HTML

Címkék

abszurd (12) ahülye (48) átigazolás (26) beharangozó (272) bohócliga (358) championship (12) debrecen (33) détáridöme (14) diósgyőr (16) dzsudzsák (28) eb (37) egervári (22) fc fehérvár (15) feltámadás (57) fradi (54) gera (21) győr (17) haladás (13) hemi bácsi (11) hercegfalvi (10) hét magyarja (22) hónap magyarja (10) honvéd (49) hülyebíró (12) huszti (14) jhn (32) kaposvár (11) keleti csoport (19) kisteleki (12) koman (10) kommentverseny (44) kupaellenfél (20) kupatipp (15) loki (13) magyar (141) mezey (11) mlsz (38) mtk (19) nb2 (87) németh krisztián (16) nemzetisport (13) nyugaticsoport (59) önérzetes (33) összefoglaló (110) reac (12) sör (11) statisztika (14) szavazás (11) szurker (32) tippjáték (229) tippmix peti (11) torghelle (15) tőzsér (12) u20 (15) utánpótlás (15) ute (19) válogatott (168) várhidi (15) vasas (21) vendégszerző (21) videó (87) videoton (15) visszatekintő (10) Címkefelhő

Friss topikok

  • Stefan Derrick: Nagyrészt egyetértek a fentiekkel. Szerintem akkor lett volna időszerű ennek a bevezetése, ha max.... (2022.03.11. 15:03) VBK
  • kétballáb: Imádtam a tippjátékot, néha még most is olvasgatom a régi bejegyzéseket. Szép volt, jó volt, szíve... (2021.11.20. 13:34) Sarokba állítva
  • LaFire: Csatlakozom Brute-hoz :) (2020.11.11. 22:35) Nemzetközi edzőmeccs ( BL főtábla 1. forduló)

Licenc

Creative Commons Licenc

Tulipánmező a Puskás gyepén

2011.03.26. 18:15 Black Lotus

„Ez kínos volt” – olvasom némi hümmögéssel a szaksajtó címoldalán virító öles betűket, némi kakaószürcsölés közepette. A megállapítás érthető, hiszen pár nappal korábban még a győztes hadba vonulásra vonatkozó felszólítások díszelegtek a neves orgánum címoldalán, az elmúlt hetekben tapasztalható médiacirkusz tükrében pedig tényleg minimum a kínos címke aggatható rá a tegnap estére. Amíg hazai oldalon boldog-boldogtalan számára egy-egy kinyilatkoztatás jelentette a mérkőzésre készülés fénypontját, a vendégek a nyilatkozatstop elrendelése mellett inkább a mérkőzéssel foglalkoztak. A látottak őket igazolták: a „tartalékos” oranje a hazai védelem hathatós közreműködését is élvezve röpke 60 perc alatt kivégezte a meggypiros társaságot, majd a fennmaradó fél órában kedélyesen elszívott egy spanglit a még gőzölgő tetem felett.

 

A kezdőcsapatok terén egy igazi meglepetést lehetett tapasztalni: eSándor a sikeres angol mérkőzésen szerzett tapasztalatokra alapozva úgy döntött, hogy Vanczák Vilit ismét megpróbálja a szélen, hátha Afellay máshogy viszonyul a dologhoz, mint Walcott. Ez a számítás amúgy bejött, amíg az angol csak szétfutotta a Sion titánját, addig a marokkói ősökkel bíró hollandus gyorsaság és technika terén is elrakta, mint Mari néni a befőttet. A mérkőzés alapvetően jól indult, az első percekben a fiúk felnőni látszottak a feladathoz, csak aztán beköszöntött a 8. minutum és az oranje az első komoly védelmi megingást kihasználta. (Itt egy költői kérdés erejéig torpanjunk meg: az utóbbi másfél évben hazai pályán Svédország, Portugália, majd Hollandia ellen sem bírtunk kihúzni tíz percet gól nélkül. Megoldhatatlan feladat lenne nem rögtön gólelőnnyel megköszönni egy, a Puskásba látogató európai élcsapatnak a tisztelgő látogatást?). A folytatásban az Egervári-érában jellemzővé vált, mezőnymunkás első félidőt tekinthettünk meg, két apró eltéréssel: egyrészt ezúttal nem döntetlen állásnál kezdett a semleges szemlélő számára unalomba fulladni a találkozó, másrészt a kevés veszélyhelyzet is inkább a vendégek előtt adódott, akik egy szabadrúgással, majd Afellay helyzetével jelezték, hogy még nem zárták le a mérkőzést. A mieink egy Dzsudzsák-lövésig jutottak, miközben a remélt pontrúgások közül a szabadrúgás szimplán nem jött össze, a szögletekkel pedig nem sok vizet zavartunk. A félidő végén aztán felébredtek a tulipánkommandó, két húzásból bohócot csináltak a teljes hazai elhárításból, így a szünetben már megnyugtató kétgólos előny birtokában vedelhették az öltözőben a frissítőt.

A szünetben a mester két cserével próbált életet lehelni a kissé tanácstalan támadójátékba, amelynek annyi hozadéka volt, hogy Gera révén feljegyezhettük második kapura lövésünket. Ezzel együtt inkább a hollandokat hozta lázba a félidő kezdete, akik több helyzetük közül újabb kettőt értékesítettek, majd – miután Sneijder a térfél közepéről még bealázott egy felső kapufával – a maguk részéről nagyjából elintézettnek tekintették a mérkőzést. A hajrában már magyar lövésekre is futotta, de a vendégkapus úgy döntött, hogy megkíméli több százezer honfitársunkat a Gundel-gólöröm miatt esetlegesen jelentkező fül-orr gégészeti problémáktól, így a végére maradt a 0-4.

Nem kívánok a válogatott fogadatlan prókátora lenni, de a San Marino elleni 8-0 után most is azt mondom, hogy az eredményt érdemes a helyén kezelni. Az erőviszonyok reális értékelése esetén a hét eleji szájgimnasztikától függetlenül lehetett tudni, hogy a „10-ből kilencszer a hollandok nyernének, de most jöhet az az egy” kitétel az „1000-ből 999-szer a hollandok nyernének, az az egy pedig nem most lesz majd” tartalommal értelmezhető helyesen. Negatív meglepetést inkább az jelenthetett, hogy az oranje tagjai a mezük lucskosra izzadása nélkül pakolták meg a finoman fogalmazva szellemképes magyar védelmet, mint a tehervagont. A tegnapi napon világossá válhatott, hogy a tavalyi 6-1 gólkülönbsége nem az amszterdami helyszínnek és nem is a magyar játékosfejekben általában a pihengélés szinonímájának számító júniusi időpontnak köszönhető, hanem szimplán ennyi a realitás. Az utóbbi években az európai élvonal reprezentánsai közül a „taktikai repertoár = Ibrahimovics majd begagyizza az utolsó percben” svéd, illetve a vezető gól után az idegenbeli találkozót látványos végigunatkozó portugál csapatot láthattuk Budapesten, ám ez a jelek szerint nem jelenti azt, hogy nem túl acélos védelmünkkel akár hazai pályán is bármelyik európai sztárgárda ellen szoros tétmeccsre lennénk képesek.

