HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Véget ért az álom, véget ért a nyár

2009.09.06. 15:04 Black Lotus

Nem lepődnék meg, ha a Kincses Kalendárium népi megfigyeléseket taglaló rovatában előbb-utóbb helyet kapna a „Ha Budapest és magyar-svéd, akkor annak mindig fákin gól a vége” tárgyú bejegyzés. Van, amikor a tizenhatoson belülről, kissé oldalra sodródva lövi Ibrahimovics, most éppen a tizenhatos vonalánál mellről bepattanós változatra fogadók járulhatnak a kasszához. Nyolcvan percig nagyjából közünk nem volt a mérkőzéshez, utána elkezdtünk játszani, meg is lett az eredménye. Részletek hajtás után.

Jó fél éve (van, aki már tavaly ősz óta) gyűjtjük az okokat, hogy miért van létjogosultságunk a csoportból való továbbjutáshoz. Tegnap szűk két óra alatt találtunk nagyjából ugyanennyit az ellenkezőjére. Ízelítőül:
  1. Hazai pályán második mérkőzésünket játszottuk nálunknál magasabban rangsorolt csapat ellen és másodszor is sikerült a hétköznapokban csatárként foglalkoztatott játékos nélkül kezdeni a mérkőzést. Mindez talán nem is meglepő annak fényében, hogy a keretbe sikerült összesen három darab csatárt meghívni. Közülük egy megsérült a hét folyamán (ez nyilván benne van a pakliban), Sanyikával kapcsolatosan a senseinek megvilágosodása támadt és rájött, hogy az augsburgi gladiátor nem bír végig 90 percet, Priskin pedig a kispadra se került, mert (idézet az illetékestől) „mentális és fizikai állapotát nem tartottam megfelelőnek”. (Lotus csöndben megkérdi: ha ezt előre tudta Koeman, akkor minek hívta meg? Ha nem tudta előre, akkor milyen szempontok alapján történt a válogatás, ki döntött és mi alapján Priskin behívásáról?)
  2. Labdakergetőink többsége olyan tempóban közlekedett a pályán, mintha az intenzív osztályról, több napig tartó mélyaltatásból tévedt volna ide. Nem egyszer tíz méteren ötöt vertek ránk a svédek, akikről amúgy mind a tegnapi mérkőzés, mind pedig a selejtező-sorozat eddigi találkozói alapján megállapítható, hogy ha valahogy kievickélnek Dél-Afrikába, ott nem fogják a trófea elnyerésére esélyes csapatok táborát erősíteni.
  3. Nagyjából egy félidő elegendőnek bizonyult spílereink számára annak felismeréséhez, hogy nem a magasan beívelt labdákat kell erőltetni, miközben (rosszabb esetben) középen nincsen honfitársunk vagy (jobb esetben) az ott tartózkodó Husztinak erősen a zéró felé tendál az esélye arra, hogy ő fogja elfejelni a játékszert a nálánál uszkve két fejjel magasabb védő ellenében.
  4. Minden, komolyabb csapattal vívott mérkőzésen előkerül egy-egy hátvéd, akinek sikerül rendkívül lojálisan közelítenie az ellenfél érdekeihez. Amíg a máskor agyonszapult Vanczák Vili sérülése miatt hiányérzetünk támad, addig talán jobb, ha szőrmentén bánunk világversenyre való kijutással kapcsolatos gondolatainkkal. 
Keresztvíz-lehúzás, tömjénezés
 
Babos Gábor: 5 Az esetek többségében ott volt, ahol lenni kellett és megtette, amit tenni kellett. Talán jobb lett volna nem becsúszás formájában kirongyolni a svéd behemót elé, de az is tény: ha nem ő áll a kapuban, alighanem már tét nélküli lett volna addigra a mérkőzés.
 
Szélesi Zoltán: 3 Az első gól előtt épphogy a vörös szőnyeget nem terítette Mellberg lába elé. A második félidőben (mikor a hozzám közelebb eső kapu felé támadtak a svédek) megpróbáltam számolni, hányszor futják le, de nagyjából öt perc után feladtam. Néhányszor jól avatkozott közbe, ezzel együtt mind fizikálisan, mind lelkileg látszik rajta az egész nyáron át tartó csapatkeresős happening utóhatása.
 
Gyepes Gábor: 4 Esetében erényként emelhető ki, hogy tegnap nem volt veszélyes saját kapujára. Az első félidőben egy szöglet utáni bíztató fejese is. Osztályzatában negatív tényezőként került figyelembe vételre, hogy Juhász sérülésekor (majd később lecserélése után) nem tudta teljesen átvenni a védelem dirigensének szerepkörét.
 
Juhász Roland: 5 Annak ellenére, hogy a tizedik perctől a lába helyett már inkább a szíve vitte előre, mindent kihozott magából, amit ebben a helyzetben lehetett. Talán ha egészséges, fékezni tudta volna a második félidő elejének svéd pergőtüzét. A fülem tetején ücsörgő miniatűr Hegyi Iván folyton azt mondogatja: nagy bajban leszünk szerdán, ha nem tudják összedrótozni.
 
Halmosi Péter: 5 Komoly érdemei vannak abban, hogy Elm úrfiról a tizenegyes kivételével nem sűrűn hallottunk. Hajtott, próbálta lezárni a szélt, kevesebb veszélyforrás volt érzékelhető erről az oldalról, mint a másik végen Szélesi pajtásnál.
 
Vadócz Krisztián: 5 Az első félidőben veszélyes szituációban mentett Ibrahimovics elől, a második felvonást felvezető északi rohamok megfékezése során viszont nem bizonyult élharcosnak. Ezzel együtt: alulról nem lógott ki a csapatból.
 
