HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Motiváljunk mellszoborral!

2008.11.13. 10:33 zombi tibi

Annyira tré az, amikor az ember kénytelen picit belerugdalni egy döglődő oroszlánba kismacskába. De mit tehetünk, amikor van egy olyan csodálatos kis sziget a bohócligában, amit REAC-nak kereszteltek el keresztszülei, ám már ők sem veszik komolyan saját kreatúrájukat?
Palotán valahogy semmi sem olyan, mint máshol. A leginkább akkor sűrűsödnek a komikus epizódok, amikor a csapat elfoglalja helyét a kieső zóna környékén. Majdnem mindig, tehát.



REAC: a csapat, amit mindenki úgy ismer, mint az alacsonyabb, ámde pontos fizetések mekkáját.
REAC: ahol az Iron Fist lakik.
REAC: ahol Kutasiból kitört a sportvezető.
REAC: a csapat, amelyik gyalog jár Szegedről Pestre.
REAC: ahol Urbán Flóri úgy megvadult, hogy pár héttel kirúgása után a tévé ellen indult.
REAC: a csapat, amelyik Sopronba telepítette Rákospalotát, és tavasszal piros-fehérbe öltözött.
REAC: ahol kandeláberek épültek, de minek?
REAC: ahonnan a válogatott másodedzője elszármazott.
REAC: ahol hisznek a homályból előszivárgó focizombikban, sőt még Balaskóban is.
REAC: ahol betapasztották Erős Karcsi pörös száját.
REAC: a csapat, amelynek tulajdonosa még tud sírni egy Honvéd ötös után.

Szóval, van ez a REAC nevű létforma, egy Forgács nevű csavargyáros Maslow piramisának csúcsa. Kis magyaros önmegvalósítás. Forgács Józsi bácsi a palotai mikro-Berlusconi, azzal a különbséggel, hogy neki a nagy „tőkéskedés” közben is maradtak még érzelmei. Talán pont ez az, ami végül is szimpatikussá teszi őt a fociközvélemény előtt. S bár mi már korábban is mindössze romantikus álomhajszolásként tekintettünk a palotai klubra, mostanra már így sem tudunk.
De akkor mi is ez a REAC tulajdonképpen? Ha a fönti fölsorolást még egyszer átfutjuk, kijelenthető, hogy egy viccekre épülő baráti szubkultúráról van szó, egy szentimentális és tehetős Joe bácsival a családfő szerepében.

Mindenesetre, ha esetleg valaki nem érezné zsigerből a palotai poénokat, olyankor mindig előcsattog Kutasi nagymester és segít. Ezúttal a mellszobor-faktor köztudatba dobásával. „Az az edző, akivel elkerüljük a kiesést, kap egy mellszobrot tőlem a Budai II László Stadionban. […] Nem zárkózom el az életnagyságú emlékműtől sem.”
Ilyenkor mi persze rögvest nekiállunk eldönteni, hogy a Róbert most konkrétan tréfál-e, vagy szimplán csak eszét vette a Hosszú Nyeretlenségi Széria. Aztán sajnos belegondolunk, hogy kiknek nincsen ma Magyarországon szobra, majd a Nagy Sándor-emlékmű délibábos csillogását elképzelve csúnyán félrenyeljük a májgaluskát… És nagyon, de nagyon utálunk megfulladni.

Na már most, ha idáig sikerült letornászni a REAC szintet, akkor mi fakultatíve hadd javasoljuk, hogy a nagy nyári szoboravatóra Véber Gyuri neve is kerüljön föl a vendéglistára. S ha eljön az ex-újpesti, akkor akár lehetne ő az, aki egy törött sípcsontvédő segítségével lerántja a leplet az ex-diósgyőri monumentumáról.

 

35 komment

Címkék: reac kutasi

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr66766634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kukurusnyák Rémus 2008.11.13. 10:38:18

REAC bentmarad
Különben hiányozna a randa kéksárga szín a mezőnyből

na azért 2008.11.13. 11:29:07

a bejegyzés első mondata igaz, a többi nem sokat ér.

rosseb · http://www.ultraskaposvar.com 2008.11.13. 11:30:44

Kukurusnyák, de őszintén! Neked hiányozna?????

