HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Nem azt kaptuk, amit láttunk - svéd-magyar összefoglaló

2010.09.04. 15:30 vendégszerző

A bátyám melózott, megunta hamar,
Elment, már nem is tudom svéd-e vagy magyar

"Mi az az apátia? – nem tudom és nem is érdekel"

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt amikor Ibrahimovicsról a 94. percben bepattant, csak ültem a lelátón, és már csalódottságot sem éreztem. Körülöttem nem volt katarzis, vagy düh, csak apátia. Valami hasonlót éreztem tegnap is. Elkezdhetnénk ostorozni, elemezni (nem tesszük – vannak erre okosabb és szakavatottabb emberek) a lényeg ugyanaz marad – képtelenek vagyunk a svédeket megverni.

Lehetne mantrázni, hogy "kínos" ettől a svéd válogatottól kikapni, mert gyenge (sose volt még ilyen gyenge), mert az egyetlen klasszisuk is szarul játszik (csak két ziccert hagyott ki), mert unalmas (tehát nem magyaros, rövidpasszos) taktikával állnak fel stb. Ez mind csak magyarázkodás, marad a végeredmény 2-0, és a tény, hogy válogatottunkban továbbra sincs meg az a képesség, hogy (vigyázat közhely következik) nála magasabban jegyzett ellenfelet megverjen. Legalább nem hagytak minket reménykedni az utolsó percig …

A szerkesztőség nagybecsű tagjaival volt szerencsém egy kissé fura testhelyzetből és szögből megtekinteni a mérkőzést, stílszerűen egy skót pubban, ahol háttérben angolok szurkoltak az aktuális feltámadásnak. Őszintén szólva sok momentumot nem tudok felidézni válogatottunk játékából, például fel sem tűnt a Dzsudzsák – Huszti csere. Az első félidőben még volt drukk, kellemes csalódás, csettintgetés a nyelvvel, hogy ez igen, aztán a második játékrészben azon vettem észre magam, hogy inkább az aktuális ügyes-bajos dolgokat beszélem meg a körülöttem ülőkkel…

Az egyik legjellemzőbb megjegyzés a mérkőzés alatt az volt, hogy nagyon hiányzik egy vezéregyéniség a csapatból. Erre a szerepre én az aktuális örök megváltót, Komant látom, ha képes úgy játszani, ahogy azt tette az utolsó negyed órában a kérdés csak az, hogy mindezt miért csak a második gól után tette. (persze azt nem felejtjük el, hogy övé volt az egyetlen helyzetünk) Ha lerázom a hegyiivános fikázó skillt, és a pozitívumokra koncentrálok látom a fényt az alagút végén akkor a következő pozitívumokat érdemes megemlíteni:

  • a védelem vállalható: Lázár – Lipták – Laczkó kellemes csalódás volt, még úgy is, hogy az első gólban Laczkó vastagon benne volt.
  • az első félidőben egyenrangú ellenfelek voltunk, működött a taktika, volt némi elképzelés de tartjuk, Rudolf továbbra sem lesz képes egyedül négy védő között gólt rúgni Mackógabi nem bakizott túl nagyot 
  • És ennyi. Marad az apátia, valamint a "déjà vu" – várjuk, hogy valami jobb legyen.


1. félidő


2. félidő

Kedden Magyarország – Moldova, Szusza Ferenc stadion, 20.30

Köszönjük a vendégposztot díszbohócnak. A szerkesztőség (egy része - v.h.) most elmegy szekrényt venni (ha már van zakója, legyen hova tenni - mondhatnók viccesen), és utána, ha van még türelme, hozzáteszi ide a magáét.

80 komment

Címkék: svéd válogatott vendégszerző

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr542271051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VGL 2010.09.04. 16:39:38

Nekem két dolog marad meg a meccsből, és mind a kettő bosszantott a 90 perc során:

1. miért kell ívelgetni a svédek ellen? Ha ez volt a taktikai utasítása Egervárinak, akkor nálam meg is bukott. A "földön" verhetőbbnek tűntek, mégha nekik is vannak gyors játékosaik.

2. Nem volt középpályás labdaszerzés (vagy nagyon ritkán). Elég gyorsan átpaszsolták a Vadócz-Elek kettőst, főleg az első félidőben. Az már csak a szerencse, hogy az ezekből jött helyzeteket a svédek kihagyták.

A cseréket is meg lehet kérdőjelezni, bár nem sok olyan játékos ült a padon, aki engem meggyőzött az utóbbi években. Hajnalban nem tudom, mi volt a koncepció, Husztin is látszik, hogy formán kívül van.

Remélem, kedden sikerül egy önbizalomnövelő győzelmet (nem lesz könnyű) elérni Moldova ellen!

Artie 2010.09.04. 16:41:34

@VGL: Az a rettentően szomorú, hogy laikus vagyok, sosem mondtam, hogy értek hozzá, de pont ettől tartottam a meccs előtt. És ennyire bejött... Holott Koeman alatt pontosan ezen ment el a támadójátékunk.

Erre megint.

Hát ezért tényleg kellett új kapitány.

istenhátmögött 2010.09.04. 16:42:32

de most miert?
hat mit vartatok?

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.09.04. 16:51:09

@istenhátmögött: most olvastam a labdabiztos első posztját, ahol már cvitkovics peti(posztgera) is megvan említve, na és onnan citálnék ide egy sort.

"A magyar futball szurkolója ugyanis hisz."

Artie 2010.09.04. 16:51:25

@istenhátmögött: Nem mást. És pontosan ezért találó a fenti írás, ugyanis a második félidőben én sem tudtam már dühöngeni sem. Annyira tudtam, hogy eSanyinak csak a pofája nagy, teljesen ugyanazt fogja csinálni, amit az elődje.

Még néhány ilyen meccs, és talán beláthatják az illetékesek is, hogy az utánpótlás bronzérme csak a véletlen műve volt.