Dárdai Pál: 6 Hozta megszokott hasznos játékát. Az előre játék építésében nem bizonyult fékezhetetlennek, de ezt igazából nem is tőle vártuk. Nem biztos, hogy őt kellett volna a szünetben lecserélni.
 
Gera Zoltán: 4 Nem volt igazán meggyőző a szélen. Lehet, hogy a válogatottat már nem köré kell építeni, de az szinte biztos, hogy ennél testhezállóbb feladatokat is kaphatna. Osztályzatából levon, hogy ha a 93. percben bemutatott piszlicsáré megoldás helyett a Keleti pályaudvarra bombázza a labdát, akkor most 14 pontosak lennénk.
 
Hajnal Tamás: 3 A múlt héten a kickertől kapott megalázó osztályzat fényében is megdöbbentően gyengét homorított. A mérkőzés nagyobb részében a kóros labdaiszony elnevezésű betegséggel küzdött, amikor mégis találkozott a golyóval, akkor rossz megoldásokat választott. Olyan érzésem van, mint anno Lisztesnél: ha ennyit tud a válogatottban, akkor lehet, hogy jobb lenne, ha inkább Dortmundban pihengélne a címeres meccsek idején.
 
Dzsudzsák Balázs: 6 A csapat legjobbja volt. Őt futották le a legkevesebbszer, ráadásul kiharcolt egy tizenegyest. Ha így folytatja, az EB-selejtezőkre köré kell építeni a csapatot.
 
Huszti Szabolcs: 4 Amit az első félidőben prezentált, annál még egy elektrosokk is kellemesebb lett volna. Torgellinho beállásával hátrébb került, amely jó hatással volt rá, de az egész mérkőzést tekintve elmaradt az átlagtól. A tizenegyes értékesítését az ő szintjén nem indokolt plusznak tekinteni.
 
Torghelle Sándor: 5 Kapura nem igazán volt veszélyes, viszont megalkuvás nélkül harcolt. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a beállása (illetve az ezzel járó hadrend-módosítás) miatt rögtön meggyőzőbbek lettünk, akkor célszerű legalább az átlagos osztályzat megadása.
 
Tímár Krisztián: 3 Az ahülye címke kettes számú viselője 29 percnyi, az átlagosnál amúgy nem feltétlenül rosszabb produkcióját tette zárójelbe a mérkőzés utolsó másodperceiben, amikor utánozhatatlanul sikeres mozdulatával kivette a zsebünkből az orbitális szerencsével összekuporgatott pontot, egyszersmind összetörte a továbbjutás kérdéskörével kapcsolatos maradék illúziónkat is. Északi barátaink nagylelkűségét ismerve bízhatunk abban, hogy legalább egy kistelepülésen róla nevezik majd el a faluszéli utcát, ahol a hétköznapokban az állatokat legeltetni hajtják. Szívem szerint még a csapnivalóval egyenértékű hármas számú osztályzatot is csak azért adom meg, mert a kettessel a blog hitelességét veszélyeztetném.
 
Buzsáky Ákos: 0 Nagyjából tíz percnyire nyúlt performanszával elsődlegesen válogatottságai számát növelte.
 
Erwin Koeman: 3 Érkezése óta sok minden változott pozitív irányba (a verhető ellenfelek legyőzése, az utolsó előtti hely elkerülése a csoportban), ezért a korábbiakhoz hasonlóan most is dícsérhető, de úgy tűnik, az erősebb ellenfelekkel való meccselésben vele sem fogunk messzire jutni. A keret összeállításától a hazai pálya-sorsdöntő meccs kombóhoz képest – mondjuk ki – gyáva felálláson át az ívelgetéses taktika egy félidőn át tartó alkalmazása miatt kénytelen vagyok az ahülye címke egyes számú viselőjének tekinteni.
 

-------------------------------------

végh hanta adaléka:

Hogyan lehet 500 forintból berúgni? Fogalmam sincs, de tegnap tudtam volna örülni, ha ismerem a módját. Egyszerűen hihetetlen ami történt. Kellett egyet aludni rá, mire felfogtam egészében.

93. perc, visszük föl a labdát. A hosszabbítás végén járunk, mégis tapasztalatlanul gólt akarunk rúgni. Gera harmatos beadását levadásszák, a kontrát előrelövik, Tímár aláfut, Ibra meg begagyizza. Ennyi. Hatalmas hiba. Nem Tímárnál, nem Babosnál, Geránál! Gerzsonnak nagyon nem megy, igaz, segítséget sem kap. Végtelen hosszú üresség tátongott a jobbszélünkün. Elől örlődik, segít befelé; mögötte 30-40 méterre senki! Szélesi át sem lépi a félpályát. Dárdai tűnt fel egyszer-egyszer összekötőben, hatalmas munkát végezve.

Hazai pályán, csatár nélkül, két oldalon három szélsővel kezdeni - fura. Az első félidőben begyűjtjük a labdákat a támadóharmadban, középpályán stabilnak tűnünk, a védelem meg csak akkor hibáz, amikor arra száll a labda. Pontrúgásból gólt kapunk, belefér, a meccs képe alapján ez szagosan iksz.

Félidőben Dárdai le, Torghelle be. Lefordítom: félidőben középpálya megszűnik, támadósor alig erősödik, még tátongóbb az üres jobbszél. Huszti, Dzsudzsák, Gera marad a pályán, láthatóan alig találják a helyüket. Hajnal pedig őket. A svédek közben sorra dolgozzák ki a helyzeteket, nincs aki megszűrje középen a támadásokat. A játék valóban élvezetesebb, felpörög, mégis kevesebb sanszot érezni a pontra, mint az első félidőben. Aztán kapunk egy büntetőt és megint minden más.

Pillanatra úgy játszik a csapat, mint aki focizni akar. De szomorú a valóság, és Dzsudzsák föléküldi az egytelen ziccerünk. Nagyjából húsz percig - talán - jobbak vagyunk a svédeknél. Aztán Ibra.

