Divatba jöttek a labdarúgó-bajnokságban is a szerdai játéknapok, az egyszeri szurkoló már alig győzi szabadsággal hogy minden meccsen jelen legyen és megmutathassa magát egy éppen nézőszám-ellenőrzést végző on-line médium fotóriporterének. Ideje, hogy blogunk Hattrick iránt is érdeklődő olvasói is becsatlakozzanak a hétközi őrületbe és máris leadják nevezésüket blogunk 22. kupasorozatára.
Nevezési feltételek : A Labdabiztos Kupa, a Hattrick nevű játékkal kapcsolatos versenysorozat, ezért csak az ott regisztrált csapatokkal lehet részt venni. Ezen felül:
- A kupában bármely manager részt vehet, a Hattrickes osztályától függetlenül.
- Maximális létszám nincs megadva, lehetőség szerint minden érdeklődő csapat számára nyitott a kupa.
- Külföldi csapatok indulása is lehetséges, amennyiben a hazai barátságos meccsek kezdési időpontjához képest az adott országban a kezdési időpont nem tér el 1 óránál többel, (ez az adminisztráció miatt szükséges) Külföldi csapatok esetében a 3+1 szabály a saját országból való játékosokra vonatkozik.
- A nevezési határidő: 2016.03.20. (vasárnap) 23 óra 59 perc. Kérünk minden résztvevőt, hogy 2016.03.23. napján (szerdán) már ne kössön le újabb barátságos mérkőzést, a kupa egy héttel később indul, a sorsolást 2016.03.23. napján 23:59-ig közzétesszük!
Lebonyolítás : A lebonyolítás végleges formája jórészt a benevezett csapatok számától függ. Általánosságban az alábbi főbb részek jellemzik a kupát :
- Indulással megvárjuk míg az utolsó nevezett csapat is elbúcsúzik a különböző Ligakupák küzdelmeitől ( vagy ha a sorsolás lehetővé teszi, akkor a még érdekelt csapat pihenőnapos legyen)
- A sorsolás előtt egy erősorrendet állítunk fel a csapatok között. Ennek alapja az aktuális HT rangsorban elfoglalt hely, és az előző LB kupán elért helyezés. Az előző LB kupán nem szereplő csapatok ez utóbbinak automatikusan a 13-as helyezést kapják ezúttal majd. Az előző kupa címvédője automatikusan az 1-es kiemelési sorszámot kapja. A kupa jelenlegi címvédője az FC Black Lotus együttese.
- Az erősorrend kialakítása után a csapatokat "kígyóírásos" módszerrel csoportokba sorsoljuk, így próbálván elérni, hogy közel egyforma nehéz csoportok alakuljanak ki.
- A csoportmérkőzések után a helyosztók következnek, a csoportban elért helyezések alapján küzdenek tovább a csapatok egyenes kiütéses rendszerben. ( Nincs kieső csapat, a győztes a felső ágon a vesztes az alsó ágon folytatja.)
- Az utolsó fordulóban a helyosztók lesznek, ekkor dőlnek el a végső helyezések, illetve, hogy az LB kupa mellett, az alsóházi küzdelmek győztesének kiírt Elnök Kupát ki emelheti magasba.
- A kupa lebonyolítása ezúttal várhatóan 7-8 hetet vesz igénybe de mindenképpen befejeződik az új szezon előtt.
A mérkőzések lekötéséről :
- A mérkőzéseket alapvetően kupaszabályokkal kell lekötni. A kupában döntetlen nincs. A győztes 3, a hosszabbítás után győztes 2, a hosszabbítás után vesztes 1, míg a tiszta játékidőben vesztes csapat 0 pontot kap. (Büntetőrúgások esetén a végeredmény a hosszabbítás utáni eredmény lesz, annyi módosítással, hogy a végül győztes csapat góljaihoz hozzáadunk egyet.) Amennyiben a mérkőzést nem kupaszabályokkal kötötték le, nem vesszük figyelembe a kihívó kihívásra vonatkozó kötelezettségeit, és döntetlen esetén mindkét csapatnak 1-1 pontot írunk jóvá.