VGL 2010.09.04. 16:53:24

@istenhátmögött: nem vártam semmi különlegeset látva a névsort, ebben igazad van.
De szerintem egy edző felelőssége is, ha a játékosok 50 méteres ívelgetéssel próbálkoznak egy olyan center felé, mint Rudolf. NEm vagyok tisztában Rudolf fizikai paramétereivel, de nem tűnik egy Carsten Jancker típusnak a TV-n keresztül.

bélakirály 2010.09.04. 17:32:16

Azért az első gólnál ne vegyük el Lipták érdemeit se.
Királyt meg felejtsük már el.

abandi 2010.09.04. 18:15:31

Egyedöl annak a Koman Vladimírnak a mentalitása és focitudása volt bíztató!
Azt a dagadtbohóc királygábort, meg...

abandi 2010.09.04. 18:19:38

@abandi:
Komoly mentális és szakmai hiányosságok jellemezték a mérkőzést mindkét részről, de a mi pártfunkci (sebesguszti bá' típusú) kapitányunk megoldotta...végül!

istenhátmögött 2010.09.04. 18:43:24

az egeszben inkabb az a szomoru, hogy nekunk meg statisztikai alapon sem megy, lassan nincs olyan orszag europaban aminek tobb mint 2 millió lakosa van és még nem jutott ki 90 óta legalább egy világversenyre VAGYIS most kijutunk :)
de persze nem hiszen ugysem

istenhátmögött 2010.09.04. 18:44:54

@Bastille: hat ha nekem annyi forintom van amennyi szotyimagot a foldhoz vagtam mar valogatott merkozeseken duhomban, akkor az kiraly lenne

en meg akkor uzenem a focistaknak, hogy akkor

BIZONYITSATOK VAZZE

Artie 2010.09.04. 19:02:07

Érik a 8 pontom két meccs után.

Sírjak vagy nevessek?

abandi 2010.09.04. 19:18:09

A wallesiek, meg elverik itthon a közvetlen utánpótlást...
További jó szórakozást!

housemd 2010.09.04. 19:24:39

@Artie: igen. bántóan ugyan az. amiért teli szájjal szidták EK-t, most ugyanazok biztatónak látják ES-től.
na, és akkor jelezném, hogy kitartó pesszimizmusom meghozta keserű gyümölcsét, és telibe találtam az U-meccset, sajna.

Crouch 2010.09.04. 19:27:52

Királygabinak valaki tolja már le a torkán a szaros mackóalsóját. Nincs meccs amikor egy gólt ne szopnánk be róla.

Artie 2010.09.04. 19:34:10

@housemd: Már jeleztem, ez nem pesszimizmus vagy kishitűség, hanem realizmus.

És akkor ismét a kérdés: nem lett volna jobb Komanékat "lent" hagyni? Nélkülük sem lett volna gyengébb a "nagycsapat".

@Crouch: Nem vitatkozva azzal, amit mondtál, jelezném, ebben hibás az az idióta is, aki mindig beválogatja.

housemd 2010.09.04. 19:41:13

@Artie: rendicsek, nálad igen, én igazi vérbeli pesszimista vagyok... :)

mizrolist 2010.09.04. 19:43:26

@bélakirály: mondj egy olyan magyar kapust, aki a) jobb nála; b) folyamatosan játszik. Csak egyet. (Babos nem ér, ő már lemondta)

VGL 2010.09.04. 19:53:46

Most már a Koman kérdésre is megkatuk a választ, sajnos. Nem mondom, hogy vele nyert volna az U-csapat, de most kettőből kettőt sikerült elrontani. Sajnos a fiatalok az első félidő után leálltak, csak Gulácsi dícsérhető.

@mizrolist: és itt meg is ragadom az alkalmat, hogy Gulácsit mondjam, mint szóba jöhető kapust. Ha kölcsönadja a Pool, és amúgy is 2014re készülünk, akkor ő ideális választás lehet.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2010.09.04. 20:18:03

Sajnos teljes mértékben igaz, amit díszbohóc írt. Valahogy én is azt vettem magamon észre, hogy egy null után beletörődtem az egészbe. Rezignáltan néztem, ahogy behozunk egy csatárt, akiről tudtam, hogy semmit nem fog hozzátenni a játékunkhoz és akkor sem kezdtem el a fejemet fogni, mikor a Dortmundban a kispadot is lassan csak fényképről ismerő Hajnal lépett pályára.
A mai meccs jobban felkavart, az öngólnál még képes voltam a kezem ügyébe kerülő első újságot hozzávágni a földhöz mérgemben. Ez úton gratulálok az MLSZ hozzáértő szakembereinek, akik elintézték, hogy Londont is csak képeslapról nézzük majd.

housemd 2010.09.04. 21:13:55

Amikor a kurvaanyázó, bíróval veszekedő, szétesett csapatot láttam a meccs végén, kicsit én is szégyelltem magam. helyettük is.

Futó Lada 2010.09.04. 22:19:38

...sikerült 2 csapatot is kiejteni a küzdelemből..eSanyi brilliáns húzással aprózta le az U válogatottat. Nem mondom hogy Komannal tuti nyertek volna, de megszokottabb közegében többet tudott volna alkotni mint a nagyválogatottban, pláne úgy hogy Vass és Varga is kidőlt...Lázár azzal együtt hogy nem volt nagyon kutyaütő, persze hogy most kellett debütáljon..
..gondolom most már Gulácsi és Németh is mehet a nagyválogatotthoz,mert az U válogatott eddigi jónak mondható továbbjutási esélye lement pár százalékra...

..kib.ott dilettantizmus...mennek a frázisok, puffogtatjuk a "most valami megmozdult", meg a "fiatalitás" szlogeneket, de legutóbb Várhidi, most Esanyi is a sorsdöntő meccs előtt vett ki játékosokat, ráadásul következetesen ellene megy saját eddigi megnyilatkoztatásainak..

Gerát akkor se fogja lehozni, ha keresztbe fog támadni a pályán,mert pont azzal lett kapitány hogy Gerzsont visszaimádkozta. Rudolf és Hajnal szerepeltetése a jelen körülmények között érthetetlen. Királyban mindig benne van a potya, hiába véd remekül rutinból, ha beszed egy olyan levente-gólt amivel elmegy a meccs...

az U válogatott megérdemelte volna a sanszot amit Dunainál is megkapott, akár csak annyira is hogy ne Svédoszágban kezdjünk, hanem itthon, hogy aki mégsem futja szét magát a nagyválogatottban, az másnap játszhasson.

.. kib.ott dilettantizmus ez , engem meg esz az ideg miatta..sose jutunk így sehova...

MágnesPeti 2010.09.05. 09:51:31

csak jatszo jatekosokat a csapatba! Aki a klubcsapataba sem fer be, nem ertem mit keres a valogatottban? A jol teljesito vedelmunk klubcsapataban allando kezdo jatekosokbol all pl.
Szerintem Rudolf egyebkent vallalhato volt, es inkabb Dzsudzsakot szent tehennek! Gera annyi csalodast okozott mar cimeres mezben, hogy azert mar letoltendo szabadsagvesztes jarna...

montipájton 2010.09.05. 10:22:55

Nekem Rudolftól nagyon kevés, amit látok. Oké, egyedül van, meg nem olyan alkat stb., de ez a "szépen visszapasszolta a fellőtt labdákat" ne legyen már elég, ne legyen szint, ne legyen semmi. KEVÉS, nemzetközileg, kurva kevés.

Szalait meg kellene próbálni, nyilván nem a csatárok helyezik új alapokra a játékunkat, de ennél kevesebbet ő se csinálna.