Számoljunk: az első félidőben Mellberg befejel egy pontrúgást, azon kívül a két csapat csak küzd egymással, egyenlő erőkként. A második első felében simán elmehettek volna a svédek két-három góllal, de szerencsére nem. A büntető után jobbnak tűntek a mieink, de igazi gólhelyzeteket nem tudtak kialakítani. Aztán Ibra.

Szerdán portugálok. Az MLSZ nagy szerencséje, hogy előre elmentek a jegyek.

Szerdán portugálok. Reménykedni még szabad!

35 komment

Címkék: svéd válogatott tímár krisztián ekoeman ahülye

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr371363500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VGL 2009.09.06. 16:08:14

Ha már osztályzatok, akkor Közönség: 10

Én egydolgot nem értek, hogy minek favorizáljuk ezt a 4-2-3-1-et? Egy mezei 4-4-2-val szerintem jobbak lennénk. Akkor aztán lehetne nyugodtan csatár Huszti, vagy Gera.
A mai sportban én is olvastam ezt a Priskin dolgot, és az hittem lefordulok a székről. Nem hiszem el, hogy nincsen több magyar csatár, akit be lehetne hívni.
Ha Juhász meg kiesne, én nyugodt szívvel kipróbálnám Mészárost.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.06. 17:23:51

életem legjobb válogatott meccsén voltam, ráadásul tudatosan a t szektort választottuk. a meccs szomorúsággal töltött volna el, ha tven néztem volna, de minden más perspektívát kapott a béből. ezért képtelen vagyok reális összegzést készíteni magamban a meccsről.

pár dolgot kivéve: hajnal ne kezdjen. csatár kell. lokis fiatalokat azonnal a válogatottba. a szurkolók néhány köcsög hozzáállást tekintve, egyben értékelve őket-minket zseniálisak voltak.

a portugálokat pedig megpicsázzuk, mert még nem voltam győztes válogatott meccsen és szerdán nem leszek ott...

Magyarnaba 2009.09.06. 17:44:52

És az a szomorú, hogy míg a fiaink összeszorított foggal készültek életük meccsére, addig Ibrahimovicsék előtte fél (?) éjjel bulizgattak a Romkertben (forrás: Index).

Ezzel azt bizonyították, hogy lenéznek minket, na meg azt is, hogy jogosan...

vidi-master 2009.09.06. 18:29:28

Babos 5 - nem védett rosszul, de szerintem a szögletre kijöhetett volna, illetve 94.percben 1-1-es állásnál eltöröm a lábát és nem a labdára jövök ki... akkor nyújtott volna klasszis teljesítményt.

Szélesi 4 - a szögletben szerintem is benne volt, egyébként a támadásokat az első félidőben próbálta segíteni, a másodikban már nem, kérdés hogy miért.

Juhász 4 - szerintem tegnap nagyon gyengén játszott, a védelmet nem fogta össze, lehet hogy a sérülése miatt.

Gyepes 5 - a védelem leghatékonyabb tagja volt.

Halmosi 5 - előrejátékban semmi, hátul megoldotta, de nem védő.

Dárdai 5 - olyan dolgokat próbált csinálni Hajnal passzivitása miatt, amiket nem tud. a cseréje szerintem jó húzás volt, mert sárgája volt, és védekező középpályás nem futhat ki sárgával második félidőre, főleg vesztes állásnál nem.

Vadócz 5 - Dárdai mellett jó volt, egyedül nagyon kevés.

Gera 5 - mezőnyben nem volt rossz, de a fejpárbajokat ő is elvesztette. a 93.percben a beadás jó választás volt, nem az ő hibája a vereség.

Hajnal 3 - lassú,lassú és lassú. értékelhetetlen, a portugálok ellen ne kezdjen.

Dzsudzsák 6 - a magyar csapat legjobbja, azzal együtt, hogy 0-1-nél és 1-1-nél is komoly gólhelyzetben rossz döntést hozott.

Huszti 4 - az első félidő tragikus, a második már jobb, de neki NEM EZ A POSZTJA. megették a svédek, a portugálok ellen több esélye lenne így "ékben".

cserék:

Torghelle 5 - egészen jól teljesített.

Tímár 4 - a gólig kíválóan teljesített, aztán viszont gigantikus hibája miatt 1 pontot vesztettünk, a svédek meg nyertek 2-t. a végelszámolásnál NAGYON hiányozni fog ez a pont.

Buzsáky 6 - sokkal korábban be kellett volna cserélni, sőt, megkockáztatom hogy kezdenie kellett volna, fizikailag sokkal jobb, mint Hajnal és jó a rúgótechnikája, ami a svéd favágók ellen sokat érhetett volna. színt vitt a játékba, remélem a portugálok ellen ő kezd.

A portugálok elleni kezdőcsapatom (Juhász és Gera nélkül):

Babos - Szélesi, Mészáros, Gyepes, Halmosi - Huszti,Dárdai,Buzsáky,Vadócz,Dzsudzsák - Torghelle

a cserék: Priskin, Tímár, Fehér, Rudolf (ha meggyógyul) és Király.

vidi-master 2009.09.06. 18:31:11

Hajnal kimaradt a padról.