Phil Laak 2008.11.13. 11:40:32

Azóta haragszok rájuk, amióta elzavarták Török Sanyit, a bohócliga Regős Bendegúzát...

Marci 2008.11.13. 12:08:13

Ne sértegessük a kék-sárga mezt!
Hajrá Vonyarcvashegy! :)))
Megyekettőben a legjobb kék-sárga csapat.
És még ott is szebben játszik, mint a reac az enbéegyben...

bmiky 2008.11.13. 12:27:03

Ki kell esnie REAC-nak, mert jön vissza a Fradi, és van elég pesti csapat!

44 2008.11.13. 13:24:41

a kék-sárga kombinácó nem feltétlenül rossz, csak a reac lejáratta. Gondoljunk a BKV előre csapatára vagy Svédország válogatottjára.

dr. Wilbur Swain 2008.11.13. 14:11:18

a reac meg a siófok két kiváló érv a 10 vagy 12 csapatos nb1 mellett

díszbohóc 2008.11.13. 14:30:51

Ja ez utobbit Stadlernel el tudtam volna kepzelni

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.13. 14:53:16

Szerintem amíg ilyen "vegetáló" csapatok vannak, addig nem lesz magyar foci.
Egy szemléletes példa: a REAC annó mindenképp fel akart jutni az első osztályba, miközben a második ligában él a félelem: jaj, csak fel ne jussunk, mert nem lesz miből fedezni. Hol van még ilyen a világon? Mindenhol mindenki egyre feljebb akar lépni.
Nálunk maradtak a REAC-félék, akiknek édesmindegy, csak foglalják a helyet. Csúnya ilyet mondani: de nem látom a REAC sportértékét.
Ettől persze még lehet szimpatikus a jelenség, de normál körülmények között a helye a másodosztályban van és budapesti nevelőegyesületként működik.

f_miki 2008.11.13. 15:46:23

Azért nincs magyar foci, mert a Reac van? Hogy is van ez? Az a gond, hogy annó fel akart jutni, miközben a többiek meg nem? Aztán meg azt írod, hogy édesmindegy neki... nem tudom követni a gondolatmenetedet, bocs!
Sportértéket valóban nem a Reac első csapata jelent, hanem az a háromszáz gyerek, amelyik a kerület sportiskolájában nyomja. Nem könnyű nekik, belátom, hogy a példakép-csapat pofozógépként működik. Szerencsére van nekik otthon kábeltévéjük, néha látnak igazi futbalistát is...

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.13. 15:59:57

Nem a REAC a problémám, hanem maga a jelenség.
Az, hogy nem cél az első osztály, a másodosztály a csapatoknak, inkább vegetálnak valahol az alsóbb ligákban. Az akarat és a küzdőszellem teljes hiánya.

A REAC csak láthatóvá teszi a jelenséget az első vonalban azzal, hogy a feljutni nem akarók paródiáját adja elő.

A fiatalokra gondoltam én is, amikor utánpótlásklubnak, másodosztályos játéklehetőségnek tituláltam a klubot. Ez nem sértés. A Soroksár, az ESMTK, a Budafok ugyanezt teszi Budapesten.

rosseb · http://www.ultraskaposvar.com 2008.11.13. 16:01:32

f_miki:
értem a felindultságodat. és azt gondolom, hogy ha a reac egy stabil utánpótlásnevelő bázis lenne, jobban megtalálná a helyét a magyar palettán. igazából ez is egy 22-es csapdája, mert kifizetődő utánpótlásbázit jó első-csapattal működő klubnál lehet megvalósítni. ez viszont környezeti tényezők miatt elég utópisztikus...
talán ha felvállalnák, ami félig meddig így is működik, hogy az UTE egyik utánpótlás-bázisaként (szándékosan nem fiókcsapatot írtam) működjenek, nem tudom.... nem tudom, van e egyltalán megoldás.