Illés Béla 2010.09.05. 11:06:55

Nekem nem volt csalódás a meccs.
Reálisan kell nézni a dolgokat.
A Svédek valóban ennyivel jobbak nálunk...ennyi.
Remélem a következő meccset megnyerjük.
Idővel,ennél jobban foguk játszani.

freddynemkrueger 2010.09.05. 11:12:35

Szabics most a Sturm Grazban jól játszik, rúgja a gólokat, a svédek ellen pont egy ilyen alkatú csatár kellett volna szerintem. Jól látszott, hogy a vékonydongájú játékosainkat egyszerűen elnyomták a svédek.

shwarcz bácsi 2010.09.05. 11:26:24

A politika bevette magát már az öltözőbe is.
egervári sándor kinevezése,és csányi sándoré,egyértelműen politikai döntés volt.
egervári nem a megfelelő ember a megfelelő posztra.
emlékszem,mennyit szidtuk erwin koemant a támadók,és a támadások hiánya miatt.hát most sem támadtunk semmit.a másik pedig koman vladimir esete.tegnap megneztem a wales elleni u21 es meccset,és sirtam.fájdalmasan érezhető volt vladimir hiánya,ebben a csapatban nagyon kéne,mert alapember volt mindig,a nagyválogatottban pedig nem találja a helyét,ami nem is meglepő.sikerült egy döntéssel két dolgot elrontani.
de a legviccesebb az volt,amikor a kommentátor faragóricsárd,legmagasabbra akkor emelte a hangját amikor mutatták orbán viktort,alatta gyurcsány ferenc felirattal.a qrva életbe ,hogy már egy r@hadt meccset sem lehet megnézni a sz@r poiltika nélkül.az eszem megáll.még egy adalék,orbán azt nyilatkozta,hogy neki csányi sándor személye garancia a minőségi futballra!!hát kérem szépen,amikor csányiékat mutatta a kamera,reménykedve vártam,hogy a bajuszos,majd úgy a 70.ik perc környékén beáll és megmutatja hogy kell játszani.ejjj kérem.... azt már meg se említem,hogy csányi első nyilatkozatai között az szerepelt,hogy építünk egy új nemzeti stadiont.az egy órás orbán propaganda interjúról amit a sport1 leadott közvetlen a meccs előtt,nem akarok beszélni.valóban azt gondolják hogy ez kell a magyar focinak,ettől lesz jobb?a választóknak lehet ígérgetni,bár egy idő után az ő türelmük is elfogy,de a pályán 90 perc van a bizonyításra és az eredményre.elszomorító ami itt folyik jelenleg.
ettől nem fog felemelkedni a magyar labdarúgás.

VGL 2010.09.05. 11:35:30

@freddynemkrueger: szerintem a svédek ellen Kovács Péter kellett volna. Norvégiában szocializálódott, és a góllövés is megy neki. Egy esélyt kaphatna. De - és most jöhet a kőzápor - én Ferenczit is el tudtam volna képzelni, mint egyszemélyes csatársor.

Ha valaki jól játszik a klubjában, legyen az magyar, vagy külföldi csapat, akkor az kapjon behívót. Én nem vagyok a híve annak, hogy ragaszkodom 20 játékoshoz, akiket formától, játékperctől függetlenül behívok.
Jelen állapot szerint nem lenne a helye a keretben a következőknek: Huszti, Hajnal, Rudolf, Vadócz, és Gera. Azt gondolom, látva a pénteki teljesítményüket, nem lenne kár értük.

Persze joggal jöhet a kérdés, hogy akkor ki, ha nem ők?
Szerintem itthonról: Ferenczi (ahogy írtam is), Nagy Dániel, Sándor Gy., és ha honosítottuk már (nem tudom), akkor Nikolics, Czvitkovics.

apo09 2010.09.05. 12:03:34

Tök mindegy, hogy Sanyi vagy Rudi az "egyszem" csatárunk, illetve melyik magyar Gilmar áll a kapuban. Sőt akár Zagalló is lehetne a szövetségi kapitány. (By the way: Egervári különösen alkalmatlan személy erre...)
Hiszen a hazai foci "állatorvosi ló"-ként csupán hű tükre a rendszerváltás utáni közállapotoknak. Ahogy a politikai elit gondolkodásmódjában (lásd "majd az Állam, azaz Én mindent elrendezünk, mindenekelőtt látszatokban, de főként állandóan sulykolt szavakban, a valóságban inkább a saját javainkat gyarapítjuk" elven működő Orbánt, és persze a hasonló gondolkodású szocikat) mélyebb struktúráiban, itt sem volt komoly váltás a szürke szocialista hétköznapok után. Ugyanaz a taknyolós vezetési struktúra. Csak most gyanús vállalkozásokból szerzett tőkéjüket "befektető" áltulajdonosok díbolnak a kluboknál. Lassan megszűnő szakmai ismeretek az edzői karban (mint mondjuk a közlekedésszervezésben), mindez átszőve a helyi és országos politika ragadós masszájával. Ebből még véletlenül sem lehet kitörni. Bódult futball-őrültként (amilyen magam is vagyok), persze nehéz szabadulni a remény-csalódás körforgásától, de lassan ideje lenne, hogy megtegyük...

cambridge.on 2010.09.05. 12:26:04

A válogatottról sok mindent elmond Gera szerepeltetése.
Én még ugyan nem láttam jól játszani,de elfogadom helye van a válogatottban.
Viszont szerintem a klubedzője jobban ismeri jelenlegi felkészültségét, mint Egervári.
A 70. perc táján szokta becserélni. Gera jelenleg a világverő Fullham-ban 20 perces játékos.
Aki ettől a csapattól valami eredményt várt az nem ért a futballhoz.Nem lehet a klubcsapatokban perceket, vagy még annyit sem szereplő játékosokból ütőképes csapatot formálni.
Király pedig nagyon szép repülést mutatott be a második gólnál.Csak ez nem pontozásos sportág.

newnt55 2010.09.05. 12:54:02

Egyetlen nemzetközileg jegyzett játékosunk van: Dzsudzsák. Le is cserélte ez a nagytudású Egervári, aki szerint egy kis csibészség hiányzik a mieinkből és nem gondolta hogy a svédek fejjel megvernek minket.
Hűűű.
Ez kb olyan ökör duma mintha azt mondaná: hát, hát nem gondoltuk volna, hogy a laszti ennyire gömbölyű és így pattog.
A mérkőzés előtti és utáni riporteri és stúdió nyalizás gyomorforgató volt.
"Most meglephetjük a svédeket" és stb. duma megy soksok éve. Sokkal korrektebb és reálisabb azt mondani: a tisztes helytállás a cél.
Papírforma eredmény született.
Gera Zoltán? Minek...!?

