HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Vereség vagy Kazahsztán

2008.05.15. 11:41 mészöly sámán

Újabb igazgyöngyszemet vetett ki magából a magyar futball. Létrehozta azt a kupát, amelyet senki sem akar megnyerni. A döntőt játszó Fehérvár és Debrecen megrettent a győzelemmel együtt járó Intertotó-kupa indulás lehetőségétől. Meg is értjük félelmüket, itt szoktuk az első nyári pofonokat kapni, de olyat hogy Borat adja a másikat.

Tavaly a ZTE bemutatkozásként kapott egy hármast az orosz Rubin Kazanytól. A visszavágón megúszták kettővel, de ami a sztorit igazán érdekessé teszi, az hogy egyetlen meccsen múlt, hogy nem a Zenit Szentpétervárt kapták. Tudjuk Arsavin meg a gang-bang haverjai tegnap az UEFA-döntőről. Ha a Lokomotív Moszkva nem nyert volna orosz kupát, a Zenit csak az Intertotó-kupában indulhatott volna. És, hogy teljesen legyen a kép, a nyári kis focizgatás erejéről, a szintén az ebből a sorozatból érkező Hamburg ütötte ki a Honvédot az UEFA-kupában. A Fehérvár és a Debrecen pedig, mint a magyar profi ökölvívó az amerikai ringekről, levonta a konzekvenciát: ha lehet, oda nem mennénk, mert ott nagyot ütnek.
Ezt persze mondani nem illik, de ideológiát mindenhez lehet gyártani. És dumába ugyebár mindig is…
1. számú kifogás: korán kezdődik. Megbontja az alapozás, és a játékosok fizikuma közötti létfontosságú harmóniát.
Focizni kell, tétre. Az Intertotó-kupát alapvetően azért hozták létre, hogy akkor is lehessen fogadni, ha nem megy egyetlen bajnokság sem. A ZTE egyébként már július hetedikén kiesett tavaly, pedig akkor még hátra volt a visszavágó.
2. számú kifogás: az első meccsen Kazahsztánba kell utazni, és az messze van.
Ráadásul a továbbjutás sem biztos. Két éve a Fehérvár érdekelt volt az UEFA-kupában, ellenfélül a kazah Kajrat Almatit kapta az első körben. A magyar csapat 2-2-es összesítéssel idegenben lőtt góllal jutott tovább.
3. számú kifogás: Kazahsztán nem csak messze van, hanem drága is. Veszteséges elindulni az Intertotó-kupában.
Számoljunk. A Fehérvár saját bevallása szerint 16 millió forintból úszta meg két éve a kazah kirándulást. A Tulajdonosi Tanács (ilyen is van, a magyar klubok vezetői által alapított gittegylet), 8 millió forintot ajánlott fel a Ligakupa győztesének. A sorozatot adta a tv, vagyis a győztest nagyjából 12 millió forint illeti meg. Az UEFA pont a „veszteséges az indulás” hatására megállapított egy általánydíjat, ami szintén 12 millió forint körüli összeg. Ezt minden csapat eredménytől függetlenül megkapja. Szóval: 8+12+12-16= +16. Ha esetleg még fel is pofozzuk a kazahokat, újra számolhatunk az UEFA általánydíjával, és készülhetünk egy cseh csapat ellen. Ott egyébként már ütnek.

33 komment

Címkék: magyar kazahsztán loki fc fehérvár

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr63470578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Wilbur Swain 2008.05.15. 12:44:50

a Loki legrosszabb esetben második lesz + még állnak a kupadöntőben, szóval a Fehérvár ígyis-úgyis szív, nem-e?

the real 2008.05.15. 13:10:41

Egyrészt azért nem biztos, hogy a Loki az első két hely valamelyikén végez, ahogy a kupagyőzelem sem, szóval még akár le is maradhatnak a BL- meg UEFA-selejtezőkről.
De akkor mi van, ha ők nyerik a bajnokságot és a Ligakupát is? Akkor a Fehérvár vagy a bajnoki 3. mehet Kazahsztánba?

zombi tibi 2008.05.15. 13:47:58

kedvenc sportnapilapunk szerint akkor a bohócliga 3. helyezettje jogosult (vagy köteles...) elmenni boratisztánba pofonért.
remélem, jól értelmeztem az állítást.

