HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Itt a Fradi, hol a Fradi ?

2016.09.26. 00:26 Futó Lada

Ne szépítsük, fotelszurkoló vagyok. Van ilyen, nem feltétlen megy mindenki stadionba, lehet amiatt mert messze van, lehet amiatt mert nincs lehetősége rá, mindegy is ebből a szempontból, van egy rakás olyan Milan szurkoló is, aki még életében nem járt a város határán túl. Fotelszurkoló voltam szkenner előtt is, az vagyok azóta is, ebből a szempontból tehát viszonylag objektíven foglalhatok állást. Nyilván lehet most azt mondani, hogy "Mit szól bele az aki nem is jár meccsre?!" . Oké, ezt is el tudom fogadni, de attól még minden héten nézem a meccseket, van kedvenc csapatom, és ugyanúgy szurkolok a tévé előtt, mert én fotelszurkoló már csak ilyen vagyok. Ugyanúgy dühöngök, ha veszít a kedvenc csapatom, ugyanúgy örülök ha győz....és most az utóbbi időben nagyon úgy érzem, hogy valamit elvettek amit az enyémnek hittem. A csapatot, aminek szurkolni tudtam a tévé előtt a fotelban ülve.

Mindenki aki nézi a focit, és érdekli a foci, annak van kedvenc csapata. Van aki választja, van aki beleszületik, van akinek jut. Beleszületik az, akit apja, nagyapja még kölyökkorában kézen fogva kivitt egy meccsre, és ilyenformán megörökölte egy csapat iránti rajongást. Jut annak akinek egy csapat van a környékén, elkezd kijárni a meccsekre, és ott ragad. Választ az, akinek a családban nem volt alapértelmezett a foci iránti rajongás, ám őt magát már magával ragadta a sport, és valamiért az egyik csapat mellé tette le a voksát, és szép lassan szurkolójává vált.
Nekem a Fradi lett a választott. Nem azért mert az volt a legközelebb hozzánk, nem azért mert a IX. kerületben születtem, nem azért mert az volt a legsikeresebb, amikor focit kezdtem nézni ( Ha ez utóbbi dönt, akkor most vagy Videoton, vagy Honvéd lenne).

Az döntött, hogy azok az emberek akikre felnéztem, olyan elfogultsággal és olyan hévvel beszéltek a Fradiról, ha a foci került szóba, amit nem lehetett figyelmen kívül hagyni. Később Nagy Béla legendás FTC Napló -jának több kötete is a birtokomba jutott, és elolvastam egyszer, kétszer, ötször, sokszor.  Legendás történetek. Nyilván a krónikás elfogult,  nyilván azt írt csak le a naplóba amit gondolt, de ettől függetlenül valahogy kialakult egy kép egy csapatról, amelyik a csóró IX. kerületben van, és szemben a katonaság csapatával a Honvéddal, a belügy csapatával a Dózsával - akkor még Dózsa volt - szemben János bácsi Vasasával, a "nép csapata" volt. Nyilván ebben is van némi torzítás, meg minden igazságnak van legalább 2 oldala, de 10 éves fejjel nyilván ez annyira heroikus dolognak tűnt, hogy nagyon. A legendás történeteken felül pedig ott volt még Albert, az egyetlen magyar aranylabdás, Nyilasi az utolsó hazai ezüstcipős, az egyetlen magyar VVK-győztes csapat,  ami viszont mind-mind olyan tény, amit nem megítélés kérdése, hanem az mindenhol ugyanúgy van....és a Fradi az ország egyik legnépszerűbb csapata - talán még azt is megkockáztatom, hogy "a legnépszerűbb" , legalábbis ami a 80-as éveket illeti. Ha közvetítette a TV, akkor mindig rendre tömött lelátók, zúgó szurkolás, és B-közép, és Fradi-szív, és Erkölcs, Erő, Egyetértés.