Keresztvíz-lehúzás, tömjénezés:

Király Gábor: 3,5 Gabesz főképp új sérójával próbálta sokkolni a hollandokat. Pechünkre van der Vaart a jelek szerint ennél extrémebb hajkölteménnyel is találkozott már életében, így a 8.  percben rémület helyett a lövést választotta, amit Gabi illedelmesen belepkézett. A további góloknál általában kiszolgáltatott helyzetben volt, viszont a második félidőben volt néhány szép védése, így valamivel magasabbra osztályoznám a két szélső hátvédnél.

Vanczák Vilmos: 3 Egervári górénak immár alanyi jogon járna a napi kétszeri fürdetés a Jordán folyó vizében a potenciális válogatottsági csúcstartó újbóli szélre vezényléséért. A mutatott produktumért járó osztályzat szoros korrelációt mutatott a mezszámmal.

Juhász Roland: 4 Talán a legkevesebbet hibázó hátvédünk volt, akinek azonban ezúttal nem sikerült összefognia az atomjaira hulló hátvédsort.

Lipták Zoltán: 4 Az első gólnál üresen hagyta a narancsos kapitányt, egyebekben nem lógott ki a védelemből.

Laczkó Zsolt: 3 Nem az ő napja volt. Labdaeladásai, helyezkedési hibái voltak. A vendégek (amikor éppen volt kedvük támadni) többször fordultak meg az ő oldalán, mint Tornyi Barna a munkaügyi bíróságon.

Varga József: 3 A Hajdúság Gravesenje ezúttal nem bizonyult fékezhetetlennek és nem csak azért, mert idejekorán orrba gyűrték. Cseréje jogos volt. Vadócz Krisztián (4) valamivel meggyőzőbb teljesítményt nyújtott.

Elek Ákos: 5 Főképp az első félidőben produkált elfogadhatóan, labdaszerzésekkel, megindulásokkal próbálta a lelket tartani a csapatban. Cseréje, Priskin Tamás (0) minimális időkeretben rongálta a szurkolók idegrendszerét.

Koman Vladimir: 3 Vologyának nem sikerült átmentenie az ősszel mutatott, erőtől és önbizalomtól duzzadó játékát, amely nagyban hozzájárult az elképzelés nélküli támadójátékhoz. Cseréje, Czvitkovics Péter (3) talán egy életerős lövéssel mutatott többet.

Gera Zoltán: 4 Főképp mezőnymunkával próbálkozott, szerzett, de el is veszített labdákat. Egyetlen kapura lövésével ezen az estén a kapura közepesen veszélyes játékosaink táborát gyarapította, amivel nagyjából mindent el is mondtunk támadásainkról.

Dzsudzsák Balázs: 5 Az első és a második félidőben is volt egy-egy lövése és néhány megindulása. Ezzel együtt nem tudott kitűnni a csapatból.

Rudolf Gergely: 5 Lelkesen játszott, sűrűn lépett vissza a labdákért – bár ez az előnye egyben hátránya is volt, mivel a kapura végképp veszélytelenné tette. Osztályzatába némi bíztatási faktor is beépítésre került.

Végezetül idézzük fel Bognár György hivatásos szakértőnek az örökkévalóság számára megfogalmazott magvas gondolatait: „Az elmúlt évtizedekben a gyengébben sikerült mérkőzések hibás konzekvenciái vitték rossz irányba a magyar labdarúgást, most arra van szükség, hogy következetesen vigyék tovább azokat a szakmai elképzeléseket, amelyeket a jelenlegi szakvezetés megfogalmazott.” Anyám, borogass!

56 komment

Címkék: magyar videó holland válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://labdabiztos.blog.hu/api/trackback/id/tr522773727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brainska (törölt) 2011.03.26. 23:01:37

gratulálok, remek összegzés, bár a meccset halaszthatatlan okból nem láttam, de tökéletesen adta vissza azt a hangulatot, ami akkor uralkodik, ha én is a tv előtt hempergek, amikor a fiúk a világ élvonalával vennék fel a versenyt. a kurvakínost is megadom!

igenember 2011.03.26. 23:13:53

Nagyon jó poszt! Világbajnokságon hollandoknak szurkoltam, itt most nem mertem nekik. Nagyon jó focisták, Hollandia büszke lehet a csapatára.

atiz 2011.03.26. 23:18:58

remenykedjunk, hogy a kovetkezo 40 evben nem jut magyar csapat nemzetkozi tornara... nem nagyon van kedvem magyarazkodni a kulfoldi kollegaknak, akik a magyar futballt meg mindig az Aranycsapattal kotik ossze.

csak azt tudnam, ki az az ökör, akik ezeknek egyaltalan fizetest ad. es plane, hogy mire fel?!

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.03.27. 00:13:42

Csak azt a sok szerencsétlent sajnálom,akik pénzt ölnek a magyar fociba,lelkesednek és életükből sokszor két órát áldoznak erre az idegbajra.Színtiszta mazochizmus.Nem tudom mit kéne nekem ígérni,hogy végignézzek egy magyar focimeccset?!

Amidazophen 2011.03.27. 00:21:37

"Hát, sajnos..."
"Hát, sajnos..."
"Hát, sajnos..."

Edző, játékos meg a stúdióban ülő riporter és a "szakemberek" mindig ezzel kezdik a mondatot a meccseket követően. Azután jön az önfelmentés ideológiája.

Egervári: "...játékosaink IDŐNKÉNT nem találták a labdát". Vagy 30 éve ez megy - hát sajnos. Többre nem telik az intelligencia hiányából.

Csányi (korábban): megszabaditom az ingyenélőktől a labdarúgást. (Ne szarjon be a Mezey lódoktor, úgyse fog történni semmmi sem.)

Az első lépés az lenne, hogy visszalépni a hátralévő EB-selejtezőktől. A tegnapi meccsen mindenki, aki megfordult az öltözőban, az egyszerűen ingyenélő. Az elnök, aki ki akarja nyirni az ingyenélőket, most valami 200 milliárdot akar betenni a magyar fociba - az adófizetők pénzéből! Világos?

