt minden, hogy most olyan filmet nézhessünk, mint "Csavard be, mint Páling!"

jazzbubu 2008.11.14. 19:28:35

Détári magyar viszonylatban jó játékos volt,de nemzetközi szinten nem vitte semmire..Jó menedzsere volt,Komora Imre(az apósa) aki fújta a Détári lufit és kaszálta be a lóvét.
Nekem két emlék jut eszembe Dömével kapcsolatban(igaz sohasem voltam Honvéd drukker):
1.1988 nyarán véletlenül Frankfurtban jártam,azután hogy az Eintracht megnyerte a kupadöntőt Döme szabadrúgásgóljával.És azután,hogy robbant a bomba,hogy Détári cserbenhagyva a csapatát csillagászati összegért egy gyenge görög csapathoz távozott.A német szurkolók felháborodása nem ismert határokat.Nem volt jó akkor magyarnak lenni Frankfurtban.
2.1993-ban,30 évesen a Fradihoz szerződött.Óriási tömeg zarándokolt akkor az Üllői útra Döme első hazai meccsére.Emlékszem a meccs előtt egy Nagyvárad téri pinceborozóban fogadtam a tulajjal,hogy Döme 4 vagy 5 gólt rúg.Aztán egyet sem rúgott,a labdával is alig találkozott.Óriási csalódás volt nemcsak nekem hanem a fiamnak is akit én lelkesítettem be,hogy akit látni fog az az Utolsó Magyar Futballista.
Détári egész pályafutása arról árulkodik,hogy a kétségkívül meglevő tehetségét,mielőtt elért volna valami maradandót,hogy váltotta apró(?) pénzre.

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2008.11.14. 19:39:45

Kedves elrugaszkodott, hogy mennyire vagyok otthon a fociban, azt nem bizonygatnám, Détárit és Maradonát nem is érdemes összehasonlítani, viszont tényeket említek, dokumentált tényeket 1991 februárjából, amikor Détárit - ha óvatosan is - de az olasz újságok szerint kerülgette a Napoli, aztán ebből lett egy kisebb botrány is később. De ez nem ide tartozik.

dinoszaurusz 2008.11.14. 19:43:36

szerintem Nyilasi volt az utolsó, mielőtt lerúgta szegénynek a fejét valami délceg kelet-német drezdai suttyó

troobi 2008.11.14. 19:52:02

Tisztelt elrugaszkodott!!!

Senki nem hasonlítja Diegohoz Dömét... Csak az áruk és a csapatuk lett összehasonlítva.

Egyébiránt van bennük közös:
Egy VILÁGVÁLOGATOTT meccsen Maradona adott kölcsön csukát Dömének, mert az övé a reptéren elkeveredett :)
A méret 41 és 1/3...

Ennyit arról,hogy ki mennyire van otthon a labdarúgásban... :)

vagye · http://www.popeyelesko.hu 2008.11.14. 20:07:24

Trobi ! Ezt írtad: " Azóta a labdarúgó összértéke sem érte el a Détáriért adott 16 millió dollárt. Ez igaz. Ennyiért a Frankfurt adta el. Mi előtte a Frankfurtnak 1 millió márkáért adtuk. Alig tízszerest kaszált rajta a Frankfurt, mi meg tapsikoltunk a sikeres apósnak mint menedzsernek.
De ez a poszt nem erről szólt, az én első mondatom is az volt, hogy nagyon nagy játékos volt.
Amit mások is kapisgálnak: mindig is hitvány ember volt , afféle buta magyar sztár aki jellemtelen is ( lásd bundaügy) És azután a katasztrofális edzői pálya, miközben lépten nyomon hátszelet kapott, soha sehol semmit nem bizonyított, de közben osztja az észt mindenkinek ha ezzel szerepelni lehet. Közben a kispadon egy niemand, miközben pl. olvasd el a mai sportpluszban a Lakat förmedvényt, mindig akadnak akik benne látják a megváltót. Németországban volt az elmúlt 20 évben legalább 25 világklasszis, a szövetségi kapitányt mégis Joachim Lőwnek hívják. És aki jó játékosként 2-3 helyen megbukott azt nem hívják az első ligába. Nálunk meg ezt a Lúzert még mindig odakövetelik.

troobi 2008.11.14. 20:15:52

vagye

Kicsit akkor pontosítanám a kijelentésem. Az azóta külföldön bekövetkezett magyar játékosok játékosmozgásának összértéke sem érte el valószínűleg ezt az összeget. (Nagyságrendileg sztem kb. itt tarthatunk - de ez csak tipp.) Lehet kicsit pontatlanul fogalmaztam... :)