housemd 2009.09.06. 19:10:24

Kedves Lotus és Hanta,
lényegében tökéletesen egyetértek az értékelésetekkel. sajnos, ez már nem az első olyan meccse, amelyiken a koeman-csapat korábbi erőssége, és papíron legértékesebb, legmagasabban jegyzett sora, a középpálya mond teljes csődöt. felfoghatatlan volt Hajnal, és nehezen érthető Gera produkciója, utóbbi a kritikus utolsó előtt kb öt perc alatt nagyjából háromszor adta el a labdát. szánalmas produkció volt ez egy többre hivatott spílertől. értem, hogy a sárga miatt hozta le Dárdait, de akkor sem volt jó ötlet, általában nem lehet megfordítani egy meccset, ha nem tudunk középen labdákat szerezni, és megtartani. és akkor jön Dzsudzsi olyan szövegekkel, hogyaszondja: "aki most azt mondja, hogy jogosan kaptunk ki, az nem magyar és hazudik" - jajistenem. eh, csalódtam, ennél jobb teljesítményt, legalább néhány felépített akciót, kapuralövést vártam.
és még a pécs is kikapott pénteken gyirmóton, 'szom az egészbe. bocs.

istenhátmögött 2009.09.06. 19:14:46

no de kedves heveskedo szakirok....
a edzo pedig jol meccselt, arrol nem o tehet h kitalal egy taktikat, ami szerint vezetunk negy ponttal, vagyis a svedeknek jonni kell, mi nem kapunk golt (jo igen ezt erre a vedelemre nem lehetett alapozni, de hat vegul is felnott emberek voltak a palyan szal miert is ne), nah erre a nyolcadik perceben kapunk egyet - es tegyuk a szivunkre a kezunket, azert a szelesitol ne azta varjuk el h a melberget lefogja, nagyon nem siekrult neki, nagyon nem eselye sem volt - ahh furcsa h senki sem elmliti, de a bemelegites alatt volt egy olyan gyakorlat, h a kapus benn all a kapuba a sracok meg lovoldoznek - a kapus meg se mozdult - olyan onbizalomnovelo merkozes elott, nos urak haromszor talatak el a kaput (kizarolag kozepre) a tobbi meg ossze vissza melle - vagyis szvsz erosen be voltak szarva - mint mindig teszem hozza -
nah de ami lenyeg kaptunk egy golt, na es akkor mi van, volt meg 81 perc vissza, begyakorolt valamit es azt nyomatta egy felidon at, igen nem volt tul fenyes, cserelt bejot saaanyiii, es akkor sem tortent semmi, arrol nem o tehet h a hajnal huszti gerea tandem igazi nb1-es format hozott, helyettuk kit rakunk be???? senkit...
aztan volt ugye esely (balazskanak) de tiz meterrol miert is ne lotte volna el a picsaba, de legelabb a dombi fele iskola jeles tanulojakent osszehozott egy tizenegyest, huraaaaaaa, vilagvalogatottba vele, miert is??????
ami meg utana jott....
akkor meg a danok mentek a portugalok ellen, vagyis az iksz az nekunk isteni eredmeny lett volna, de nem mint a hulyegyerekek fel ala rohangalnak a palyan - minek kineeek????? - nem bajnoki merkozes vagy kieseses bl merkozes, 10 merkozeses sorozat, ahol esely volt a masodik hely megszerzesere, de nem mint a huyegyerek rohanj csak elore, es utana meg sirsz ha egy nagy brokit kapsz az arcod ele, hat ezvan vazze, ha ilyen hulye egy csapat h ezt nem tudja felfogni akkor az ne picsogjon, hanem szegyelje magat, e nagyon
igen nem erdemeltetek meg, mert nem ti rugtatok kapufat, csak a ti kapusotok mutatott be ket bravurt, es mert a kaput nem talaltok el a 16-oson belul
szal az erdekes kerdes h mit mondott kúman az uccsó 10 percre, ha azt hogy elore sracok megvan a merkozes akkor menjen a picsaba vissza tisztogatni a tesoja stoplisait, ha meg a csapat cseszte el akkor meg kerjenek bocsanatot tiz fekvotamasz az oldalvonal mellett es kapjak be

clioltd 2009.09.06. 20:48:24

Sajnos ez van, a svéd válogatott jobb csapat, s ami a fő, az utolsó pillanatig képes koncentrálni.
A holland edzőt bántani nem ildomos, ő hozta el nekünk a reményt.

dr66 2009.09.06. 22:00:25

@clioltd: a reményt a 13 pont hozta el csak az a helyzet,hogy abból 12 a málta albán meccsekből jött.Jegyzett csapat ellen nem tudunk győzni tétmeccsen iszonyat régóta.

pókfoci 2009.09.07. 00:07:27

dr66: a hollandig még azon meccseket sem hoztuk amiket elméletileg nálunk gyengébb csapatok ellen kötelező lett volna, szóval finoman azzal a tizenkettő ponttal.

Sajnos nagyon szűk a keret, ha valaki nem játszik, lesérül egyéb baja lesz, akkor már nincs aki megfelelően tudja pótolni. Erről többnyire nem tehet Kúman.

Amiben szerintem lehetett volna más lépés az, hogy a Lokiból kipróbálja Mészárost. De van egy olyan érzésem, hogy nem biztos, hogy ettől jobbak lettünk volna. A csatárhelyzetről meg annyit, hogy nem tudom kit lehetne behívni. Kabát? Tisza? nem hiszem, Ferenczi? ugyan már, Coulibaly? nem magyar, és több nem jut eszembe... ez van sajna

Ezen a meccsen ráadásul Hajnal,Gera nagyon gyengén játszott, amennyire én láttam, Huszti sem volt az igazi.

A taktika szerintem az volt, hogy tartsuk a földön a labdát és ott verjük meg őket, nem hiszem, hogy kúman a felíveléseket erőltette edzésen.