? 2008.05.15. 14:02:47

Nem igazán tiszta ez az írás. Van benne érthető gondolat is, de a Ligakupa fikázása (Létrehozta azt a kupát, amelyet senki sem akar megnyerni, stb.) pl. sántít.

A Ligakupa ugyanis nem rossz kezdeményezés, az egy dolog, hogy itthon nem érdekel senkit, ezzel viszont az egész magyar foci így van nb1-estől, válogatottastól. Ettől függetlenül jó, hogy vannak plusz tétmeccsek, és azok a fiatalok is megmutathatják magukat, akiket a nagytudású edzők még 23 évesen sem mernek betenni az első csapatba, mondván fiatalok és rutintalanok... (Angliában ez nem okoz problémát, meg Messivel vagy Bojannal sem volt ilyen kritikai kifogás a Barcelonában...). Nem kell görcsölni, idővel kiforrja magát.

A Tulajdonosi Tanácshoz meg csak annyit, hogy ha a tulajdonosok létrehoznak egy ilyet, még esetleg segítenek is ezzel (pl. 8 millió felajánlás), akkor tegyék. Sokkal több, nagyobb gittegylet van náluk az országban, akiket lehetne fikázni, kezdve a Pista bácsi által vezényelt mlsz...

biziclop 2008.05.15. 14:05:45

Az Intertotoba torteno nevezes mindenutt onkentes alapon tortenik, kb. marciusig kell leadni a csapatoknak. Ha valaki nem akar, akkor egyszeruen nem jelentkezik az Intertotora es kesz.

Vagy nalunk ez se igy megy?

johevi 2008.05.15. 14:12:34

Így utólag nem is ciki hármat kapni a Rubin Kazanytól. Egy hete volt egy index cikk a kazak olajmilliomosokról, akik most 5 ponttal vezetik az orosz bajnokságot. Pl idegenbeg rúgtak hármat a Zenitnek...

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.15. 14:16:54

?:
"jó, hogy vannak plusz tétmeccsek"

hát ezaz, h ezek egyáltalán nem tétmeccsek. persze, papíron azok, de ha valójában az ifi játszik, meg a pihentett második sor, akkor mindenki beleszarik az eredménybe, meg nyűg, plusz elvileg erre van a tartalékbajnokság, nemde?

egyébként én is úgy tudtam, ahogy biziclop mondja, h az intertotós indulás önkéntes alapon megy.

?? 2008.05.15. 14:24:16

Nem, mert ha majd 1-2 év múlva látják, hogy ebből lóvé is jön, meg jobb, hogy a fiatalok tétmeccsen futkároznak, mint unalmas edzéseken, akkor egyre népszerűbb lesz.

Csak ennek is IDŐ kell mint mindennek, persze Magyarországon a türelem, és a tervszerűség ismeretlen fogalmak...

Az ifinek igenis kihívás, a pihentetett második sor, meg formában maradhat, ami egy-egy sérüléshullám, eltiltások alkalmával hasznára lesz az első csapatnak.

"elvileg erre van a tartalékbajnokság" közelükben sem vagyunk minőségileg, sehogy, de akkor ezekszerint Angliában is meg kellene szűntetni az FA Kupát vagy a Ligakupát? Ott is van reserve bajnokság, mégis mennek ezek a sorozatok, és csapatok 1 hét alatt 3 meccseket is lenyomnak...

Arról ne is beszéljünk, hogy ott a "gyengébbeknek" még a BL-ben és az UEFA-ban is helyt kell állniuk...

sala 2008.05.15. 14:36:38

A vezetoink (ZTE) azt nyilatkoztak meg regebben, hogy nyereseges volt az Intertoto indulas. Tovabbjutasi esely persze egy percig sem volt, de emlekeim szerint igazabol ezt mindenki elore tudta, es nem is zavart senkit.