Sajnos igazad van az emberi résszel... Sajnos... Pedig lehetett volna újra egy igazán elismert játékosunk. Én edzőként is szorítok neki, de a sok fröccs sajnos még azt a keveset is kimosta onnan fentről... :)

tgaborz 2008.11.14. 20:37:41

Koplárovics Béla!!!

asztalavisztababy 2008.11.14. 21:34:14

Vki emlitette Gera Zolit, aki ugyan telleg nem rossz-, de azert Premiership viszonylatban sajnos nagyon-nagyon atlagos jatekos...(vagy meg tan az sem) Faj nezni neha az osszefoglalokban mit csinal mostansag a Fulhamben, ez az idei (sem) az o szezonja lesz sajnos :(

rexford 2008.11.14. 21:57:28

"Bár nem magyar szinekben tolta, de az UMF címre felterjeszteném Bölöni Lászlót."

Ő az utolsó előtti. Kár, hogy nem mehetett ki külföldre, szerintem sokra vitte volna. Bár így is BEK-et nyert a Steauával, és a válogatottban 108-szor játszott úgy, hogy a legjobb éveiben egy ideig be se hívták. 1983-ban az ő szabadrúgásgóljával verte selejtezőmeccsen Románia a vb-győztes olaszokat, utána ki is jutottak az Eb-re. Intelligens, nagy focista volt.

a 2008.11.14. 22:52:44

ez nem a kibaszott bede?

cani 2008.11.14. 22:58:11

az utolsó a Béla volt, de nem az Illés, hanem a Várady.......

McCready 2008.11.14. 23:48:33

Köszi a linkeket, Détári Döme nekem is példaképem volt, libabőrös lettem a videóktól!

És én arra is emlékszem, hogy Andrusch-Sallai, Nagy A., Garaba, Varga J. - Sikesdi, Détári, Gyimesi - Bodonyi, Dajka, Esterházy.

Én is imádtam Kiprics Jóskát, de azért Döme az utolsó.

f_miki 2008.11.15. 00:14:26

mccready: ez volt a kezdőcsapat palotán, a 6-6-os meccsen, ugye? nincs meg véletlenül a volán összeállítása is?

:) 2008.11.15. 00:54:50

Döme = kisfröccs! Nem egy, sok! Jó focista lett volna, ha nem alkesz már aktív korában is! Oszt' annyi! :)

Kubala 2008.11.15. 01:23:48

A Détári szerintem nagyon jó játékos volt de nem ő az utolsó olyan akit külföldön is ismernek és elimernek hanem Fehér Miklós

RobinWarez 2008.11.15. 08:13:39

Kiprich Józsefről!

2006-ban, külföldön, elég messze, egy meglehetősen elhagyatott helyen várt az autónknál egy holland fickó. Látta a magyar rendszámot és a rendszámtáblatartón a Tatabánya feliratot.
Azért várt meg, hogy elmondja: neki Kiprich József a példaképe, a mai napig az egyik legnagyobb labdarúgónak tartják Hollandiában mind emberileg, mind játéktudásban, és örül, hogy egy olyan valakivel találkozik aki Kiprichel egy városból jött. Még én is meghatódtam. Aztán elbeszélgettünk arról, hogy 1981-ben a Tatabánya megverte 2:1-re a Real Madridot UEFA kupa meccsen. :) Érdekes volt!!!

Lucius Flavius Arrianus 2008.11.15. 08:32:28

McCready,
emlékszel még erre? Disztl P. - Disztl L., Végh, Csuhay, Horváth G. - Burcsa, Csongrádi, Vadász - Májer, Szabó J., Novath.
A "nagy" Vidi. De említhetném a 81-83 közötti Rába ETO-t, vagy akár az akkori Zetét is (Balázs -Kereki, Varga, Pecsics, Péter - Galántai, Soós, Czigány - Nagy I., Gass, Páli); ezen csapatok bármelyike fényévekre van a mai társulatoktól... ;-)

KissPista 2008.11.15. 08:49:02

Egyértelmű szerintem az alapkérdés. De legyen rébusz:
Ki volt az a magyar játékos, aki nemzetközileg az utóbbi 10 évben a legtöbbet elérte? Akit 2000 után egy európai topliga 2. legjobb játékosának választottak ? (Az akkori 38 gólos gólkirály mögött) ?

Na ki ?

Segítek még : általában nem beszéltünk Róla, mert összeveszett az akkori szövkap.pal és emiatt helyette a mackónadrágos nem.tudok.beadásra.jól.kijönni KirályGabi védett.


BABOS GÁBOR


Ő az utolsó magyar futballista.