Talán a BL csoportkörnél kezdődött, talán az volt a fordulópont. Ott jött először akkora pénz a házhoz, amitől valami elpattant, és onnantól lett "biznisz" a Fradi. Sokan szerencsét próbáltak, az egyik "E", az erkölcs kezdett eltűnni. Volt pár jobb és rosszabb periódus, néha az "Egyetértés" is csorbát szenvedett , végül volt még NB2 is, és szépen lassan csúszott szét minden. Soha nem látott tempóban igazoltunk játékosokat, míg az utánpótlás-csapatokból egyre több játékos ment el máshová, mert esélye sem volt az első csapathoz kerülni. Torgyán doktor is volt egykor a legfőbb dolgok tudója, bekerültünk a zsebbe, és rásütötték a Fradira, hogy pártcsapat. És jött Kevin McCabe. Már nem voltunk pártcsapat, de nincs mit szépíteni, a Fradi egy angol másodosztályú gárda szatelit-csapata lett. Ide hordták kipróbálni az átigazolásra szánt játékosokat, és azokat akik az "anyaegyesületnél" nem kellettek. Ekkor lett a Fradi-mez narancssárga. De lehetett szidni az elnököt, lehetett szidni a csapatot, lehetett szurkolni a csapatnak, és legalább a nézőtéren nem volt két Fradi. Bíztunk benne, hogy ez nem mehet így sokáig, és minden szép lesz egyszer, mert mégiscsak a Fradiról van szót, a csapatról, ami az egyik legnépszerűbb csapat idehaza.

Most vagyunk az "egyszer" -ben. Látszólag minden szebb és jobb lett, ami nem volt nehéz. Látszólag. Mert ha jobban megnézzük, akkor ami most van.... hát... szerintem szomorú. A hét végi "derby" pontosan megmutatta hol tart most az amit napjainkban Fradinak nevezünk. Nem most lett ilyen, szépen apránként, de nálam tegnap billent át valami, ami miatt nekiálltam leírni.

"Van gyönyörű új stadion, a mostani vezetés nélkül semmi nem lenne". Valóban? Remek. A régi az már valóban omladozott, ütött-kopott volt, és tényleg kellett pestre egy stadion, ahol lehet válogatott meccset is rendezni. Gyönyörű az új stadion, vagyis majdnem egy évig volt az, csak most körbeépítik egy irodaházzal. Menni kellett a sasnak is ami kinek ronda, kinek szép, de tény, hogy a metróból kijövet az fogadta az embert büszkén magasodva. Értem én, hogy nagy divat a ház végébe stadiont építeni, de az a hely ott a stadionhoz tartozott. A régi stadionhoz, ami Albert nevét viselte egészen a lebontásáig, és az új stadionhoz is, amelyik már eladták a nevét. Pénz a névért, pénz a területért. A régi stadion a Ferencvárosi TC tulajdona volt, az új a Magyar Állam birtokában, a Fradi csak bérli. Tehát akkor összegezzük : volt egy központi fekvésű helyen egy ütött-kopott , omladozó Albert -stadion, és most a Fradi bérel egy új építésű stadiont, ami fele akkora helyen terül el, és a neve sem sugallja, hogy a csapathoz bármi köze lenne.

"Mióta van szkenner, azóta nincs balhé, kint maradnak a garázda elemek, és az MLSZ nem is bünteti a Fradit a szurkolói miatt." A mondat első fele kétségtelenül igaz, valóban nincs látványos balhé. A második rész az már csak részigazság, sokan kint maradnak, de nem mindenki garázda elem. Az utolsó fele, az simán kamu. Nem tudom másként nevezni, amikor ugyanazokat a rigmusokat hallom a tévében egy Fradi meccsen mint egy bármelyik másik meccsen, csak a bármelyik másik meccsen szereplőket megbüntetik ugyanazért. ( A szkenner létjogosultságát pont ez igazolná viszont - mármint , hogy nincs büntetés - ezért ezt feltétlenül fenn kell tartani. Van egy rakat összeesküvés-elméletem, simán el tudom képzelni, hogy fordulónként a Fradi alapból befizet 100 rugót az MLSZ kaszába, csak ne kerüljenek bele a keddi FB hírekbe.)
A szkenner arra is jó, hogy különbséget tegyen Fradi-szurkoló és Fradi -szurkoló között. Nem foglalnék állást egyik irányban sem, de tény, hogy aki kint van, az a bent levőket kutyázza, aki bent van az meg azokat akik nem mennek be a stadionba. Kinek van igaza? Senkinek, és ugyanakkor mindenkinek? Fotelszurkolóként nem nekem kell ezt tudni. Én csak azt hallom a tévében, hogy a meccsen egyvalaki össze-vissza ordibál egy megafonba, és próbál úgy tenni, mintha ő lenne a tömeg vezére, de a vezérek nem attól vezérek, hogy van egy megafonjuk, hanem attól hogy a tömeg elfogadja őket vezérnek. Na ez nincs. A hétvégi meccsen párezer újpesti szurkoló egészen egyszerűen elnyomta hagerő tekintetében a 9000 ferencvárosi szurkolót. 9000-et, mert kiemelt érdeklődésű meccs volt. Volt rosszabb is, volt már mikor az MTK tábora volt jóval hangosabb egy kispesti meccsen. Szóval a szurkolók sokkal inkább egymás- és a klub- elleni keresztes-hadjárattal van elfoglalva, mint a szurkolással. Lassan bérszurkolókat kell fogadni.