Tessék mondani: van itt valaki normális ember a stadionok 500 m-es körzetében?

Az egész "profi" magyar labdarúgást, úgy, ahogy van, kéne egyszer s mindenkorra visszavonhatatlanul szélnek ereszteni.

Mint a munkásőrséget 90-ben.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.03.27. 01:13:24

@igenember: Melyik kocsmába szoktál járni? Szeretnék ugrálni a lépeden, tudod.
Patkány.

1bambi 2011.03.27. 01:16:45

Nem értettem, hogy miért nem lehet a csapatba berakni pl. Pintér Ádámot a Zaragozából. Márc. elején 57 percet játszott a Barcelona ellen nem is rosszul (1 gólt kaptak a Barcától).

a semmitmondás mélynövésű világbajnoka 2011.03.27. 01:27:07

Gyönyörű volt az egész, csomagban.
Főleg a márc. 15-ről átvezényelt fizetett tapsoncok a III. félidő "arénában".

finalNmbr 2011.03.27. 01:41:17

zsidók és a foci.. szép

Zigi 2011.03.27. 07:10:23

Így a visszavágó előtt utánanéztem annak, hogy melyik volt az eddigi legnagyobb zakónk. Három 7-0-ás vereséget találtam. Kétszer a játék őshazájának fiaitól kaptunk ki, még a kezdetekkor(Angliától 1908-ban,és Nagy-Britanniától a stockholmi olimpián). Meglepő, de a harmadik ilyen verést az előtte 3 évvel VB döntőt játszó csapat kapta a fritzektől '41-ben. Könnyen lehet, hogy kedden magyar futballtörténeti eseménynek leszünk a szemtanúi.

Melee 2011.03.27. 08:25:08

Én csak azt nem értem, hogy azok az elmebeteg barmok, akik a médiában a mérkőzés előtt hatalmas felhajtást csináltak, hogy kerültek oda, és milyen idióták engedélyezték azt nekik?
Épeszű ember nagyjából erre számított, én 0-3-at tippeltem.

amit még megtehetsz 2011.03.27. 08:44:18

Csak annyit tennék hozzá, hogy nem 4 gól a különbség a két csapat között, hanem egy generáció. Pont.

atiz 2011.03.27. 08:51:20

@Főfőmérnök: nyugodtan beszelhetunk fenyevekben is.

2011.03.27. 11:58:25

Mivel a mérkőzést nem újságíróként, hanem itthon, tv előtt, szurkolóként néztem végig (mint tudjuk, a szurkoló egy külön állatfaj), ezért ahhoz, hogy higgadt véleményt mondjak/írjak, előbb aludnom kellett egyet.
Aztán elolvasni mindent, ami a meccsről szólt, nehogy olyan véleményt írjak ide, ami után esetleg plágiumpert akasztanak a nyakamba.

Szóval, akkor a legszakmaibb véleményem (és ezt már nem szurkolóként írom):

Kevesek voltunk, mint monszunesőben a zárlatos vibrátor.

Mindazonáltal egy nappal a találkozó előtt végigmentem egy szlovák kisváros egyik utcáján, melyben nem kevesebb, mint 7 fogadóiroda található (skandallum: hogy engedheti ezt meg a szlovák szerencsejáték részvénytársaság? Majd meglátják, hogy ebbe beledöglik a nemzetgazdaságuk!!!) Szóval, a hét iroda mindegyikében szép számmal voltak magyarországi magyarok, akik bíztak fiainkban, és pakolták rájuk az eurókat, mondván, ők optimisták, és majd most megmutatjuk...
A szolvákiai (felvidéki) magyarok se voltak pesszimisták, amikor a narancsosokra tettek inkább, hiszen mint tudjuk, pesszimista nem is létezik, csak jól tájékozott optimisták vannak - utóbbiak betáplálták a bennük lévő gépbe (a koponyán belül, a-gé-ipszilon a széria neve, agynak is hívják), ami összevetette a játékoskereteket, a holland félholtakat is figyelembe véve, és azt dobta ki, hogy a média nagy reménykedése egy kalap sz...
A 90 perc csak ennek ékes bizonyítékául szolgált.

Én amúgy hiszek a magyar futball feltámadásában.
A feltámadáshoz ugyanis előbb meg kell halni.
Ez a csapat eléggé halott benyomást keltett.

vidi-master 2011.03.27. 13:33:20

üdv,

az első félidőt jól kezdtük, majd miután az első támadásból gólt kaptunk, a csapat egyik fele elvesztette a hitét/önbizalmát. kellett 10 perc mire magunkhoz tértünk, voltak kapuralövéseink és az Egervári-érára jellemző mezőnyjáték volt, ahogy Lotus is írta, majd ahogy az első, úgy a másodikat is lélektanilag rossz pillanatban kaptuk (miközben azért le/kitámadtunk és ebből lett is labdaszerzés).

a második félidőt is jól kezdtük, sikerült lelket önteni a fiúkba, volt helyzetünk is és egy potenciális büntető is a szögletet követően. itt megint lélektanilag rossz pillanatban kaptunk gólt és vége volt a meccsnek. ha itt erőltetik a hollandok a játékot akkor TÉNYLEG kiütés a vége, és nem a reális különbség (2-3-4 gól) jön ki. a végén becsületből még próbálkoztak a fiúk és ezt jó volt látni.

Pozitívum:
egyrészt a taktikánk szerintem alapvetően nem volt rossz, azt próbáltuk csinálni amit a hollandok ellen kell, de ugye a játékosok alapvetően determinálják a taktika megvalósítását.
másrészt Gera és Rudolf ismét bizonyította, hogy ők azok, akik komoly ellenféllel szemben is képesek a cselre és a kapuralövésre. akik Gerát a "bérelt helye" miatt baszogatják, egyszerűen nem értenek a futballhoz.

Negatívum:
ahogy a pozitívumban a taktikát dícsértem, a negatívumban az összeállítást korholom: Vanczák nem válogatott szint sajnos, nem szabad berakni, ahogy Laczkót sem, mert ő pedig nem balhátvéd.Lehet, hogy a Máza-Szászvár II. ellen megoldja, komoly csapat ellen nem. emellett a Dzsudzsákot fényezők jó lenne, ha belátnák hogy ő nem képes kiemelkedő teljesítményre, ha a csapat nem birtokolja a labdát, nem szolgálják ki, nem dolgoznak alá, VAGYIS NEM HÚZÓEMBER. magyar szinten remek játékos, de nem húzóember, ebből kifolyólag aki meccsek eldöntését várja tőle, az nem ért hozzá (nem egy-egy meccsről van szó, hanem folyamatában). természetesen a válogatottban, a kezdőben a helye, de ne várjon senki olyat, amire nem képes. emellett ismét megmutatkozott, hogy Koman még kevés a válogatottba, egyszerűen még nem képes stabil teljesítményre 90 percen át. sokszor el-eltűnik. neki még csak félidőket, 10-20-30 perceket kéne kapnia. később még lehet stabil ember, de itt még korai a mélyvíz.
Mackóalsót pedig felejtsük el a kapuban, nem kell szépíteni, az első gól 100% potya volt.