- A kihívás a mindenkori hazai csapat kötelessége, és legkésőbb vasárnap 19h-ig meg kell történnie. A kihívónak a kihívása megtétele után, e poszt kommentjében is jeleznie kell a kihívás tényét!
- A kihívás elfogadására legkésőbb hétfőn 19h-ig van lehetőség, illetve ha a mérkőző csapatok egymással megegyeznek, akkor kedd estig. A külön megegyezés nem nyújt arra lehetőséget, hogy a mérkőzést más időpontban játsszák le a felek, mindössze a lekötés napját tolhatják ki keddre. (A határidők azért ilyen kemények, hogy az esetleg elmaradó mérkőzések idejére a vétlen fél tudjon magának egyéb barátságost lekötni!)Természetesen a vendégcsapat is lehet jó fej és megejtheti a kihívást (ilyenkor idegenbe kérje a meccset). Ezért nem jár büntetés a hazainak, viszont nagyban megkönnyítheti a meccsek lekötését.
- Ha a kihívás megtörtént, és az nem lett elfogadva, a vétlen fél kapja a 3 pontot, 3-0-ás gólkülönbséggel.
- Ha a kihívás nem történt meg határidőig, és a mérkőző csapatok nem jelezték itt, hogy kitolták a lekötés időpontját, akkor a vétlen fél kapja a 3 pontot, 3-0-ás gólkülönbséggel.
- Amennyiben nem eldönthető, hogy a kihívás megtörtént-e, valamint, hogy az nem lett elfogadva, akkor az 2. pont értelmében, a komment fog számítani. Ha nincs kommentben közölve, hogy a kihívás megtörtént, akkor automatikusan a kihívó csapatot büntetjük.
- Amennyiben valaki 3 mérkőzés mulaszt a saját hibájából, úgy kizárásra kerül a további küzdelmekből, eredményei pedig törlésre kerülnek.Ha erre a csoportmeccsek alatt kerül sor, akkor a csapat a csoport utolsó helyére kerül, ha a rájátszásban, akkor minden meccs után az alsó ágra kerül, és a helyosztók lejátszása után kerül az utolsó helyre, így minden mögötte lévő csapat 1 hellyel előrébb kerül. (Mivel technikai jellegű elemek is vannak ú.m. internet, számítógép, így ezek meghibásodásából fakadó mulasztások miatt a szervezőbizottság egyedi elbírálás alapján visszaveheti a csapatot a további küzdelmekbe, ha biztosítható a további meccsek lejátszása,és a csoportmeccseken legalább 60% -át le tudja játszani a csapat.)
- Amennyiben a mérkőzés lekötésre került, de a meccs elmarad, mert egyik csapatnak nincs meg a megfelelő létszáma a mérkőzés megrendezéséhez, az ugyanúgy mulasztásnak minősül, és a vétlen csapat kapja a 3 pontot 3-0 ás gólkülönbséggel. (Tessék ellenőrizni az alapcsapat meglétét, azzal kiküszöbölhető a probléma, de ha mégis előfordulna, akkor sajnos nem tudunk magyarázatot elfogadni, esetlegesen azt sem, hogy az ellenfél késve fogadta el a kihívást).
A meccs :
- A csoportmeccsek az elől lévő csapatok otthonában kerülnek lebonyolításra, míg a rájátszás során a meccseket egy előre megadott semleges pályán kell lejátszani.A döntő és a helyosztók megrendezésére lehet pályázni, itt a stadion mérete nem jelent akadályt.
- A csoportmeccsek során minden csapat közel ugyanannyi meccset játszik otthon, mint idegenben. A lebonyolításnál próbáljuk úgy elosztani, hogy a csoport erősorrendjében az egymáshoz közel állók meccsén a gyengébbet segíthesse a hazai pálya, míg ha nagyobb a különbség, akkor az erősebb csapat játsszon otthon.