"A csapat arculata a családok és a legkisebbek felé fordul, a Fradi-család képét hirdetve"
Új Fradi sas. Rajtunk röhög az ország. Júniusban bejelentették a még-újabb-Fradi sast. 

"Rendbejött a csapat költségvetése, nincsenek tartozások" 
Nem vagyok NAV könyvvizsgáló, nem is értek különösebben a dologhoz. Nyilván ha 10 évre eladták a stadion nevét, eladták a fele telket a régi stadion alól, és van egy üzemeltető cég, ami bérbe tudja a adni a stadiont amikor a csapat nincs ott, az hoz némi bevételt a konyhára, abból azért lehet rendezni a számlákat. Jönnek olyan szponzorok akiknek eddig eszük ágában nem volt a fociba fektetni, az sem rossz dolog, így van most kb. 10 millió eurós költségvetés. Ez embertelen sok pénz, és még ez is kevés. " A duplája kellene, hogy stabil EL csoportkörös csapat legyünk, akik most bejutottak, azoknak jóval nagyobb a költségvetése a mienknél". Oké, rendben van, elhiszem. Ezért vannak a vezetésben profik, hogy ezt kiszámolják, megtervezzék. Ezektől a profiktól kérdezném, hogy ez a pénz mire elég? Mert a tények makacs dolgok, és azok azt mutatják, hogy még egy második kör túléléséhez sem. Az elmúlt években nem nyugati "igazi profi" csapatok ejtették ki a Fradit, hanem "csóró" horvát,bosnyák és albán csapatok....a 3 ellenféllel szemben egy meccset sem sikerült nyerni, 4 vereség, 2 döntetlen. Szóval mennyi pénz kell még? Mennyi kell, hogy egy visszafogott költségvetésű, átigazolásból kizárt, ezer sebből vérző Újpestet legyőzzünk? Ugye, hogy nem csak a pénzen múlik?

"Egyre jobb játékosokat sikerül igazolni, nívós bajnokságokból. Több mint 100 játékost figyelünk." 
100-at ? Pontosan milyen játékost is keresünk? Gyors? Magas? Jól fejelő? Rakkolós középpályás? Kreatív irányító?... Nem. Inkább csak olcsó legyen. Persze nyilván ez is szempont, ha nincs sok pénz igazolni. De van a 100 figyelt játékos között olyan amelyik jelenleg a Fradi utánpótlás-csapatában játszik?  Igen , ez látszólag csak játék a szavakkal, vagy kötekedésnek tűnik, de érdekes lehet a válasz. Ha van, akkor mennyi az a 100-ból? Ha nincs, akkor azért nincs, mert úgysem érdekes, vagy azért, mert azokat alapból figyelik mindet? Csak "kész" játékosokat figyelnek, vagy fiatalokat is, akik 2-3 év múlva kerülhetnek a felnőtt csapathoz?
Már az őszi szünetnél 90%-os  volt a bajnoki cím, és a BL -re felkészülés helyett rámentünk a rekordra. Szép dolog a 21 pontos különbség, kár, hogy a Tirana ellen ebből nem lehetett semennyit átvinni. De a "rekord-különbséggel nyert bajnoki cím" újabb igazolása annak, hogy minden karaj, jó úton haladunk. Ehhez képest nyáron kapkodva, statisztika alapján jött Hüsing. (Rúgott egy gyönyörű öngólt, szó se róla, de az utóbbi két meccsen nem inkább a Dilaver volt a balhátvéd, csak Leandrót ne kelljen kiszedni középről, majd az Újpest ellen az eltiltott Nalepa helyén a kétszer visszavonult ám mindig visszatért Csukics kezdett inkább. Na ekkora a bizalom iránta.)  Djuricint többet szidtuk idén mint amennyit nem, miközben Radó végig kispados, és összesen nem kapott ennyi esély, az egész elmúlt szezont is idevéve. Kis túlzással a Kelen SC-ből több jó igazolás volt az elmúlt 2 szezonban, mint az összes többi helyről...és igazolás -ról van szó, nincs már sehol az az idő, mikor az ifiből egy tizenéves Nyilasi, Albert, Martos, Varga,Rab felkerül a felnőtthöz és bemutatkozik, a legtöbb saját nevelésű játékos Soroksáron játszhat. ( Az már külön érdekes, hogy a csapat "ölébe pottyant" korosztályos válogatott Csoboth is ezt a példát látta maga előtt, és a Fradi profi szerződése helyett, inkább eligazolt Kozármislenybe, és így tudott a Benfica-hoz kerülni...)