mindenesetre közös érdekünk, hogy mindenhol járjanak a jövőben is a gyerek futballozni komlótól pesterzsébetig, kazincbarcikától rákospalotáig, és ha ilyen jó utánpótlás bázis, tüzzel-vassal őrizzük meg.

azonban az első csapat szereplését valjuk be joggal érheti kritika, ha nem ilyen lenne a magyar focink, amilyen már történelem lenne csak az nb1.

hazudnék, ha azt mondanám, hogy egy kicsit is szimpatizálok a reac-cal, de az utánpótlást szívügyemnek tartom, és annak a 300 srácnak aki ott rúgja a bőrt szívemből kívánok sok sikert!

rosseb · http://www.ultraskaposvar.com 2008.11.13. 16:02:44

na úgy látszik cikoriával egy rugóra járt az agyunk, mind a ketten egy időben gondoltunk erzsébetre :)

Kukurusnyák Rémus 2008.11.13. 16:04:50

Igaz is, a svédekről, a Vonyarcvashegyről és a Bkv-ról is elfelejtkeztem.
Amúgy a válaszom:
NEM

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.13. 16:07:13

@rosseb:
Miértis? Mert a REAC sem több ennél. Budapesten a történelmi egyletek mellett nehéz labdába rúgni. De amíg más nem akar feljutni ... addig a helyük az élvonalban van.

f_miki 2008.11.13. 16:11:22

egyébként elfogult vagyok, biztosan, de ez a 'képződmény' kifejezetten tetszett az elején: amikor a tapolcai-bácsi csapata szétporladt bálint laci és martos győző kezei közt, a helyi vállalkozók, forgács mellett még a helyi vasedényes, a gumis, a fogorvos, stb. összeálltak és indítottak egy csapatot a blaszkettőben. Igy indult a többi csapat is, csak százvalahány évvel korábban. Az évek során hol feljutottak, hol kiestek, de valami osztályváltás mindig volt. Aztán a gázszer-pécs üzlet nyomán lettek másodosztályúak, azóta élt a remény, hogy egyszer majd nb1 is lehet itt. Hogy helyük van itt vagy nem, azt eddig szerencsére a szerzett pontok döntötték el, nem az, hogy kell-e még pesti csapat.

f_miki 2008.11.13. 16:29:13

sajnálom, hogyha felindultnak látszom, nem vagyok az, higgyétek el! pontosan értem, amit írtok, igazatok is van sokmindenben. '81 óta ücsörgök a czabánsamu téri lelátón, ezért kicsit másképp látom a csapatot, mint azok, akik a sportsajtóból követik a sorsunkat.
Az utánpótlás bázis már stabil, az utópisztikus környezeti viszonyok ellenére is. És nem UTE-bázis, az Fóton van. A Szántóföld úton a kerület működtet egy iskolát, ami a reac hátországa. Sokat segítene, ha pár évig még sikerülne benntmaradni... de az nb2 is elég talán.
A baj inkább az, hogy az évek során a csapat elvesztette a hátterét, gazdag emberek saját játéka lett, szurkolóbázis és helyi támogatás nélkül... de ez már egy másik történet...

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.13. 16:31:25

@f_miki:

A "klubot csinálni" a kedvenc témám, sőt, a tanulmányaimat is főleg ebbe az irányba terelem. :) Tisztelem ami a REAC-nál történik - az első csapaton túl. El kell fogadni, hogy Magyarországon a lapok már le vannak osztva, preferenciát csak nehezen változtatnak az emberek. Szép dolog szurkolni egy csapatnak, senki sem kéri tőled, hogy ne tedd, sőt!
Ami nekem fájó, az a jelenség, és ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni. A REAC csak a felszín.

zombi tibi 2008.11.13. 16:51:18

"'81 óta ücsörgök a czabánsamu téri lelátón"

igaziból nekem is czabán samu tér marad a hely. még szedtem labdát volán meccsen, amikor grosics volt a klub elnöke :) sajnos a történelmi 6-6-ot nem láttam élőben.

