Már megint nem bírtam magammal. Mi lenne, ha aszerint raknám sorba a magyar NB I csapatait, hogy hol mennyi figyelmet fordítanak a szurkolókra? Gondolkoztam, gondolkoztam, de csak szubjektív szempontok jutottak eszembe. Végül ezt találtam ki: egy átlagos drukker nevében megkérdezem őket egy, a klub-szurkoló kapcsolatokban alapvető fontosságú dologgal, a jegyárakkal kapcsolatban. Írtam mind a 16 csapatnak (mindig igyekeztem a klub hivatalos honlapján lévő e-mail címre írni), mégpedig a következőt:
Szeretnék érdeklődni a 2011 őszi jegy-, és bérletárakról.
Üdvözlettel, Kovács Péter
A szezon kezdete előtt pár nappal ez baromi fontos dolog, szerintem. Ráadásul olyan időpontban küldtem a kérdéseimet, amikor valószínűleg gépközelben leledzik pár munkatárs.
Annyit hozzátennék, hogy a legtöbb klub szerencsére igen feltűnő helyen közli a jegyárakat (szóval játszottam a hülyét egy kicsit - nem esett nehezemre :) ).
Először jöjjenek a "mi tényleg ízig-vérig a szurkolókért vagyunk"-díj győztesei (akik 1 órán belül válaszoltak):
1. Újpest 8 perc
2. Debrecen 9 perc
3. Videoton 47 perc
Őket követi a "sokat jelentenek a drukkereink"-kategória (6 órán belül válaszoltak):
4. Kaposvár 1 óra 53 perc
5. Haladás 2 óra 14 perc
6. Honvéd 2 óra 59 perc
7. Ferencváros 3 óra 1 perc
Itt vannak a "próbálunk odafigyelni a jegyvásárlókra"-klubok (1 napon belül válaszoltak):
8. Győr 9 óra 3 perc
Jön a "ha kérdeznek, azért valamikor válaszolunk"-csoport (2 napon belül válaszoltak):
9. Diósgyőr 1 nap 23 óra 41 perc
Végül a "Szurkoló? Az meg mi?"-féle szamárpadban helyet foglalók (nem válaszoltak):
10-16. Paks, ZTE, Kecskemét, Pápa, Vasas, Siófok, Pécs
A korrektség jegyében megjegezném, hogy a PMFC honlapján nem találtam hivatalos e-mail címet, így egy korábbira írtam, ami lehetséges, hogy már nem él. A Vasasnál és a Siófoknál az online felületen lehet feltenni a kérdést, melyre e-mailen keresztül (nem) válaszolnak. Az technikai problémák kiszámíthatatlansága miatt természetesen lehetséges, hogy némelyik üzenetem elveszett az éterben, és nem kapták meg az illetékesek, vagy én nem kaptam meg az ő válaszlevelüket.
Mi a tanulság? Igen szomorú vagyok. Miközben mindenki arról beszél, hogy fú de jó lenne, ha újra jó sokan kimennének a meccsekre, bántóan sok helyen nincs egy kommunikációs szakember, nincs egy honlapkarbantartó kisiparos, aki annyit írna vissza a szerencsétlen szurkolónak, hogy "nesze te hülyegyerek, itt van ez a link, hogy lehetsz ilyen sötét!?". Könyörgöm, legalább egy 16 éves középiskolást vegyetek fel napi 4 órás diákmunkára, hogy ő válaszoljon az e-mailekre! Mintha még ők tennének nekünk szívességet azzal, hogy jegyeket akarunk vásárolni! Mi keressük a módját, hogy lehetne a nehezen/könnyen megszerzett pénzünket odaadni nekik egy olyan szolgáltatásért (meccsek rendezése), amit nélkülünk is meg kellene rendezniük, ha már neveztek az NB I-re. Kapitális hiba üzleti szempontból, hogy ebben nem bizonyulnak segítőkésznek.
2011. Európai Unió, Magyarország
u.i.: Nem fölöslegesen loptam az idejüket, hiszen előbb-utóbb úgyis veszek majd náluk vendégjegyet...
u.u.i.: Azt is érdekes megnézni, hogy a legkimerítőbb választ a Viditől és a Győrtől kaptam, továbbá szép ábrát küldött a Loki, és igen részletes volt a Haladás válasza is. Persze ez nem szempont, nekem bőven elég (lett volna), ha mindenki csak a jegyárakat tartalmazó oldaluk linkjét küldi el nekem.
u.u.u.i.: Nézzük csak, a HLSZ.hu látogatottsági listáján hol szerepelnek a klubok, először akik válaszoltak: Újpest 3895, Loki 4466, Vidi 4161, Kaposvár 2400, Haladás 3900, Honvéd 1903, Fradi 5380, Győr 2453 fő. Átlag 3570 fő
És akik nem: Paks 1706, ZTE 3214, Kecskemét 2620, Pápa 1933, Vasas 1940, Siófok 1762 fő. Átlag 2196 fő.
(Ebben ugye nincs benne a Diósgyőr és a Pécs.)