Az én válogatottam:

Fülöp/Bogdán - Lázár, Lipták, Juhász, ??? - Koltai, Elek/Vadócz, Gera, Dzsudzsák - Rudolf - Szalai/Priskin.

Balhátvédnek Husztit tenném be (hiába játszik baloldali középpályást évek óta, ő Sopronban is balbunkóként futott be, sebessége, technikai tudása, harcossága megfelelő és támadni is tudna!), de őt ugye Sanyi bácsi nem fogja betenni soha. így Völgyi Dániel Győrből, Gyömbér Gábor Pápáról, Kádár Newcastle-ből és Halmosi Péter merült fel bennem.

elektronik (törölt) 2011.03.27. 15:00:03

@vidi-master: ~16 felnőtt tétmeccsel a háta mögött miért kéne Bogdánnak a válogatott kapujában állnia?

2011.03.27. 15:26:51

@vidi-master: Korán kapunk gólt - írod -, amitől több játékos elvesztette az önbizalmát...

Igen. Amikor 1977-ben a Vasas nyerte meg a magyar bajnokságot, majd szeptember 13-án, a BEK első fordulójában a Mönchengladbach ellen az első félidőben kapott hármat (a Népstadionban!), a második gól szerzője, Allan Simonsen a következőt nyilatkozta:

- Az első gólig volt nehéz dolgunk. Amikor Winfried (vagyis Schafer) betalált, és vonultunk a középkezdéshez, meglepetten láttam a Vasas-játékosok arcát. Hihetetlen, mintha egy másodperc alatt éveket öregedtek volna...

Csak jelzem, hogy ez az ELSŐ találkozó 18. percében történt, és a németek szünet után már nem is erőltették a támadásokat, maradt a 3-0 a javukra. Ez egy olyan magyar futball-betegség, ami - úgy tűnik, és lehet, hogy nem csak nekem - talán gyógyíthatatlan.

Vagy, ha gyógyítható, a rák és az AIDS ellenszerét előbb fedezik fel. Aztán jön majd a magyar labdarúgók lelki összeomlása.

Kellene egy géntérképet készíteni a legjobbjainkról, és találni köztük 18-20 embert, akikből hiányzik az ezt okozó gén.

Hofi ezt a Vasas-dolgot még ugyanabban az évben úgy adta elő a színpadon, hogy Magyarországon mindenki előre sejtette, ki lesz a bajnok. De elvtársak, a Mönchengladbach miért nem tudta, hogy száz éves a Vasas Szakszervezet?

Artie 2011.03.27. 16:15:26

Minden szavaddal egyetértek, Lotus. Egyetlen ponton "vitatkoznék": nálam Laczkó teljesítménye maximum kettes volt.

Ismét várom a magyarázatot, hogy mi a faszom az az elkerülhető gól.

housemd 2011.03.27. 20:20:26

nokérem, szép estét mindenkinek,
hát két dolog:
egyfelől, pénteken a válogatott bezárt egy kört és demonstrálta a benne rejlő lehetőségek teljességét. E.Koeman alatt a hazai, komolya ellenfelek ellen vívott meccseinket 1-2 góllal buktuk, kilátástalan játékkal, és igencsak defenzív - sokat szidott - felállással. Eljött közénk E.S és az ő szellemi hátországa, kaptunk egy támadóbb szellemű összeállítást és egy laza négyest (igaz, ez a Hollandia sokkal jobb mint a tavalyi Portugália volt.) szerintem e két opció közül lehet választanunk. mennyit is léptünk hát előre az elmúlt egy évben?
A másik: őszi sikereink visszatekintve annak voltak köszönhetőek, hogy kulcsemberek közül néhányan a klubjaikban kirobbanó formában játszottak. Szalai (újabb egy szezonos játékos? hány ilyet láttunk külföldön Lipcsei óta...), Dzsudzsi, Koman, Rudolf.... mára ebből nem sok maradt. látszik is. amit ha le akarok fordítani: csapatként igen csekély a hozzáadott érték, a kulcskérdés az egyéni jó forma, motiváció, teljesítmény.

henrik50 2011.03.27. 22:52:52

Sajnos "fiaink"úgy játszották a focit mint az óvodások,mindenki egyszerre szerette volna megszerezni a labdát!Szerintem a fejekben nem történt meg a megfelelő felkészítés.Keveset mozognak el embereiktől támadáskor,viszont védekezéskor óriási helyet hagynak a labdát átvevő támadóknak.Modern focit nem lehet egy ékkel játszani/szegény Rudolf/,minimum 6-7 embernek kell/ene/részt venni a támadás vezetésben.Nem tudom mondta e már valaki a Dzsudzsáknak hogy hogy a szögletet ne magasan ívelje hanem középmagasan és erősen célszerűbb rúgni úgy hogy az első védő feje fölött minimum átmenjen. Egy Magyar drukker a sok laikus közül!

2011.03.28. 01:46:50

@Artie: A sportban minden másképpen van, mint a hétköznapi létben. Legalábbis a fogalmazást tekintve. Ezért is tekintik a szakmán belül külön állatfajnak a sportújságírókat.

Mert ugye, teljesen más értelme van a dolognak, ha egy meccstudósításban írom azt, hogy Kovács XXIII. János húsz méterről lőtt Gipsz II. Jakab kapujára, mintha ezt egy belpolitikai szerkesztő írja, bizonyos célzott lövések ügyében ugyanis épp Magyarország legnagyobb érdeklődésére számot tartó bírósági tárgyalás folyik.

Tovább megyek: a külpolitikában méginkább necces a helyzet (na, ilyen kifejezést se használnak a diplomáciában), mert ugye Gavrilo Princip sportnyelven szólva "jól eltalált lövése" még világháborút is indukált. Bár, az akkor is kitört volna valamilyen más okból, ha ezt nem teszi meg, Ferenc Ferdinánd is élhetett volna még ideig-óráig, és "a lövő játékosnak" sem kellett volna nyomorúságosan elpusztulnia a teresienstadti börtönben, tuberkolózis által. (Igaz, mivel egy terrorista szervezet, az Ifjú Bosznia tagja volt, egy ilyen vég benne volt a pakliban, legfeljebb más helyszínen tartóztatták, vagy lőtték volna le...)