Amúgy meg oda vissza meg kell verni a portugálokat és akkor semmi baj :D:D:D

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.09.07. 07:49:32

@pókfoci: jelen helyzetben nyugodtan behívhatta volna a Rénszarvast is, meg akár Kovács Petit is. Rosszabb támadósorunk nem lett volna, jobb talán igen. Főleg, hogy Kovács Petikének fel lehet ívelgetni a labdákat, megtartani is van esélye. Lehet, hogy kapura egyáltalán nem lett volna veszélyes (ismerhetik a norvég első osztályból), de leköt 2-3 védőt addigis. Mondjuk tiszta funból kipróbálnám mit tud a válogatott 3 ékkel: Torghellino és Kovács Peti mint "target men" és Rénszarvas mint ék. Két labdaszerző középpályás (Vass Ádi és Dárdai), szélen két futógép (balra Dzsudzsák, jobbra meg igenis kurvára kéne Bodnár).
Három védővel, igen. Több használható szintű védőnk úgysincs, ne áltassuk magunkat.
Kapuban Babos, nem ő tehetett igazán arról, hogy kikaptunk, ha nem ő áll ott, akkor nem 1-2, hanem 1-5.

__ 2009.09.07. 08:29:23

Nagyon hazafiatlan vagyok, ha azt mondom, egyvalamiért egy icipicit nem bánom a 93. percet?
...ahogy Léderer arcáról (a mehet Ibrahimovics a szájsebészetre és hasonló prosztó beszólások után) lefagyott a mosoly.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.07. 09:07:46

@pókfoci: Nincs csatárunk. Igen, Aczél is erre hivatkozik. Sinkovics a sportban Kabátot emlegeti. LOL.
A bohócligán kívül nem is játszik csatárunk?
@ylion: egy tárgyi tévedésed van (Rudolf bent volt a keretben, ő az, aki sérülés miatt kimaradt), egyébként meg röhögni fogsz: a szünetben pont azt a nevet emlegettem, akit most te. Mielőtt mindenki nekem esik: igen, én is tudom, hogy 1.) Lotharnál kipróbáltuk, lebőgött 2.) a földön kimondottan ügyetlen (Apróság: a kettő között van összefüggés. Olyan csapatok ellen próbáltuk ki, ahol a földön folyt a játék, esélye nem volt arra, hogy jól játsszon.) De az első félidei ívelgetéshez pont ő kellett volna. Akár arra, hogy kapura fejelje, akár arra, hogy a második hullámban érkezőknek visszafejelje lövésre. Mindkettőt meg tudta volna oldani és még abban sem vagyok biztos, hogy egy fejese nem akadt volna be.
A portugálok ellen mondjuk nem őt erőltetném, mert ott játszania, cseleznie kell a csatárnak. Arra (ha nem gyógyul meg Rudolf) ott van Kisjézus, aki ráadásul itthon is van, még haza sem kellene röptetni. Igen, tudom: az U20-ban nem játszott a Pápa ellen, mert fáj a dereka. Azért egy rejtett kamerás felvételen megnézném, hogy ha menne a telefon Telkiből, hogy kicsi, egy félidőre be kellene szállnod, mit válaszolna. "Mester, fáj a derekam" vagy "Várjon, Mester, kerítek egy fájdalomcsillapítót"? Rosszul gondolom, hogy az utóbbit?
Még egyszer mondom: TISZTELEM Koemant azért, amit elért, hogy végre a verhető ellenfeleket már verjük. De azzal ne jöjjön, hogy nincs kiből válogatni. Minden csapat ellen találnánk a feladatra alkalmas csatárt. Csak körül kellene nézni.

Deco 09 2009.09.07. 09:15:17

Nos először is, amilyen hangulat szombaton a stadionban uralkodott azt nehéz szavakba önteni... Kint voltam már nem kevés meccsen, de ezt a mostanit sosem feledem... Ami a meccset illeti, nos az is ritkán fordult elő, hogy egy mérkőzés lefújása után hosszú perceken keresztül több száz szurkolótársammal együtt magunk elé bambulva ücsörögjünk a Puskás stadion székein... Mert szombaton ez így volt, Ibrahimovic "talált" gólja felért egy VB döntő elvesztésével... Most már tényleg csak a portugálok legyőzése lehet az utolsó sanszunk, itthon mindenképp hozni kéne a meccset ha akarunk valamit, majd talán még Dániában az utolsó fordulóban lesz végre egy kis szerencsénk. Én sem álmodozom, tisztában vagyok vele, hgy mindez már-már a csoda kategória lenne, de miért ne reménykedhetnénk... Én személy szerint Koeman-t nem bántanám, ha ő nincs most még mindig kb. azon háborognánk, hogy pl. Málta újra elpicsázott minket... Amit szorgalmaznék, hazai pályán igenis vállaljuk fel a bátor támadójátékot, remélem Rudi felépül... Szombaton akik "jó" teljesítményt nyújtottak: Babos,Gyepes (engem meglepett), Halmosi, Dzsudzsák és persze SANYIKA is... Szerdai kezdő: Babos - Bodnár, Juhász(Mészáros), Gyepes, Halmosi - Dárdai, Vadócz, Buzsáky, Dzsudzsák - Rudolf, Torghelle... Csatárok nélkül nincs győzelem... HAJRÁ MAGYAROK!

Mérgező Hulladék 2009.09.07. 09:18:41

Egyetlen dolognak örültem a meccs után: hogy az egyenlítés után nem álltunk be őrizni az egy pontot. Nem csak azért, mert így legalább a szurkolóknak is jutott valami a 80 perc gyötrelem után. Szerintem logikus gondolat is volt: jó esélyünk nyílt legyőzni a svédeket, márpedig a három és az egy pont között legalább akkora volt a különbség (nyilván nemcsak matematikailag, hanem a csoport állását is figyelembe véve, és még mentálisan is), mint az egy és a nulla között.
Aki meg most tényleg úgy gondolja, hogy Gerának abban a helyzetben le kellett volna vinni a szögletzászlóig, vagy szándékosan kapu mögé ívelni a labdát; az inkább várja meg, amíg kitisztul a feje.