futyfurutty 2010.09.05. 12:57:28

A második svéd gól egyértelműen szabálytalan körülmények között született. Teljesen tisztán látszik, hogy Ibrahimovic két kézzel, teljes erővel kilöki a fejelni ugró magyar védőt a labda alól, aki óriásit esik, majdnem beveri a fejét a kapufába... Minimum sárga lapot kellett volna adni Ibrahimovicnak és kifelé szabadrúgást ítélni.

newnt55 2010.09.05. 12:58:35

Ja és akkor vágtam szét a tv-t baltával amikor Kaplár F. azt mondja a stúdióban: a svédek után majd verhető ellenfelek következnek...
Miiiiii? mi az hogy verhető-nem verhető? Moldova, Finnország kőkemény ellenfelek lesznek!!!!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.05. 13:03:26

Csak az első félidőt láttam, utána el kellett mennem. Szóval én olyan optimistán látom a meccset (szerencsére), voltak biztató jelek. De azzal nem értek egyet, hogy felmentjük eleve a csapatot, mert nincs esély. Nézzetek már körül: Ciprus, Fehéroroszország, Albánia, az összes kicsi képes a nagyok ellen vitézkedni, ráadásul a "nagyokat" sem kell túllihegni, a franciák rettenetesek, a svédek unalmasak, szóval kezd összeérni az európai focipaletta. Csak mi mantrázzuk ezt a "mit akarunk egyáltalán" hülyeséget. A focistáink meg eleve nem is hisznek a győzelemben, a gólszerzésben. A szövetségi kapitány pedig képes a vereségeket is sikerként értékelni. Hát ez a mentalitás, amitől kurvaéletbe sosem fogunk komoly meccset nyerni. Még tíz éve is legalább hümmögés volt, ha kikaptunk a svédektől vagy angoloktól, nem ez a parasztvakítás meg glóriázás. Tessék nyerni! Van sok ügyes focistánk (Huszti, Dzsudzsák, Koman, Gera...) tessék már a válogatottban is mutatni valamit!

futyfurutty 2010.09.05. 13:03:47

Íme, teljesen egyértelmű Ibrahimovic szabálytalansága 2:57-nél látszik a legjobban:
www.youtube.com/watch?v=8ewXRspWbic&feature=player_embedded

salander 2010.09.05. 13:03:56

Az NB1-es trió hátul elég gyenge, az hogy kellemes csalódást jelenthettek csak a többi magyar védőt minősíti. Viszont mivel a honi labdarúgás olyan amilyen ezért látható, hogy képtelenek 90 percet koncentráltan végigjátszani. Az első gólban Laczkó meg Lipták is benne volt érzésem szerint. Lázárról meg kaphattunk volna két gólt is az első félidőben, mert Ibra kiugratásinál beragadt és csak ő nem volt képes lesre állítani a támadót. (Megjegyzés a 2-2-es lesarány alapból gáz, tekintve hogy "úgy mondjam" a svédek támadtak inkább a meccsen.)

A pénteki támadójátéknál amit Sanyi bá' kitalált ezek ellen a svédek ellen még a Koemanos "előreba****uk a labdát Sanyinak" taktika is jobb lett volna. Pláne, hogy ő nem hozta volna le Dzsudzsákot amivel az Öreg annihilálta az előrejátékunk. Nem világos neki, hogy mi már olyan szinten vagyunk (lefele) a védelem tekintetében, hogy az hogy Dzsudzsi nem védekezik-e pluszban vagy egy Huszti védekezik-e nem ad hozzá a dologhoz. Nem ennyiken múlik. Eleket kukázni kéne sürgősen, sajnos úgysem fog megtörténni, mert ugye most is mutogatta "Ferenc Gyurcsány" kódnéven a Videoton lobbit a kamera a meccs közben. Ez a gyerek már az U21-ben is erősen lefele húzta a színvonalat, és nem mondhatnám hogy az NB1-ben brillírozna (kórképe megtekinthető az Olaszország - Magyarország selejtező meg a múlt heti Debrecen - Vidi felvételén). Hajnal 8, Huszti 45 perc alatt nem alkotott mérhetőt. Koman 21 évesen lazán befér a középpályára ami szintén a felhozatalt minősíti, egy elég jó szintet hoz stabilan, de kéne egy kis extra tőle is hogy kirobbanthatatlan legyen. Remélem fog tudni játszani idén majd a Samp.-ban.

Gera "Láthatatlan Ember" Zoltánt el kéne takarítani a válogatottból, jól megvoltunk nélküle, pláne hogy idén jó eséllyel a Fullhamben is maximum "játszogatni" fog. Szerencsére ezt a koloncot is cipelnie kell majd a másik 10 embernek, hiszen Sanyi bá' neki is olyan mélyen benyalt, hogy ebből már nem lehet visszahátrálni. Élmény számba ment nézni, ahogy Rudolffal azért küzdöttek, hogy ki induljon hátrábbról támadásnál és legyen kevesebb köze az egészhez.

Rudolf még talán oké is lehet, de: 1. mi óta nem játszott ez az ember tétmeccsen? 2. mikor volt egyedül befejezőcsatár? Kéne mellé egy nagydarab romboló ék, aki elvonja valamennyire a védőket (mint volt neki Coulibaly a Lokiban) illetve a középpályásoknak szólni, hogy ne úgy próbáljak szöktetni hogy esélye se legyen kikerülni a védőket, mert jól látszott, hogy beállnak elé, lezárják az útját és annyi, leverni test-test ellen nem fog senkit. Na igen, az ilyen ember is hiánycikk nálunk. Esetleg egy Szalai Ádám - Rudolf (v Német Krisztián) páros attól függően hogy ki tud játszani a csapatában.

Viszont ha két csatár van, akkor ki kell találni hogy 2 szélső (Dzsudzsák + ?) - 2 szűrő (Vadócz, Varga Józsi) vagy 1 szűrő - 2 szélső - 1 szervező ember felállásban toljuk (meg ki is szervezzen egyáltalán; aki nem Gera).

futyfurutty 2010.09.05. 13:05:40

A második svéd gól szabálytalan volt. Erről viszont a magyar sajtóban egy szó sem esik...

futyfurutty 2010.09.05. 13:09:36

Sok szó esik mostanában a videobíróról. Mert a "nagy" angolok kiestek a vébén. De kit érdekel, hogy a svéd magyar meccsen szabálytalan gólt adtak meg a svédeknek? Kit érdekel, hogy Ibrahimovicnak sárgát kellett volna adni kétszer is? Vagyis pirosat másodjára. Senkit. Ez az, ami szomorú...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.05. 13:09:53