Amig a csapatok tobbsege a Magyar Kupat is leszarja (mondjuk legjobb 4-ig B-csapattal all ki), addig szerintem teljesen felesleges a Ligakupa.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.15. 14:37:30

nem értelek.
mi különbség van a tarcsi meg a ligakupa között? ott is "formában maradhat" a második sor, "kihívást találhat" a zifi. mitől rosszabb a színvonal, ha uazok játszanak?

és mitől látják meg, h ebből is jön a lóvé?

Angliát ne hozd fel, mert én se hozom fel,h bezzeg Olaszországban és Franciaországban meg nincs Ligakupa. utóbbinak se lenne értelme, ahogy ezekhez a bajnokságokhoz hasonlítani minket, annak sincs.

mészöly sámán · www.labdabiztos.blog.hu 2008.05.15. 14:49:35

Összességében jónak tartom a Ligakupát.
A korábbi tartalékmeccsekken néző se volt, és a tv se adta őket, persze ugyanazok játszanak most, akik játszottak volna tartalékbajnokikon. Ha mellévesszük, hogy a tartalékok most az NBIII-ban játszanak, akkor a kettő együtt mindenképpen hasznosabb, mint az előző rendszer.
Csak a bökkenő az, hogy a Ligakupát senki nem akarja megnyerni, mert az ajándék érte egy kazah túra a nyár elején.

rret 2008.05.15. 14:51:11

??:

úgy látszik nem érted: tök mindegy hogy az ifisták is kapnak lehetőséget kvázi tétmeccseken. Lényegtelen.

A mostani 16-19 éves generáció már rég el van baszva alapjaiban. Nulla, semmi, zéró. Semmi esély az előrelépésre. Havonta adják át az újabb és újabb akadémiákat, amik termelik ki magukból a tehetségtelen játékosokat, akik esetleg vízhordónak jók. OK persze Németh,Liverpool reverse. Priskin 2.0 lesz belőle imho.

Itt ha bárki is akar valamit kezdeni a magyar labdarugásnak nevezett fertővel, azt valahol ált. iskola első osztály, 6-7 éves kor környékén kéne elkezdenie. És persze a mostaninál hatványokkal nagyobb pénzekből.

Nemtom feltünt-e: kazah meg liechtensteini csapatok pofozzák ki a magyar bajnoki dobogósokat a nemzetközi kupákból. És egyesek azthiszik hogy amit nb1 címén látnak hétről hétre az tényleg foci.

??? 2008.05.15. 14:53:52

Hát ez a baj, hogy nem érted, és mégis...

Miért van az edzés? Hogy a meccsekre, az ottani szituációkra próbáljon felkészíteni? Melyik a legjobb edzés? A meccs (főleg, ha még valamilyen tétet is lehet neki adni, nem csak sima edzőmeccs)...

Akkor miért jobb, ha az ifista, vagy a tartalék, vagy a tököm tudja ki több meccset játszik?

Azééé vazze azééé... Érthető a logika?

Rosszul közelíted meg a dolgot. Nem az a kérdés, hogy mi a különbség a tarcsi és a Ligakupa között. Az a kérdés, hogy ha csak a tarcsiban játszik, akkor heti 1 meccse van, ha Ligakupában is megy, akkor heti 2 meccse is lehet. Ki mondta, hogy rosszabb a színvonal? Itt a mennyiségről van most szó, nem a minőségről. A mennyiség meg adhat egy jobb minőséget. A kör bezárult.

Ha megnyerik, jön a lóvé, ami évek múlva -ahogy emelkedhet a színvonal- még több is lehet. Plusz edzésben tartja azokat a játékosokat is, akiket nem vesz számításban a nagycsapatnál, ellenben az átigazoláskor jobb pénzért adhatja el, mert játékban van, esetleg még kiemelkedőt is nyújt egy kupában, ami jobb ajánlólevél, mint ha csak azzal tud az eladó klub érvelni, hogy "olyan rendesen lejött minden edzésre, a cipője is mindig tiszta volt"...