@Bastille: és amikor nem vagy kint a meccsen, akkor mindig nyerünk?

Mérgező Hulladék 2009.09.07. 09:24:05

Meg még annyi, hogy legutóbb négy éve sikerült megverni mindkét alacsonyabbra rangsorolt ellenfelünket oda-vissza. Nem egy örökkévalóság, emlékezhetnénk rá. Ne erre hivatkozzunk, amikor előrelépésről beszélünk.

mindegykivagyok 2009.09.07. 09:25:42

Sajnos itt nem a labda megtartàsàrol volt szo(elöl)
mint ahogy a nyilatkozatokbol hallottuk,hanem a labda szerzésére sem volt sansza Husztinak!Miutàn
az ivelgetös jàtéknàl egyértelmü hàtrànya volt a magas svédekkel szemben!Ilyen szinten ekkora taktikai hibàt elkövetni öngyilkossàg!
Sztem egyértelmü,hogy a szöv.kapitàny szàmlàjàra
irhato a mecs eredménye!
Nàlam a kérdés,hogy ezt tudatosan csinàlta vagy sem!

dr. Wilbur Swain 2009.09.07. 10:11:41

játékosokat nem értékelek, mert a helyszínen néztem a meccset, és nem tudnék objektív lenni
a szélről beadott labdák semmire sem voltak jók (Husztival együtt), ezt negyed óra alatt le kellett volna vágni, nem adni egy félidő előnyt
elképesztő csalódás volt így elveszteni a meccset, majd megszakadt a szívem, de a szurkolás elképesztően jó volt, hangom még most sincs

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2009.09.07. 10:16:33

Koeman szombaton 90 perc alatt lenullázta magát nálam. (bár ez gondolom őt nem zavarja)
Ennél még Csank Jan Chee papa is offenzívabb válogatottat küldött voplna pályára. Visszasírtam a Klausz és Illés párost.

Gyalázat. Mintha DIREKT, vezényszóra le akarta volna mészároltatni a nemzeti 11et. A direktre az indokaim.

1. Játék csatárok nélkül. Egyszerűen vérlázító.
Ad1 Ha tudta nincs épkézláb csatár miért nem hivott be mást. Akár Ferenczit vagy bárkit, aki már lőtt gólt kapuba.
Ad2 Ha egy hét alatt nem jött rá erre, csak szombat estére, akkor csomagolás gyorsan, és irány a tulipánopk országa.

2. A csak Koemannál csatár, 170 centis Huszti beküldése a 2 méteres és 90 kilós géprobot favágó-darálóba, majd ezzel párhuzamosan egy félidőn keresztül ívelgetni felé.
????? A ********* **** ** ****** *****!!! ????

3. Az unásig hangoztatott saját mondatait percek alatt áthúzni (Nálam csakaz jáccik aki a kluban is jáccik jó?) Szélesi? Tímár? Halmosi? Gera? Gyepes?

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2009.09.07. 10:20:25

És mostmár ténnyleg vissza a Csank-féle 11 et Mracskóstul, Lőrinczestül, Lipcseistül, Illésestül, Oroszferistül!!!

Ők legalább pótselejteztek!

vidi-master 2009.09.07. 10:32:19

@don brada: Tímár, Gera és Gyepes ha nem is "sztenderd" kezdő, de azért elég sokat játszanak.

Mérgező Hulladék 2009.09.07. 10:55:04

@vidi-master: Gera tényleg. Gyepesnek egy Ligakupa-meccse van ebből az idényből, ami azért is meglepetés, mert pl. a FourFourTwo csapata legfontosabb emberének gondolta a szezon előtt.
Tímár 6 hónap alatt három meccset játszott. És utoljára októberben volt győztes csapat tagja...
Halmosinak szintén egy Ligakupa-meccse van a szezonban. És csak azért nincs Tímáréhoz hasonlítható győzelem nélküli sorozata, mert bajnokin már tavasszal is alig kapott szerepet.

Ezek csak a rend kedvéért, nem mintha másokban több lenne.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.09.07. 11:44:26

@Mérgező Hulladék: ha csak ezt a selejtező sorozatot nézzük, akkor igen...és miért ne csak ezt a selejtező sorozatot nézzük???

ja és hamarosan elkészül a bosnyák menekült megerőszakolta a tíz éves svéd kislányt és lőn zlatan című örökbecsű blues dalom...

pókfoci 2009.09.07. 12:07:16

Black Lotus: igazat adok, Kovács Péter nem jutott eszembe, talán őt ki lehetett volna próbálni, mert neki most megy Norvégiában, ha jól tudom. Ugyanakkor szerintem, ha Rudolf szerű csatárjátékra készültünk, akkor Németh jöhetett volna még szóba, de ő is csak egy meccsen van túl, bár ott legalább jól játszott.

don brada: Nekem meggyőződésem még mindig, hogy Kúman nem a beívelgetéseket gyakorolgatta a meccs előtt. Szerintem pont az volt a cél, hogy a földön megverjük, átjátsszuk gyors passzos játékkal a svéd védőket. Az, hogy ebből semmi nem valósult meg, azért lehetett mert a középpályán nem tudtuk megtartani a labdát. Nekem az egyik legdühítőbb jelenet, ami megmaradt az volt, amikor Hajnal lefordult az emberéről, de öt méteren lefutották.

A védelemből nagyon hiányzott Bodnár, és az egészséges Juhász. Tímárt szerintem sem kellene erőltetni, helyette Mészárost esetleg. Nekem Gyepes pozitív meglepetés volt. Szélesi helyett pedig Fehér, mert bár ő sem egy zsonglőr, de legalább játszott/ik a csapatában.

A középpályára pedig, ha a BL csoportkörökre is marad az eddig látott játéka, akkor Varga beférhet, főleg, ha Vass, Vadócz továbbra sem kap rendszeres játéklehetőséget.