milan-mezes játékosmegfigyelő 2008.11.13. 16:51:43

a reacot nem kell bántani, a harmadik év végére egy ügyes fúzióval már össze is hoztak egy 12. helyet, ekkora eredmény után érthető ha most van egy kis visszaesés. ironfist meg már nem nagyon van, gondolom visszamentek inkább újpest meccsekre.
f_miki: ez a gázszer-pécs üzlet révén történő másodosztály igazi sikertörténetnek hangzik, biztos nagy ünneplés volt utána.
én csak egyedül szegény léderert sajnálom... :(

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2008.11.13. 16:55:00

@zombi:

A Fabulon színeiben még én is játszottam ott a Volánnal a hátsó földesen. Volán-Fabulon kisdobos-II. Az volt igazán a színvonal, Pistabával az edzővel :)

f_miki 2008.11.13. 17:02:50

Nem volt nagy ünneplés. Második éve maradtunk le a mátracsoportban a feljutóhelytől, amikor az öszi szezon végén a gázszer megszűnt, a pécs megvette a helyét és eladta az nb2-es jogát nekünk. Aztán a pécs kiesett az első osztályból, mi meg éppen hogy bennt maradtunk az nb2-ben - 1 ponton múlt. Nem néztem utána, csak így emlékszem.

milan-mezes játékosmegfigyelő 2008.11.13. 17:24:39

f_miki: maradjunk annyiban, hogy a reacnak korán jött az nb1, utánpótlás helyett minden évben kiégett megélhetési bűnözők rohangásztak a gyepen (tóth norbi, bárányos, balaskó stb.), koncepciót még véletlenül sem lehetett felfedezni, talán egyedül a feleslegesen elhúzott edzőváltásokban. négy év alatt azért még a legbénább csapatoknak is kiszokott jönni egy jó év, ebben a gyenge bajnokságban. ennek hiányában a reacnál még egy közepes méretű szurkolói bázis sem alakult ki.

THC 2008.11.13. 17:39:34

Szerintem ha összejött volna mondjuk egy 5.hely és egy kupadöntő akkor sem lenne több nézőjük.Egyszerüen tudomásul kell venni,hogy hazánkban kb 100 ezer embert érdekel a magyar foci(annyira,hogy legalább egy-egy meccsre ki is megy)Ha most indulna nálunk egy Hoffenheim-szerü csapat,majdnem sztárokkal,annak sem lenne 3-4 ezernél több nézője.

milan-mezes játékosmegfigyelő 2008.11.13. 17:45:10

nem a létszám a lényeg, hanem hogy meddig tartanak ki a csapat mellett. a reac kevésből vesztett sokat.

f_miki 2008.11.13. 18:05:40

Egyetértek THC. Nem egy csapat teljesítménye hozza a szurkolókat. A Hungária körúton sincs teltház, amióta bajnok a csapat.
A kiégett megélhetési bűnözők, akiket felsorolsz, nem sokat osztottak-szoroztak. Tóth Norbi keveset játszott, de akkor jól, Bárányosnak több jó meccse is volt, amióta elment, sehol sincs, Balaskó meg... csereként játszott összesen talán egy meccsnyi időt. Ez egy volán-időkből maradt közhely, hogy ide jönnek levezetni, ideje lenne elfelejteni. A korátlag nem több, mint máshol.

f_miki 2008.11.13. 18:12:14

egy kérdés még: azon kívül, hogy milyen a csapat múltja, miben különbözik Hemi bácsi honvédja forgács józsef reacától? és miben különbözik bármelyik mai bohócliga futballklubtól? Ezeket a képződményeket a magyar futball nevű jelenség alkotta meg, a színek, a fényképalbumok, a vitrinben a serlegek lehetnek különbözők, de a lényeg ugyanaz!
Úgyhogy Hajrá REAC, előre a bennmaradásért!