Igaz, ez a "mi lett volna, ha..." már nagyon messzire vezet, mert még azt sem sikerült lemodelleznie senkinek, mi lett volna az emberiséggel, ha a Titanic helyett az Aurora süllyed el :)

Szóval akkor, visszatérve az alapkérdésre, olyan, hogy elkerülhető gól, voltaképpen tényleg nincs. Mert ugye, amit elkerülnek, az nem gól.

Soha nem jártam edzőképzőbe, de az ott végzettek azt hívják saját szakzsargonjukban elkerülhető gólnak, melynek létrejöttét egy olyan szituáció előzte meg, amikor a védők kellő odafigyeléssel megakadályozhatták volna, hogy a labda csapatuk kapujába kerüljön.

Az elkerülhető gól kifejezést jellegéből adódóan kizárólag az ominózus találatot kapó együttes trénere nevezi annak - többnyire számukra hátrányos eredménnyel végződő összecsapások után -, olyat ritkán hallani/olvasni, hogy egy győztes csapat edzője nyilatkozná: elkerülhető gólokkal nyertünk.

Bocsáss meg nekem te is, és mindenki más, hogy az "elkerülhető" világháborút is belevittem a gondolatmenetbe. De talán sikerült megvilágítani, hogy mi a faszom az az elkerülhető gól.

2011.03.28. 02:47:20

Mivel állítólag "a remény hal meg utoljára", meg "bízni kell a szebb jövőben", most én is azt teszem, erősen irracionális megközelítéssel, de hát Arthur Bloch már megírta Murphy törvénykönyvében, hogy "Minél távolibb a jövõ, annál rózsásabbnak látjuk".

A totális futball kitalálói, a hollandok azelőtt soha, semmire nem vitték, mígnem 1974-ben begyűjtötték az első vb-ezüstjüket, tízéves gyerekként sírtam is miatta, mert nekik szurkoltam, de nagyon...

Születésem évében még a fasorban sem voltak, kikaptak otthon a svédektől, idegenben a belgáktól, velük ugyanabban az évben aztán ikszeltek is, miként Ausztriával is. Egyedül Albániát verték meg.

1965 és 1970 között verték őket a mieink, továbbá Észak-Írország, Svájc, az NSZK, Ausztria, Belgium, Dánia, Lengyelország, Jugoszlávia és az NDK.

0-0 és 1-1 arányú döntetleneket játszottak Észak-Írországgal, Svájccal, Lengyelországgal, Skóciával, Romániával, Angliával és Jugoszláviával.

Aztán elkezdődött valami, előbb klub- (Ajax), majd válogatott szinten.

Jó lenne remélni, hogy nálunk is lesz szép jövő, de ahhoz tízmillió fejben kellene rendet rakni, mert valljuk be, azért alapvetően különbözünk a németalföldiektől: ha most hirtelen helyet kellene velük cserélnünk földrajzilag, nem sokáig vitatkoznának egymással a politikusaink, mert pár éven belül elmosna minket a tenger.

És nem a szürkeállomány hiánya, hanem a parttalan viták miatt. Találékony nemzet vagyunk mi, csak itthon nem tudjuk megvalósítani amit okos embereink kitalálnak, mert bürokratikus (meg politikai) akadályokba ütközik.

1991-ben készítettem interjút Bálint Lászlóval, aki 1988-ban 3 hónapig vezette a válogatottat, majd az Ausztria elleni Népstadionbeli 0-4 és az Esti Hírlapban egyik kollégám "Bálint, meddig még?" című cikke után lemondott, és hátat fordított a honi futballnak. Jól kicsesztek vele, mert a Skála Metro igazgatói szobájában készült interjú idején már egy luxemburgi kereskedőház kelet-európai képviselője volt, és ilyen minőségben volt itthon, egyetlen napig.
Na, ő mondta 20 éve, hogy addig itt nem lesz eredmény, amíg nagyságrendekkel többen vannak, akik nem a futballÉRT, hanem a futballBÓL akarnak élni. Ez volt a kulcsmondata a beszélgetésnek, de esett szó utánpótlás-nevelési alapproblémákról, bár azóta utánpótlásunk már van, csak az a fránya felnőtt válogatott nem viszi semmire.

Vélhetően a BÓL és az ÉRT közötti különbség miatt.

Futó Lada 2011.03.28. 10:21:19

@CreaPress: Ha nem csal az emlékezetem, akkor Jeney Imrét annó pont ez miatt a rövidpasszos játék miatt menesztették amivel a spanyolok VB-t nyertek,és amivel most a hollandok is helyrtettek minket.
Az indoklás akkor az volt, hogy "az egyérintős-rövidpasszos játék túl körülményes, korszerűtlen, számtalan lehetőséget nyújt a hibára és az ellenfélnek a labdaszerzésre, valamint lassú a támadásépítés.A korszerű labdarúgás a gyors támadás-építésre kell hogy alapozzon, mikor pár érintéssel az ellenfél térfelén vagyunk és ott zajlik a játék"

Akkor kezdődött a hollans-stílus bevezetése, ami erre a totális futballra épül. Most váltás volt, most már a latin-stílust próbáljuk bevezetni. Gondolom mire sikreül (kb 10 év) legalább lekövetni és megbarátkozni vele, illetve a megreformált edzőképzés keretében oktatni, addigra kitalálnak valami mást.
Hiába próbálnánk felzárkózni, ha mindig másolunk valakit, akkor mindig csak UTÁNUK tudunk menni. Ha nem az ELMÉLETÉT próbálnánk tanulni a külhoni focinak, hanem a GONDOLKODÁSMÓDJÁT akkor már most el tudnánk kezdeni azt a stílust, ami ez ellen eredményes,és akkor 10 év múlva nem egy új arculatváltáson gondolkodnánk, hanem már olyan szinten lennénk, ami nem újrakezdést kényszerítene ki, hanem fejlődést. De amíg 10 évenként mindig visszaállunk a kályhához hogy elinduljunk, addig sosem érünk az ajtóhoz.

Artie 2011.03.28. 11:16:29

@CreaPress: Még ha a sajtó emlegetné ezt a baromságot, de ez az új sláger "szakmai" oldalról is (Simon Krisztián, faszrajzsanyi).

JESTER 2011.03.28. 12:06:54

Sanyi bácsi + a magyar futballtudorizmus en global. Ennyi.
Habzó szájjal támadta mindenki Koemant hogy védekező focit játszat. Igaz vele az utolsó két barimeccset leszámítva senki sem alázott meg minket. Nem baj, nekünk mindig MOHÁCS kell.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2011.03.28. 12:12:40

@JESTER: Nekem te radikális vagy, de a lényegi résszel nem tudok nem egyetérteni.