- A mérkőzésen mindkét fél a rendelkezésére álló teljes játékoskeretből válogathat, nincs olyan irányú megkötés, hogy a bajnokin szerepelt játékos nem játszhat.
- A mérkőzéseken a 3+1 szabály van érvényben ! Ez annyit tesz, hogy a kezdőcsapatban lenni kell legalább 3 magyar játékosnak - az számít magyarnak aki annak jelöl a Hattrick, magyar hangzású névvel más nemzetiségű játékost itt nem tudunk figyelembe venni - és legalább 1 magyarnak végig a pályán kell lennie. A szabály ellen vétő csapat büntetésben részesül, függetlenül a mérkőzés végeredményétől.
- A büntetés: Annyi gól kerül az ellenfélnek jóváírásra, amennyi játékos hiányzott a 3-hoz (tehát maximum 3), vagy 1 amennyiben nem volt 90 percig a pályán legalább 1 magyar. Ha ezzel az ellenfél megfordítja az eredményt, akkor a pontok is ennek megfelelően kerülnek kiosztásra. Ha így lesz döntetlen, akkor a fair csapat lesz győztesnek hirdetve "hosszabbítás után" megjegyzéssel.( Ha mindkét csapat megsértette a szabályt, akkor döntetlen esetén az a kedvezményezett, aki a kevesebb levonást kapta, ha ez is döntetlen, akkor a pályán elért eredmény dönt) Amennyiben megvan a kezdőben a minimum 3 magyar játékos, és 2 lecserélésre kerül, majd a maradék 1 megsérül, akkor jóhiszeműen eljárva nincs pontlevonás.
A sorrend :
Csoporton belül a sorrend megállapítása az alábbi módon történik:
- Több megszerzett pont
- Egymás elleni eredmény (több csapat esetén minitabella)
- Jobb gólkülönbség
- Több lőtt gól
- Alacsonyabb kiemelési sorszám (Az egymás elleni eredmény két csapat esetén egyértelműen dönt pont-egyenlőség esetén, több csapat azonos pontszámánál kell a minitabella, ahol a 3-4 pontok döntenek. Ha még mindig van két teljesen egyforma teljesítményű csapat, akkor az 5. pont dönt)
Ha a csoportok között összevetés szükséges (pl. legjobb 3., legrosszabb 6., stb.) akkor az alábbiak szerint rangsoroljuk a csapatokat:
- A megszerezhető pontokból a több megszerzett pont (%-ban)
- Jobb gólkülönbség
- Több lőtt gól
- Alacsonyabb kiemelési sorszám (Itt mivel nincs egymás elleni eredmény, ezért az eleve kiesik, a százalékos részre pedig azért van szükség, mert előfordulhat, hogy a csoportok létszáma nem egyezik meg.)
Egyéb információk :
- A kupában minden döntés a közösségé. A kupa szabályzata a korábbi kupák során megvitatott elvekre épül, minden egyéb felmerülő vitás kérdésben szavazást nyitunk.
- A kupa lényege, hogy legyen mindig barátságos mérkőzés biztosítva a kupa időtartamán belül, valamint hogy jól szórakozzunk. Kérjük csak olyan csapat nevezzen, aki vállalni tudja, hogy a mérkőzéseket le is játssza.A kupában nincs kieső, nincs gyenge csapat - csak az aki feladja. Minden csapat ugyanannyi meccset játszik, és az első fordulótól az utolsóig minden hétre lesz mérkőzése. (Ez alól kivétel, ha létszámból adódóan szabadnapos lesz a csapat, de ez előre meg lesz adva a sorsolásban, így arra a hétre tud mérkőzést lekötni akár más szabadnapos csapattal, akár kupán kívül is.)
- Fontos célunk továbbá a közösség-építés, ezért a poszthoz bátran lehet hozzászólni, kommentelni, tudósítást- elemzést írni.
- A játék állását (sorsolás, csoport-állás) egy dedikált google docs táblázatban fogjuk követni, amit fordulónként frissítünk. (A táblázat ezen poszt végén is megtekinthető lesz).