HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

A vásárló diktál

2011.06.21. 09:33 Futó Lada

Lassan de biztosan közelítünk ahhoz az időponthoz, mikor kiderül: a labdarúgás mára valóban egy üzlet , és ha valaki el akarja adni, akkor illene megkérdezni, mit is akar a vásárló. A vásárló ez esetben a közönséget jelentené. A közönség nyilván pörgősebb meccseket, nagyobb csatákat, jobb iramot, minőségi focit szeretne, de azért ennyire ne menjünk elébe a dolgoknak, a szatócsboltba sem rögtön plazmatévéért kell menni.
Mai első posztunk apropóját a június 2-án alakult Szurkolói Iroda közleménye ihlette. A 7 NB1-es klub szurkolói képviselői által alapított szervezet, mely az MLSZ égisze alatt működik, kommünikét juttatott el az MLSZ-hez, amely a szurkolóknak a versenynaptárral kapcsolatos elvárásait foglalja össze. Kipattanó után a többi ...

"1. A versenynaptár kialakításánál a mérkőzések időpontja fél évre előre, órára pontosan legyen meghatározva. (Ez segíti mind a szakmai stábok, mind a szurkolók előretervezését.)

2. A sorsolásnál kérjük figyelembe venni, hogy a BL-ben induló csapat mérkőzései szombaton, míg az EL-ben induló csapatok bajnoki mérkőzései vasárnap legyenek.

3. A mérkőzések időpontját ne lehessen tologatni (kivétel nagyon indokolt esetben és a klubok hozzájárulásával, valamint azt legkésőbb tizenöt nappal hamarabb az "új" időponttól számolva be kelljen jelenteni), mert ezzel sok helyszíni szurkolót veszít az adott mérkőzés.

4. A mérkőzéseket normál esetben, tehát ha nem hétközi forduló, kizárólag szombat és vasárnap délután, illetve elsősorban este, villanyfényes mérkőzésként lehessen megrendezni. (A péntek esti időpont tévébarát, de nem nézőbarát időpont, a hétfő teljesen elfogadhatatlan.) Ezzel növekszik a stadionokba látogató vendégszurkolók száma, ugyanis hétköznap kevés ember tudja elkísérni az adott csapatot.

5. Fontos lenne, hogy a térségi alacsonyabb osztályú bajnoki mérkőzések időpontja ne essen egybe az adott térség első osztályban szereplő csapatának mérkőzésével.

6. A mérkőzések időpontjának meghatározásánál figyelembe kellene venni a hazai és a vendégcsapat földrajzi elhelyezkedését. Egy városi derbit, vagy egy-egy térség rangadóját este nyolc órai kezdettel,, de abban az esetben, ha a vendégszurkolók több száz kilométerről érkeznek figyelembe kell venni, hogy a vendégszurkolók haza tudjanak utazni.

7. A mérkőzéseket közvetítő tv-csatornák legyenek partnerek egy olyan megoldás kivitelezésében, hogy szombat-vasárnap legyenek a közvetítési időpontok. A két sportcsatornán egy időben is lehetne magyar bajnoki mérkőzést közvetíteni, ez nem rontaná a nézettséget, mert mindenki a saját csapatát nézi a televízióban.

8. A Ligakupával kapcsolatban az egész rendszer újragondolását javasoljuk, mert a jelenlegi formában nem a nézőknek van kitalálva. Amennyiben az utánpótlás felhozatala a cél, akkor ennek megfelelően kell átalakítani a kiírást is. Az utánpótlás számára igenis fontos, hogy nézők előtt játsszon tétmérkőzést.

9. A vasárnap esti 3. félidő műsora, amely a mérkőzésekről készült összefoglalót is magában rejti, átkerülhetne hétfőre, s tovább kellene korszerűsíteni. Ebben a műsorban lehetne a Szurkolói Irodán keresztül az egyes táborokat igény szerint bemutatni, s ezáltal változhatna a média által sok esetben negatív töltésű kép sugallása a szurkolókról, amely sokszor aránytalan is"

 

  

Ha jobban megnézzük, végül is teljesen logikus felvetés mindegyik, semmi olyan dolog nincs benne, ami a valóságtól elrugaszkodott, vagy teljesíthetetlen kérés lenne. A 9. pont kivételével egy olyan minimum elvárások, amik eddig csak fórumok bosszankodó kommentjeiben, vagy blogok hasábjain szerepeltek...látszólag hiába, mert nem változott semmi. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, az idei versenynaptár kihirdetésekor, valamint az őszi utolsó fordulók során.
 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr343002281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolloJuve 2011.06.21. 10:06:50

Az úri közönség rikoltoz, a sporttévé meg mosolyog...

wilbury 2011.06.21. 14:34:06

"A két sportcsatornán egy időben is lehetne magyar bajnoki mérkőzést közvetíteni, ez nem rontaná a nézettséget, mert mindenki a saját csapatát nézi a televízióban."

Kb. felezi 1-1 csatorna nézettségét, így nem igaz a következtetés.

"A vásárló ez esetben a közönséget jelentené"

Ez sem igaz pld. egy TV közvetítésnél. A vásárlók valójában azok cégek, akik reklámoznak meccs közben, a szünetben, stb.
Te, mint néző, nem vásárolsz meg semmit.

Futó Lada 2011.06.21. 14:50:02

@wilbury: ... hát..talán mégis, igaz csak közvetve. Tévénél a néző a nézettséget növeli, ezáltal befolyásolva a a csatorna által értékesített reklámidő értékét valamilyen szinten.
Az egyenlőre kevéssé befolyásoló tényező, hogy nézőként valaki előfizet-e egy adott sportcsatornára hogy magyar meccseket nézzen, de ott már valós vásárlóként jelenik meg a néző...

Stefan Derrick 2011.06.21. 15:01:39

@Futó Lada: Ezt némileg kiegészíteném, mivel te konkrétan előfizetsz a Sport TV-re is (még ha nem is kifejezetten csatornánként), mert kifizeted az X csomag árát a kábel-, vagy műholdas szolgáltatódnál, amiben benne van (az más kérdés, hogy ők ezt csomagárba kalkulálják bele, de a lényeg, hogy fizetnek a Sport TV-nek a műsor továbbsugárzásáért), tehát ilyen szempontból is megjelensz vásárlóként.

vérfarkas 2011.06.21. 18:07:31

"a mérkőzések időpontja fél évre előre, órára pontosan legyen meghatározva."
A magyar viszonyokat ismerve, órára pontosan menni fog, max a napokat fogják változtatni egy héttel előtte :-)

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2011.06.24. 10:42:27

Feltöltöttem oldalra az első négy forduló időpontjait "tájékoztató jelleggel". Ezen az egy hónapon belül valahol, valamikor, valakik biztos játszani fognak, és ha szerencsénk van, erről az illetékesek még időben értesítenek minket.
süti beállítások módosítása