Kicsit örülök, hogy döntetlen lett a hétvégén.
Ha kikaptunk volna, akkor lehetett volna mondani, hogy csak elkeseredésből jön ez az egész,és világvége-hangulat van. Ha nyerünk, akkor meg minek vészmadárkodni, tessék örülni, mert nyertünk. Nem vészmadárkodás ez, csak szerintem egyszerűen nem jó irányba megy ez az egész. nem, nem tudom a tutit megmondani, hogy mit kellene tenni, felesleges szájtépés lenne, de ettől még úgy látom nem ez a helyes irány.
A stadiont, a telket, a nevet már pénzzé tettük, az már nem a miénk. A név mondjuk pár év múlva újra eladható, ha az "Albert" név nem elég jól cseng.
A szurkolók megosztottak.Nem csak a Fradi szurkolók. A vélt vagy valós hátszélnek hála, az egykor az egyik legnépszerűbbnek számító csapatot lassan azok is utálják, akik nem is nézik a focit, mert az marad meg a köztudatban, hogy öntik bele a pénzt számolatlanul, a legcsekélyebb eredmény nélkül. Egy-egy vereség esetén nem az az első ami az ellenfél szurkolóinak eszében jut, hogy "Legyőztük a Fradit", hanem "Legyőztük a Pártcsapatot, hiába a pénz". A Fradi már nekik sem Fradi. ( Lehet hogy ez demagóg szöveg, de régebben egy-egy rangadóhoz hozzá tartozott a zrika a Honvédos, MTK-s, DVTK-s kollégákkal. "Csak azért nyertetek, mert Torghellétől a saját árnyéka is fél", "Lipcsei csak azért rúghatta be, mert a védő megállt röhögni, mikor elkezdett trappolni mellette"... most már csak az megy hogy "Jó megvettétek a meccset", "Ja nyertetek.. és? Ez le volt zsírozva, mi a Loki ellen készülünk" , "Mi van, elfogyott a pénz?" .. fociról vagy játékosokról már szó sincs )
Vannak játékosok, akik Fradiból lettek válogatottak, és akik a válogatottból kerültek a Fradihoz. Utóbbi a több, mert mire egy tehetséges játékos a válogatottba kerül, már nem a Fradi játékosa. A bajnokságban még jönnek a győzelmek, mert 8-9 válogatott játékossal erőből be lehet húzni meccseket, de ami az előző szezonban elég volt, azt most már kevés lesz még idehaza is. Elég betömörülni, lezárni a széleket, és Böde mellé betenni egy magas védőt, mert hiába a sok támadó játékos, nincs több alternatíva a játékban. Igen, a szurkoló mindig elégedetlen, a fotelszurkoló is csak ilyen. Ha nem nyerünk, akkor miért nem, ha meg nyerünk, akkor miért nem több góllal? A "rekord-különbségű" bajnoki cím viszont védőháló, Doll érinthetetlen. Valóban nem rossz edző, kihozta a maximumot a csapatból, de kb ez a vége. (Az megy, ami Debrecenben volt, Kondás csapata veretlenül lett bajnok, utána érinthetetlen volt. "Veretlen bajnoki cím után kirúgni???"  Amíg tartott a keret addig még jöttek eredmények, de a csapat nem tudta átlépni az árnyékát, és ez az árnyék is egyre rövidebb lett. Itt most elébe lehetne menni pár év küszködésnek, ez a csapat vele nem fog tudni mást játszani. )