@salander:
Hát igen, Gera szerintem is eljátszotta a hitelét ezzel a primadonnás kivonulásával majd visszatérésével. Illett volna két meccsen megszakadni a pályán, bizonyítani, hogy kihagyhatatlan. De azt látom, hogy sok társához hasonlóan ő sem veszi komolyan a válogatottságot.

salander 2010.09.05. 13:19:35

@futyfurutty: A bíró a pálya része. Ha 2 napig játsszák a meccset, akkor sem bírtunk volna gólt rúgni (pláne a 2. félidős felállásban). Anélkül meg maximum egy 0-0-ra vagyunk jók nemde? Vagy a svédek első gólja is szabálytalan volt? Ja, az öreg Zlatan egy cserépedény (van pár ilyen a profi fociban), de ezen felül a bíró mindkét félnek hagyta a favágást végig. A Győr Dinamo elleni második meccsével szemben ez nem ezen ment el.

futyfurutty 2010.09.05. 13:24:32

@salander: A második gól szabálytalan volt, és mint ilyen, eldöntötte a meccset. Erről egy szó sem esik a magyar sajtóban. Amikor a nudli angol csapat kiesett a vébén, itthon is ezrek siratták. Magyar csapat egyébként nem nagyon "vágta a fát". Az általad köcsögnek becézett Ibrahimovicot pedig ki kellett volna állítani, amikor szándékosan hátrarúgott. Kicsit másképp nézett volna ki a meccs, ha a bíró nem követ el ennyi sorsdöntő hibát.

futyfurutty 2010.09.05. 13:27:22

@salander: Ha nem adja meg a szabálítalan gólt a bíró, akkor 1:0, ugye? És ha kiállítja a "köcsög" Ibrahimovicot... Szar volt a bíráskodás. Godnolom, te is átérezted már, milyen hatással van az emberre, ha igazságtalan ítéletek sokaságát hozzák ellene...

becike4 2010.09.05. 13:28:54

@shwarcz: Mezey miért nem megy a tésztazabáló büdös picsába?Inkább mondja már ki,hogy mit kúrt el Mexikóban4Annak meg örülni kell,hogy a kis gonosz afocit szereti,és nem a krokodilvadászatot,mert akkor hogy fürdenénk a Balatonban!

salander 2010.09.05. 13:36:06

@futyfurutty: Ember, bármi lehetett volna... Láttam én már magyar csapattól nemzetközi szinten olyat, hogy úgy megzavarodott kiállítástól a túloldalon, hogy majdnem be is bukta a meccset.

Én azt akarom, hogy rendbe legyen téve a csapat végre és nem azért imádkozni, hogy nekünk lejtsen a pálya a találkozón, meg hátha kiküldenek valakit az ellenféltől mert akkor nem lesznek emberelőnyben az elejétől csak azzal, hogy ott senki nem alibizik. Utóbbi sokkal könnyebb. Meg a bíróra mutogatni, hogy ő a hibás.

futyfurutty 2010.09.05. 13:36:08

Sokan vannak, akik a Mohács-szindromában imádnak szenvedni... Nekik javaslom, hogy nézzenek utána, hogy a német, az angol, a francia, argentin, brazil stb. válogatottak szenvedtek-e súlyos vereséget az almúlt 25 évben. És valami miatt nem azon lovagol a sajtójuk, hogy 1986-ban mi történt... Hanem továbblépnek és a következő meccsre összpontosítanak...

futyfurutty 2010.09.05. 13:39:39

@salander: Ember, 1 góllal jobbak voltak a svédek. De nem többel. Ezt mondtam én. Nem mást. Elsősorban a fejekben kellene rendet tenni, ember, mert ott van a legnagyobb káosz. "Szegény" angolokért sírt a fél magyar sajtóvilág is. De ha a magyar csapat egy egyértelműen szabálytalan gólt kap, akkor ugyanez a sajtó azt mondja, hogy ne a bíróra mutogassunk...

futyfurutty 2010.09.05. 14:00:57

Vajon 25 év múlva is az lesz Argentínában a téma, hogy miért kapott ki a csapat 4:0-ra a németektől 2010-ben? Nem valószínű... Érdekes, hogy Maradonát így is ünneplik otthon...

salander 2010.09.05. 14:02:35

@futyfurutty: Szerintem félreérted, itt pont nem a vereségen rágódunk. Az edzői stábnak meg tényleg azon kell vagy kéne rágódnia, hogy kedden mi lesz. Hogy a moldávok ellen elbírja-e a csapat az alibi játékosokat meg hogy baj van a taktikával. Mert ezek igenis reális problémák, és nem csak azért vetjük fel őket, mert szeretjük marcangolni magunk. Tényleg könnyű lenne, ha végre olyan csapatunk lenne, ahol csak a szerencsén meg a bírón múlna. Hozzáteszem szerintem az angoloknak sem bíráskodáson múlt a vébén.

1986-nak maximum az a relevanciája jelenleg a magyar futballra nézve, hogy el kéne gondolkodni, hogy lehetnek jelenleg is olyan "lejárt szavatosságú" emberek pozíciókban, akik már akkor leszerepeltek. Köztük egy olyan akiről még Ricsike is áradozott a tévében, hogy milyen nagyszerűen támogatja Sanyi bácsit.

Hogy az NS, meg az egyéb sportújságok mit írnak az számomra irreleváns, főleg azért mert nem érdekelnek a menedzseri, politikai meg egyéb lobbik amik folyamatosan mérgezik a helyzetet.