Anno eKoemannak szemére vetették az egycsatáros (csatár nélküli, husztival) játékot, miközben Hollandia ellen egy szem Rudolffal kezdtünk, aki minden csak nem center. Tehát itt érdem az, ami egykor elítélendő volt.

Anno eKoemannak szemére vetették, hogy nem vállalkozik a csapattal, meg sem próbál támadni, miközben nagy pofonba sosem szaladt bele, és a stabil játékunk mindig magában hordozta a 0-0-t, 0-1-et, vagy ne adj isten (ha gólt rúgunk) a győzelmet. Amit tudott a csapat, amire képes volt, azt játszatta vele.

És egy kis radikál tőlem is, mert igen bassz a csőröm: akik anno idehozták Mattheust az akkoriban csúcson lévő eSanyi helyett, most azok ragaszkodtak eKoeman menesztéséhez, és egy magyar edző kinevezéséhez, aki épp a leszállóágban lévő eSanya lett.

Gyerekek, ha nem lenne a 'biztos, iszonyat torz értékítélettel kellene nap-mint-nap szembesülnünk a "szaksajtóból". Az, hogy lehet, hogy itt egy-egy kommentelő sosem vált köpönyeget, tartja magát a saját álláspontjához, de legalább elvhűen?

Ezért vagyok szomorú.

Artie 2011.03.28. 12:33:04

@végh hanta: Az írásod vége nagyon fontos, és pont ezért járok én is ide. Nem értek egyet mindenkivel itt, viszont ahogy mondod: itt nem láttam még senkitől azt, hogy 90 perc alatt megváltozik a véleménye.

És nagyon kíváncsi lennék azokra (elsősorban Bognár Gyurira, talán a félkarúból olvasta ki?), hogy mit ért az alatt, hogy vissza kellene térni az eSanyi kijelölte útra.

Én barom meg azt hittem, hogy pénteken is ő küldte ki a csapatot a pályára.

Ráadásul akárhogy töröm a fejem, nem jövök rá, mi volt ez az út.

Futó Lada 2011.03.28. 12:50:50

@Artie: @végh hanta: .. az lenne itt a leginkább gond szerintem, hogy a labdarúgás és a média kapcsolata kezd egyre inkább elbulvárosodni. A pepsifocin például egy hétig vezették fel a mecscet, és nap mint nap jelent meg interjú valamelyik játékossal, aki biztatóan lenyilatkozta, hogy "mindent megteszünk a győzelemért"...ilyet szerintem nem illik nyilatkozni, mert ez lenne az alap.
Ami a szerethetőséget illeti: azt már legalább lehet látni, hogy próbálnak küzdeni, meg néhányan már végigfutják a meccset. Ezt nevezhetjük előrelépésnek. Van egy alapjáték, és azon belül próbál variálni a kapitány. Ez is teljesen rendben van.Van egy adott többé-kevésbé állandó keret, és erre van alapozva a taktika. Ez is teljesen logikus és védhető, ezzel sincs gond. Ez mind olyan dolog, amit ha végiggondol az ember, akkor azt mondhatja, hogy okér rendben, elindultunk valamerre.
A gond az, hogy ezeket is logikai bukfencekkel sikerül csak megvalósítani:
- Csak a klubcsapatban rendszeresen játszó lehet válogatott - ez nem mindig sikerül, de mondjuk legyen ez a legnagyobb gond. (Bár Koman meccshiánya elég feltűnő volt most)
- Állandó keret - ez nem 11 főt jelentene, hanem 22, és ebből kellene válogatni. Ehhez képest nálunk ha nincs sérülés, akkor csak a cserepadon változhatnak az arcok.
- Taktikához igazodó játékosok - Vanczák játszott a támadóbb Lázár helyett a jobb oldalon, ehhez képest a szintén inkább támadó Laczkó volt balhátvád a rendre elöl lévő Dzsudzsák mögött (a második és harmadik gól, mint ahogy a finn egyenlítő is Buksié volt...nem balhátvéd..ennyi)

Mindettől függetlenül én már a lelkesedést is díjazom, bár így is kínlódás volt végignézni, de legalább nem bosszantott.Ennyivel jobbak voltak a hollandok még így félgőzzel is. Kedden kiderül sikerült-e felfogni mekkora a különbség, és a jelenlegi állományt úgy átszervezni, hogy tisztességes végeredmény szülessen, és ne ilyen grundfocis gólokat kapjunk. Én azt gondolom a keddi meccs után lehet majd levonni az egyértelmű konzekvenciákat.

JESTER 2011.03.28. 13:00:20

@végh hanta: no most hol is vagyok radikális ha teljességgel egyetértünk? Csak nem fejtegettem tovább. a 2. és 3. bekezdésedet szoktam mantrázni majd' minden hozzászólásomban.

Engem az dühít hogyha elkezdődik valami építkezés, pláne ha külföldi edzőhöz köthető, azt mi letromfoljuk, mert a hazai "szakma" jobban ért hozzá.
Nézzük, ki az aki nálunk, a Bohócban vagy a válogatottnál bukott, de előttünk-utánunk majdnem minden állomáshelyén sikert ért el?
Bohóc: Ten Cate, Glen Helder, Túlio, Signori (fúj, öreg, nem kell, azt rögvest vert egy fél tucat gólt)
Válogatott: Jeney.

Koeman valóban nem világverő edző (bár a "minenhol té volt" indok amivel szidják nem állja meg a helyét mert csak csinált egy Feyenoord bronzot, más kérdés hogy hisszú távon sajna sértődékeny alkat) de mégis "profi" (a szó nem elcsépelt értelmében) szemléletet hozott. Persze hogy rászállt a "szakma", a szaksajtó majd az ezek által behergelt szurkolók, különben hol marad a hely a hazai húsosfazék körül kotnyeleskedőknek ha valaki külföldről végre eredményt ér el?

Ha az a radikalizmus hogy rohadtul bánt ha rossz irányba megyünk és ehhez még asszisztál a szurkerek 80%-a míg ki nem józanodik (és ezt 2 évente eljátsszuk) akkor igen radikális vagyok. Ezért nem tudott végletesen felizgatni Várhidi "válogatottja" vagy most ESándoré- mindkettőnek szurkolok, de nem olyan felszabadultan mikro az látszik, hogy valami épül(get).