Kicsit komplexebb ez a dolog annál, mint ahogy divat fikázó véleményt alkotni. Persze a 10 millió szövetségi kapitány országában... :-)

U.I.: Idézzél légyszi onnan, ahol az említett országokhoz hasonlítottam Magyaro-t. Köszi

KPC 2008.05.15. 14:57:37

Nem értem én ezt az egészet, kiket kell itt pihentetni a magyar bajnokságban?! 30 bajnoki van egy szezonban, közte egy 2 hónapos szünettel, nemzetközi kupameccs ugyebár nem sok, a válogatottban is leginkább a külföldön szereplők játszanak. Angliában, ahol mondjuk a második osztályaban 46 tétmeccs + FA Kupa + Ligakupa + esetlegesen rájátszás, kétszer akkora iramban, téli szünet nélkül, karácsonykor is játszva, na ott tényleg szükség van pihentetésre! De itt? Most mondjam én is a munkahelyemen, hogy szerdánként meg néha péntekenként nem jönnék be, mert olyan fáradt vagyok...?! Nekik ez a szakmájuk, ezért fizetik őket, nem is rosszul...

???? 2008.05.15. 15:01:40

"Csak a bökkenő az, hogy a Ligakupát senki nem akarja megnyerni, mert az ajándék érte egy kazah túra a nyár elején."

Jó ez igaz, de ezellen meg nem lehet tenni, hogy az UEFA szabályzatai alapján egy kazah túra a "nyeremény". Intertotóban lehet azt mondani, hogy köszi nem. Mérlegelni kell a pár 10 milliós nyereséget és a túra gyötrelmeit. Ami miatt azért annyira nem tudom sajnálni az aranylábúakat :-) Ebben tehát egyetértünk.

Én csak azt nem értem, hogy a Ligakupa miért vált ki 90%-ból lesajnáló ellenérzést. Néző valóban nincs (nb1-ben sem sok), de valahogy meg kell próbálni fejlődni (a felzárkózni az elithez túlzó kifejezés lenne..), erre pedig alkalmas egy ilyen plusz sorozat. A csapatokat ugyanis soha nem 11 ember alkotja, hanem 25-30, a tarcsikkal együtt akár még több is lehet. Ahhoz, hogy legyen egy stabil alapcspat, ahhoz egy erős kispad is kell, ehhez a hátországhoz jó pl. a Ligakupa, vagy az NBIII-as tarcsi csapat.

????? 2008.05.15. 15:04:44

rret: teljesen igazad van ebben

nem is erről volt szó eddig

Az up nevelés egy másik téma, amiben igazad van.

De azért mert szarok a mai felnőttek, azért ugye nem kell bezárni a pályákat?

Ez egy folyamatos rendszer, amit nem lehet 2-3 évre bezárni, aztán majd újra kezdeni...

KriszMiskolc 2008.05.15. 15:06:12

Érdekes, hogy amíg önkéntes alapon elhetett elindulni az intertotó kupában a magyar csapatoknak, addig 3-4 csapat is jelezte, hogy indulni szeretne.
Az MLSZ meg szarok bele úgyse jutunk semmire alapon kiválaztott 2 csapatot és azt mondta, hogy akkor az indulhat a jelentkezők közül. Ez soha nem lehet tudni mi szerint dőlt el, de biztos nem az elért eredmények és az elérhető eredmények/lehetőségek szerint.

Viszon most, hogy van egy kupa, ami feljogosít arra hogy indulhasson valaki anélkül, hogy nyalizna az MLSZ-nek, hát most mindenki leszarja.

Talán arról megfeledkeztünk, hogy azért adta áldását az UEFA arra, hogy a Magyar Ligakupagyőztes indulhasson az intertoto kupában, mert 2008-ban lesz utoljára megrendezve. Jövőre már nem lesz. Na akkor mennyire lesz érdekes majd ez a Ligakupa.

?????? 2008.05.15. 15:07:10

KPC:

senkit pont ezért jó a Ligakupa, meg minden olyan sorozat, ahol van terhelés (még ha ez nem is egy Premier League...), és nem egy "Zoli bá meg vagyok húzódva, ma finomabban mozognék" edzés...

KriszMiskolcnak 2008.05.15. 15:11:30

Nem az UEFA-nak kell a Ligakupát rendeznünk. Hanem, hogy a magyar aranylábúak minél több meccsen játszhassanak.