Hajrá KERÜLET !

füligjimmy77 2008.11.15. 09:30:17

Az utolsó magyar futballista helyett inkább az utolsó magyar példakép címét kéne valakinek kiosztani a focipályákon. Még ennél is nehezebben menne. De azért Dömét se bántsuk. Ebből a bundázós, párttitkárelvtársos világból kiszakadni, bele a profizmus sűrűkébe, nem kis teher lehetett. A Frankfurt meg túladott Dömén, amíg még tehette. Ezért sajnálom. Aztán, ha belegondolok, a tehetségével mire vihette volna, és hova sűllyedt, sé hogyan, megvetem.

Pápaszemes 2008.11.15. 09:44:43

Az Utolsó Magyar Futballista ma is létezik, és újjászületik minden generációban.

AZOK AZ IDŐK múltak el, amikor még szükség is volt rájuk.

44 2008.11.15. 10:03:43

Mindenesetre gyönyörű, hogy egy kék-sárga csapatban egymásra talált az utolsó magyar futbalista és az utolsó (majdnem) magyar ketrecharcos.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2008.11.15. 10:41:50

mészöly sámán jegyzi ezt a szösszenetet (szar áthúzva), már ez micsoda humor..
Nézzük tovább:"Címkék: siófok ahülye détáridöme"
ilyen lazán, vagányan: ahülye.

Megkérdezném a tehetséges szerzőtől, hogy Ő mégis mi alapján veszi a bátorságot ilyen hangnemben, stílusban oktatni, pontosabban "az elkövetkező generációk okulásáért belerúgunk."
Kiket takar a királyi többes? Van alapjuk bármiféle kritikára? Ha igen, szerencsés volna ezzel előhozakodni, mert enélkül (is) marad a divatos fröcsögő, kritizáló semmi. Persze ez is kiszolgál valamit, valakit...

o 2008.11.15. 13:45:50

@ KissPista:

Szerintem meg Kiss Pista. Az a gól a fradinak smafu? :DDD

Lemon Orange 2008.11.15. 14:00:25

Azt hiszem, a nyolcvanas évek közepének labdarúgása valóban fényévekre van a mostanitól. Itthon is, meg a nemzetközi porondon is. Csak nem ugyanabban az irányban.
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de úgy rémlik, hogy Döme volt az utolsó kishazánkból, aki magára ölthette a világválogatot mezét ...

woodo 2008.11.15. 15:51:20

Te korlátolt blogger!! Jómagam nagyon szeretnék olyan pályafutást átélni mint az Isteni DIEGO!! Gondolom te nem,de azért mert az index kiteszi a főoldalra a szánalmas blogodat,ne fikázd a Királyt,te Paraszt!!!

lali 2008.11.15. 20:28:20

a paraszt mé' nagybetű?

f_miki 2008.11.15. 21:34:16

lali: mert woodo tudja, mi a tisztelet! :)

noti · http://foci.blog.fn.hu 2008.11.16. 17:35:18

A Siófok meg közben leixelt Győrben.
Szvsz a bent maradás receptje: Dömét valahogy távol tartani a meccsektől. Jó befektetés lehetne a Siófok részéről, ha tavasszal minden hétvégére rendeztetnének neki egy-egy sörmeccset valahol külföldön...

pirx kapitány 2008.11.16. 20:10:43

"woodo 2008.11.15. 15:51:20
Te korlátolt blogger!! Jómagam nagyon szeretnék olyan pályafutást átélni mint az Isteni DIEGO!! Gondolom te nem,...!!!"

Mondjuk én sem. Jobban érzem magam a mostani bőrömben, mintha zsírdisznó drogos lennék, aki csak Fidel Castronak köszönheti az életét. ;)

koori 2008.11.16. 20:21:02

nemlehtene olyat hogyaz index nem teszi ki a postot fooldara? Mer igy sok olyan ember is ideteved akinek szerintem nem kellene...tudom h kell a "reklam" de igy mar kommnetelni sincs kedvem
(nehai oz de vki lenyulta a nickem)

pirx kapitány 2008.11.16. 20:22:40

Aki egyébként azt állítja, hogy Détári a Fradiban vagy a BVSC-ben vezetett le, téved. A Mester a felvidéki Dióspatony együttesében fejezte be karrierjét. Dióspatony egy kb. 1500-as lélekszámú falucska és a csapatnak a Nemzet Döméje segítségével sem sikerült feljebb kerülni a rendkívül színvonalas szlovák 5. (ötödik) ligából.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.16. 21:17:31

@pirx:

Valamint még megfordult Dunakeszin (talán a Flóriékkal együtt) és az osztrák Sankt Pölktenben is a második ligában. De ezeket a csapatokat fedje jótékony homály.

cani 2008.11.17. 17:54:31

pirx kapitány! felsőpatonyban volt döme, kemény 5 meccset állt végig csípőre tett kézzel, 38 évesen. Ilyen idősen Angliában, még vígan premierleagueban nyomják a nagyok...
süti beállítások módosítása