A véleményváltásnál meg remélem nem rám gondoltál mert a szélkakaskodás nem a műfajom, szerintem.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2011.03.28. 13:28:17

@JESTER: "Az, hogy lehet, hogy itt egy-egy kommentelő sosem vált köpönyeget, tartja magát a saját álláspontjához, de legalább elvhűen" így szólt a megfogalmazás, nem hinném, hogy ezzel hanta ennek a blognak a kommentelői közül bárkit is szélkakaskodással vádolt volna. (Hogy a cybertér más részein mi a helyzet, az meg nem az én asztalom.)

Az alapszituációban egyetértek és távol álljon tőlem, hogy eSándort védjem, de ahogy a posztban is utaltam rá, a Koeman-éra tétmeccseivel nem szerencsés összehasonlítani a pénteki napot.
1. Svédország már messze nem az a csapat, mint pár évvel ezelőtt volt, az előző sorozatból a vébére sem jutottak ki. Portugália a korábbi pontvesztései miatt győzelmi kényszerrel jött ide, a vezetés megszerzése után nagyjából leszarta a meccset. Hollandiának nem kellett ilyesmi miatt aggódnia, ráadásul ők a svédeknek is kiszórtak egy négyest.
2. Azt írod, hogy az utsó két barit kivéve nem aláztak meg minket. Nem tudom, nekem úgy rémlik, hogy a Portugália elleni kinti meccs ugyanolyan alázás volt, mint ez. Megúsztuk hárommal, de ha egy hatost kaptunk volna a Gyepes-féle védelem ámokfutásai miatt, akkor se szólhatunk egy szót se.
3. Még egy apróság: azért ne felejtsük el, hogy Koemannál még ott volt Babos és nem úgy kezdödött a számolás, hogy Király komoly csapat ellen az helyből legalább egy potya. Erre lehet mondani, hogy sándorunknak Gera helyett Gabihoz kellett volna kimennie könyörögni, de Babost személyesen ismerőktől hallottam, hogy Gábor biztosan nemet mondott volna.

A példákhoz annyit, hogy Tulio nemcsak hazánkban, hanem másik európai állomáshelyen is hatalmasat bukott. A magyarázat is egyszerű, mindenki azt hitte, hogy brazil válogatott, akkor ő biztosan egy cselgép lehet csak. Nekem volt szerencsém fénykorában látni a Botában, hát cselezni azt pont nem tudott, klasszik lesipuskás csatár volt. Az ő magyarországi szerepvállalása (illetve maga a pályafutás) is megérne egy posztot, ha egyszer idő, energia lenne rá.

Mindezzel együtt még egyszer: egyetértek azzal, amit mondasz, az itt elmondottak pontosítások akartak lenni.

végh hanta · http://labdabiztos.blog.hu 2011.03.28. 13:31:05

@JESTER: @Black Lotus: Jajj, jajj, félreérthető voltam, de közben Lotus nagyvonalakban kipontosított :)

JESTER 2011.03.28. 13:32:35

@Black Lotus: Pontosítások korrektek, igazad van. A Babosról írtakkal maximálisan egyet értek.
A Túlióról meg kéne poszt, bizony!!

JESTER 2011.03.28. 13:36:57

@Black Lotus: Ja még valami. Azt azért bukásnak nevezni hogy Túlió az első 5-6 itteni meccsén zsinórban verte az 1-1 gólját (ha jól emlékszem...), és már akkor támadták hogy hol marad a joga bonito, hát elég necces. Utána már Glázer is inkább kihagyta a kezdőből. Ezt most nem neked címzem hanem az akkori sport(szakmai) közvéleménynek.

Artie 2011.03.28. 13:43:12

@végh hanta: "Csak a ló nem változtatja véleményét" - mondta egykoron Grósz elvtárs.

Nos, a magyar "sportszakmai" újságírókra nehéz lenne ráfogni, hogy istállóban élnek.

Black Lotus · http://labdabiztos.blog.hu 2011.03.28. 13:44:33

@JESTER: Abszolút jól emlékszel. :) Ha valakinek van brazil ismerőse és megkérdezi, Tulio "Maravilha" pályája csúcsán Brazíliában 100 gólból nagyjából 98-at az ötösön belülről vágott be. Úgy tudott helyezkedni, mint senki más a brazil elitből. Csak éppen, amikor ezt itt is elkezdte, jöttek a Sinkovics-féle nagyokosok és kitalálták, hogy ezt a nagyanyó is bevágná onnan télikabátban.

A sors fintora, hogy néhány idénnyel később idejött egy másik légiós, aki ugyanúgy pár lépésről rúgdosta a gólokat, őt meg persze istenítenie kelletta "szaksajtónak". Pedig eredményesség tekintetében Elding a cipőjét se pucolhatta volna ki Túliónak.

vietnámi balzsam · http://fityiszt.blog.hu 2011.03.28. 13:47:31

szerintem a legnagyobb különbség abban volt a két csapat között, hogy a hollandok pontosan passzoltak, a magyarok meg kibaszottul pontatlanul - ennyi, ha pontosaban rúgják a magyarok sokkal jobb lett volna a meccs és leszarnám, hogy 4-0. Annakidején akkor szerettem bele a Barcaba, mikor 4-0ra kikapott a Milántól a BL döntőn. Remekül jászottak, csak semmmi sem jött össze nekik, az a Milán napja volt. De itt is 4-0 ott is 4-0 valahogy mégsem ugyanaz a kettő.
Amit a fiúk nyújtottak az szánalmas, most mi voltunk, és kedden mi leszünk San Marino

JESTER 2011.03.28. 13:47:53

@Black Lotus: Köszönöm! Ez a nap kommentje. A 4. sortól kezdve 10/10++!

Mérgező Hulladék 2011.03.28. 14:29:44

@Black Lotus: nem mondom, hogy Túlio pályafutásának csúcsa az volt, amikor Piroska szolgálta ki; de szerintem ő leginkább egy saját maga által nagyra fújt lufi. Még mindig olyan hülyeségekkel áltatja magát (és a befogadókat), hogy ő és Romário óriási vetélytársak voltak, nagyjából egy szinten játszottak, csak a másiknak jobban kijött a lépés Európában... Meg épp üldözi az ezredik gólját. Meg lehet nézni wikin, az úgy jön össze, hogy az elmúlt tíz évre húsznál több, általában kevéssé ismert csapatnál írnak be hozzá kérdéses számú meccsen lőtt baszott sok gólt - eredetileg az Újpest csapatnév mellett a ?/40 szerepelt, amíg ki nem javította valaki a valós 11/5-re... De még mindig 64 gólt szerzett állítólag a Sionban (meg is van a kapocs az eredeti témához :D) egy szezon alatt, ami érdeles módon arra volt csak elég, hogy kertek alatt hazakullogjon Brazíliába. Hát persze.

hmikey 2011.03.28. 16:53:05

@vietnámi balzsam: ott a pont. Még a Kazahok is néha szépen tudták átvinni a Németeken a labdát, pedig ők is jól kikaptak. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy olyan emberek, akik napi x órát labdáznak gyerekkoruk óta, ne legyenek képesek pontos passzra, vagy indításra, háromszögelésre. Ilyen a világon nincs még egy, hogy egy válogatott úgy játsszon, mint a gyöcsörtpusztai baszdelőre SE...