Szóval van is Fradi, meg nincs is. Van az amit most úgy hívnak, és van az, ami Nagy Béla könyveiben szerepel. Itt is Fradi, ott is Fradi, mégis micsoda különbség. Persze lehet mondani, hogy mit akar itt egy fotelszurkoló, aki ráadásul választotta a Fradit? Menjen tovább, szurkoljon a Barcelonának, meg a Bayern Münchennek...válasszon másikat, amelyik megfelel a kényes ízlésének. Valóban.
De ha elfogynak a magamfajta fotelszurkolók, akkor utána előbb utóbb az "igazi" szurkolós is el fognak tünedezni. Nem mennek át másik csapathoz, mert Fradi szurkolók. Igaziak. De belefásulnak, hogy potenciális bűnösként kezelik őket csak mert a stadionba lépnek, elunják, hogy egyre csak több pénzre hivatkozva magyarázzák az eredmény hiányát.
Ha elfogynak azok aki választották a Fradit, akkor lassan azok is elfogynak aki beleszülettek. Hiába lelkendezek a fiamnak, hogy mennyire nagyszerű a csapat, ha hétről-hétre mást lát. Hiába veszem le a kommentátor hangját úgy mint az EB alatt, mert nem a szurkolókat hallja, hanem azt hogy valaki óbégat egy megafonba, majd tízen túlkiabálják egy "EM-Té-Ká"-val. Hiába akarnám kivinni egy idegenbeli meccsre, a sima MLSZ klubkártyával esélytelen, mert egy a szövetség által ellenjegyzett kártya, amihez meg kellett adni az adataimat nem elegendő.
Maradok fotelszurkoló, nézem a meccset a tévében, szurkolok a Fradinak. ..mert Fradi volt, Fradi lesz..csak azt a "lesz"-t győzzem kivárni.

13 komment

Címkék: hőbörgés fradi szurker

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr7611743061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darvas · http://dtp.tumblr.com 2016.09.27. 09:48:34

A Családbarát ponthoz csak annyit írnék tisztelettel, hogy idén még nem tudtunk kimenni a gyerkekkkel, mert kurva későn kezdődnek a családbarát meccsek. Idén a Gyirmót és Paks ellen tudom csak kivinni, az lesz családbarát időben.
A Fradi családi napon gyerekméretű mezek nem voltak. Csak replikás akármik. Dollt biztonsági őrök követték a gyerekek között, vicc az egész.
A Fradi nem lett családbarát.
Sőt!
Egy szkenneres apuka

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.09.27. 09:58:51

Jó cikk! :)
'79-től a '90-es évek elejéig még rendszeresen jártam Fradi meccsekre (évekig bérletem volt), de azután elegem lett az egész magyar sörfociból, a közpénzből túlfizetett léhűtésből, a korrupt pénzmosodából, a bundákból, a szájkaratéból, a rátelepedett pártpolitikából és legfőképpen a meredeken zuhanó színvonalból...
Az utolsó meccs, amire pár év szünetet követően kimentem, az az NB II-be száműzetést követő nyitómeccs, a telt házas Ferencváros-Jászapáti "rangadó" volt. Akkor írtam ezt a versikét:

Ferencváros-Jászapáti 1-0

Műkizárás, eNBÉ kettő,
Szolidáris lettem ettő',
S évtizednyi távollétem
Után újra meccsre néztem.

Van itt minden: himnusz, perc-csend,
Tíz-húszezres zajos közrend,
Cigi-, sörszag, szotyi, töki,
Sok-sok száj a héjat pöki.

Lelátó az tarkán zöldell,
"Jászapátit tegyük földdel
Egyenlővé! Rúgjunk hatot!"-
-Meccs előtti sör már hatott.

Tömegpszichó, Freud-i tünet,
Mivel null-null még a szünet,
S szégyentől tizenegy hős ég:
"Mondjon le a vezetőség!!!"

Gyenge játék, eNBé kettes,
Bíró itt a legfőbb tettes!
Partjelzőket szídni lett sikk,
S gól helyett csak eső esik.

Szurkolókban vad düh feszül,
S átkozódás hallik neszül.
Balhé sejlik fenyegetőn,
Vérnyomás van fenn a tetőn.

Végül egy zöld csak betalál,
Mégse lesz ma nemzethalál!
Szép az élet, nyert a Fradi,
Legyen hepi evribadi!!!

:)

Egyallampolgar 2016.09.27. 10:04:36

A nép csapata most Kubatov Gáboré. Kubatov Gábor az állampárt alelnöke. Kubatov Gábor őrizte meg (törvénytelenül) nyilván a FIDESZ-nek a kopogtató cédula gyűjtésből származó lakossági pártpreferencia adatbázist.
Kubatov Gábor pártja csinálta meg a gázszerelőből az ország megnagyobb földbirtokosát. Kubatovékkal elveszett a közpénz közpénzjellege. Kubatovék tőzsfézték el a Questorban a közpénzt. Kubatovék intézték el, hogy 2015 november óta a köztisztviselő családtagja is nyerhet közbeszerzésen.
Kubatov alkalmazottja akadályozták meg egy impontens ellenzéki párt népszavazási kezdeményezését. Ugyanezek az alkalmazottak vertek civileket hogy a Városligeti közpark veszítse el közpark jellegét.
A Fradi a pártállam propaganda anyaga, agymosó csatornája. Ezért büdös.