Stefan Derrick 2009.09.07. 12:21:08

Ha már javasolgatunk, Szabics stabil kezdő Augsburgban, még ha ez elég abszurd javaslatnak tűnik is.

globocnick 2009.09.07. 12:28:46

végh hanta: 500-ból berúgni? Időgép, esetleg?

globocnick 2009.09.07. 12:31:32

Ibrahimovics gólja méltó válasz volt a finnek elleni, pótselejtezőt érő, egyenlítő gólunkra... Sajnos azzal a csapattal, ami a mérkőzés utolsó fél percében képtelen megtartani a labdát, azzal nem nagyon érdemes világbajnokságról álmodni. Illetve álmodni lehet. Csak azt.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2009.09.07. 14:33:48

Babos Gábor: 4
Amikor kellett magabiztosan védett, nem volt látványos lepke, vagy aláfutás, Melberg góljáról nem tehetett. A 94.-ben viszont Ibrával rúgatott egyett (Koszta emlékserleget neki), ezzel masszívan lehúzva az értékelését.

Szélesi Zoltán: 3
Nem volt ő rossz voltaképpen, nagyot se hibázott, csak ezt bármelyik nb1es ólomlábú kolega hozta volna. Nem értem Koeman mit lát benne. A másodikra, a nagy magyar nyári csapatkeresősdi komédia egyik főszereplője végkimerült nyugdíjasnak tűnt a fürge svédek közt.

Gyepes Gábor: 5
Egy első félidős fűberúgáson kívül alapvetően magabiztos volt és jól helyezkedett. A sérülten küzdő Juhász mellett ő tünt még vállalhatónak.

Juhász Roland: 6
Küzdeni tudásáért és hihetetlen akaraterejéért megérdemli a legjobb osztályzatot. Amíg pályán volt nem hibázott.

Halmosi Péter: 4
A másik ólomlábú. A 70. perc környékén Elmander úgy futotta le megkerülősen, hogy nagyjából kétszer akkora utat tett meg. Egyetlen érdeme, hogy szélső hátvéd kollegájával ellentétben ő legalább megpróbált csatlakozni a támadásokhoz.

Vadócz Krisztián: 5
Hozta a szokásosat, látványosat nem csinált, bár tudom az ő posztján nem is kell. Kétségbeesésében még középsővédőt is játszott néha.

Dárdai Pál: 5
Érthetetlen módon néha megpróbált támadni, ezt mégis pozitív dolognak vesszük. Amíg pályán volt nem hibázott, nem őt kellett volna lecserélni.

Gera Zoltán: 3
Akár a helyén játszott akár nem, egy ("sorsdöntő") meccsen 0 jó passzal és 0 kapuralövéssel az ő szintjén már a 3-as is inkább csak a múltjának szól. A végső gól pedig elsősorban az ő hibája. Ha nem kisiskolás módjára löbböli oda a labdát a 16-osnál tömörülő 8 svéd orra elé most 4 pontott vernénk a svédekre.

Hajnal Tamás: 3
A dortmundi karmester, megközelítőleg 30-40 %-ot szokott hozni válogatott mezben. Most úgy 20-at hozott. 0 indítás, 0 kapura lövés. 20 meccsből 1 (asszem Bosznia ellen) jó az elég kevés.

Dzsudzsák Balázs: 5
Jól játszott, akart, hajtott, kapura lőtt becsülettel. Ennyire tellett. A meccs utáni nemmagyarozás -1 pont.

Huszti Szabolcs: 3
Középpályás társaihoz hasonlóan az ő szintjén ilyen produkció maga a gyalázat. Nem volt értékelhető momentuma, 11-est belőni nem plusz pont.

Torghelle Sándor: 5
Ahogy beállt rfelpezsdült a támadójáték. Sanyisan, masszívan csinálta amit tud. Ő volt az egyetlen, akitől láthatóan még tartottak is a svédek, de kapura végül nem volt veszélyes.

Tímár Krisztián: 3
A meccs lúzere. Ilyen alászaladást a megye 1-ben tarcsibazavarással büntetnek.

Buzsáky Ákos: 0
Sokkal előbb kellett volna behozni Hajnal helyére, de megszoktuk, hogy 5 perces csereember. Talán sose tudjuk meg mire képes.

Erwin Koeman: 1
"Sorsdöntő" 42ezernézős meccsre csatár nélkül felküldeni a 11-et. Husztira ívelgetni a 2 méteres svéd óriások közt. Gerát jobbszélsőnek játszatni. Hajnalt szinte végig a pályán tartani. Buzsákyt nem időben behozni. Tímárt behozni. Mészárosat nem behozni. Hülyéket nyilatkozni ("Akár nyerhettünk is volna")

2009.09.07. 14:47:52

@pókfoci: Németh Krtisztiánt kell behívni...

azért a korosztályos válogatottban 25 meccs 37 gól nem hiszem hogy nem elég. Máshol kipróbálják a fiatalokat itt nem... Nem azt mondom, hogy fiatalokra kell építeni a válogatottat, mert az hülyeség, de Németh már régóta megérdemel egy lehetőséget, persze mentálisan biztos, hogy nem elég...

Csak egy kérdés: Hajnal oké volt mentálisan?