housemd 2010.09.05. 14:08:12

@becike4: :DDDDDD krokodilok rulez...
még mindig fortyognak bennem az indulatok. egy-két gondolatot, ha megengedtek:
egy politikus (igen, bármely politikus) effektíve olyan, mint egy prosti: mindkettő önmagát árulja. namost, szemben a kurvákkal, a politikusokat kevés dolog korlátozza önmaguk reklámozásában. szóval, szívesen mennek felavatni árvákat és megsimogatni új hidakat. vagy fordítva. a lényeg, hogy általában igyekeznek sajtómegjelenéseiket olyan közegre fókuszálni, amelynek népszerüségéből valami átragad rájuk. oda akarok kilyukadni, hogy az a politikus, aki magát égeti a magyarfocival, kézivezérlésre kapcsolva az egészet, az szerintem nem épelméjű, mert ezen csak bukni lehet.
másik gondolatom: régi vesszőparipám, hogy a társadalom egyetlen alrendszere sem lehet lényegesen fejlettebb, hatékonyabb, mint annak egésze. vagyis a magyar sport sem lehet sokkal versenyképesebb, mint az ország egésze. a probléma, hogy ez itt sokkal jobban látszik, mert itt a verseny nyílt, és szem előtt van. a többit csak közvetve érezzük. Ha megnézzük, a magyar sport haldoklása folyamatos, megállíthatatlanul csúszunk lefelé, ahogy egyre kevésbé bírjuk felvenni a versenyt ráfordításokban (beleértve a humán tőkét is). továbbra is az államtól várjuk a megváltást (ezt valamelyikőtök az előbb írta is), ennek a mentalitásnak különben szép eleme Schmitt Pali, meg Kósa, aki várja, hogy Viktor barátja meglepje karira egy stadionnal (nem mintha sajnálnám a debreceniektől, bőven rászolgáltak az utóbbi időben). A foci csak abban lóg ki lefelé a többi labdasportunk közül, hogy azokban általában működik szakáganként 1-3 olyan csapat, amely professzionálisan szervezett és európai szinten versenyképes. a fociban ilyen nincs, bár lépések vannak, ha a viszonyok nem változnak, akkor a Loki-Vidi páros lehet a foci PVSK-Sopron duója (női kosár). de ezek mögött minden rohad: egyetlen nekem fájó példa, Pécsett az idén alig lehetett összegereblyézni négy olyan középiskolát, amely hajlandó volt csapatot indítani a városi ifi kosárbajnokságba. egy olyan helyen, ahol ennek a dolognak azért vannak hagyományai. amíg a piramis alja nem lesz szélesebb, szinte semmi esély sincs előrébb lépni. szinte törvényszerű, hogy a szűk és gyenge emberanyagból sem hozzuk ki, ami benne van, mert törvényszerűen kerülnek a kupac tetejére az idióták. a meccs utáni nyilatkozatok (E.S., Dr.MGY) önmagukért beszélnek.
bocs, hogy hosszú voltam.

demagofób 2010.09.05. 14:38:00

Magyarországon mindenki ért a focihoz :D

futyfurutty 2010.09.05. 15:01:31

@salander: Lehet, hogy a sportújságírás (meg általában az újságírás) szarabb, mint a foci?
Az Indexen a második gólt így kommentálja a "tudósító": "Második góljuk mégis szöglet után jött, Wernbloom újra magasabbra ugrott mindenkinél, a lécről visszapattanó fejesét könnyedén rúgta be. Király rosszul jött ki, elnyomták, mint annyiszor a második félidőben beadásnál." Egy szót sem ejt a derék újságíró arról, hogy a "köcsög" Ibrahimovic két kézzel, teljes erővel lökte ki a labda alól a magyar védőt és csak így fejelhetett egyáltalán kapura a svéd... És így lett gól. És a bíró elnézte az egész esetet. Egy szó sem esik erről a tényről. Az újságírással sokkal nagyobb baj van, mint a focival, ember. Én ezt mondom.

futyfurutty 2010.09.05. 15:08:36

Én alig nézek meccseket. Évente ha kettőt. De most éppen megnéztem a svéd-mgyar 2. félidejét. És amit a magyar sajtó jelentős része művel, az a magyar focinál 1000 békaseggel lejjebb van. Nyilvánvaló tényeket nem írnak meg. Úgy beszélnek a magyar csapatról, mint valami idegenről, sőt ellenségről. Oké, nem frankó a magyar foci. De milyen a honi újságírás? Milyenek ezek újságírók?

Artie 2010.09.05. 15:13:22

@housemd: A pár éve mégoly sikeres női kézilabdában (egyszerre KEK-döntős és EHF-kupadöntős csapat, előző évben EHF-kupában négy között három magyar) Győrön kívül sehol máshol nincs számottevő utánpótlás... Győrben játszik 600 (!) lány, az ország többi részén talán összesen nincs ennyi.

@futyfurutty: Ha már ennyi kipécézted a bírót, akkor az a két svéd ziccer, ami nem volt les (csak Ricsi szerint, bár a második annyira nyilvánvaló volt, hogy már ő is csak annyit mondott, örüljünk a lesnek), az hol marad a tirádáidból? Mert bizony mindkét esetben egyedül gyalogolt volna egy-egy svéd MackóGabira.

housemd 2010.09.05. 15:27:29

@Artie: pontosan erről beszélek. sportági szigetek: Veszprém, Győr, Pécs, Sopron, Székesfehérvár, Eger: egy-egy csapattal, amelyek tulajdonképpen viccé teszik a bajnokságokat. a többi néma csend.

Artie 2010.09.05. 15:47:41

@housemd: A vicc az, hogy 6 éve még a Dunaferr komoly ellenfél volt, aztán amikor először az ETO bajnok lett (20%-kal alacsonyabb költségvetéssel), azóta nincs ellenfele.

Most az elcsalt Fradi-ETO meccsről ne beszéljünk, az üzemi baleset volt.

Egyébként igen, ennyi. Megint az egyetlen kérdés: 100% vagy nem? Görbe azt mondta kedden, 100%-kal akarnak bajnokságot nyerni. Elnézve a többieket: meg is lesz.

jo.e 2010.09.05. 15:52:15

Nekem az szúrt szemet leginkább, hogy a svédek sokkal keményebbek voltak. Úgy látszott rajtuk, hogy a labdát vagy a babát. Hülyén nézett ki, hogy nekünk mindig lefújták a lökdösést, mezhúzást, mittudomén mit, nekik meg ... Sztem csak azért nem lett sérülés, mert a mieink időben félreugrottak :)
+ amit Puhl is külön bemutatott, Ibrát le kellett volna zavarni a pi.ába. Mindezekkel együtt természetesen nem a bíró tehet róla.
Na, majd itthon beleszaladnak az éles késbe ! :)