THC 2008.11.13. 18:15:15

Mondjuk Palotán van a legtöbb egykori "jelentős nb1-es múlttal rendelkező" név. Erős,Balaskó,Lisztes,Kőhalmi,Torma,Pomper...mind egykor szebb napokat látott arcok.

milan-mezes játékosmegfigyelő 2008.11.13. 18:43:01

a válasz a kérdésedre: abban, hogy még tőlük is szarabb. tudod a pontok szerint, amire hivatkoztál az előbb. és a pénzes példa se jó, mert nálatok rosszabb költségvetésű csapatok simán odaérnek minden évben a középmezőnybe.
sajnálom, hogy ilyen nehéz megemésztened azt, hogy a csapatod még a bohócligába is gyenge. honvédos példa olyan mint amikor a rossz tanuló mutogat a suliban, hogy "tanár úr kérem ő is hülye, ő miért kap kettest". honvéd amúgy már jött fel a másodosztályból kiesés után azonnal, lehet utánuk csinálni jövőre.
a megélhetési bűnözők kivették szépen a pénzt, amiből fejenként 4 ifit fel lehetett volna hozni a felnőtt keretbe. és most nehogy azzal gyere, hogy palotán milyen alacsonyak a fizetések, én nem az apeh vagyok, nekem nem kell kamuzni. "lisztes lát lehetőséget a reacban", hagyjuk már...
bárányos elment mert nyíregyházára akkor dőlt a pénz, most majd szépen lelép. így is volt feljutóként velük egy tizedik helye, kutasi szoborparkot húzna fel ha sikerülne egyszer nektek is ilyen elöl végezni, nem?
szerintem tavaszra eresszétek szélnek a vénségeket, jöjjenek a fiatalok aztán legrosszabb esetben jövőre lesz egy feljutásért harcoló, összeszokott csapatotok.

f_miki 2008.11.13. 18:59:33

"jelentős nb1-es múlttal rendelkező" - ez egy negatív jelző? azt jelenti, akik már máshová nem kellettek? máshol nincsenek ilyenek? tököli? kenesei?
Mellesleg Balaskó télleg gáz, inkább nem is próbálom védeni, de Torma, Erős, Kőhalmi nem ilyen, egyszerű igazolás volt. Pompert nem tudjuk, két hete jött, nyilván nem pénzért. Lisztes nagyon jó, pedig életében ennyi zakóban nem volt része. Rajtuk kívül a kb 20 fős keretben 8-10 húsz év körüli játékos van - akinek van ideje, utánanézhet -, igaz, nem mind üti az nb1-es mércét.

f_miki 2008.11.13. 19:14:54

A pontszám ott van a tabellán, nem vitatható. a klub szerkezet, a tulajdonosi kör, a háttér alapján mondtam, hogy nincs különbség. Hemi bácsi, Forgács, vagy valamelyik másik klubtulajdonos gondol egyet és kiszáll a buliból és annyi... Forgács már talán most januárban, ki tudja.
"nálatok rosszabb költségvetésű csapatok simán odaérnek minden évben a középmezőnybe." - úgy tudom, nálunk van a legkisebb költségvetés, talán 130 milla, nem tudom pontosan. Lisztes nincs erre a lóvéra rászorulva, nem ebből él - nyilván nem hiszed, de így van. Az ifiket fel lehetne hozni melléjük is, ha olyan jók lennének...

vagye · http://www.popeyelesko.hu 2008.11.13. 22:14:57

Számomra szimpatikus f-Miki és egyet is értek vele. Azt hizem itt most a következő játszódott le, ha megnézzük a vetélytársakat: A Kecskemét és a haladás a két újonc akit kiesőnek gondoltak más felfogással, mentalitással és természetesen anyagi háttérrel vitán felül az új színfolt az NB I-ben. A Paks jelentős anyagi erővel néhány minőségi igazolást is lépett és itt nem is elsősorban Tökölire gondolok. Rejtuk kívül a Kispest ott van a helyén a többi meg olyan csapat amely bármikor képes megverni bárkit. A csapat viccesarca nem szervezetlenségből, rosszul vezetettségből van: egyszerűen jobbak az ellenfelek, ráadásul amikor sikerül átlépni az árnyékukat akkor általában pechesek.

pattopo 2008.11.14. 14:29:27

"randa kék-sárga mez"


most nem azért,
de a jelenlegi világoskék sötét kiegészítővel,
napsárga számmal
a legszebbek közé tartozik az első osztályban.
süti beállítások módosítása