Amitől meg durván hányingerem van, az eSanyi hájpolása az U20 VB bronzzal kapcsolatban. Mert hogy azt a csapatot még Sisa építette fel és vezette ki odáig, csak lemondott a vanbúren dolog miatt, ugye.

Artie 2011.03.28. 17:20:45

www.nemzetisport.hu/nso_hirek/video-tisztaban-vagyunk-a-hollandok-gyengeivel-kiraly-gabor-2070687

Ennek már a címétől is sírni tudok!

Nulla vagy egy kapott gól. Ezt most tényleg komolyan gondolhatta?...:S :S :S

Döbbenetes. Lehet, hogy a pénteki volt az altatás részünkről?

Stefan Derrick 2011.03.28. 20:41:16

@Futó Lada: Ámen. És továbbra sem tudom elfogadni Buzsáky mellőzését. Illetve Artie a múltkor felvilágosított, de azt nem akarom elhinni. Balbekknek meg egyértelműen Halmosira lenne szükségünk.
Egyébként szerintem teljesen reális eredmény született, most függetlenül attól, hogy néhány gyenge pillanatomtól eltekintve mindig a győzelmünkre tippelek, azért nem gondoltam volna előzetesen, hogy megússzuk öt alatt. Szerencsére a médiahype-ra teljesen immunis vagyok, olyannyira, hogy előzetesen (a meccs előtt) fel sem tűnt, csak így utólag, hogy leírtátok. De nem is értem azokat a 10 éven felülieket, akik tényleg elhitték, hogy mi itt győzhetünk.
Viszont az biztos, hogy felteszek vagy 200 forintot a kinti győzelmünkre is (bár a tippjátékban 1-1-et írtam, hiba volt):).

Stefan Derrick 2011.03.28. 20:48:45

@JESTER: Nekem Túlio kifejezetten tetszett az Újpestben, nem is értettem a sok hegyiivánt, mi a f**t akarnak tőle, amikor minden meccsen gólt lő?
Glenn Helderen is látszott, hogy nemcsak azért vitték az Arsenalba anno, hogy a labdákat cipelje az edzésen, és mondjuk arra is határozottan kíváncsi lennék, hogy Carlos Marinelli vajon miért nem fért be az ősszel a harmatos győri csapatba és miért zavarták el már télen (persze lehet, hogy sokat pofázott és le volt eresztve, de egy ilyen kaliberű játékosra szerintem megéri várni egy félévet, főleg itt, nálunk).

Stefan Derrick 2011.03.28. 20:52:01

@Artie: Ez utóbbi nekem is eszembe jutott a meccs alatt...:)

Artie 2011.03.29. 08:10:52

@Stefan Derrick: Akkor jól sikerült!:P

Így pár nap távlatából egyre elkeserítőbb, hogy megint a "most majd megmutatjuk"-ot hallgatjuk, meg hogy még egyszer nem lesz ilyen meccs. Miért nem mondja már ki valami főokos, hogy ez a holland csapat konkrétan 5 percet focizott, 85 percen keresztül a töküket vakargatták, és helyzet nélkül (ez alatt azt értem, hogy nem kellett kidolgozniuk semmit) úgy rúgtak négy gólt, hogy 2-3 passzból ziccerig tolták, amikor akarták?...

Artie 2011.03.29. 11:46:06

www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/ket-csatarral-allunk-fel-amszterdamban-a-kezdocsapat-2070767/

Elképesztő!:) Gera helyett én Komant tenném be, még ha szar is volt pénteken, és a jelenlegi keretből valóban ez a legjobb kiállítható csapat.

Az más kérdés, hogy a jelenlegi keretből vannak hiányzók...

Futó Lada 2011.03.29. 12:17:26

Íme a kezdőcsapat:
Fülöp Márton - Lázár Pál, Vanczák Vilmos, Juhász Roland, Laczkó Zsolt - Gera Zoltán, Pintér Ádám, Vadócz Krisztián, Dzsudzsák Balázs - Rudolf Gergely, Priskin Tamás.

Macigatyó kikerült, a fürge Vanczák Vili ment be középre, Laczkó még mindig balhátvéd. Gera eszerint mégiscsak kikerült a jobb margó mellé, mint anno Koemannál?

Artie 2011.03.29. 12:25:40

@Futó Lada: :D

Úgy látom, eléggé egyetért Lada is velem.

Nálam Laczkó csak azért marad balbunkóban, mert - ki más?...

kétballáb 2011.03.29. 12:36:56

Ha én cserélehettem volna 5 embert, akkor azt hiszem, hogy Dzsudzsák kivételével pont azt az ötöt vettem volna ki, akiket a mester bennhagyott. Bár kétségtelen, Vanczák középre állításával még többet tudunk majd nevetni, és kétségtelen, Gera is folytathatja életem meccsei a hollandok ellen c. paródiáját. Na meg persze Vanczák társa lesz a középcsapatok ellen labdát nem találó, de az üres területekre fantasztikusan mozgó Juhász is. Kár, hogy Juhász nem csatár, és neki nem üres területre kellene futnia. Itt van még Laczkó is. Szurkoljunk neki, hátha most a labdába is bele tud rúgni egy jóízűt, nem csak az ellenfelébe.
Maradt még Rudolf és Dzsudzsák a korábbi kezdőből. Rudolffal semmi baj nincs azon kívül, hogy iszonyatosan túlértékelt játékos. Ha a helyén kezelnék, akkor a béka segge alatti szinten egy mwegfelelő játékosnak minősülne. Dzsudzsák meg... maradjon, hátha most észreveszem a 10. perc után, hogy pályán van.

Artie 2011.03.29. 12:42:36

@kétballáb: Na ez aztán a nagy kettősség. Mert veled is egyetértek. De a jelenleg a keretben lévőkből jobb csapatot nem lehet kiállítani.:S A felsoroltakat hagyd ki - és mondd meg, kiket tennél be. Koltait? :S

kétballáb 2011.03.29. 18:45:53

@Artie:
Ez ebben a szép. Tetszőlegesen cserélgetheted az embereket, a csapat semmivel sem lesz jobb és rosszabb sem :)

Artie 2011.03.29. 19:16:56

@kétballáb: Azt hiszem, tényleg ez lehet az oka...:D
süti beállítások módosítása