Zuzzad 2016.09.27. 10:31:10

kösz, jó bejegyzés,
ugyan ezt érzem én is...

buszrajongó 2016.09.27. 10:43:18

Hogy az Albert-stadion tulajdonosa a Fradi lett volna? Én maradtam le valamiről? A Fradi 1945-ig volt az Üllői úti stadion tulajdonosa. Az Albert stadion éppúgy állami tulajdon volt, mint ahogy állami tulajdon az UTE Megyeri úti vagy az MTK Hungária körúti stadionja. Mindez a háború utáni kommunista einstandolás eredménye.

christvhu 2016.09.27. 12:23:38

@Egyallampolgar: Így van. És így is marad birkaisztánban. Nincs itt semmi látnivaló((( -könnycsepp morzsolás...

Futó Lada 2016.09.27. 16:40:45

@buszrajongó: ... hivatalosan az "FM kiemelt sportlétesitményei" kategóriába volt sorolva, 2008-ig így ebben a tekintetben valóban az államé volt. 2008-ban adta el az állam a Real Estate-nek, majd 2011-től lett megint az államé.

PLPBB 2016.09.27. 20:10:48

"A régi stadion a Ferencvárosi TC tulajdona volt, az új a Magyar Állam birtokában, a Fradi csak bérli."

Ez nagyon súlyos tévedés. A Fradi Üllői úti sporttelepét (kb. 8 hektárnyi területet) 1945 után államosították, így a tulajdonjoga megszűnt.
Az már egy másik kérdés, hogy 90-ben a kárpótlási törvényből hogyan maradtak ki a sportegyesületek.
2009 és 2011 között a terület magántulajdonba került, de a tulajdonos önállóan nem tudott üzletileg sikeresen működni, így hosszas alkudozások után az állam a területet visszavásárolta.

". A hétvégi meccsen párezer újpesti szurkoló egészen egyszerűen elnyomta hagerő tekintetében a 9000 ferencvárosi szurkolót."
Az ilyen mondatok miatt nem a fotelból kéne véleményt alkotni. Többször elhangzik ez vádként, de a helyszínen nagyon nem így hangzik. Az atmoszféra a TV-n keresztül egyszerűen nem jön át. Ugyanezt állították a 20000-es létszámú Fradi-Újpesten is, ami egy totál képtelenség, aki kint volt tudja hogy nem igaz.

"Nem vagyok NAV könyvvizsgáló, nem is értek különösebben a dologhoz."
És pont. Pénzügyek komolyabb elemzésénél itt kéne megállni, minden más csak laikus okoskodás. A mérleg elemzését és a pénzügyek objektív megítélését már tényleg nem a fotelből kell eldönteni.

spinat 2016.09.28. 11:16:53

örül a szívem , mikor sírnak a fradisták. Mert ha azt el lehet mondani, hogy a fradi az ország legnépszerübb cspata, akkor ugyanúgy megáll az is, hogy a fradi az ország legutáltabb csapata.

Sir Galád 2016.09.28. 20:36:57

Én is így látok majdnem mindent. Dollt azért nem rúgnám ki.

Sir Galád 2016.09.29. 10:48:25

@spinat: szerintem az ország legnépszerűbb/legutáltabb csapata már rég a Real vagy a Barca. Sajnos

spinat 2016.09.29. 11:58:15

@Sir Galád: bár mindkettönek volt olyan idöszaka, amikor kedveltem öket, ezért inkabb maradok a Bayern Münchennél, mint kedvenc utált külföldi csapat. Csak a fönököm meg nem tudja.

Artie 2016.09.30. 10:21:40

@PLPBB: Viszont mivel a fotelből többen követik a meccseket, mint helyszínen, ha a fotelból így hallatszik, az azt jelenti, hogy ez a közvélekedés. Még ha a közvélekedés hibás is.

@spinat: Adom én is. És erre csak rátett egy lapáttal, amikor a becsületesség mintaképe, az 50% fölötti magántulajdon ellen folyamatosan hőzöngő Hoeneßről kiderült, hogy egy mezei adócsaló az ürge (még ha nem is a Bayernnél csalt, elvileg legalábbis, azért gondolom csorgott oda is). És még egyet fog rúgni ezen az, ha újra ő lesz ezek után az elnök.
süti beállítások módosítása