A többi véleményeddel maximálisan egyetértek.

KPC 2008.05.15. 15:17:33

????:

Én ezt arra értettem, hogy a Ligakupában a tarcsi játszik, mert amúgy marha nagy lenne a megterhelés...Miért nem lehetne első csapattal kiállni?!
Anno én is fociztam megye I-ben meló és egyetem mellett, de alig vártam, hogy meccs legyen, nem nyavajogtam, hogy már megint játszanom kell, pedig zsebpénzért (értsd: benzinpénz számlára) játszottam...

"Zoli bá meg vagyok húzódva, ma finomabban mozognék" Igen ez ismerős...:-)

?????? 2008.05.15. 15:23:21

KPC:

ki lehetne, csak van aki a bajnokságra "tartalékol" (szerintem is baromság, bírniuk kellene simán), van pedig aki úgy ideologizálja meg, hogy hadd játszanak a tarcsik, vagy a második sor (ez ebből a szempontból, hogy játékban maradjanak, szimpatikusabb megközelítés)

Szóval emiatt is minél több ilyen jellegű "edzés" kell, hogy minél több legyen a terhelés és az éles szituáció.

Én játszottam nb2-ben, és külföldön is. Ne hidd, hogy az idézett mondat itthon a felsőbb osztályokban nem hangzik el :-) külföldön viszont tényleg nem jellemző...

KPC 2008.05.15. 15:30:45

????:

Teljesen egyetértek veled, de nekem így is az jön le, hogy kitaláltunk valami új sorozatot, aztán az nem érdekel senkit...Például ha lenne egyetlen csapat aki úgy döntene, hogy ő bizony komolyan veszi és teljes csapattal áll ki simán megnyerhetné, csakhát egyetlen csapat sem gondolta így...Ez a szomorú, hiába jó kezdeményezés...

?????? 2008.05.15. 15:40:06

Nem baj. Majd néhány év múlva bízzunk benne, hogy nagyobb lesz a presztízse. Addig pedig legyen csak annyira jó, hogy minél több meccset nyomjanak le a játékosok.

Ha beszűntetjük, akkor az esélyt sem adtuk meg. A kezdeményezés jó, még akkor is, ha több sebből vérzik, de bízzunk benne, hogy kiforrja magát.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.15. 15:41:38

?,

köszönjük, h kicsit megvilágítod előttünk a dolog komplexitását. én eddig azt hittem, ez egy egyszeregy-szintű feladat.

és ha arról beszélünk, h a magyar bajnokságba kell-e ligakupa, erre te angliával jössz, h de ott is van tarcsival együtt, akkor Mo-hoz hasonlítottad. ha szted nem, akkor ezt a kérdést hagyjuk, nehezen tudnék rá bármit is mondani.

de ha ez a komplex dolog mégis olyan egyszerű, hogy
"A mennyiség meg adhat egy jobb minőséget. A kör bezárult.",
akkor halál komolyan mondom, h kell csinálni még két ligakupát. akkor heti 3 meccse lesz az ifinek és még mindig csak fele annyit fog futni, mint egy angol kollégája. de ha ez a megoldás...

bocs, a vazzé-zós stílust nem vettem át.

KPC 2008.05.15. 15:45:17

Esetleg bevonhatnánk az NB2-es cspatokat is. De akkor meg annyi meccs lenne, hogy már tényleg emberfeletti lenne a megterhelés...:-)

mocsingnak 2008.05.15. 15:57:21

"közelükben sem vagyunk minőségileg, sehogy, de akkor ezekszerint Angliában is" azaz még ki is emeltem, hogy közelükben sem vagyunk (ergo nem Angliával szándékoztam érvelni).