hüjeliba 2010.09.06. 08:40:57

@housemd:
Vegyük észre ,hogy immáron sokadszor, az orrunknál fogva vezetnek. Ezt persze tudjuk ,de olyanok vagyunk mint az ovisok, elhisszük mert, hinni akarjuk, hogy most talán mégsem rontják el, hiszen épp most ,meg most, és épp most feltűnni látsszék 2-3 az átlagnál többet tudó, játékosnak nevezhető egyed, ráadásul egy időben egymást kiegészítve képesek egymáshoz megfelelő ütemben passzolni. Pedig igen.
Egyszerűen felháborító,hogy a hivatalos szaksajtó ehhez jó képet vágva asszisztál, helyet ad a szokásos interjúpaneleknek, nem mer valódi kérdéseket feltenni, és nem kér számon semmilyen koncepciót.
Félreértés ne essék, nem hiszem ,hogy tudom a választ, nem gondolom, hogy az európai rangsor 4 dik kalapjából egy év alatt a 3.-dik-ba lehet előrejutni. Aki ilyet állít annak kölcsönadom a nickem.
Nekem csak annyi fáj, hogy a labdarúgásunk vezérkara hivatalosan is 2014-re készít csapatot, és újfent az utánpótlásban találja meg a jövő zálogát, majd döntési helyzetben az első intézkedése az, hogy az első tervszerűen nevelt jelen esetben MTK-ás generációt (az U-19 20-as keretében 13 MTK nevelés van,volt) tudatosan és bevallottan szétszedi. Ezzel szétverve egy, a maga korosztályában Európa legjobb 8 csapatának egyikét, amelynek arca, játékrendje, tartása gerince, és önbizalma volt. Pedig milyen szép lett volna, EB most és Olimpia 2012-ben, mindkét helyen az elődöntő és vagy a negyeddöntő reális elvárásként. Majd azután a vb. selejtezők, valódi reményekkel.
Ami most zajlik, az pénz és pozíciócsere, jelen esetben a debreceni és székesfehérvári játékosok árúba bocsátása a válogatott kirakatán keresztül, az új menedzsment segítségével.
(Nem is oly rég egy német középpályás és magyar üzletfele is ezt tették, de legalább közölték a nagyérdeművel, miután a beruházás elkezdett volna valóban fialni, el is küldték őket.)
A másik szemfényvesztés az adó sportcélú befektetése, ez nem más mint "nyílt" állami támogatás,( a baráti és vagy állami) cégek meghatározott összeggel kötelesek lesznek beugrani, ezért persze tulajdonjog, beleszólás nem jár, csak arra lesz jó hogy kiválasztott klubok versenytorzító módon tovább erősödjenek.
Ez utóbbi állításom, akkor leszek hajlandó visszavonni, ha interneten láthatóak lesz az adót visszaigénylő cégek pontos befizetései( mely klubokba milyen szakágakba, mekkora ütemezéssel és mennyit),ez ugyanis nem üzleti titok tárgya ,mert az ÉN pénzemről is szó van. Majd jól összevetem a közbeszerzéseken nyertes cégek listáival, és a kettő között nem lesz szoros korreláció.

JESTER 2010.09.06. 09:04:01

Koeman nekünk nem kellett, majd Sanyi bá megoldja.
A Bozsik éra rémlik fel megint egy elpazarolt selejtezősorozat. És nehogy azt higgyétek, azt veszem pazarlásnak, hogy nem jutunk ki az EBre mert józan ember nem vár kijutást. De hogy x évig megint itt döglődjünk a 20 éve meghaladott taktikákkal, a "láttam alapokat az első félidőben amire lehet építeni" jellegű nyilatkozatokkal...
a hurráhangulat pedig ahogy a Sport1 lehozta ezt a vereséget, arcpirító, összevetve a Koeman éra végi gyalázkodásokkal (kb a dán 1:0 és az orosz 1:1 után is, permanensen).
Ma meg az NSben Verebes Magic ejakulál hogy látható volt EKoeman "majrétaktikája" után Egervárival a támadószellemű előrelépés. MI VAN?
Helyzetünk nem volt (leszámítva egy Koman lövést).
Értelmetlen, szürke hónapok következnek válogatott szinten.

Zigi 2010.09.06. 09:37:47

@JESTER: Miért is sírnánk vissza Koemant? A gyáva, beszari, "beállítok 7 védőt a csapatba, azt majd csak lesz valami", taktikáért? Koeman nem volt hülye, tudta azt, hogy ha kihúzza 1-2 gólos vereségekkel, akkor talán kitöltheti a szerződését. De ezen túl volt valami fejlődés, valami előremutató a válogatott játékában? Érdemes volt kimenni a svédek és a portugálok elleni meccsekre? Nem, az ugyanolyan szar volt, mint majd most következik. De ez legalább olcsóbb.

díszbohóc 2010.09.06. 10:23:38

@Zigi: általában az hiányzik, aki nincs.
Amúgy housemd és hüjeliba kommentje nagyon beletalált, én is így látom a helyztete. Amíg a gyerekek nem kezdenek el a sport szeretetéért játszani, amíg nem lesz ismét egy olyan közeg, ahol a foci, vagy egyéb spotolás egy érdem, és nem egy sznob (sznob alatt azt értem, hogy manapság focizni csak sokezres csukában illik, tornacipőben gáz), pénzhajhászó dolog lesz, és amíg megmarad ez a túlzott eredményorientált szemlélet, addig sok jóra nem számíthatunk.
Viszont azzal nem értek egyet, hogy a menedzsmentet "emberkereskedelemmel" vádoljuk. Matthäus idején szerintem nem volt rossz koncepció az, hogy a válogatott játékosokat igyekeztek eladni külföldre, végüis ez mindkét félnek az érdeke...

istenhátmögött 2010.09.06. 10:52:26

@JESTER: jestre mester pontosan ramutatott a lenyegre

en egy picit tovabb mennek

nemhogy a mai magyar edzoi karban nincs olyan akivel ki lehet jutni, hanem mivel nincsen 20 epkezlab jatekosunk ezert honositani kene, ha valoban ki akarunk valaha valahova jutni

Artie 2010.09.06. 11:22:03

@istenhátmögött: Egyetértünk.

@Zigi: Veled viszont nem teljesen.:) Mennyivel volt jobb, hogy most csak 6 védőnk volt, talán többet támadtunk? Koemannál legalább annyi volt, hogy fellőttük a labdát "Mindenkiteldöntök" Sanyira, most meg fellőjük a labdát "Mindenkieldönt" Gerire. Ez jobb?:S

Nem az határozza meg a támadójáték minőségét, hogy hány támadó van a csapatban.

Sosem fogom elfelejteni, már írtam itt is egyszer, Kisbozsik örökérvényű elemzését a 2006-os olasz csapatról, amely nem játszik támadófocit, és nincs játékos a csapatban, aki gólt tudna lőni.

A 13 góljukat 11 játékos lőtte.

Artie 2010.09.06. 11:32:10

sportgeza.hu/sport/fizikalisedukacio/2010/09/03/a_futballokos/

Erről lemaradtam, de siralmas...

"Megtudtuk, hogy a Puskás Akadémiában egy fillér állami pénz nincs, csupa jóakaratú üzletember dobta össze, és kiváló példája a piaci alapon működő sportnak."

Meg pl. annak az E-Onnak a pénze, "akinek" megmondták, hogy nem kéne annyit adni a győri női kézilabdacsapatnak, mert a felcsúti akadémiának jobban szüksége van rá.

housemd 2010.09.06. 11:56:27

@hüjeliba: ebben is igazad lehet, mármint az átpozicionálásbán, és az adókedvezményben is. ez utóbbinak a legszebb példája -talán valaki már belinkelte korábban - a felcsúti akadémia szponzor-listája, a végén szerénykedő Dolomit KFt-vel. piacról, szó sincs. illetve, van piac: tipikus kelet-európai jelenség, amikor az állami túlhatalom megjelenik minden szférában, ez is egy államilag vezérelt piac. végül is, megmondta OV, új világrend lesz. nem áll ez a modell messze attól sem, amikor az állam úgy oldotta meg a sportfinanszírozást, hogy az állami nagyvállalatok feladatává tette sportegyesületek fenntartását. Rába ETO, Videoton, vagy a kisebbek közül Pécsi Bőrgyár TC, Komlói Bányász, Hódgép Metripond...