Tuszek 2009.09.07. 16:15:42

Alapvetően ennyi különbség van a 2 válogatott között, s ami szomorú, hogy ebben a svéd válogatottban nincsen semmi érdekes, eszembe nem jutna miattuk megnézni egy meccset a VB-n. Ennek ellenére 30 perc után 3-0ra vezethettek volna és akkor most nem idegeskednénk. Nálunk ugyanaz a helyzet mint 20-25 éve mindig, hogy nincs 11 olyan játékosunk akik komoly bajnokságokban fix kezdők és ebből 2-3 klasszis a posztján. Most egy kicsit jobb a helyzet mint a korábbi években, mert több olyan játékosunk van akik a nemzetközi mezőnyben szerepelnek, elvileg nem is rosszul. Dzsudzsákból komoly játékos lehet, ő most is hozta nagyjából magát, már amennyire a többiek mellett tellett. De se Hajnal, se Huszti nem produkált értékelhetőt, Juhász meg sérült volt. (Kb ennyi jegyzett labdarúgónk van.) Persze szegény Husztit csatárként játszatni értelmetlenség. Koeman hazai pályán egy teljes félidőn át csatár nélkül játszatta a csapatot ami miatt bottal kellene megkergetni. Pláne úgy, hogy a 8. perctől vesztésre álltunk! Ami meglepő, hogy ilyen -többségében- szerény kvalitású játékosokkal, akik jelentős része ráadásul formán kívül játszott végül egyenlíteni tudtunk a meccset kibekkelni akaró svédek ellen, bár ilyen 11-est a pótselejtezőn aligha kaptunk volna.

Most persze lehet mondani, hogy lám mi magyarok az utolsó pillanatokban mindig elbukunk, átok sújt. Mint pl a jégkorong VB-n, ahol a szlovákok ellen is a vége előtt pont 13 másodperccel buktunk el.
Ugyanakkor meg a Csankos pótselejtező előtti finn meccsen mi találtunk a végén gólt (milyet...), tehát szó nincs átokról csak esetlegességről. (És most még a portugálokat is meg kellett volna verni amiben nem hiszek, és nem azért mert oly jók.)
Szóval továbbra is az van, hogy kivárni azt a Bicskei-féle 15 évet amivel le vagyunk maradva az élvonalbeli országoktól, mert nem volt rendes utánpótlás nevelés. A Sándor akadémiával elindult valami (tényleg az már több mint 10 éve működik ha jól tudom és kik lettek európai klasszisok?), de kellene vagy 50 ilyen akadémia és akkor azoklból 8-10 éven belül lehet 11 jó játékos. Addig reménykedhetünk, hogy pár keresztbeverés, pár szerencsés meccs és a döntő meccsen 93.percben hátról bepattanó labdával kikeveredünk mondjuk az EB-re.

díszbohóc 2009.09.07. 17:52:59

Nalam a csapat bukott meg. Taktikat nem lattam, kuzdelmet nem lattam, borzalmas hibakat lattam, es tenylegesen a tizenegyestol jatszott a csapat ugy, ahogy az elvarhato. Hajnalt azonban nem bantanam annyira, mert a sok kozeppalyas "kioltotta" egymast, a svedek erofocia ellen nem volt eleg a mutatvany.
Szerintem legyen meg a stabilitas, tudjon egyenlore egy taktikat-jol jatszani a valogatott (ami most nem jott be) legyen egy fix keret, es majd utana lehet varialni, meg kiserletezgetni.
Es meg valami: azert most lehet peldalozni, hogy miert nem a Priskin, miert nem a Kisjezus, de ha meg ok allnak be, es kudarcot vallanak, akkor meg most azon megy a szovegeles, hogy miert rutintalan jatekosokat kell kiprobalni sorsdonto meccsen, meg miert kiserletezunk stb.

vidi-master 2009.09.07. 20:37:07

@Mérgező Hulladék:
nem kötözködni akarok de Tímár 5 bajnokin 3 alkalommal játszott (kezdett) és egy gólt szerzett. forrás: www.pafc.co.uk
Gyepes valóban csak egyszer játszott tétmeccsen a szezonban.

Mérgező Hulladék 2009.09.08. 08:31:08

@vidi-master: én is ezt mondtam, csak más megközelítésből :) Előtte március elején játszott utoljára.
Az meg tök komoly, hogy október óta játszott talán 17 tétmeccsen, és egyiken sem nyert a csapata. Most megnéztem a felkészülési meccseket, tízből ötször kapott szerepet, abból kettőt nyertek is. A másik ötből ötöt, és nem feltétlenül azok voltak a könnyebbek... Mindegy, nyilván nem csak rajta múlik, de azért érdekes.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.09.08. 13:38:59

Van néhány értékelés, amivel nem értek egyet:

Szélesi: 3 - Egyszer nagyon beszopatta Ibrát, és úgy elvette tőle a labdát, mint Gondok az ovisoktól. Egyébként? Lefutották, mint a szart. Szerelni nem tudott, Támadáshoz hozzátenni nem tudott, amint lehetett szabadult a labdától. Talán nem véletlen, hogy a kapitány visszahívta a lelkileg nem 100-as Bocit.

Gyepes: 6 - Kétszer mentette meg Szélesi seggét, és a csapatot az öngólpassztól. Keményen játszott, látszott rajta a magabiztosság. Szépen szerelt. Számomra kellemes meglepetés

Hajnal 2 - Tessék csak bátran megadni neki. Megdolgozott érte. Egyetlen egy momentumára emlékszem, de akkor is csak arra, hogy 4 méter "sprint" után utolérte a 2 méteres hátránnyal induló svéd.

Tímár 3 - Már amikor becserélték fogtuk a fejünket (láttuk párszor élőben játszani). Senkitől nem zavartatva ennyire aláfutni a labdának.... Ha nem mozdul meg, akkor eltalálja a labda, esetleg még le is veheti.

Közönség - 9. Bár kibaszott jó volt a hangulat, de mégsem adnék magunknak 10 pontot. "Azok" a másodpercek, amiket nem nevezünk nevén, nem Gera rossz beadásánál kezdődött, hanem előtte. Ugyanis mi hajszoltuk előre a srácokat az utolsó percekben is. Ha nem vagyunk ilyenek, akkor meglett volna a döntetlen.
süti beállítások módosítása