"köszönjük, h kicsit megvilágítod előttünk " nincs mit, a kisdobos ahol tud segít

"A mennyiség meg adhat egy jobb minőséget. A kör bezárult." lehet, ez is félreérthető volt mennyiség = minél több játékos, minél nagyobb háttér, stb. nem heti 7 meccsre gondoltam, hanem, hogy 1000 játékosból kevebb minőség jöhet ki, mint 100000-ből

kár, hogy nem vetted át, mert a zertéelen is olyan vicces mikor a Gálvölgyi bácsiék aszonggyák...

kicsit túlreagálod a dolgot. az alapkérdés az volt, amiből az eszmecsere indult, hogy kell-e ligakupa vagy sem. te most már az ifisták futóteljesítményébe is belekaptál. sajnos ennyire komplexen már mi nem tudjuk követni a gondolatmenetedet. mondjuk az érdekes lenne, hogy ki milyen cipőben futja azt a bizonyos távot, hátha ez is valamilyen észrevételhez vezet. és azt a cipőt hol gyártják? Hamisítvény vagy eredeti kínai? ;-)

szóval ne akarjuk a világot megváltani. egy kérdés volt, kell-e ligakupa?
Válaszom, igen, nem rossz a kezdeményezés, még akkor is ha több sebből vérzik, mert a magyar aranylábúak több tétmeccset játszhatnak, és ez jobb, mint helyette egy lötyögős edzés. Emiatt adni kellene ennek a sorozatnak időt, és nem egyből fikázni olyan... magyarosan. az pedig, hogy esetleg egy-egy csapat nem veszi egyelőre komolyan, az az ő szegénységi bizonyítványuk. majd idővel ez is változni fog.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.05.15. 16:07:57

?,

Angliával érveltél, ez egy faktum, akkor is, ha - szerencsére - látod, h nem vagyunk egy szinten velük. de hagyjuk, szerinted nem velük érveltél.

ezt a cipős ámokfutást, kiváló tisztelettel, de kihagynám a reagálásra méltó mondatok sorából.

és végül annyit, hogy ha egy-két csapat nem veszi komolyan, az nem az ő szegénységi bizonyítványuk, hanem a magyar futballt minősítő tényként képeződik le bennem, miszerint egy kupa és egy bajnokság éppen elegendő tétmeccset jelent. többet nem bírnak el. mármint a csapatok. sok lenne az első csapatnak a heti kettő, uram bocsá' két héten belül 5 meccs. menjen az ifi, úgyis halálmindegy, mi az eredmény, valódi tétje nincs.

jelenleg egy súlyzózásra kényszerített, de azt csak elgurítani képes kétévesre emlékeztet a labdarúgásunk, amikor ligakupa van.

hmikey 2008.05.15. 16:27:41

Aszongya, hogy terhelés, meg edzés, meg ilyesmi. Tanultam sok ilyesmit.

Ott kezdődik, hogy a mozgástanulásra az ember agya 10-14 éves kor között a legfogékonyabb. Persze az ilyen határok csak átlagosak, van, aki korábban, van aki tovább is. Ez nem azt jelenti, hogy nem kezdhet el a gyerek 6 évesen focizni persze, jóaz, játsszon, csak nem biztos, hogy akkor jön elő a tehetség a lábából.

Terhelés. A magyarfociban lényegesen kevesebb a terhelés, mint a topligákban, ez egyértelmű, viszont ott már nagyon túl is vannak az egészséges limiten. Az igazság valahol a kettő között van (vagyis kéne, hogy legyen, de persze a pénz beszél...). Persze azt is fel kéne ismerni, hogy egy focistának sem szégyen olyan gyakorlatokat (is) csinálni edzésen, aminek esetleg első blikkre semmi köze a labdarúgáshoz, mégis lazább (nem szakad széjjel minden szalag a lábában huszonévesen), vagy erősebb lesz tőle lábon felül.

Ami még fontos, az a pszichikai megterhelés kérdése (szerintem). Ez viszont már olyannyira nehéz kérdés, hogy nincs is rá recept. Természetes szelekció van. És a topligákban is hullanak néha a fejek. Minden sportban és még nagyon sok, hasonló szellemi megterheléssel járó műfajban a végén úgyis az dönt, hogy ki nem ég ki.

huncros 2008.05.15. 17:19:35

Szvsz azért nem összehasonlítható a Ligakupa a tartalékbajnoksággal.