JESTER 2010.09.06. 13:07:57

@Zigi: "De ez legalább olcsóbb!"

Gratulálok!
Ez volt a nagy indok :)
Koeman se csinált világverő csapatot de ott legalább volt valami koncepció. Ha már mindenképp váltani kellett miért nem hoztak egy másik külföldit?
Ezzel az olcsó szöveggel ne kacagtass légy szíves, Koeman gázsija nemzetközi mércével mérve abszolút nem volt kirívó sőt gyanítom inkább elmaradt az átlagtól de ha kijtásról akarunk álmodozni, szoros meccseket akarunk játszani neadjisten, győzni, kellenek a kurrens, aktuális áramlatokat ismerő abban BENNE ÉLŐ neki szinten edződő trénerek, nem a hazai lábszagú posvány olcsó képviselői.
A közönség egy része pedig asszisztál ehheza kő buta indokláshoz.
Nálunk mindenki megbukik aki újat hozna a hazai edzők belterjes világába. Bukott itt Ten Cate (gáz edző, látjuk mi lett vele azóta), bukott a "fogalmatlan" Jeney, később Matthaus (ő tényleg gyengusz edző, de a hazaiaknál még ő is jobb volt), most meg a jó Erwin.
Anno az MTKból Glenn Heldert elküldték mert nem elég jó (meg is vette a Newcastle azon melegében), Túlió mindenhol gólkirály volt kb csak Újpesten bukott mert hát "de gáz egy kiégett brászil a hazai bajnokságba"...folytatthatjuk a sort a végtelenségig...a 10millió szövkap országa... :)))

Persze Sanyi bá (valamivel) valóban olcsóbb. a válogatottja is. Ha neked ez kell, nézzed...

Zigi 2010.09.06. 13:33:13

@JESTER: Én csak annyit akartam írni, hogy egyformán rossz megoldásnak gondolom Egervárit és Koemant is. Azt meg nem koncepció, hogy "ússzuk meg 1-2 gólos vereségekkel, a lényeg, hogy én maradhassak a szövetségi kapitány". Mert kb ez volt a koemani "koncepció" lényege, ld. a svédek és a portugálok elleni meccseket.Na persze Sanyi bá' meg kő hülye egy ilyen poszthoz. Ráadásul fogalmam sincs, hogy Magyarországon egyáltalán van-e alkalmas ember szövetségi kapitánynak. Ezért írtam kissé cinikusan, hogy ha már mindenképpen szar a válogatott, akkor legalább nem kerül olyan sok pénzbe.

Artie 2010.09.06. 13:41:39

@Zigi: Vicceset fogok mondani: Pinyő.

Ő legalább próbálja követni a "nyugati" tudást, olvas, érdeklődik.

Az viszont egyben a "szakma" kritikája is, hogy ennyi már elég, hogy ő legyen a legfelkészültebb edző Magyarországon.

Zigi 2010.09.06. 13:53:33

@Artie: Pintér nem alkalmas, idegbeteg. Ahogy Mészöly G. is. Talán Sisa vagy Prukner, de nem vagyok arról meggyőződve, hogy nekik megvan a kellő szakmai tudásuk ehhez. Kéne valami értelmes külföldi, de komoly ember nem akar ide jönni, még Bölöni sem akart, pedig ő magyar.

Artie 2010.09.06. 14:03:09

@Zigi: Már talán annyira nem, talán "felnőtt", de egyébként igazad van.

Hozzátenném még Jeneyt, aki három (?) meccs után lényegében sírva visszamenekült Romániába. Pedig bizonyára nem a szakmai tudásával volt baj, hiszen nyert valami BEK-et vagy mit.

Volt itt már sok jó szakember, akik buktak nagyot (lásd még Csernai Pál vs. Sopron).

sastibor 2010.09.06. 17:13:56

Az a helyzet hogy ahol egy allami tv nem kozvetit egy vallogatott meccset annak az orszagnak nem kell a foci.akkor meg minek mergelodni miatta?
Az a par ember akit erdekel erje be annyival amennyit kap.

sastibor 2010.09.06. 17:27:32

A futballhoz visszaterve,ha majd valaki rajon hogy ez egy csapatjatek es golt kidolgozott tamadasvezetessel lehet rugni(ha kihagyjuk a veletlenszeruseget)es nem eloreb... labdakkal hogy majd az egy szem csatar beollozza(20 evenkent egyszer,baratsagos meccsen),mert az az igazi *csatar*,nem az aki 10 golpasszt ad meccsenkent mert azt nem jegyzik,akkor esetleg lessz foci.

Bauxit 2010.09.06. 18:30:26

a svedek jatekaban volt elkepzeles:

veszelyes pontrugasok,
nyomattak a szeleket es a beadasokat.
es volt egy vilagklasszis jatekosuk, akit egesz vegig improvizalt es vagy 3 - 4 ziccerhez volt koze.

nalunk mi van:

taktika az nincs, helyette:

a valogatottnak a negyedik(!) kalapbol kene (kell) kijutnia az eb-re

az u21es valogatott gyozelmi nyomas alatt jatszik, de azert szetszedjuk a negyedik edzo alol a csapatot

sport1 nyomatja a propagandat,
ugyanazok az arcok rotalnak a sport1 szakerto -
mlsz posztok es nb1-es kispadok kozott.

TomAce 2010.09.07. 12:18:08

amúgy csak azt nem értem, hogy mi a f...ért nem lehet lemásolni mondjuk egy török modellt? 10 év alatt egy lesajnált csapatból egy félelmetes ellenféllé váltak és azóta is ott vannak a tűz közelében. nekik sem jön össze mindig minden világverseny, de jóval jegyzettebb a válogatottuk, mint a miénk

Artie 2010.09.07. 12:33:38

@TomAce: Azé', mert aki a török modellt felépítette (bruhahahaha), az nálunk háromszor is volt szöveccségi kapitány, de csak egy meg nem értett zseni marad.:D

TomAce 2010.09.07. 22:55:31

Direkt hagytam ki Szőke Sziklát, nem tudom, pontosan mekkora inputtal is járult hozzá a Boszporusz-parti labdarúgó sikersztorihoz

danesdzsu2 2010.09.15. 11:45:58

@JESTER: csak a pontosítás miatt: Glenn Helder sosem játszott a Newcastle-ben, és az MTK után csak noname csapatokban kapott epizódszerepeket. Úgy értem, az MTK-hoz képest is noname.
süti beállítások módosítása