- A tartalékbajnokságban többségében azok játszanak, akik még nem kerültek a nagycsapat
közelébe, ld. nem is velük edzenek. Csak egy kis része a csapatnak azok, akik már a nagycsapattal is edzenek, és néhány meccsen ott koptatják a padot. A LK-ban cserék + ezek a legtehetségesebb fiatalok + néhány kezdő játszanak, a kiscsapatok esetében akár majd az egész 1.csapat is, nem kétséges, melyik az erősebb.

- Ma Mo.-n jelenleg néhány csapatnak magyar szinten kiemelkedő az utánpótlása, a többi a futottak még kategória. Egy kizárólag tartalékokból álló bajnokságban ez a néhány csapat kiemelkedne, nem lenne elég éles meccs számukra -> nincs elég lehetőség fejlődésre (pl. az MTKnál a legdurvábban, de most már néhány másik csapatnál is az utánpótlás bajnokságban egy-két évvel fiatalabbakkal indulnak, különben nem elég nehéz). Ha majd sok helyen lesz magasszintű up. képzés, akkor lehet tiszta tartalékbajnokságot csinálni, addig jó az nb3as megoldás, mert a legjobbak fel tudnak jutni az nb2be.

- Egyik csapatnak sincs olyan hosszú padja (talán Loki, UTE), h kizárólag fakóval álljon fel, mindig lesznek benne olyan játékosok, akik, ha nem is mindig kezdők, de néha azok, amúgy biztos csereemberek. A kicsik pedig sokszor majd teljes csapattal állnak fel, mert számukra itt teremhet babér, a kevés pénz is számít, meg nekik még rövidebb lehet a padjuk. Ha sikerülne őket ösztönzni (pl. nagyobb díjazás, esetleg a nyertes kiesés esetén is osztályozót játszhat, stb.), az nővelhetné presztízsét is és a hasznosságát is a sorozatnak.

- Az idegenlégiósokat nem csak edzésen meg 1-2 edzőmeccsen lehet megnézni, így kevésbé látatlanba veszik meg őket. Így talán nem fognak zsákbamacska alapon egész afrikai törzseket idehozni, hátha van köztük egy, aki tud is focizni.

Szóval hirtelen ennyi jutott eszembe, mint érv mellette. Igaziból ellene még nem hallottam igazi érvet, csak olyasféléket, h 'ezt is a szemét Kistelekiék csinálták, ezért aztán már szar is'. Vagy csak szimplán, h 'ez szar'.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.05.15. 17:38:38

Elég sokat szidtam az elején a ligakupát, de lassan megbékéltem vele. Lehet belőle életképes dolog, csak ahhoz több komolyság kell. azért annyira faszául nem áll a focija az országnak, hogy egy tarcsibajnokság-szintnél alig erősebb sorozat kupahelyhez juttasson bárkit is. Egyszerűen ne járjon érte kupaindulás (a ligakupa esetében amúgy se beszélnék motivációról, nem vagyok róla meggyőződve, hogy bármelyik csapatot is inspirálja egy intertotós indulás lehetősége), maradjon meg a dolog inkább az alapkoncepciónál és tartsa ehhez magát mindenki. Az életképessége úgyis eldől 1-2 éven belül.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.15. 19:34:55

a ligakupa lehet egy első lépés egy jobb magyar focihoz. mondjuk én csuklás nélkül kiterjeszteném az nb2-re és az nb3-ra is, hadd szóljon. az aranylábúaknak kell 40-50 éles meccs a szezonban, ha ugyanis ez megvan, legalább erővel bírni fogják egy komolyabb ellenféllel szemben a 90/120 percet.

nyilván ettől varázsütésre nem tanulnak meg focizni.

huncros megvilágításában is van valami, játékosok letesztelésére is jó lehet, bár én jobban díjaznám, ha ennél nagyobb lenne a presztízse később.

the real 2008.05.16. 09:24:22

Nekem úgy rémlik, hogy be akarnak vonni nb2-es csapatokat is. Persze kérdéses, hogy milyen lesz a lebonyolítás. Nyilván normál kuparendszerben nem töltené be azt a szerepet, amit szántak neki.

süti beállítások módosítása